Sida 1 av 1
Kundvård i världsklass!
Postat: 19 mar 2018 17:28
av mahulkp
Har haft min MX hos SC Mölndal i några veckor med en lista på saker att fixa:
4000 mil service
Byte drivaxlar pga vibrationer
Åtgärda några rynkor i skinnet på framstolarna
Justera vindbrus höger dörr
Fixa lackskav i dörrarna FWD
Fixa ”Touchscreen Unresponsive”
Den sista punkten har var svår att lösa och man har bl.a. bytt MCU. Arbetet har därför tagit några veckor längre än beräknat. Men jag har ju haft en lånebil så det har inte gått nån direkt nöd på mig. Att jag får lånebilen levererad till mitt kontor är ju supersmidigt.
Idag fick jag tillbaka en nyservad bil som var skinande ren både utanpå och inuti. Dessutom väntade denna fina presentkorg som plåster på såren för jag fått vänta på min bil
Visst har min bil strulat en del men det sätt som Tesla tar hand om mig som kund gör att jag aldrig tvekar på att välja Tesla nästa gång också!
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 19 mar 2018 18:03
av Dansken
Hemskt att säga det, men SC leverar en sån service varje gång, att man nästan väntar på nästa grej som pajar

Tyvärr behöver man inte vänta särskild länge dock...
Har du fått åtgärdat lackskraven vid FWD? Enligt vad son säger till mig, så finns det ännu ingen lösning...
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 19 mar 2018 19:42
av Grammi
När jag var där för två månader sen så vänta de på verktyg för att kunna fixa till så att de inte skaver längre.
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 19 mar 2018 21:09
av mahulkp
Jag har fått justerade/uppdaterade lister på dörrarna men ej omlackerat ännu. Ska stämma av med SC om när det ska göras. De hade haft bilen tillräckligt länge denna gång

Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 19 mar 2018 21:29
av Legato
Jag har bara fått "plåster" på skavet. I december hade de ingen fix i UV iaf.
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 19 mar 2018 21:48
av NikkolajVessla
Meh, jag väntar fortfarande på batterier till fobbarna efter min 2-årsservice.
jag vet att jag köpa batterier själv, och de inte kostar mycket. men har man betalat 14kkr för 3-årsservice så tycker jag av ren princip att de kunde ha bättre rutiner. Öppnar man sista asken, lägger man samtidigt beställning på 10 askar med batterier.
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 19 mar 2018 22:20
av OlleBack
Vet du om du fått den nya mcun?

Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 19 mar 2018 22:45
av tr1
Vad var det för vibrationer och kunde de åtgärda?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 19 mar 2018 22:59
av mahulkp
Tror inte jag fått den nya MCUn men vem vet. De har iaf blåst hela systemet, bilen hade fabriksinställningarna när jag hämtade den.
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 19 mar 2018 23:01
av mahulkp
tr1 skrev:Vad var det för vibrationer och kunde de åtgärda?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag hade de klassiska vibrationerna vid gaspådrag i främre drivaxlarna. De är nu utbytta mot uppgraderade drivaxlar samt andra hårdare bussningar. Helt vibrationsfritt så här långt.
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 19 mar 2018 23:13
av tr1
mahulkp skrev:tr1 skrev:Vad var det för vibrationer och kunde de åtgärda?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag hade de klassiska vibrationerna vid gaspådrag i främre drivaxlarna. De är nu utbytta mot uppgraderade drivaxlar samt andra hårdare bussningar. Helt vibrationsfritt så här långt.
Intressant, de har sagt till mig att det inte finns ngn fix på det ännu. Fick du krångla mkt för att få det åtgärdat?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 19 mar 2018 23:18
av Dansken
Ja, det låter som att dom få se över drivaxlarna och lackskarvet, när min ska in och ha nya baksäten snart. Det är jo toppen om det börjar komma lösningar på barnsjukdomarna!
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 20 mar 2018 04:18
av mahulkp
tr1 skrev:mahulkp skrev:tr1 skrev:Vad var det för vibrationer och kunde de åtgärda?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag hade de klassiska vibrationerna vid gaspådrag i främre drivaxlarna. De är nu utbytta mot uppgraderade drivaxlar samt andra hårdare bussningar. Helt vibrationsfritt så här långt.
Intressant, de har sagt till mig att det inte finns ngn fix på det ännu. Fick du krångla mkt för att få det åtgärdat?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nej har aldrig behövt krångla med SC de har haft detta under bevakning och la ordet på delarna så fort der fanns en fix framme.
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 20 mar 2018 09:05
av ovelundkvist
När var det? Jag väntar också på nya drivaxlar pga vibrationer men SC sa inget om det när min bil var inte för stolsbyte förra veckan.
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 20 mar 2018 16:41
av mahulkp
ovelundkvist skrev:När var det? Jag väntar också på nya drivaxlar pga vibrationer men SC sa inget om det när min bil var inte för stolsbyte förra veckan.
Fick tillbaka bilen igår.
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 20 mar 2018 16:57
av Tars
mahulkp skrev:tr1 skrev:Vad var det för vibrationer och kunde de åtgärda?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag hade de klassiska vibrationerna vid gaspådrag i främre drivaxlarna. De är nu utbytta mot uppgraderade drivaxlar samt andra hårdare bussningar. Helt vibrationsfritt så här långt.
Va skönt! ett av de stora störande sakerna med en x tyckte jag.
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 23 mar 2018 13:10
av ovelundkvist
Är du säker på att problemt med vibration i drivaxlarna fram är permanent löst? Kollade detta med SC Stockholm igår och enligt dem finns inga uppgraderade drivaxlar (utan vibrationer) till min S i alla fall.
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 23 mar 2018 18:54
av Tars
ovelundkvist skrev:Är du säker på att problemt med vibration i drivaxlarna fram är permanent löst? Kollade detta med SC Stockholm igår och enligt dem finns inga uppgraderade drivaxlar (utan vibrationer) till min S i alla fall.
Fixen är till x:en har jag hört.
Inget till s:en.
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 23 mar 2018 19:28
av Patrik83
mahulkp skrev:Har haft min MX hos SC Mölndal i några veckor med en lista på saker att fixa:
4000 mil service
Byte drivaxlar pga vibrationer
Åtgärda några rynkor i skinnet på framstolarna
Justera vindbrus höger dörr
Fixa lackskav i dörrarna FWD
Fixa ”Touchscreen Unresponsive”
Den sista punkten har var svår att lösa och man har bl.a. bytt MCU. Arbetet har därför tagit några veckor längre än beräknat. Men jag har ju haft en lånebil så det har inte gått nån direkt nöd på mig. Att jag får lånebilen levererad till mitt kontor är ju supersmidigt.
Idag fick jag tillbaka en nyservad bil som var skinande ren både utanpå och inuti. Dessutom väntade denna fina presentkorg som plåster på såren för jag fått vänta på min bil
Visst har min bil strulat en del men det sätt som Tesla tar hand om mig som kund gör att jag aldrig tvekar på att välja Tesla nästa gång också!
Grym service

Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 24 mar 2018 22:11
av SolnaGnagarn
mahulkp skrev:tr1 skrev:Vad var det för vibrationer och kunde de åtgärda?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag hade de klassiska vibrationerna vid gaspådrag i främre drivaxlarna. De är nu utbytta mot uppgraderade drivaxlar samt andra hårdare bussningar. Helt vibrationsfritt så här långt.
Jag var på SC Infra city i tisdags pga detta. Teknikern som provkörde sa att dom INTE hade några uppgraderade drivaxlar än?!
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 24 mar 2018 22:13
av SolnaGnagarn
Och jag kör en X
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 24 mar 2018 22:17
av mahulkp
SolnaGnagarn skrev:Och jag kör en X
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Härligt att de har koll, olika bud tydligen. Mina drivaxlar är iaf bytta, får se om de håller bättre

Re: Kundvård i världsklass!
Postat: 25 mar 2018 07:54
av Remuz
Jag var där i december och då fanns ingen fix sa dom. Till X då