Twitter var kanske inte så katastrofalt köp i alla fall?
Visst har intäkterna minskat - men kostnaderna ännu mer.
Ekonomiskt så har det nog inte varit bra då värderingen av bolaget är en bråkdel av vad han köpte det för och det inte verkar gå plus om man räknar in räntor på lånen.
Men Elon har råd och kan nu styra algoritmer, vad som får visas och av vem, så för honom så är det nog ingen katastrof.
Att få ut 97cent på en spenderad dollar är tydligen bra i Elon världen
Är det inte tvärt om? Att man spenderar 97 cent och förväntas få tillbaka en dollar när x betalar skulden?
Och då tolkar man det som att det är liten risk för att x inte kan betala tillbaka.
Jag är verkligen lekman på det här området, så jag vet inte alls om jag tolkar det rätt.
Att få ut 97cent på en spenderad dollar är tydligen bra i Elon världen
Är det inte tvärt om? Att man spenderar 97 cent och förväntas få tillbaka en dollar när x betalar skulden?
Och då tolkar man det som att det är liten risk för att x inte kan betala tillbaka.
Jag är verkligen lekman på det här området, så jag vet inte alls om jag tolkar det rätt.
"The loan was priced at 97 cents on the dollar, the people said, representing a smaller discount to par than initially expected"
Så sålda med lite rabatt, men bättre pris än initialt förväntat.
Om man inte behöver metrologer för stt visa åt vilket håll det blåser borde man inte heller behöva fysiker för att berätta att jorden är rund, biologer/läkare för att förklara nyttan av vaccin och en massa andra självklarheter som ifrågasätts av diverse foliehattar/pappskallar på sociala medier. Jag är högst tveksam till att vara noga med fakta är en ”vänstergrej”. Känner mig inte det minsta vänster trots att jag tycker att det är skillnad på fakta och trams.
Tyvärr är kompetens och utbildningsnivå för låg idag för att kunna skilja på fakta och trams - och det finns många personer / politiker som vet detta och utnyttjar detta.
Tyvärr vinner alltid den som hela tiden upprepar falska saker.
Håller med till fullo. Och tyvärr krävs det mycket mer tid och energi att skriva ett faktabaserat inlägg och hitta belägg för det man skriver än att bara upprepa något man läst på X. Därför "vinner" de sistnämnda allt oftare på ren utmattningstaktik. Det syns även i vissa trådar på detta forum, och märks på att många pålästa medlemmar som varit här länge inte längre är aktiva skribenter.
Osäker på om det är OK (givet de förtydligade policys...) men ville bara säga -MEDHÅLL, tragisk utveckling.
Låt oss alla på forumet, hjälpas åt med att skriva kvalitet i inläggen!
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp