Jag var i Norge förra veckan..Syntax skrev: ↑02 aug 2024 12:43Jag har ett exempel från en sydsvensk Europaväg där Tesla alltid vill leda in mig på en liten smal och kurvig länsväg genom skogen med låg hastighet... Troligen för att den är några meter kortare, men körmässigt ett solklart sämre alternativ. Helt otroligt. Europavägens nuvarande sträckning har dessutom funnits i typ tio år. Om det är någon tröst så gör Google Maps likadant...carlf skrev: ↑28 jul 2024 18:41Just sträckan Sorsele-Arvidsjaur kanske inte är den bästa måttstocken på hur en sån här mjukvara funkar ute där det faktiskt finns trafik på riktigtBrooklynS skrev: ↑28 jul 2024 18:26Hoppas på att ruttplaneringen blir bättre igen, nu är den sjukt buggig, går inte att ha undvik trafikfunktionen aktiverad. Den försöker leda om dig på småvägar med över en timmes extra tidsåtgång mellan Sorsele och Arvidsjaur… för att ta ett exempel.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro![]()
En gång ledde bilens navigator in mig på en skolgård och dagen efter ville den att jag skulle svänga 90 grader mitt i en 20 km lång tunnel och vidare på en evakueringsväg, som var stängd med stålportar..