Däckia Upplands Väsby Bredden, en thriller!
Postat: 15 feb 2018 23:16
Hej, här kommer en liten historia/recension av Däckia Upplands Väsby Bredden.
"Kriminalinspektör kler" kallar jag den.
Jag hämtade ut min splitter nya Model X 75D idag. Fick god hjälp av en forum-medlem och min far. Tack!
Leveransen tog längre tid än beräknat. Själva genomgången blev 1h. Under tiden för genomgången synade min vana forumkompis, tillika Model X-ägare, och min far bilen i sömmarna. Efter genomgången synade jag själv bilen tillsammans med entouraget. Det blev ett par anmärkningar, bla på utskjutande falkvingedörr samt ett par ställen där lacken gott kunde poleras lite. Men överlag inget att anmärka på.
Teslas personal försvann iväg med bilen, kom tillbaka efter 20 min och hade åtgärdat lacken, men konserterade att dörren fick jag återkomma med. Inga problem.
Lämnade Tesla Service Center I Upplands Väsby i min första nya bil någonsin. Synad millimeter för millimeter.
Jag hade bokat tid hos Däckia i Upplands Väsby Bredden direkt efter för att lägga på vinterdäck på fälgarna som bilen levererades på. Så jag körde dit de 500 metrarna på sommarsulorna. Lyckligtvis var vädret med mig och jag kom fram helskinnad
Väl på Däckia så verkade de veta vad de höll på med. Lås luftfjädringingen sa de, check. De visste var de skulle lyfta, check.
De skruvade loss hjulen och satte igång.
Efter 20 minuter kommer en tjomme och säger till mig: "Du, du har en repa på höger fälg fram".
Wat? Min 20 min gamla bil.
Vad som händer härnäst är det intressantaste i historien.
De är väldigt måna om att jag ska komma ut till maskinen och titta. De visar mig hur detta omöjligt skulle kunna ha skett i maskinen.
Jag anar feta ugglor begravda bland hundar i mossen. Jag frågar "är du säker på att det här inte skett här?", och jag får till svar att han minsann litar på sin kollega.
Det går ett litet tag. Jag blir ju lite rådvill. Man vill ju gärna inte tro att någon stor och ljuger en rätt upp i ansiktet. Jag vankar runt lite och funderar och grämer mig lite.
Jag pratar med honom igen, med en kollega, tittar på fälgen och tänker att den här dagen hade väl fälgen kunnat få var hel... Jag frågar kollegan om han är säker på att det inte skett hos dem.
För att ge Däckia "benefit of a doubt" så ringer jag och "ställer Tesla mot väggen", dvs låter påskina att jag anser att det hänt hos dem - när de åkt iväg med bilen för polering mm och när jag klantigt nog inte synat bilen efter detta.
Får hur trevligt bemötande som helst från Tesla. Han ber att få ringa upp, vilket han snart gör. Han har då pratat med verkstad och utlämning. De minns så klart bilen, men menar att det inte hänt där.
Vilket naturligtvis är vad jag starkt misstänker också... Jag ber att få återkomma till Tesla.
Jag går nu fram och spänner ögonen i Däckia-tjommen och säger: "Som jag ser det har jacket uppstått här. Hur gör vi nu?"
Nu kommer nästa intressanta ledtråd för alla Sherlocks därute. Vad tror ni händer?
Med 1 sekunds betänketid säger han att de tar på sig att lacka fälgen, för jacket skulle kunna ha uppstått där...
Och vips vet åtminstone jag vem som är skyldig... Vet du?
Epilogen är att jag såg till att få Däckias åtagande mailat till mig innan jag gick därifrån, och jag ringde och berättade för Tesla, och förklarade att jag liksom var tvungen att kolla med dem också, även om jag har svårt att se en Delivery Experience Specialist repa fälgen och sen mörka det på en leverans. Eller ännu hellre inte märka det.
Så för er adrenalin-junkies vill jag STARKT rekommendera Däckia i bredden. Jag kommer nog att undvika dem hädanefter.


"Kriminalinspektör kler" kallar jag den.
Jag hämtade ut min splitter nya Model X 75D idag. Fick god hjälp av en forum-medlem och min far. Tack!
Leveransen tog längre tid än beräknat. Själva genomgången blev 1h. Under tiden för genomgången synade min vana forumkompis, tillika Model X-ägare, och min far bilen i sömmarna. Efter genomgången synade jag själv bilen tillsammans med entouraget. Det blev ett par anmärkningar, bla på utskjutande falkvingedörr samt ett par ställen där lacken gott kunde poleras lite. Men överlag inget att anmärka på.
Teslas personal försvann iväg med bilen, kom tillbaka efter 20 min och hade åtgärdat lacken, men konserterade att dörren fick jag återkomma med. Inga problem.
Lämnade Tesla Service Center I Upplands Väsby i min första nya bil någonsin. Synad millimeter för millimeter.
Jag hade bokat tid hos Däckia i Upplands Väsby Bredden direkt efter för att lägga på vinterdäck på fälgarna som bilen levererades på. Så jag körde dit de 500 metrarna på sommarsulorna. Lyckligtvis var vädret med mig och jag kom fram helskinnad

Väl på Däckia så verkade de veta vad de höll på med. Lås luftfjädringingen sa de, check. De visste var de skulle lyfta, check.
De skruvade loss hjulen och satte igång.
Efter 20 minuter kommer en tjomme och säger till mig: "Du, du har en repa på höger fälg fram".
Wat? Min 20 min gamla bil.
Vad som händer härnäst är det intressantaste i historien.
De är väldigt måna om att jag ska komma ut till maskinen och titta. De visar mig hur detta omöjligt skulle kunna ha skett i maskinen.
Jag anar feta ugglor begravda bland hundar i mossen. Jag frågar "är du säker på att det här inte skett här?", och jag får till svar att han minsann litar på sin kollega.
Det går ett litet tag. Jag blir ju lite rådvill. Man vill ju gärna inte tro att någon stor och ljuger en rätt upp i ansiktet. Jag vankar runt lite och funderar och grämer mig lite.
Jag pratar med honom igen, med en kollega, tittar på fälgen och tänker att den här dagen hade väl fälgen kunnat få var hel... Jag frågar kollegan om han är säker på att det inte skett hos dem.
För att ge Däckia "benefit of a doubt" så ringer jag och "ställer Tesla mot väggen", dvs låter påskina att jag anser att det hänt hos dem - när de åkt iväg med bilen för polering mm och när jag klantigt nog inte synat bilen efter detta.
Får hur trevligt bemötande som helst från Tesla. Han ber att få ringa upp, vilket han snart gör. Han har då pratat med verkstad och utlämning. De minns så klart bilen, men menar att det inte hänt där.
Vilket naturligtvis är vad jag starkt misstänker också... Jag ber att få återkomma till Tesla.
Jag går nu fram och spänner ögonen i Däckia-tjommen och säger: "Som jag ser det har jacket uppstått här. Hur gör vi nu?"
Nu kommer nästa intressanta ledtråd för alla Sherlocks därute. Vad tror ni händer?
Med 1 sekunds betänketid säger han att de tar på sig att lacka fälgen, för jacket skulle kunna ha uppstått där...
Och vips vet åtminstone jag vem som är skyldig... Vet du?
Epilogen är att jag såg till att få Däckias åtagande mailat till mig innan jag gick därifrån, och jag ringde och berättade för Tesla, och förklarade att jag liksom var tvungen att kolla med dem också, även om jag har svårt att se en Delivery Experience Specialist repa fälgen och sen mörka det på en leverans. Eller ännu hellre inte märka det.
Så för er adrenalin-junkies vill jag STARKT rekommendera Däckia i bredden. Jag kommer nog att undvika dem hädanefter.


