Audi e-tron

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nect »

Legato skrev:
Fy f-n vilket "goddag yxskaft"-svar jag fick från Audi idag... Det tog dem en dryg vecka att komma med följande:

"Hej Bo,

Tack för att du kontaktar oss på Audi Digitala Tjänster.

Enligt loggarna så kan vi se att det nu fungerar för dig.

Stämmer inte detta så återkom med ny bild och tid även om felmeddelandet ser likadant ut för en korrekt felsökning."

Felet är helt oförändrat och konstant. Inte kunnat förvärma på ungefär en månad nu. Riktigt irriterande när det är -15 grader.
Kundvård verkar de ha tagit från Tesla…
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

Nect skrev:
Legato skrev:
Fy f-n vilket "goddag yxskaft"-svar jag fick från Audi idag... Det tog dem en dryg vecka att komma med följande:

"Hej Bo,

Tack för att du kontaktar oss på Audi Digitala Tjänster.

Enligt loggarna så kan vi se att det nu fungerar för dig.

Stämmer inte detta så återkom med ny bild och tid även om felmeddelandet ser likadant ut för en korrekt felsökning."

Felet är helt oförändrat och konstant. Inte kunnat förvärma på ungefär en månad nu. Riktigt irriterande när det är -15 grader.
Kundvård verkar de ha tagit från Tesla…
Hmm får se hur det går med min anmälan då, jag kan dock förvärma, men inte alltid… men inte se batteri eller laddstatus.

Hade jag haft rattvärme så hade hAde jag nog varit ”ok” med det tillsammans med stolsvärme. Fast självklart ska förvärmningen fungera.
27,8 kWp solceller
macky
Inlägg: 934
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

Nect skrev:
dfa skrev:
Är det bara jag eller är klimatanläggningen stört ineffektiv?
Förvärmer ibland inte kupen pga snålhet/sport och kan ta mig till jobbet (typ 2,5 mil) utan AC med en förbrukning runt 200 vilket är fantastiskt när det är -10 ute.
Tröttnade på att frysa idag och körde med AC på och då hamnade förbrukningen på över 300.
Man börjar ju nästan gråta över hur mycket förbrukningen ökar med AC på på vintern.
e-tron är verkligen bizarrt ineffektiv som vinterbil och jag börjar förstå de i Norrland som pratar om diesel och sneglar lite avundsjukt där de åker varmt och skönt.
Enligt detta Test är E-tron i topp gällande räckvidd vintertid (en av bilarna som tappar allra minst i räckvidd vintertid. I artikeln står att att e-tron var bäst. Men enligt diagrammet var e-tron tvåa!

Verifierar vad jag själv upplevt att bilen inte drar nämnvärt mycket mer när det är minusgrader. (Vid långkörning)

https://carup.se/nytt-test-sa-mycket-ta ... 4DNo4xSRtg
Kan bara hålla med. Man blir nästan lite frustrerad när man kör runt med ungarna lite korta sträckor och förbrukningen ligger så högt. Sen när det är långresa så är det helt ok. Körde till landet i onsdags i snömodd och minus 5 på 2.5 ca. Hem igår i -12 och det blev då 2.8. Motorvägsdelen i 120 på mätaren var knappa 3.0. Men första 2 milen till motorvägen låg över 3 trots max 80km/h. Så när batteriet väl nått ngn tempnivå så är det som vanligt. Sen kanske det är lite onödigt när man kör kort med denna batterivärmning. Jag hade gärna haft en knapp för förvärmning istället.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

macky skrev:
Nect skrev:
dfa skrev:
Är det bara jag eller är klimatanläggningen stört ineffektiv?
Förvärmer ibland inte kupen pga snålhet/sport och kan ta mig till jobbet (typ 2,5 mil) utan AC med en förbrukning runt 200 vilket är fantastiskt när det är -10 ute.
Tröttnade på att frysa idag och körde med AC på och då hamnade förbrukningen på över 300.
Man börjar ju nästan gråta över hur mycket förbrukningen ökar med AC på på vintern.
e-tron är verkligen bizarrt ineffektiv som vinterbil och jag börjar förstå de i Norrland som pratar om diesel och sneglar lite avundsjukt där de åker varmt och skönt.
Enligt detta Test är E-tron i topp gällande räckvidd vintertid (en av bilarna som tappar allra minst i räckvidd vintertid. I artikeln står att att e-tron var bäst. Men enligt diagrammet var e-tron tvåa!

