Re: Konsumenträtt: Begränsad supercharging aka. chargegate
Postat: 24 maj 2021 23:01
Krumelur?Elbilforever skrev:Vi er på!
https://teslaclubsweden.se/forum/
Krumelur?Elbilforever skrev:Vi er på!
Det är tekniskt inte särskilt svårt men Transportstyrelsen tillåter inte att vi (Car.info) gör sådant.dd88 skrev:Car.info kan säkert hjälpa till med att ta fram en lista på alla bilar. Anlita sen ett ombud och gör upp ett avtal hur ersättning ska se ut, skicka ett brev till alla ägare och starta en arbetsgrupp som för er talan med ombudet. Bygg ett case och ta det sen till rätten.
Har funkat förut.
Du beskriver just batteribilens död. Håller inte batterierna som tänkt så är det ju bara skit.taliz skrev:Blir intressant att se vad Tesla gör.
Jag skulle tro att de förhalar det så långt som möjligt.
När det inte längre är möjligt/garantierna gått ut så höjer de hastigheten igen.
Alla är då nöjda, tills batterierna börjar fallera på löpande band. Men då har ju garantin gått ut = inte längre någon kostnad för Tesla.
Sen kan det säkert bli ramaskri om att batterierna borde hålla bättre etc, och då kan ju Tesla hänvisa till att de försökt hantera det genom att justera ner hastigheterna men blivit förbjudna att göra det.
Knappast. Det kommer bara vinklas till att det är gamla bilar med tidig cellteknik.MWall skrev:Du beskriver just batteribilens död. Håller inte batterierna som tänkt så är det ju bara skit.taliz skrev:Blir intressant att se vad Tesla gör.
Jag skulle tro att de förhalar det så långt som möjligt.
När det inte längre är möjligt/garantierna gått ut så höjer de hastigheten igen.
Alla är då nöjda, tills batterierna börjar fallera på löpande band. Men då har ju garantin gått ut = inte längre någon kostnad för Tesla.
Sen kan det säkert bli ramaskri om att batterierna borde hålla bättre etc, och då kan ju Tesla hänvisa till att de försökt hantera det genom att justera ner hastigheterna men blivit förbjudna att göra det.
Vet inte. För ett par år sen hyllades 85-packet på det här forumet som extremt tillförlitligt och stabilt med låg degradering. Sen kom "nerfningen" som en blixt från klar himmel.taliz skrev:Knappast. Det kommer bara vinklas till att det är gamla bilar med tidig cellteknik.MWall skrev:Du beskriver just batteribilens död. Håller inte batterierna som tänkt så är det ju bara skit.taliz skrev:Blir intressant att se vad Tesla gör.
Jag skulle tro att de förhalar det så långt som möjligt.
När det inte längre är möjligt/garantierna gått ut så höjer de hastigheten igen.
Alla är då nöjda, tills batterierna börjar fallera på löpande band. Men då har ju garantin gått ut = inte längre någon kostnad för Tesla.
Sen kan det säkert bli ramaskri om att batterierna borde hålla bättre etc, och då kan ju Tesla hänvisa till att de försökt hantera det genom att justera ner hastigheterna men blivit förbjudna att göra det.
Dagens bilar kommer hålla bättre.
Titta på tidiga Leaf, de har i många fall halverad räckvidd mot vad de hade som nya. Ändå är det ingen som hänvisar till det och proklamerar "batteribilens död".
Kanske om man är naiv. Men jag borde nog satt "dagens bilar kommer hålla bättre" inom citationstecken(tydligare att jag menade att det är hur det kommer vinklas).MWall skrev:Vet inte. För ett par år sen hyllades 85-packet på det här forumet som extremt tillförlitligt och stabilt med låg degradering. Sen kom "nerfningen" som en blixt från klar himmel.taliz skrev:Knappast. Det kommer bara vinklas till att det är gamla bilar med tidig cellteknik.MWall skrev:Du beskriver just batteribilens död. Håller inte batterierna som tänkt så är det ju bara skit.taliz skrev:Blir intressant att se vad Tesla gör.
Jag skulle tro att de förhalar det så långt som möjligt.
När det inte längre är möjligt/garantierna gått ut så höjer de hastigheten igen.
Alla är då nöjda, tills batterierna börjar fallera på löpande band. Men då har ju garantin gått ut = inte längre någon kostnad för Tesla.
Sen kan det säkert bli ramaskri om att batterierna borde hålla bättre etc, och då kan ju Tesla hänvisa till att de försökt hantera det genom att justera ner hastigheterna men blivit förbjudna att göra det.
Dagens bilar kommer hålla bättre.
Titta på tidiga Leaf, de har i många fall halverad räckvidd mot vad de hade som nya. Ändå är det ingen som hänvisar till det och proklamerar "batteribilens död".
VjB skrev:viewtopic.php?f=45&t=25291&p=529669#p529669
Så har vi samlat 9 idag, första dagen. Bra!
Gärna fler! Bara till att Skicka pm till mig
Låter på tesla Norges uttalande att de är aningens okunniga inom den norska juridiken. Eller spelar de bara ett spel för att dra ut på det hela.wheels skrev:Tesla Norge har tydligen vaknat
https://www.elbil24.no/nyheter/tesla-kr ... g/73826448
Till var är tråden flyttad?VjB skrev:dag 3: 20 st. Redaktionen har flyttat tråden
Hitsenz skrev:Till var är tråden flyttad?VjB skrev:dag 3: 20 st. Redaktionen har flyttat tråden
fth skrev:Hitsenz skrev:Till var är tråden flyttad?VjB skrev:dag 3: 20 st. Redaktionen har flyttat tråden![]()
![]()
/fth
Fast det är inte mer än rättVjB skrev:fth skrev:Hitsenz skrev:Till var är tråden flyttad?VjB skrev:dag 3: 20 st. Redaktionen har flyttat tråden![]()
![]()
/fth
viewtopic.php?f=43&t=25291&start=40
Tibor flyttade den till sektionen för ägare. Jag som trådstartare önskade aldrig det. Enligt Tibor var det flera som önskade det?
Sedan dess har det inte tillkommit så många. Första dagarna rasslade till 20 st. Konspiration?
Du tror inte att det beror på detta då?VjB skrev:
Tibor flyttade den till sektionen för ägare. Jag som trådstartare önskade aldrig det. Enligt Tibor var det flera som önskade det?