Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
PatteJan
Teslaägare

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av PatteJan »

Får min levererad LR vit/svart i Göteborg feb/mars.
Hoppas verkligen att det är barmark upp till Värmland då.
Nuvarande bil såld innan dess, så det får bli tåg till Götet.
Har köpt Goodyear ultra ice sct. Men blir lite Bökigt att ha med på tåget.
Tesla Model 3 LR 2022 Pearl White
Användarvisningsbild
JOhlsson
Teslaägare

Inlägg av JOhlsson »

snowman skrev:
JOhlsson skrev:
För mig iaf glädjande nog så beställdes en ny igår och fick leveranstid enligt hemsidan i maj. Idag ändrades det till mars.
Vad beställde du för bil/spec?
Grå/svart P
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Användarvisningsbild
Tclars
Teslaägare

Inlägg av Tclars »

Jag har 18e feb - 4e mars i appen sedan några dagar tillbaka och slutfaktura men jag har fortfarande inte fått något sms. Har ni andra med liknande period fått det?
Beställde vit sr 18" med drag 7e jan.

/Lars
C981

Inlägg av C981 »

Tclars skrev:
Jag har 18e feb - 4e mars i appen sedan några dagar tillbaka och slutfaktura men jag har fortfarande inte fått något sms. Har ni andra med liknande period fått det?

/Lars
Samma sits jag med.

Vit/vit, RWD, 18", ej drag, beställd 2:a jan. Har fått VIN men ej sms.

SA har bekräftat att min kommer nu och att SMS ska komma i veckan.

Det verkar som att de båtarna som åkte först hade främst P och LR på och dem fick även VIN tidigare än RWD/SR+.

Nu börjar dem få SMS och vissa även reg.nr. Det kommer säkert för oss snart.
Jarvis

Inlägg av Jarvis »

Tclars skrev:

/Lars
Sitter i samma båt. 18e feb - 4e Mars enligt appen. Slutfaktura + VIN, dock inget sms ännu. Beställde en M3P ”stock” den 10/1.
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare

Inlägg av Martin E-tron »

ME3 skrev:
Martin E-tron skrev:
HA!!! TRÄFF IGEN!!!! nu tar ja den :):):):):):)
Haha, snyggt Martin!
Fortfarande utan vinterdäck? Tänkte du som jag hoppas på att vädergudarna hinner smälta isen tills dess och rulla hem Tässlan sakta men säkert med sommarpjuck på?
Tror ja beställer däck så ja har dem till leverans, tar med dem o i värsta fall byter själv på parkeringen ;)
zaros

Inlägg av zaros »

Fick min igår. SA i malmö ringde för att informera om min har kommit och boka då direkt tid via samtal.
Ska hämta den 4:e Mars i Malmö kl 16.00
Användarvisningsbild
100miljoner
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jens245393

Inlägg av 100miljoner »

Nu fått mitt registreringsnummer för mig 3LR för leverans 13-21 februari.

Den ska enligt min SA ha Ryzen.
Producerad 4 januari 2022. E5LD!
Model 3 LR - 22
Användarvisningsbild
Martin E-tron
Teslaägare

Inlägg av Martin E-tron »

Kunde man få ut nåt kul info från sin VIN?
Melon Usk

Inlägg av Melon Usk »

Martin E-tron skrev:
Kunde man få ut nåt kul info från sin VIN?
Du kan söka på tex Carinfo för att få fram regnr och Transportstyrelsen för batterityp och lite annat.
Failarmy

Inlägg av Failarmy »

Vad roligt för er alla som har fått datum för leverans. Själv beställde man en LR grå/ vit utan krok den 3/12. Har inte hört något alls förutom att den uppskattade leveranstiden är i februari… :D

Är det någon som vet hur det blir med inbyte? Mitt inbytes pris är giltigt till den 14/2 men lär inte få bilen innan dess, hur blir det då? Får man ett sämre pris från tesla eller skjuts giltighetstiden upp?

Får bara hoppas att det kommer snart…
oxe

Inlägg av oxe »

Då var handpenningen på 20% inbetald. Känns jäkligt konstigt att betala in så mkt pengar innan man ens har sett bilen. Nu får vi bara hoppas att allt stämmer, att bilen är i kanonskick och att dragkroken (som jag är ganska beroende av) är med.
Bilen blir hämtad 17/2 och körd direkt till Rena Bilen i Kungsbacka som ska lägga lackskydd. :)

En fråga bara som jag inte blir klok på. Hur gör man för att söka på car.info?
Användarvisningsbild
daz_meatball
Teslaägare

Inlägg av daz_meatball »

Är det någon fördel att skicka in leasing ansökan så fort som möjligt eller spelar det någon roll? Just nu har jag förväntad Maj leverans så jag tänkte vänta med leasingen men det kanske går fortare om man lägger in den också?

Jag är så sugen har snart slitit ut pekfingret på att uppdatera tesla sidan :)

Jag petade in alla dokument nu så hanen är spänd :)
Senast redigerad av daz_meatball, redigerad totalt 1 gånger.
-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
-25 Model Y LR Juniper #teamblue
Användarvisningsbild
Maw
Teslaägare

Inlägg av Maw »

Är det Panasonic-batteriet "man vill ha" eller är alla batterier likvärdiga?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
krosussorken

Inlägg av krosussorken »

Sitter och väntar på bilen som är beställd och jag blir inte riktigt klok på hur jag ska välja att göra med tillbehör osv. Hur tänker ni andra med PPF / foliering mot stenskott, stänkskärmar mm. Är det mer eller mindre ett måste för att skydda sin "dyra" bil eller kör ni bara på och hoppas på det bästa :)?
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare

Inlägg av holden »

krosussorken skrev:
Sitter och väntar på bilen som är beställd och jag blir inte riktigt klok på hur jag ska välja att göra med tillbehör osv. Hur tänker ni andra med PPF / foliering mot stenskott, stänkskärmar mm. Är det mer eller mindre ett måste för att skydda sin "dyra" bil eller kör ni bara på och hoppas på det bästa :)?
Är du pedantiskt lagd så foliera, andrahandsvärdet påverkar det troligen inte. Själv ser jag en M3 som en bruksbil så har inga planer på foliering, hade jag en Bugatti hade jag säkert gjort det.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
krosussorken

Inlägg av krosussorken »

holden skrev:
krosussorken skrev:
Är du pedantiskt lagd så foliera, andrahandsvärdet påverkar det troligen inte. Själv ser jag en M3 som en bruksbil så har inga planer på foliering, hade jag en Bugatti hade jag säkert gjort det.

Ja det kanske är en rimlig tanke. Alternativet finns att foliera utsatta områden. Men det har också pratats om att det följer med foliering längst ner på sidorna av bilen.. väl?
C981

Inlägg av C981 »

Där kom mitt SMS. Förväntad upphämtning första veckan i Mars, Trosta.

RWD, vit/vit, ingen dragkrok, beställd 2:a januari.
Användarvisningsbild
juristen
Teslaägare

Inlägg av juristen »

krosussorken skrev:
Den svarta solida lacken är känsligare och behöver lite extra skydd, men det enklaste är att välja en annan färg från början. De andra färgalternativen skulle jag inte bry mig om att foliera, om jag inte hade mycket grusväg där jag kör.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Användarvisningsbild
Patteng
Teslaägare

Inlägg av Patteng »

Nu fick jag ett SMS. Beställde 27/1 och hade prel leverens i augusti.
Ville ha den tidigast juli så kommer nog tacka nej om vi inte blir av med våran nuvarande bil väldigt snabbt...
RWD Vit/Svart
krosussorken

Inlägg av krosussorken »

juristen skrev:
krosussorken skrev:
Den svarta solida lacken är känsligare och behöver lite extra skydd, men det enklaste är att välja en annan färg från början. De andra färgalternativen skulle jag inte bry mig om att foliera, om jag inte hade mycket grusväg där jag kör.
Har valt vit färg, så då kanske jag helt enkelt hoppar att göra detta.

Men vet du om det är folierat från fabrik på nederdelen av långsidan? En del skriver att detta ingår men vet inte om det stämmer.
Användarvisningsbild
ME3
Teslaägare

Inlägg av ME3 »

krosussorken skrev:
juristen skrev:
krosussorken skrev:
Har valt vit färg, så då kanske jag helt enkelt hoppar att göra detta.

Men vet du om det är folierat från fabrik på nederdelen av långsidan? En del skriver att detta ingår men vet inte om det stämmer.
Också valt vit, foliering kostar mer än det smakar tycker jag. Att Tesla lättare skulle få skada på lacken än andra bilar är något som levt kvar från Teslas early years.
Dom har nog lika tålig lack som andra tillverkare idag. Och som nån annan redan skrev - påverkar inte andrahandsvärdet.

Lägger hellre de stålarna på annat gött :)
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Jarvis

Inlägg av Jarvis »

Ett steg närmre leverans? :roll:
7757B1CA-01E5-4463-9991-6BCFD3F6A8DA.jpeg
Gadiel

Inlägg av Gadiel »

Vid beställning av en LR nu på hemsidan så gäller leverans i november..
Jag hoppas att det inte blir nåt strul med min inneliggande beställning.
Jag såg ju att det finns de som hade leverans i december som fortfarande inte blivit matchade.

Jag har bara preliminärt februari i appen
Användarvisningsbild
juristen
Teslaägare

Inlägg av juristen »

Gadiel skrev:
Vid beställning av en LR nu på hemsidan så gäller leverans i november..
Bara vit har november, övriga färger har prel augusti.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Skriv svar