Verifierar vad jag själv upplevt att bilen inte drar nämnvärt mycket mer när det är minusgrader. (Vid långkörning)

https://carup.se/nytt-test-sa-mycket-ta ... 4DNo4xSRtg
Kan bara hålla med. Man blir nästan lite frustrerad när man kör runt med ungarna lite korta sträckor och förbrukningen ligger så högt. Sen när det är långresa så är det helt ok. Körde till landet i onsdags i snömodd och minus 5 på 2.5 ca. Hem igår i -12 och det blev då 2.8. Motorvägsdelen i 120 på mätaren var knappa 3.0. Men första 2 milen till motorvägen låg över 3 trots max 80km/h. Så när batteriet väl nått ngn tempnivå så är det som vanligt. Sen kanske det är lite onödigt när man kör kort med denna batterivärmning. Jag hade gärna haft en knapp för förvärmning istället.
Vet ”vi/man” att den förvärmer batteriet? Om man läser dfa inlägg så ör det AC som gör det och får man tro Nyland så förvärms inte batteriet men det kanske kvittar bara man ör medveten om det men visst om det värme av batteriet så vore det bra att kunna stänga av. Själv hade jag 10% igår och behövde åka och handla då jag stod mitt i julbadet och stängde av AC, tror jag iallafall, det röda strecket var åtminstone släckt men det kanske inte räcker för efter drygt en km var jag nere på 7% och hade nog 12 km att köra så jag vände och valde att ladda men det gick ju inte så bra med ugnen på. :lol:

Tror ni att det kommer några sw uppdateringar till Q8. Vill veta mer, vad jag hört så kommer den som demo v8 här i stan.
27,8 kWp solceller
macky
Inlägg: 934
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron

Inlägg av macky »

Dafro skrev:
macky skrev:
Nect skrev:
dfa skrev:
Är det bara jag eller är klimatanläggningen stört ineffektiv?
Förvärmer ibland inte kupen pga snålhet/sport och kan ta mig till jobbet (typ 2,5 mil) utan AC med en förbrukning runt 200 vilket är fantastiskt när det är -10 ute.
Tröttnade på att frysa idag och körde med AC på och då hamnade förbrukningen på över 300.
Man börjar ju nästan gråta över hur mycket förbrukningen ökar med AC på på vintern.
e-tron är verkligen bizarrt ineffektiv som vinterbil och jag börjar förstå de i Norrland som pratar om diesel och sneglar lite avundsjukt där de åker varmt och skönt.
Enligt detta Test är E-tron i topp gällande räckvidd vintertid (en av bilarna som tappar allra minst i räckvidd vintertid. I artikeln står att att e-tron var bäst. Men enligt diagrammet var e-tron tvåa!

Verifierar vad jag själv upplevt att bilen inte drar nämnvärt mycket mer när det är minusgrader. (Vid långkörning)

https://carup.se/nytt-test-sa-mycket-ta ... 4DNo4xSRtg
Kan bara hålla med. Man blir nästan lite frustrerad när man kör runt med ungarna lite korta sträckor och förbrukningen ligger så högt. Sen när det är långresa så är det helt ok. Körde till landet i onsdags i snömodd och minus 5 på 2.5 ca. Hem igår i -12 och det blev då 2.8. Motorvägsdelen i 120 på mätaren var knappa 3.0. Men första 2 milen till motorvägen låg över 3 trots max 80km/h. Så när batteriet väl nått ngn tempnivå så är det som vanligt. Sen kanske det är lite onödigt när man kör kort med denna batterivärmning. Jag hade gärna haft en knapp för förvärmning istället.
Vet ”vi/man” att den förvärmer batteriet? Om man läser dfa inlägg så ör det AC som gör det och får man tro Nyland så förvärms inte batteriet men det kanske kvittar bara man ör medveten om det men visst om det värme av batteriet så vore det bra att kunna stänga av. Själv hade jag 10% igår och behövde åka och handla då jag stod mitt i julbadet och stängde av AC, tror jag iallafall, det röda strecket var åtminstone släckt men det kanske inte räcker för efter drygt en km var jag nere på 7% och hade nog 12 km att köra så jag vände och valde att ladda men det gick ju inte så bra med ugnen på. :lol:

