Då tråkigt negativa alla är här till e-niro.. Varför kan man inte se för och nackdelar med olika bilmärken..
Jag hade köpt en om den hade fått en vettig dragkrok. Den hade dugt åt mig.
Samma här. Det fanns visserligen några nackdelar med 19-modellen, men de är ju i stort sett borta nu. Det som fortfarande fattas är dragkroken. Sen är den lite för klen i bagaget med tanke på våra hundar, men det skulle eventuellt gå att lösa genom att fälla ner baksätet om båda jyckarna ska med. Har aldrig provat detta eftersom bilen ändå inte kom i fråga pga dragkroken.
Annars gillar jag den, man får extremt mycket bil för pengarna tycker jag. Som jag ser det gör den jobbet minst lika bra som e-tron, men för inte mycket mer än en tredjedel av priset. Visst har den en massa knappar. Men jag ogillar inte knappar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Då tråkigt negativa alla är här till e-niro.. Varför kan man inte se för och nackdelar med olika bilmärken..
Jag hade köpt en om den hade fått en vettig dragkrok. Den hade dugt åt mig.
Samma här. Det fanns visserligen några nackdelar med 19-modellen, men de är ju i stort sett borta nu. Det som fortfarande fattas är dragkroken. Sen är den lite för klen i bagaget med tanke på våra hundar, men det skulle eventuellt gå att lösa genom att fälla ner baksätet om båda jyckarna ska med. Har aldrig provat detta eftersom bilen ändå inte kom i fråga pga dragkroken.
Annars gillar jag den, man får extremt mycket bil för pengarna tycker jag. Som jag ser det gör den jobbet minst lika bra som e-tron, men för inte mycket mer än en tredjedel av priset. Visst har den en massa knappar. Men jag ogillar inte knappar.
Väldigt märkligt att e-Niro inte får ha drag.
Karossen kan inte vara problemet eftersom andra versioner av Kia Niro får ha drag.
Drivlinan kan inte vara problemet, eftersom Hyundai Kona har samma drivlina och får ha drag!!
Varför är ni så fega Kia, fixa drag till e-Niro nu!!!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Då tråkigt negativa alla är här till e-niro.. Varför kan man inte se för och nackdelar med olika bilmärken..
Jag hade köpt en om den hade fått en vettig dragkrok. Den hade dugt åt mig.
Samma här. Det fanns visserligen några nackdelar med 19-modellen, men de är ju i stort sett borta nu. Det som fortfarande fattas är dragkroken. Sen är den lite för klen i bagaget med tanke på våra hundar, men det skulle eventuellt gå att lösa genom att fälla ner baksätet om båda jyckarna ska med. Har aldrig provat detta eftersom bilen ändå inte kom i fråga pga dragkroken.
Annars gillar jag den, man får extremt mycket bil för pengarna tycker jag. Som jag ser det gör den jobbet minst lika bra som e-tron, men för inte mycket mer än en tredjedel av priset. Visst har den en massa knappar. Men jag ogillar inte knappar.
Väldigt märkligt att e-Niro inte får ha drag.
Karossen kan inte vara problemet eftersom andra versioner av Kia Niro får ha drag.
Drivlinan kan inte vara problemet, eftersom Hyundai Kona har samma drivlina och får ha drag!!
Varför är ni så fega Kia, fixa drag till e-Niro nu!!!
samma frågeställning som varför Model S inte får krok, men X har det trots att de i princip är samma bil under skalet.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
De har 300 kg som man får dra. Jag kan inte se något hinder för att de inte skulle kunna dra betydligt mer. En dragkorok är iallafall något.
Jag skulle vilja se ett rebell test där man laddar på tonvis med skrot tills anordningen går sönder.
Bilen håller för normal drift.
Det man är rädd för är om den får dra 1500 kg finns det ju alltid nån som Björn Nyland som kör +20.000 mil med släp.
Och som därmed nöter på drivlinan väldigt mycket.
Värme, långvarigt högt effektuttag, antal snabbladdningar påverkar livslängden.
Hur mår batteri och elmotorer av att dra en 1500kg husvagn över Alperna i +40 grader?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Vill passa på att tipsa om en fantastisk liten uppfinning till er med e-Niro. Det är en borste för backkameran som sätts fast på vinduretorkaren för bakrutan. När torkaren är igång så glider den över backkameran och sopar av den från smuts och vatten.
Jag har bara haft bilen i drygt tre veckor, men än så länge har den fungerat fantastiskt. Köpte den också innan jag fick bilen så har å andra sidan aldrig testat utan den heller, men jag tänker att den är billig och diskret så den kan lika väl sitta där. Sen älskar jag dom moderna möjligheterna där en privatperson (svensk, vilket är lite extra roligt) kan uppfinna en produkt som fyller ett behov, producera den hemma, skapa en hemsida och sälja till hela världen. Kan jag stödja den med några hundralappar så gör jag det gladeligen
Tesla Model Y | Long Range AWD | 2023
Kia e-Niro | Advance Plus Tech | 2021
Nissan Leaf | Tekna 30kWh | 2017 Reserverat Avbokat Model 3 | 31 augusti 2016
Fick ett meddelande när jag öppnade appen igår om att dom släppt en ny app och blir direkt hänvisad till App Store för att ladda ner den.
Den nya appen vägrar koppla upp sig till bilen och den gamla appen visar bara meddelandet om den nya appen och går inte att använda.
Nu står jag här utan någon app som fungerar till bilen. Är det någon annan som haft samma problem?
Tesla Model Y | Long Range AWD | 2023
Kia e-Niro | Advance Plus Tech | 2021
Nissan Leaf | Tekna 30kWh | 2017 Reserverat Avbokat Model 3 | 31 augusti 2016
Ringde Kia support och fick hjälp. Tydligen finns det ett litet hål som man kan trycka in med penna för att göra en hard reset. Beroende på modell sitter hålet bredvid touchscreenen eller volymspaken (där sitter den på 2020 modellen).
Skärmen blir svart några sekunder och när den startar upp igen så är det bara att aktivera UVO igen i bilen så funkar det
Tesla Model Y | Long Range AWD | 2023
Kia e-Niro | Advance Plus Tech | 2021
Nissan Leaf | Tekna 30kWh | 2017 Reserverat Avbokat Model 3 | 31 augusti 2016
Ringde Kia support och fick hjälp. Tydligen finns det ett litet hål som man kan trycka in med penna för att göra en hard reset. Beroende på modell sitter hålet bredvid touchscreenen eller volymspaken (där sitter den på 2020 modellen).
Skärmen blir svart några sekunder och när den startar upp igen så är det bara att aktivera UVO igen i bilen så funkar det
Gott att det löste sig, och bra att dela med dig av tipset till andra!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik