Re: Model 3 spotting
Postat: 16 sep 2017 10:07
				
				Fotobevis är det enda som duger.Teslalink skrev:Nu har jag hört från två håll att dom sett en vit model 3 i Göteborg
Fotobevis är det enda som duger.Teslalink skrev:Nu har jag hört från två håll att dom sett en vit model 3 i Göteborg
Pålitliga? Känns ju som många som inte är Teslainsatta lätt kan blanda ihop dem med Model S.Teslalink skrev:Nu har jag hört från två håll att dom sett en vit model 3 i Göteborg
 
  
  

Fin Tesla 3 parkerad mittemot en vit CO2 svensk bil (Volvo)Sabbe skrev:

mmm.. Inga tackräcken... de känns inte bra... Jag blir orrolig... Lika mycket som jag tycker den är snygg och jag vill ha den lika orolig blir jag av att man fortfarande inte vet om de kan ha takräcken och krok.Sabbe skrev:
 
 Höst 2018 kanske Norge får sina första. Jag skulle gissa på påsk 2019.snowtroll skrev:Dessa väntans tider på M3....
"Råkade" nyss slinka in och dregla lite på Teslorna där vid Telia Arenastaden
Shit kan inte det bli höst 2018 någon gång.. .nu
Mycket glastak där, nu blir man sugen på premiumpaketetvigge50 skrev:Bild för kommande design studio?
 . Men blir det inte kallt om huvet om det är -15 ute?
 . Men blir det inte kallt om huvet om det är -15 ute?Bra genomgång av bilen. Nu väntar vi bara på någon video där bilen körs också.AndreasA skrev:
Ser hyfsat meckigt ut med reglage för torkarna via skärmen. Är det så på M&X också?frippan skrev:Här är en video med en genomgång av model 3 vid leverans från Tesla.
På Model S och Model X så är det som typ alla andra bilar att du har en spak till det, varför detta inte finns på Model 3 är en väldigt bra fråga.Old_O skrev:Ser hyfsat meckigt ut med reglage för torkarna via skärmen. Är det så på M&X också?frippan skrev:Här är en video med en genomgång av model 3 vid leverans från Tesla.
Bilens utseende växer hos mig. Från att tyckt den ser ut som en 90tals japanare så tycker jag den ser rätt trevlig ut. Videon gör den mer rättvisa än många av bilderna jag sett.
400.000 mindre reglage = besparingvigge50 skrev:På Model S och Model X så är det som typ alla andra bilar att du har en spak till det, varför detta inte finns på Model 3 är en väldigt bra fråga.Old_O skrev:Ser hyfsat meckigt ut med reglage för torkarna via skärmen. Är det så på M&X också?frippan skrev:Här är en video med en genomgång av model 3 vid leverans från Tesla.
Bilens utseende växer hos mig. Från att tyckt den ser ut som en 90tals japanare så tycker jag den ser rätt trevlig ut. Videon gör den mer rättvisa än många av bilderna jag sett.
Händer redan på S och X iofs lilla skärmen dåBjelke skrev:Undrar om det ens är lagligt här isf... Vatten på rutan
kan komma sjukt snabbt och oväntat och skulle då
automatiken inte funka eller vara avstängd blir det
spännande.... Och hänger sig skärmen som den ibland
gör på S & X så blir det ännu mer spännande...
Det sistnämnda har jag tänkt på en hel del förresten,
hur kul blir det om den laggar eller helt hänger sig
medans man kör? Då blir man ju helt utan all info
som hastighet osv...
 För mig ser det ut som att det finns tre inställningar plus av och på. Först är det slow och fast sedan trycker de in det som jag uppfattar som autoläget.
 För mig ser det ut som att det finns tre inställningar plus av och på. Först är det slow och fast sedan trycker de in det som jag uppfattar som autoläget. Att inte ha en spak eller fysisk knapp för vindrutetorkarna som man kommer åt när man håller i ratten verkar helt vansinnigt, och borde inte vara lagligt. Det är ju fullständigt livsfarligt.Bjelke skrev:Undrar om det ens är lagligt här isf... Vatten på rutan
kan komma sjukt snabbt och oväntat och skulle då
automatiken inte funka eller vara avstängd blir det
spännande.... Och hänger sig skärmen som den ibland
gör på S & X så blir det ännu mer spännande...
Det sistnämnda har jag tänkt på en hel del förresten,
hur kul blir det om den laggar eller helt hänger sig
medans man kör? Då blir man ju helt utan all info
som hastighet osv...

Lilla skärmen har aldrig hängt sig för mig medan jag kört. Dock har den hängt sig när bilen stått stilla. Men det har hänt att stora skärmen hängt sig och ibland startat om sig själv medan jag kört. På 3 an har man all information på stora skärmen så det vill till att den fungerar betydligt bättre än på Model S och X.far1far2 skrev:Har detta någonsin hänt? Någon av alla er som ägt länge och kört mycke?