taliz skrev:https://www.carscoops.com/2021/10/2023- ... d-premium/
Fattar fortfarande inte riktigt hur de ska positionera den snart faceliftade "gamla" etron när de lanserar denna.
De kan ju inte pressa ner priset så mkt på den gamla, då inkräktar den ju på Q4.
Kanske den nya bara kommer i en "S" eller "RS" version från start? Dvs en avsevärt dyrare bil än gamla etron.
Är väl inte helt orimligt, särskilt med tanke på att Macan kommer typ samtidigt på samma plattform. Skulle ju bli lite som etron gt & taycan. Båda förskräckligt dyra.
PPE-plattformen är ju nästa generation premium elbilar från Audi.
Troligen lär det dröja ett antal år inann de kan levereras, så det finns nog marknad kvar för att sälja befintliga e-tron. Kommer det med facelift och bättre räckvidd blir den ju mer intressant.
Träffade på en handelsresande som hade en Audi e-tron vid laddning på Ionity, han körde drygt 6000 mil per år.
Det var dags för honom att lägga beställning på nästa elbil, han hade med 24 månaders leasing.
Frågade vad det skulle bli, svaret var att det får nog bli en likandan Audi e-tron igen. Han hade inte tid att vänta på faceliften, skulle tydligen dröja minst ett år.
Han påstod även att Audi sänkt laddeffekten något på nya e-tron bilar, undrar om det stämmer?
Då han hade 100% av laddningen på Ionity, så har han ju fått se del andra som laddar förstås.