SuperChargers i Sverige 2015-2016
Moderator: Redaktion
Re: SuperChargers i Sverige 2015-2016
Finns det inga webbkameror uppsatta vid någon SC? Så att man slipper åka till en SC varje gång man vill titta på de vackra bilarna 

Tesla Model 3 2019
Fast ska du ha bilen på Arlanda medan du är bort parkerar du den lämpligen på en långsamladdningsplats. Avsaknandet av snabbladdning norröver är mest ett problem om du hämtar/lämnarJmn skrev:Är det förresten ngn som känner till ev. planer på en sc norr om Arlanda? Kan kännas att lite avigt men för många mig så är det kanske den största bristen. Kommer du norröver och ska till Arlanda så räcker inte en laddning för att ta sig tor Gävle. Då återstår bara att hoppas på att du får en chademladdare på Arlanda (samt köpa en adapter) eller åka med till Upplandsväsby innan du drar norrut igen.
Ingen big deal kanske men kan lätt påstå att de där extramilen kommer att kännas när jag kommer hem från san Jose.... överväger (Gud förbjuder) att ta fossilen när jag ska ned i slutet av oktober...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Peter Holm
- Teslaägare
Min pärla står just nu och laddar 3 kW via typ 2 i parkeringshuset vid terminal 5 på Arlanda (förvisso mellan två ICE som blockerar laddplatser men det fanns fler lediga). Är du borta någon dag eller två så borde det räcka för att komma tillbaka till Gävle med råge.Jmn skrev:Är det förresten ngn som känner till ev. planer på en sc norr om Arlanda? Kan kännas att lite avigt men för många mig så är det kanske den största bristen. Kommer du norröver och ska till Arlanda så räcker inte en laddning för att ta sig tor Gävle. Då återstår bara att hoppas på att du får en chademladdare på Arlanda (samt köpa en adapter) eller åka med till Upplandsväsby innan du drar norrut igen.
Ingen big deal kanske men kan lätt påstå att de där extramilen kommer att kännas när jag kommer hem från san Jose.... överväger (Gud förbjuder) att ta fossilen när jag ska ned i slutet av oktober...
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Darn, det missade jag... står på alpha just nu och behöver åka ned till Upplands väsby på lördag när jag kommer hem från staterna :-/
jaja, man lär så länge man lever
jaja, man lär så länge man lever
- peterlauri
- Teslaägare
Håller med! Kanske för att jag bor i Knivsta. Påverkar ju egentligen mig, men strategiskt är det nog bra med en SC norr om Arlanda.EnTraktor skrev:En SC i t.ex. Knivsta vore perfekt för att bli av med alla taxibilar som laddar och förbättra tillgängligheten för folk som åker genom Stockholm eller från Arlanda norrut.
Vore det inte bra om suc i Sverige fick sådana balkar i rutan som finns i USA så man inte backar för långt?
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Några rader kod till så fixar bilen det själv...Lophornis skrev:Vore det inte bra om suc i Sverige fick sådana balkar i rutan som finns i USA så man inte backar för långt?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Snart är den här tråden på 100 sidor oxo 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Avsaknadear av dessa har nog att göra med snöskottning. Har de i norra USA också dessa eller är det främst södra?Lophornis skrev:Vore det inte bra om suc i Sverige fick sådana balkar i rutan som finns i USA så man inte backar för långt?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Elbilisten
Den enda webbkameran som jag känner till visar inte en SC men bara en del av en vanlig laddplats:strejf skrev:Finns det inga webbkameror uppsatta vid någon SC? Så att man slipper åka till en SC varje gång man vill titta på de vackra bilarna
http://194.68.122.244:83/view/index.shtml

Liknar Borgholms torg...Elbilisten skrev:Den enda webbkameran som jag känner till visar inte en SC men bara en del av en vanlig laddplats:strejf skrev:Finns det inga webbkameror uppsatta vid någon SC? Så att man slipper åka till en SC varje gång man vill titta på de vackra bilarna
http://194.68.122.244:83/view/index.shtml
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Enligt supercharger.info och Teslas hemsida så är Edsbruk nu äntligen öppen
Vem är först där och dokumenterar att de stämmer?

