Boka service
Postat: 18 dec 2017 13:24
Nu kan man boka service online i USA
https://www.teslarati.com/tesla-online- ... pointment/
https://www.teslarati.com/tesla-online- ... pointment/
Beror väl på var du startar eller?mati skrev:Är det inte lite långt att köra?
Här hemma såklart. Frågan är om det går att köra över Atlanten (Teslan flyter ju) eller om man får ta omvägen över Sibirien. På vintern lär det gå att köra över isen mellan kontinenterna. Då har man kört 2000 mil extra och kan omedelbart ta nästa service också. Man får bara inte glömma ChadeMo-adaptern. De har andra kontakter där borta.Ampera skrev:Beror väl på var du startar eller?mati skrev:Är det inte lite långt att köra?
Hur lyckades du med konststycket att inte komma i kontakt med dem på så länge? Måste vara något slags rekord.Bjelke skrev:Kommer det hit oxo så kan det bli ett enormt lyft, jag höll ju tex på i typ sex veckor innan jag fick kontakt med dom... Så det här kan bli superbra
Däremot bedömning av "riktiga" reparationer lär ju bli svårare, och därmed inte bokningsbart online men
möjligen boka tid för samtal med tekniker eller nåt, vore ff bättre än idag iaf...
Har du provat ringa från någon annan telefon än din egen för att se om de svarar?Bjelke skrev:Kommer det hit oxo så kan det bli ett enormt lyft, jag höll ju tex på i typ sex veckor innan jag fick kontakt med dom... Så det här kan bli superbra
Däremot bedömning av "riktiga" reparationer lär ju bli svårare, och därmed inte bokningsbart online men
möjligen boka tid för samtal med tekniker eller nåt, vore ff bättre än idag iaf...
bylund skrev:Har du provat ringa från någon annan telefon än din egen för att se om de svarar?Bjelke skrev:Kommer det hit oxo så kan det bli ett enormt lyft, jag höll ju tex på i typ sex veckor innan jag fick kontakt med dom... Så det här kan bli superbra
Däremot bedömning av "riktiga" reparationer lär ju bli svårare, och därmed inte bokningsbart online men
möjligen boka tid för samtal med tekniker eller nåt, vore ff bättre än idag iaf...
bylund skrev:Har du provat ringa från någon annan telefon än din egen för att se om de svarar?Bjelke skrev:Kommer det hit oxo så kan det bli ett enormt lyft, jag höll ju tex på i typ sex veckor innan jag fick kontakt med dom... Så det här kan bli superbra
Däremot bedömning av "riktiga" reparationer lär ju bli svårare, och därmed inte bokningsbart online men
möjligen boka tid för samtal med tekniker eller nåt, vore ff bättre än idag iaf...
Provade att ringa officiella numret samt direkt-nummer till ett par av dom samt även sms till en och även mail till officiella adressen och en direkt-adress...helix skrev:Hur lyckades du med konststycket att inte komma i kontakt med dem på så länge? Måste vara något slags rekord.Bjelke skrev:Kommer det hit oxo så kan det bli ett enormt lyft, jag höll ju tex på i typ sex veckor innan jag fick kontakt med dom... Så det här kan bli superbra
Däremot bedömning av "riktiga" reparationer lär ju bli svårare, och därmed inte bokningsbart online men
möjligen boka tid för samtal med tekniker eller nåt, vore ff bättre än idag iaf...![]()
![]()
Jag har senaste året varit i kontakt med SC Väsby en hel del gånger i olika ärenden. Allt från att fråga om pris på nåt tillbehör till att få hjälp med ett konkret problem eller något fel på bilen. Kommit i kontakt med mkt hjälpsamma personer och vid de tillfällena jag inte fått direktkontakt har de återkommit efter max några timmar. Upplever också jag fått snabb återkoppling på mina frågor via mail och vid de tillfällen det har handlat om service har de erbjudit tid typ samma vecka och varit otroligt flexibla att klämma in något som passar min kalender. Jag måste helt enkelt haft en väldans tur.
On topic så låter det som en bra idé att kunna boka online. Det var väl även så att man skulle kunna boka direkt från bilen någon gång framöver som man kan se i det här klippet?
Rekordet måste ändå vara när jag lämnade meddelande via centrala (i Holland?) om att jag ville bli uppringd och det misslyckades oxo...mati skrev:bylund skrev:Har du provat ringa från någon annan telefon än din egen för att se om de svarar?Bjelke skrev:Kommer det hit oxo så kan det bli ett enormt lyft, jag höll ju tex på i typ sex veckor innan jag fick kontakt med dom... Så det här kan bli superbra
Däremot bedömning av "riktiga" reparationer lär ju bli svårare, och därmed inte bokningsbart online men
möjligen boka tid för samtal med tekniker eller nåt, vore ff bättre än idag iaf...Precis, du ligger nog i spärrlistan Bjelke
. Jag har aldrig haft problem med att komma i kontakt med servicen. På mejlen svarar de alltid inom några timmar, gör de inte det så ringer de och ber om ursäkt eller så. På telefon svarar de i princip alltid. Annars ringer de tillbaka. Det har också hänt att de har ringt mig självmant för att jag har skrivit nåt gnäll här.
Är det verkligen så illa att man inte kan boka service på nätet för Tesla? Dvs sånt som kännts som en självklarhet för en mellanklass-Volvo sen 2010?TiborBlomhall skrev:Nu kan man boka service online i USA
https://www.teslarati.com/tesla-online- ... pointment/
Jo, det kan man, men bara i USA: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 57&t=10897improwise skrev:Är det verkligen så illa att man inte kan boka service på nätet för Tesla? Dvs sånt som kännts som en självklarhet för en mellanklass-Volvo sen 2010?
Bara om man har en Tesla i USA. Jag har mitt konto registrerat där men kan ändå inte boka service via nätet. Inte för att jag skulle ha någon som helst användning för det just nu men ändå.bylund skrev:Jo, det kan man, men bara i USA: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 57&t=10897improwise skrev:Är det verkligen så illa att man inte kan boka service på nätet för Tesla? Dvs sånt som kännts som en självklarhet för en mellanklass-Volvo sen 2010?