Autoparking
Postat: 27 okt 2017 18:36
Finns detta?
Var hittar man det i så fall?
Var hittar man det i så fall?
Blå knappen där det står start.Kulingen skrev:Finns detta?
Var hittar man det i så fall?
Man måste själv leta upp lämplig parkeringsficka?Remuz skrev:Lägg i backen vid lämplig parkeringsficka
Läs mitt svar ovan.Kulingen skrev:Man måste själv leta upp lämplig parkeringsficka?Remuz skrev:Lägg i backen vid lämplig parkeringsficka
Det är inte bara att köra lugnt förbi massa parkerade bilar och. När det finns en ficka som bilen tycker den kan parkera i så dyker det upp en ruta. Då lägger man i backen och bilen tar över och jag bara övervakar?
SÅ FUNGERADE MIN SUBERB
Tackar, får åka ut i morgon och testaSR-71-BlackBird skrev:Läs mitt svar ovan.Kulingen skrev:Man måste själv leta upp lämplig parkeringsficka?Remuz skrev:Lägg i backen vid lämplig parkeringsficka
Det är inte bara att köra lugnt förbi massa parkerade bilar och. När det finns en ficka som bilen tycker den kan parkera i så dyker det upp en ruta. Då lägger man i backen och bilen tar över och jag bara övervakar?
SÅ FUNGERADE MIN SUBERB
Provkörde? Menar du på MoS? Nä fick bara köra en runda någon mil för att sedan parkera genom att manuellt backa in bilen på parkeringen på MoS. Dom kanske var stressade pga det var mitt under semestern med mycket med folk.mgorgis skrev:Testade du inte när du provkörde ? Eller provkörde du aldrig?
Jag provade och det var sååå liten ficka att jag hade svårt att köra ut igen!! De måste ju ha utkörning också
Jag fickparkerar sällan men gör det som en dröm, kanske ska fortsätta drömma om autoparkeringen och styla med att parkera som en dröm.mati skrev:Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.
Det låter som ett roligt yrke du har, mjukvaruarkitekt. Vad innebär det exakt?mati skrev:Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.
Det innebär att jag aldrig någonsin tar betalt för mjukvara som inte är testad eller som inte innehåller funktioner som står i specifikationen. Samtidigt innebär det att jag aldrig skulle komma på tanken att jobba i över ett år på en mjukvara, som kunder dessutom har betalat i förskott för, utan att en endaste gång berätta för mina kunder hur långt jag har kommit med mitt arbete.Kulingen skrev:Det låter som ett roligt yrke du har, mjukvaruarkitekt. Vad innebär det exakt?mati skrev:Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.
Så du kör inte så kunden får betala utvecklingen och du använder dig av Trail And Error metoden. Kunden får testa produkten och rätta upp felen du kanske visste om så du får en perfekt produkt med. Denna produkt säljer du sedan till andra kunder. Suck märker att jag valt fel yrke.... avundsjukmati skrev:Det innebär att jag aldrig någonsin tar betalt för mjukvara som inte är testad eller som inte innehåller funktioner som står i specifikationen. Samtidigt innebär det att jag aldrig skulle komma på tanken att jobba i över ett år på en mjukvara, som kunder dessutom har betalat i förskott för, utan att en endaste gång berätta för mina kunder hur långt jag har kommit med mitt arbete.Kulingen skrev:Det låter som ett roligt yrke du har, mjukvaruarkitekt. Vad innebär det exakt?mati skrev:Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.
Det är ungefär det jag jobbar med. Du fattar.