Med tanke på dagen i dubbel bemärkelse:vigge50 skrev:Enligt supercharger.info och Teslas hemsida så är Edsbruk nu äntligen öppen![]()
ÄNTLIGEN!
Tindered är igång! Inte officiellt öppet ännu men det går bra att ladda. Städning, gatlyktor och asfaltering återstår...
Ingen superbra bild men det lyser rött...
------------------
Model S 85
1300 mil och klättrar stadigt
Model S 85
Man kan nog säga att den är officiellt öppen då den är upplagd hos Tesla:di94der skrev:Tindered är igång! Inte officiellt öppet ännu men det går bra att ladda. Städning, gatlyktor och asfaltering återstår...
https://www.tesla.com/sv_SE/findus#/bou ... percharger
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag rekommenderar att man kör med fjädringen ställd så högt som möjligt än så länge då det är allt annat än jämnt underlag..
men grymt skönt att den äntligen är igång..

------------------
Model S 85
Model S 85
Kommer alla nya suc automatiskt upp på stora skärmen eller krävs en uppdatering eller omstart?
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
- Peter Holm
- Teslaägare
Visst saknas det lite för att kartan skall vara "komplett" men nu börjar det faktiskt se riktigt bra ut.
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Liten Lödde status om hur det kan se ut en vanlig dag om ni undrar☺
07.30 4st S, 1st X, 1st I3, 1st Zoe
09.30 1st S
12.30 1st S
15.20 4st S
07.30 4st S, 1st X, 1st I3, 1st Zoe
09.30 1st S
12.30 1st S
15.20 4st S
Sjukt bra att Tindered äääääntligen öppnat, hemifrån Stockholm till landet i Byxelkrok Öland.
25 mil till Tindered, lunch och lek för barnen, 25 mil återstår till landstället. Hur perfekt?!
25 mil till Tindered, lunch och lek för barnen, 25 mil återstår till landstället. Hur perfekt?!
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Coolt, ser ut som läktaren på vissa fotbollsmatcherdi94der skrev:Tindered är igång! Inte officiellt öppet ännu men det går bra att ladda. Städning, gatlyktor och asfaltering återstår...

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
YES!!!di94der skrev:Tindered är igång! Inte officiellt öppet ännu men det går bra att ladda. Städning, gatlyktor och asfaltering återstår...
Ska till Nynäs Havsbad om en dryg vecka. Nådde Sillekrog hemifrån nätt o jämt i somras under perfekta förhållande men så här års är det värre.
Bra också när man ska fram o tillbaks till Linköping över dagen eller Skavsta.
Hela E22 täckt.

Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Delen Ventspils-Ishim återstår det en del på. Till Holyhead i väster kan man dock ta sig. Yes, jag försöker vinna SM i ordmärkningMachris skrev:YES!!!di94der skrev:Tindered är igång! Inte officiellt öppet ännu men det går bra att ladda. Städning, gatlyktor och asfaltering återstår...
Ska till Nynäs Havsbad om en dryg vecka. Nådde Sillekrog hemifrån nätt o jämt i somras under perfekta förhållande men så här års är det värre.
Bra också när man ska fram o tillbaks till Linköping över dagen eller Skavsta.
Hela E22 täckt.![]()

E4 däremot kan man åka i hela sin sträckning, även om man får hitta alternativ laddning i Torneå om man vill åka tillbaka till Skellefteå, eller ha en Model S med stort batteri och ta det lugnt.
Ok jag erkänner, viss lokal fokuseringbylund skrev:Delen Ventspils-Ishim återstår det en del på. Till Holyhead i väster kan man dock ta sig. Yes, jag försöker vinna SM i ordmärkning
E4 däremot kan man åka i hela sin sträckning, även om man får hitta alternativ laddning i Torneå om man vill åka tillbaka till Skellefteå, eller ha en Model S med stort batteri och ta det lugnt.

Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...