Tror ni att det kommer några sw uppdateringar till Q8. Vill veta mer, vad jag hört så kommer den som demo v8 här i stan.
Det pratades mycket om det på diverse forum när bilen var ny att det verkade som att den konstant ville hålla batteriet såpass varmt att det skulle må bra. Alltså inte värma upp det till några 30 grader men kanske 10, så inte som förvärmning inför dc-laddning. Jag tror inte att det är klimatanläggningen för den drar mycket vid kortkörning även när man förvärmer kupén. Laddar man klart inför avfart och kör typ två sessioner förvärmning innan man drar så tycker jag däremot att man kan undvika den höga initiala förbrukningen. Gjort det några gånger när man ska stretcha räckvidden på vintern. Annars är det förstås onödigt.
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nect »

Bra test av nya Q8:an!
Verkar ha blivit roligare att köra och han tyckte styrningen och den nya frontsetupen gör bilen rolig i kurvor och döljer vikten bra.

https://youtu.be/joaGbimmve0
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Audi e-tron

Inlägg av improwise »

taliz skrev:
Fattar inte varför man skulle behöva ladda 12v?
På en avgasbil har man ju problemet att den inte bara kan starta motorn hursomhelst för att ladda upp det. Det problemet finns ju inte på en elbil.
Det trodde jag också till dess jag inte kunde starta Teslan för att 12V batteriet var slut (förmodligen för att jag kör för lite) :D
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

Nect skrev:
Bra test av nya Q8:an!
Verkar ha blivit roligare att köra och han tyckte styrningen och den nya frontsetupen gör bilen rolig i kurvor och döljer vikten bra.

https://youtu.be/joaGbimmve0
Jo den var bra, funderar bara på de 44 mils räckvidd hamnkontoret fram till i 24 grader, vad tror ni man kan översätta det till med nuvarande E55. Jag har snitt 27.5 på 1650 mil mot hans 2.4, men här är det ju något kallare men han kanske körde något hårdare, framgick inte.men man verkar iallafall få 10 mil till men BMW IX50 blir fortfarande i en klass för sig ang räckvidd.

När tror ni att vi kan förvänta oss en ny Q8, 2026? För detta får väl ses som en facelift.

Fast jag måste säga att jag verkligen gillar inredningen i min E55 och snart har jag haft den i ett år är forfarande riktigt nöjd med den. Min BMW IX 45e hade jag bara 9 månader bla. Den var ny och min Audi är strax 4 år, en gammal bil ju. :D
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

improwise skrev:
taliz skrev:
Fattar inte varför man skulle behöva ladda 12v?
På en avgasbil har man ju problemet att den inte bara kan starta motorn hursomhelst för att ladda upp det. Det problemet finns ju inte på en elbil.
Det trodde jag också till dess jag inte kunde starta Teslan för att 12V batteriet var slut (förmodligen för att jag kör för lite) :D
Gammal S? De hade ju en del problem med 12v.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Audi e-tron

Inlägg av improwise »

taliz skrev: 20 dec 2022 04:55
improwise skrev:
taliz skrev:
Fattar inte varför man skulle behöva ladda 12v?
På en avgasbil har man ju problemet att den inte bara kan starta motorn hursomhelst för att ladda upp det. Det problemet finns ju inte på en elbil.
Det trodde jag också till dess jag inte kunde starta Teslan för att 12V batteriet var slut (förmodligen för att jag kör för lite) :D
Gammal S? De hade ju en del problem med 12v.
Sen 2017 så typ halvgammal antar jag :)
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nect »

Förresten, ni som har haft problem med appen så släpptes det en ny version idag (iaf till iOS) som verkar ha fått allt att funka igen för de som tidigare haft problem med åtkomst av bilen! :)
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

Ja till slut fick jag till uppdateringen och nu ser jag äntligen laddnivån igen.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Audi e-tron

Inlägg av Legato »

Nect skrev: 21 dec 2022 00:19
Förresten, ni som har haft problem med appen så släpptes det en ny version idag (iaf till iOS) som verkar ha fått allt att funka igen för de som tidigare haft problem med åtkomst av bilen! :)

Det löste laddnivån iaf, men klimatiseringen är tyvärr fortfarande paj för mig. Tur man hämtar en Plaid idag :D
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5491
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Audi e-tron

Inlägg av Gustafsson »

Nect skrev: 16 dec 2022 23:24
Legato skrev:
Fy f-n vilket "goddag yxskaft"-svar jag fick från Audi idag... Det tog dem en dryg vecka att komma med följande:

"Hej Bo,

Tack för att du kontaktar oss på Audi Digitala Tjänster.