Man kan köra den metoden, och det är inte ovanligt att man gör så.Kulingen skrev:Så du kör inte så kunden får betala utvecklingen och du använder dig av Trail And Error metoden. Kunden får testa produkten och rätta upp felen du kanske visste om så du får en perfekt produkt med. Denna produkt säljer du sedan till andra kunder. Suck märker att jag valt fel yrke.... avundsjuk
Då fortsätter jag i min stillhet och delar atomer så vi kan fortsätta att köra CO2 fritt dåmati skrev:Man kan köra den metoden, och det är inte ovanligt att man gör så.Kulingen skrev:Så du kör inte så kunden får betala utvecklingen och du använder dig av Trail And Error metoden. Kunden får testa produkten och rätta upp felen du kanske visste om så du får en perfekt produkt med. Denna produkt säljer du sedan till andra kunder. Suck märker att jag valt fel yrke.... avundsjuk
Men då får "försökskunden" sin mjukvara till ett extremt rabatterat pris, och den bygger sällan på trial and error, utan man har nästan alltid nånting som fungerar så pass bra att man tror att kunden kommer att bli nöjd. Dessutom håller man kunden uppdaterad över utvecklingens framgångar eller bakslag. Man har som betalande kund en rätt att få veta när man kan förvänta sig valuta för pengarna. Det är inte för mycket begärt, men bland Teslas kunder verkar det inte vara så noga. Väldigt konstigt. Som utvecklare eller leverantör har jag en förbannad skyldighet att hålla mina kunder up-to-date. De har betalat för detta. Punkt. Jag tänker inte diskutera denna självklarhet.
Om vi talar beta-versioner, som Teslar brukar kalla det mesta av sin mjukvara, så är det vanligtvis så att den inte kostar någonting alls. Man får den gratis under förutsättning att man testar den och rapporterar buggar och synpunkter till utvecklarteamet.
Och nej, du behöver inte vara avundsjuk. Det är en jäkla press man har som mjukvaruutvecklare, dvs att behöva utveckla ett system som ska fungera innan man dumpar det på en massa betalande kunder. Det hade varit underbart om man bara hade kunnat göra så som Tesla gör. Man säljer nånting först och sedan påbörjas utvecklingsarbetet. Obegränsade resurser från en extremt förlåtande kundkrets. Ett drömscenario. Dock finns det mig veterligen bara ett enda företag i världen som kommer undan med detta. Vi får se hur länge till.
Ursäkta, men vad klagar ni på? Min Autopark fungerar som den skall. Det har den gjort i snart två år. Bilen parkerar med större precision än vad jag gör. Någon gång trycker jag själv in bilen på mindre utrymme " än vad som är möjligt", men normala parkeringar känns bättre om bilen sköter. Det kanske finns gradskillnader där andra bilar är något bättre med det jag har är "good enough".Kulingen skrev:Då fortsätter jag i min stillhet och delar atomer så vi kan fortsätta att köra CO2 fritt dåmati skrev:Man kan köra den metoden, och det är inte ovanligt att man gör så.Kulingen skrev:Så du kör inte så kunden får betala utvecklingen och du använder dig av Trail And Error metoden. Kunden får testa produkten och rätta upp felen du kanske visste om så du får en perfekt produkt med. Denna produkt säljer du sedan till andra kunder. Suck märker att jag valt fel yrke.... avundsjuk
Men då får "försökskunden" sin mjukvara till ett extremt rabatterat pris, och den bygger sällan på trial and error, utan man har nästan alltid nånting som fungerar så pass bra att man tror att kunden kommer att bli nöjd. Dessutom håller man kunden uppdaterad över utvecklingens framgångar eller bakslag. Man har som betalande kund en rätt att få veta när man kan förvänta sig valuta för pengarna. Det är inte för mycket begärt, men bland Teslas kunder verkar det inte vara så noga. Väldigt konstigt. Som utvecklare eller leverantör har jag en förbannad skyldighet att hålla mina kunder up-to-date. De har betalat för detta. Punkt. Jag tänker inte diskutera denna självklarhet.
Om vi talar beta-versioner, som Teslar brukar kalla det mesta av sin mjukvara, så är det vanligtvis så att den inte kostar någonting alls. Man får den gratis under förutsättning att man testar den och rapporterar buggar och synpunkter till utvecklarteamet.
