Under hur länge nåddes "nästan 270". vilken bil är det som klarar det? är det vid en 350kW laddare? (vad säger ionity (är de som lovar?), har inte läst något om "270")
Under hur länge nåddes "nästan 270". vilken bil är det som klarar det? är det vid en 350kW laddare? (vad säger ionity (är de som lovar?), har inte läst något om "270")
Det är en Porsche Taycan, tror max för den ligger på runt 260-270 kW men framöver ska den klara 350 kW eller om det endast gäller senare årsmodeller?
Har Bobby varit kritisk till någon elbil han testat överhuvudtaget?
Tycker han flamsar mest. Senaste var det Seat Mii som också var helt fantastik.
Nä, vi får nog vänta på Björns test innan vi vet hur det verkligen ligger till med det viktiga.
Du missar verkligen poängen. Det viktigaste är ju hur bilen är. Hur den är att köra. Hur den upplevs. Inte hur snabbt den laddar. Hade det varit det viktigaste så hade elbilar inte haft en chans.
Polestar 2 verkar riktigt bra. Är det så jäkla svårt att föreställa sig? Du verkar mest av allt vilja att han säger att allt som det inte står Tesla på är skit.
Det Tesla har som är helt avgörande är Superchargers. I övrigt är det inte så märkvärdigt.
Håller med till fullo. Det enda jag saknar efter klivet upp till en e-tron är laddnätverket. Inget annat.
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Dagens skratt. Bra att du hjälpte till att reda upp det hela!
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Detta gjorde min kväll!
Samma här.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Premium-luftpump kanske, kan pumpa däcket till 350 psi. Finns inga däck som klarar det men ändå premium.
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Premium-luftpump kanske, kan pumpa däcket till 350 psi. Finns inga däck som klarar det men ändå premium.
Haha, den var bra. Och det kostar 1000 kronor att pumpa ett däck med tysk premiumluft, medan det är gratis på macken bredvid, fast då får man bara svensk standardluft. En del väljer säkert premiumluften ändå.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Premium-luftpump kanske, kan pumpa däcket till 350 psi. Finns inga däck som klarar det men ändå premium.
Haha, den var bra. Och det kostar 1000 kronor att pumpa ett däck med tysk premiumluft, medan det är gratis på macken bredvid, fast då får man bara svensk standardluft. En del väljer säkert premiumluften ändå.
Premiumluften heter nitrogen hos de svenska däckfirmorna...
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Premium-luftpump kanske, kan pumpa däcket till 350 psi. Finns inga däck som klarar det men ändå premium.
Haha, den var bra. Och det kostar 1000 kronor att pumpa ett däck med tysk premiumluft, medan det är gratis på macken bredvid, fast då får man bara svensk standardluft. En del väljer säkert premiumluften ändå.
Premiumluften heter nitrogen hos de svenska däckfirmorna...
Alternativt kväve eftersom det är i Sverige.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Premium-luftpump kanske, kan pumpa däcket till 350 psi. Finns inga däck som klarar det men ändå premium.
Haha, den var bra. Och det kostar 1000 kronor att pumpa ett däck med tysk premiumluft, medan det är gratis på macken bredvid, fast då får man bara svensk standardluft. En del väljer säkert premiumluften ändå.
Premiumluften heter nitrogen hos de svenska däckfirmorna...
Alternativt kväve eftersom det är i Sverige.
Nej nej. Nu är det premium vi snackar. Då heter det Nitrogen. Fint ska de va vettu
Skulle inte förvåna mig om många tror att det är helt olika gaser
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Haha, den var bra. Och det kostar 1000 kronor att pumpa ett däck med tysk premiumluft, medan det är gratis på macken bredvid, fast då får man bara svensk standardluft. En del väljer säkert premiumluften ändå.
Se flestakan väl pumpa hemma så det blir inte så dyrt över ett år...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
EinfachStromLaden price will change on September 1, 2020.
Your new price is:
Normal price
AC: 37.04 ct/kWh*
DC: 46.79 ct/kWh*
IONITY charging points: 73.11 ct/kWh*
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ska man till Tyskland, så blir det framöver EnBW när det ska snabbladdas, det är en sak som är säker!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
En rejäl prisökning överlag skulle jag vilja påstå. Synd att utvecklingen går åt helt fel håll. Det blir ju allt svårare att motivera köpet av en elbil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Ska man till Tyskland, så blir det framöver EnBW när det ska snabbladdas, det är en sak som är säker!
Fast det blir lite svårt med tanke på att de finns främst i Baden-Württemberg som ligger längst i söder. Att ta sig genom landet enbart via EnBW-laddare tror jag inte går.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
EinfachStromLaden price will change on September 1, 2020.
Your new price is:
Normal price
AC: 37.04 ct/kWh*
DC: 46.79 ct/kWh*
IONITY charging points: 73.11 ct/kWh*