Enligt loggarna så kan vi se att det nu fungerar för dig.

Stämmer inte detta så återkom med ny bild och tid även om felmeddelandet ser likadant ut för en korrekt felsökning."

Felet är helt oförändrat och konstant. Inte kunnat förvärma på ungefär en månad nu. Riktigt irriterande när det är -15 grader.
Kundvård verkar de ha tagit från Tesla…
VW koncernen har väl ett track record som sämst i klassen vad gäller service sedan decennier - långt innan Tesla ens var påtänkt. Det är iaf vad jag minns från gamla undersökningar i ViB.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nect »

Legato skrev: 21 dec 2022 08:34
Nect skrev: 21 dec 2022 00:19
Förresten, ni som har haft problem med appen så släpptes det en ny version idag (iaf till iOS) som verkar ha fått allt att funka igen för de som tidigare haft problem med åtkomst av bilen! :)

Det löste laddnivån iaf, men klimatiseringen är tyvärr fortfarande paj för mig. Tur man hämtar en Plaid idag :D
Då kan du få ha problem med din E-tron tycker jag! Inte lite Avis! :lol:
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nect »

Aj aj!

Skatteverket har nu släppt förmånsberäkningen för inkomstår 2023. Min beställda bil blev nästan 1000kr/mån dyrare i förmånsvärde… Nästan så att jag funderar på att avbeställa den. :oops:
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

Nect skrev: 21 dec 2022 23:44
Aj aj!

Skatteverket har nu släppt förmånsberäkningen för inkomstår 2023. Min beställda bil blev nästan 1000kr/mån dyrare i förmånsvärde… Nästan så att jag funderar på att avbeställa den. :oops:

Är tveksam till att en ökad kostnad på 500 per månad gör att du inte går runt men ligger du så på marginalen så ska du nog absolut leta efter något billigare. Vad blir det istället?
27,8 kWp solceller
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nect »

:roll:
Dafro skrev: 22 dec 2022 04:09
Nect skrev: 21 dec 2022 23:44
Aj aj!

Skatteverket har nu släppt förmånsberäkningen för inkomstår 2023. Min beställda bil blev nästan 1000kr/mån dyrare i förmånsvärde… Nästan så att jag funderar på att avbeställa den. :oops:

Är tveksam till att en ökad kostnad på 500 per månad gör att du inte går runt men ligger du så på marginalen så ska du nog absolut leta efter något billigare. Vad blir det istället?

Många bäckar små. Hög inflation, höjda räntor, högre elpriser mm. Så man måste göra vad som går får att sänka utgifterna.
Bilen var redan innan på smärtgränsen mentalt. :ugeek:
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

Nect skrev: 22 dec 2022 12:39
:roll:
Dafro skrev: 22 dec 2022 04:09
Nect skrev: 21 dec 2022 23:44
Aj aj!

Skatteverket har nu släppt förmånsberäkningen för inkomstår 2023. Min beställda bil blev nästan 1000kr/mån dyrare i förmånsvärde… Nästan så att jag funderar på att avbeställa den. :oops:

Är tveksam till att en ökad kostnad på 500 per månad gör att du inte går runt men ligger du så på marginalen så ska du nog absolut leta efter något billigare. Vad blir det istället?
Många bäckar små. Hög inflation, höjda räntor, högre elpriser mm. Så man måste göra vad som går får att sänka utgifterna.
Bilen var redan innan på smärtgränsen mentalt. :ugeek:
Aha då är jag med, tror jag. Men du kör en äldre E-tron nu? Får väl vara ärlig att erkänna att min IX50 jag beställt är onödigt dyr. Men jag försöker tänka att en bil kostar X kronor och sedan räknar jag på merkostnaden, då blir det inte lika illa. X är ca 8-10 tusen för mig.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Audi e-tron

Inlägg av taliz »

Dafro skrev:
Nect skrev: 22 dec 2022 12:39
:roll:
Dafro skrev: 22 dec 2022 04:09
Nect skrev: 21 dec 2022 23:44
Aj aj!

