Tut tut sa polisen
Postat: 17 jan 2018 06:28
thomas76 skrev:Brottsligheten kan öka om polisen har Tesla. Vem vill inte åka Tesla liksom =)
Å andra sidan kanske benägenheten att patrullera ökar?thomas76 skrev:Brottsligheten kan öka om polisen har Tesla. Vem vill inte åka Tesla liksom =)
Som ägare av en Model S (även om forumet vägrar erkänna det trots flera försök) så har jag all förståelse varför inte Polisen använder den som polisbilBjelke skrev:Jäkligt coolt!
Fattar inte att det redan är vanligt här i Sverige, bara tanken att den alltid kan vara fulladdad och redo borde vara värt en del.
Blåljusfordon lär väl kunna kosta på sig ganska rejäl laddning i garagen lixom.
Ja, sen så har man ju tillgång till prestanda så det räcker till och blir över (oftast) när det verkligen gäller
Och vips så är du registrerad som ägare härimprowise skrev:Som ägare av en Model S (även om forumet vägrar erkänna det trots flera försök) så har jag all förståelse varför inte Polisen använder den som polisbilBjelke skrev:Jäkligt coolt!
Fattar inte att det redan är vanligt här i Sverige, bara tanken att den alltid kan vara fulladdad och redo borde vara värt en del.
Blåljusfordon lär väl kunna kosta på sig ganska rejäl laddning i garagen lixom.
Ja, sen så har man ju tillgång till prestanda så det räcker till och blir över (oftast) när det verkligen gäller
Inte många bilar som tar sig ifrån en P100D i stadsmiljö... om ens någon bil?improwise skrev:Som ägare av en Model S (även om forumet vägrar erkänna det trots flera försök) så har jag all förståelse varför inte Polisen använder den som polisbilBjelke skrev:Jäkligt coolt!
Fattar inte att det redan är vanligt här i Sverige, bara tanken att den alltid kan vara fulladdad och redo borde vara värt en del.
Blåljusfordon lär väl kunna kosta på sig ganska rejäl laddning i garagen lixom.
Ja, sen så har man ju tillgång till prestanda så det räcker till och blir över (oftast) när det verkligen gäller
Beror väl på hur breda gatorna är?tehjimos skrev:Inte många bilar som tar sig ifrån en P100D i stadsmiljö... om ens någon bil?
GustavT kan säkert komma med något förslagtehjimos skrev:Inte många bilar som tar sig ifrån en P100D i stadsmiljö... om ens någon bil?improwise skrev:Som ägare av en Model S (även om forumet vägrar erkänna det trots flera försök) så har jag all förståelse varför inte Polisen använder den som polisbilBjelke skrev:Jäkligt coolt!
Fattar inte att det redan är vanligt här i Sverige, bara tanken att den alltid kan vara fulladdad och redo borde vara värt en del.
Blåljusfordon lär väl kunna kosta på sig ganska rejäl laddning i garagen lixom.
Ja, sen så har man ju tillgång till prestanda så det räcker till och blir över (oftast) när det verkligen gäller
De nuvarande bilarna är långt ifrån billiga även om det kan se ut såmati skrev:Frågan är hur allmänheten i jante-Sverige skulle reagera om polisen hade skaffat ett gäng miljonbilar för våra skattepengar. Aftonblaskets huvurubrik: "Polisen på lyxresa! Såhär mycket kostar de nya vrålåken"...
Helst om man lägger till all dyr extrautrustning som ska in i alla bilar så blir den procentuella slutsummeskilnaden mindre.e5m1r skrev:De nuvarande bilarna är långt ifrån billiga även om det kan se ut såmati skrev:Frågan är hur allmänheten i jante-Sverige skulle reagera om polisen hade skaffat ett gäng miljonbilar för våra skattepengar. Aftonblaskets huvurubrik: "Polisen på lyxresa! Såhär mycket kostar de nya vrålåken"...
Rubriken passar liksom för bra för att inte kommenteras...mati skrev:Frågan är hur allmänheten i jante-Sverige skulle reagera om polisen hade skaffat ett gäng miljonbilar för våra skattepengar. Aftonblaskets huvurubrik: "Polisen på lyxresa! Såhär mycket kostar de nya vrålåken"...
Inte alltid som polisen kör lagligt med nuvarande bilar heller. Mycket utrustning och två poliser blir ibland övervikt.Bjelke skrev:... men jag har svårt att se någon laglig bil som gör det, kanske nån sanslöst trimmad á la Fast and furious typ... (är dom eg. helt lagliga isf?)
Tack!Bjelke skrev:Och vips så är du registrerad som ägare härimprowise skrev:Som ägare av en Model S (även om forumet vägrar erkänna det trots flera försök) så har jag all förståelse varför inte Polisen använder den som polisbilBjelke skrev:Jäkligt coolt!
Fattar inte att det redan är vanligt här i Sverige, bara tanken att den alltid kan vara fulladdad och redo borde vara värt en del.
Blåljusfordon lär väl kunna kosta på sig ganska rejäl laddning i garagen lixom.
Ja, sen så har man ju tillgång till prestanda så det räcker till och blir över (oftast) när det verkligen gäller
(till slut)
Tror inte snabb acceleration rakt fram är det viktigaste för en bra polisbiltehjimos skrev:Inte många bilar som tar sig ifrån en P100D i stadsmiljö... om ens någon bil?improwise skrev:Som ägare av en Model S (även om forumet vägrar erkänna det trots flera försök) så har jag all förståelse varför inte Polisen använder den som polisbilBjelke skrev:Jäkligt coolt!
Fattar inte att det redan är vanligt här i Sverige, bara tanken att den alltid kan vara fulladdad och redo borde vara värt en del.
Blåljusfordon lär väl kunna kosta på sig ganska rejäl laddning i garagen lixom.
Ja, sen så har man ju tillgång till prestanda så det räcker till och blir över (oftast) när det verkligen gäller
Svenska polisens främst problem är nog inte vad dom släpper ut utan vem dom släpper in_TonyV skrev:Polisen har ju införskaffat Leaf:s i flottan, ja inte som utryckningsbilar men men..
oh sk.t var en utvärdering bara, undrar om de var nöjda?
Men bilen funkar iaf varje gång man startar den åtminstone.
https://www.aftonbladet.se/bil/a/0a5qJ/ ... ste-bilval
Polisen försöker också dra sitt strå till stacken vad gäller sänkt miljöpåverkan. Av omkring 1 900 civila fordon inom myndigheten är i dag ett fåtal etanol- eller gasdrivna samt ett 20-tal elhybrider. Nu tar polisen ytterligare ett kliv för att anpassa sig till riksdagens miljömål om att nå en fossiloberoende fordonsflotta till år 2030 och EU:s mål om att tätortstrafik ska vara utsläppsfri år 2050. Därför har polisen köpt in tio exemplar av elbilen Nissan Leaf. Man har valt den variant som har 30 kWh-batteri för längre räckvidd (på papperet upp till 25 mil).
Polisens test med elbilar pågår till och med den 30 april i år, därefter ska försöket utvärderas. Faller det väl ut ska polisen köpa in ytterligare tio elbilar.