Sida 1 av 1
Model 3 tvärs över USA
Postat: 04 jan 2018 22:00
av Hok
Alex Roy och en ägare har nu satt nytt elbilsrekord tvärs över USA. Från Los Angeles till New York.
http://www.thedrive.com/new-cars/17312/ ... 16-minutes
Re: Model 3 tvärs över USA
Postat: 05 jan 2018 09:52
av TiborBlomhall
Se upp för artiklar som påstår Model 3 har dålig värme.
Alex twittrade ut en klagan över kallt i kupén - innan folk fick reda på att de kör Cannonball Run och stängt av värmen för att minska på förbrukningen och därmed laddtiderna.
Jag har redan sett artiklar med kyla-tweeten taget ur sitt sammanhang.
Re: Model 3 tvärs över USA
Postat: 06 jan 2018 04:54
av samuelsu
Själva artikeln:
http://www.thedrive.com/new-cars/17280/ ... ous-review
Klagar på att AP är feldesignat när 3 saknar förardisplay, men ger bra förslag till OTA-justeringar. I övrigt verkar han nöjd.
Re: Model 3 tvärs över USA
Postat: 06 jan 2018 06:40
av Laban
Gillade den recensionen. AP delen han klagade på och kom med "lösningar" på bör vara lätt åtgärdat. Inga neurala nät (automatiska vindrutetorkare...) inblandade. Mest intressant är kanske det han nämner om kvalitet:
Here's what I found, somewhat to my surprise: Zero squeaks or rattles, even after 2,860 wretched miles of altitude changes, rain, sleet and snow.
..
We're not in Audi territory in terms of quality, but all were adequate and worked perfectly.
Hinges? Latches? Door handles? They still worked perfectly when we got to NYC. I'm not sure what that proves.
Interiören:
The Model 3 is a triumph of industrial design. Forget the naysayers. Ask anyone who isn't a car person, or especially women—a group too often excluded from the conversation, despite its size and disproportionate purchasing power, by an industry yet to have its Weinstein moment—for real perspective. Starting with a clean sheet, Tesla has out-Volvo'ed Volvo, delivering the purest interpretation of Scandinavian design in automotive history. I felt liberated from the tyranny of traditional car dashboards full of knobs and buttons.
..
I especially loved the HVAC system, which disposes with a century of movable plastic vents that inevitably break, or droop. The Model 3 elegantly substitutes a wide vent above the wooden trim that spans the entire length of the dashboard. The other vents are concealed. An elegant control interface is accessed via that big dashboard display.
..
Drag the air icons around, and that's where the air goes. Love. It.
Why hasn't anyone done this before?
Hur långt borta är S/X uppdateringen ?
Re: Model 3 tvärs över USA
Postat: 06 jan 2018 11:16
av frippe
Laban skrev:Gillade den recensionen. AP delen han klagade på och kom med "lösningar" på bör vara lätt åtgärdat. Inga neurala nät (automatiska vindrutetorkare...) inblandad.
Nu lyckades jag svara om artikeln i en annan tråd.
Men mycket av hans kritik mot AP hade varit löst med en smidig HUD. Då hade du fått överblick och varningar precis där de ska vara, i förarens blickfång utan att den behöver flytta blicken från trafiken till en skärm i mitten av bilen.
Synd att de inte valde en sådan lösning.
Och hur tänkte de när kontrollen för att öka minska farten placerades på skärmen, och då inte upp ned utan vänster höger?
Ligger lite artikelns kritik att med en riktigt genomförd testomgång med utomstående hade detta kunnat upptäckas mycket tidigare.
Jag skulle nästan säga att det utifrån hans beskrivning hur det fungerar, att det finns en viss trafikfara i att behöva släppa kontrollen på trafiken runtomkring för att lösa handhavandet av kontroller i bilen.
Re: Model 3 tvärs över USA
Postat: 06 jan 2018 11:27
av Mickep
Är inget som säger att tesla aldrig kommer ha hud i model3. elon har själv sagt att var 12-18 månad så gör de ändringar i bilarna och de aldrig kommer stå stilla.
Så de som kommer få bilarna i 2019 kommer ha en någorlunda annorlunda (kanske med bättre hårdvara eller mjukvaruförbättringar) bil än de som får en nu med alla barnsjukdomar.
fast det är möjligt att lösa på annat sätt också, vi får se.
Re: Model 3 tvärs över USA
Postat: 06 jan 2018 11:39
av Laban
frippe skrev:
Och hur tänkte de när kontrollen för att öka minska farten placerades på skärmen, och då inte upp ned utan vänster höger?
..
Men att koppla den till höger hjul på ratten bör vara ett mindre problem. Att det inte är gjort redan kan man tycka är lite märkligt men de har säkert saker att göra, tog ju exempelvis lite tid att fixa automatiska vindrutetorkare.
Re: Model 3 tvärs över USA
Postat: 06 jan 2018 14:11
av LarsL
Precis myckets det där går ju mappa upp mot rattarna på ratten. Även om fullt fungerande adaptivfarthållare som anpassar sig till skyltningen borde lösa problemet helt. Samma med vindrutetorkarnaoch dess automatik. Eller varför göra det lätt att döda en dator som har hängt sig när det går att göra en som inte hänger sig istället?
Någon hud tror jag inte det blir på Model 3.