Och nej, du behöver inte vara avundsjuk. Det är en jäkla press man har som mjukvaruutvecklare, dvs att behöva utveckla ett system som ska fungera innan man dumpar det på en massa betalande kunder. Det hade varit underbart om man bara hade kunnat göra så som Tesla gör. Man säljer nånting först och sedan påbörjas utvecklingsarbetet. Obegränsade resurser från en extremt förlåtande kundkrets. Ett drömscenario. Dock finns det mig veterligen bara ett enda företag i världen som kommer undan med detta. Vi får se hur länge till.
Så jävla många tryck på plus-knappen. Du beskriver bra vad som inte borde behöva beskrivas, mati!mati skrev:Man kan köra den metoden, och det är inte ovanligt att man gör så.Kulingen skrev:Så du kör inte så kunden får betala utvecklingen och du använder dig av Trail And Error metoden. Kunden får testa produkten och rätta upp felen du kanske visste om så du får en perfekt produkt med. Denna produkt säljer du sedan till andra kunder. Suck märker att jag valt fel yrke.... avundsjuk
Men då får "försökskunden" sin mjukvara till ett extremt rabatterat pris, och den bygger sällan på trial and error, utan man har nästan alltid nånting som fungerar så pass bra att man tror att kunden kommer att bli nöjd. Dessutom håller man kunden uppdaterad över utvecklingens framgångar eller bakslag. Man har som betalande kund en rätt att få veta när man kan förvänta sig valuta för pengarna. Det är inte för mycket begärt, men bland Teslas kunder verkar det inte vara så noga. Väldigt konstigt. Som utvecklare eller leverantör har jag en förbannad skyldighet att hålla mina kunder up-to-date. De har betalat för detta. Punkt. Jag tänker inte diskutera denna självklarhet.
Om vi talar beta-versioner, som Teslar brukar kalla det mesta av sin mjukvara, så är det vanligtvis så att den inte kostar någonting alls. Man får den gratis under förutsättning att man testar den och rapporterar buggar och synpunkter till utvecklarteamet.
Och nej, du behöver inte vara avundsjuk. Det är en jäkla press man har som mjukvaruutvecklare, dvs att behöva utveckla ett system som ska fungera innan man dumpar det på en massa betalande kunder. Det hade varit underbart om man bara hade kunnat göra så som Tesla gör. Man säljer nånting först och sedan påbörjas utvecklingsarbetet. Obegränsade resurser från en extremt förlåtande kundkrets. Ett drömscenario. Dock finns det mig veterligen bara ett enda företag i världen som kommer undan med detta. Vi får se hur länge till.
Håller med. Förstår inte att den ska vara så långsam på fancy parking och tyvärr är det ju det jag har nvändning för i 95% av parkerings fallen.bylund skrev:Fast klagomålen kanske i vanlig ordning gäller AP2? AP1 fickparkerar snabbare än vad jag gör, men fancy parking gör jag snabbare själv.
Nu ska vi inte dra alla teslormati skrev:Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.
Bilen är ju så stor så även vid fancy parking känns det tryggare att den gör det på egen hand. Lite långsamt och eftertänksamt kanske med den håller reda på hörnen och avstånden!bylund skrev:Fast klagomålen kanske i vanlig ordning gäller AP2? AP1 fickparkerar snabbare än vad jag gör, men fancy parking gör jag snabbare själv.
Sa han blygsamtKulingen skrev:Jag fickparkerar sällan men gör det som en dröm, kanske ska fortsätta drömma om autoparkeringen och styla med att parkera som en dröm.mati skrev:Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.
Japp, det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst,.Bjelke skrev:Sa han blygsamtKulingen skrev:Jag fickparkerar sällan men gör det som en dröm, kanske ska fortsätta drömma om autoparkeringen och styla med att parkera som en dröm.mati skrev:Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.