Skatteverket har nu släppt förmånsberäkningen för inkomstår 2023. Min beställda bil blev nästan 1000kr/mån dyrare i förmånsvärde… Nästan så att jag funderar på att avbeställa den. :oops:

Är tveksam till att en ökad kostnad på 500 per månad gör att du inte går runt men ligger du så på marginalen så ska du nog absolut leta efter något billigare. Vad blir det istället?
Många bäckar små. Hög inflation, höjda räntor, högre elpriser mm. Så man måste göra vad som går får att sänka utgifterna.
Bilen var redan innan på smärtgränsen mentalt. :ugeek:
Aha då är jag med, tror jag. Men du kör en äldre E-tron nu? Får väl vara ärlig att erkänna att min IX50 jag beställt är onödigt dyr. Men jag försöker tänka att en bil kostar X kronor och sedan räknar jag på merkostnaden, då blir det inte lika illa. X är ca 8-10 tusen för mig.
Du hade väl beställt en ny etron också?
Den är väl billigare än iX?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

taliz skrev: 23 dec 2022 11:03
Dafro skrev:
Nect skrev: 22 dec 2022 12:39
:roll:
Dafro skrev: 22 dec 2022 04:09
Nect skrev: 21 dec 2022 23:44
Aj aj!

Skatteverket har nu släppt förmånsberäkningen för inkomstår 2023. Min beställda bil blev nästan 1000kr/mån dyrare i förmånsvärde… Nästan så att jag funderar på att avbeställa den. :oops:

Är tveksam till att en ökad kostnad på 500 per månad gör att du inte går runt men ligger du så på marginalen så ska du nog absolut leta efter något billigare. Vad blir det istället?
Många bäckar små. Hög inflation, höjda räntor, högre elpriser mm. Så man måste göra vad som går får att sänka utgifterna.
Bilen var redan innan på smärtgränsen mentalt. :ugeek:
Aha då är jag med, tror jag. Men du kör en äldre E-tron nu? Får väl vara ärlig att erkänna att min IX50 jag beställt är onödigt dyr. Men jag försöker tänka att en bil kostar X kronor och sedan räknar jag på merkostnaden, då blir det inte lika illa. X är ca 8-10 tusen för mig.
Du hade väl beställt en ny etron också?
Den är väl billigare än iX?
Japp typ 200 kkr vilket är en del, men vet inte än vilken det blir.

Edit: ändra 300 till 200, IX var biligre än vad jag mindes.

Tilläggas så ör det ju mer utrustning i IX och om jag skulle speca upp E-tron till likvärdig så skiljer det nog bara 100 kkr, men också pengar.
27,8 kWp solceller
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nect »

Ja Audi har det inte lätt…

Min app har funkar klanderfritt väldigt länge. Men igår kom en uppdatering av appen och nu funkar det inte heller för mig. Men för många som tidigare hade problem funkar det nu 🙈
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Audi e-tron

Inlägg av Dafro »

Nect skrev: 24 dec 2022 13:25
Ja Audi har det inte lätt…

Min app har funkar klanderfritt väldigt länge. Men igår kom en uppdatering av appen och nu funkar det inte heller för mig. Men för många som tidigare hade problem funkar det nu 🙈

Aha kan det var så, jo nu funkar äntligen min och nu kan jag t.o.m. ställa laddnivån, det har jag inte kunnat tidigare.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Audi e-tron

Inlägg av improwise »

Har Q8 nu stöd för OTA uppdateringar osv eller är det fortfarande 90-talsvarianten som gäller med programvaruuppdateringar hos serviceverkstaden osv?
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Audi e-tron

Inlägg av Nect »

improwise skrev: 26 dec 2022 17:32
Har Q8 nu stöd för OTA uppdateringar osv eller är det fortfarande 90-talsvarianten som gäller med programvaruuppdateringar hos serviceverkstaden osv?
Fortfarande samma infotainmentsystem som gamla e-tron så ingen OTA tyvärr.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Skriv svar