Sida 1 av 1

Model S P110D

Postat: 09 okt 2017 21:52
av kler

Re: Model S P110D

Postat: 09 okt 2017 22:03
av Hok
Tyvärr är det nyckfelstrisse som varit i farten. Redan åtgärdat.

Re: Model S P110D

Postat: 09 okt 2017 22:10
av Feddan
Bild

Re: Model S P110D

Postat: 09 okt 2017 22:17
av kler
Tur att jag hann screenshota då :)

Re: Model S P110D

Postat: 09 okt 2017 23:20
av Generalbogge
Snacka om click-bait. :)
Jag trodde att det var en ny P modell på G.

Re: Model S P110D

Postat: 10 okt 2017 04:53
av Bjelke
:lol:

Re: Model S P110D

Postat: 10 okt 2017 05:26
av Kulingen
Snart kommer P135D enligt de bättre nya Tesla batteriena 2170

Re: Model S P110D

Postat: 10 okt 2017 07:21
av Xmag
Kulingen skrev:
Snart kommer P135D enligt de bättre nya Tesla batteriena 2170
Annars är ju P1800 redan en klassiker...

Re: Model S P110D

Postat: 10 okt 2017 08:10
av vigge50
Frågan är om 2170 verkligen är så mycket energitätare som Tesla påstår.

Enligt detta dokumentet från EPA så är Tesla Model S long range batteri på 350A och 230V vilket ger det en kapacitet på 80,5 kWh. Det har tidigare rapporterats om att batteriet har 4466 celler vilket ger en kapacitet på 18,03 Wh/cell. Totala volymen för cellen är 1,05^2*pi*7=24,25 cm^2.

https://insideevs.com/tesla-model-3-get ... ry-258-hp/

Om vi däremot kollar på 100 kWh batteriet för Model S och Model X så vet vi att det har 102,4 kWh(OBS, vet ej med säkerhet att det räknas exakt samma som EPA) och 8256 celler. Detta ger en kapacitet per batteri på 12,4 Wh. Den totala volymen är 0,9^2*pi*6,5=16,54 cm^2.

http://skie.net/skynet/projects/tesla/v ... ttery+Pack

2170: 18,03/24,25=0,74 Wh/cm2

18650: 12,40/16,54=0,75 Wh/cm2

Visst, cellerna är 8% högre så om man kan få mer plats på höjden så skulle man kanske få in ett 110 kWh batteri men mer än så går nog inte utan nya battericeller.

Re: Model S P110D

Postat: 10 okt 2017 08:16
av Smutt
[quote="vigge50"]Frågan är om 2170 verkligen är så mycket energitätare som Tesla påstår.

Enligt detta dokumentet från EPA så är Tesla Model S long range batteri på 350A och 230V vilket ger det en kapacitet på 80,5 kWh. Det har tidigare rapporterats om att batteriet har 4466 celler vilket ger en kapacitet på 18,03 Wh/cell. Totala volymen för cellen är 1,05^2*pi*7=24,25 cm^2.

https://insideevs.com/tesla-model-3-get ... ry-258-hp/

Om vi däremot kollar på 100 kWh batteriet för Model S och Model X så vet vi att det har 102,4 kWh(OBS, vet ej med säkerhet att det räknas exakt samma som EPA) och 8256 celler. Detta ger en kapacitet per batteri på 12,4 Wh. Den totala volymen är 0,9^2*pi*6,5=16,54 cm^2.

http://skie.net/skynet/projects/tesla/v ... ttery+Pack

2170: 18,03/24,25=0,74 Wh/cm2



18650: 12,40/16,54=0,75 Wh/cm2

Visst, cellerna är 8% högre så om man kan få mer plats på höjden så skulle man kanske få in ett 110 kWh batteri men mer än så går nog inte utan nya battericeller.[/

Vad jag förståt måste bilarna göras om för att få in nya storleken på cellen tror drag till S kommer med den typningen alltså bara till nya S när det är klart kan man börja ha det på dom Dyrare M3