Ionitys laddnätverk

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Bengt-re
elbilist
Inlägg: 506
Blev medlem: 19 nov 2022 16:06

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Bengt-re »

Skabb1 skrev: 28 dec 2022 15:13
Bengt-re skrev: 28 dec 2022 14:33
Skabb1 skrev: 28 dec 2022 14:20
Bengt-re skrev: 28 dec 2022 13:23
SmartSelect_20221228_131940_ChargeFinder.jpg

Lägg till trängselskatt för tusan så att jubelidioterna som står kvar i 10-tals minuter EFTER ha nått sinnesrubbadde 100% får betala. Det är fan fel på folk - sorry, men det är bara så det är.
Tidsmässigt skulle nog alla över 80 % tjäna på att köra vidare och ta ytterligare ett stopp. Utmaningen är väl dåligt utbyggd laddinfraatruktur.
Så illa är det inte. Och om köerna består i att folk står dubbelt så länge som lämpligt så är de ju själv orsaken till att det är köer.... Nä, känns enklare att betala på SuC även om det kostar dubbelt så mycket just nu. Trist att Ionity har landets mest korkade kunder.... De borde satsa på 50 kW laddare istället - passar klientelet bättre... (nä, jag är inte bitter....)
Fast satsar du helhjärtat på Ionity, vilket många gör med deras rabatter, så är det inte ett välutbyggt nätverk - det är min uppfattning.
Nä, jag värderar min tid och mitt psykiska välmående för högt för satsa på ionity. Kör man udda tider och det råkar var gott om plats så kan man ju spara pengar, men är det på riktigt så är SuC som gäller.
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Skabb1 »

Jag säger inte emot dig. Du gör som du vill naturligtvis.
Jag menar bara att Ionity är lite för dåligt utbyggt idag sett till efterfrågan som tycks finnas och resultatet är köerna vi ser...
Bengt-re
elbilist
Inlägg: 506
Blev medlem: 19 nov 2022 16:06

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Bengt-re »

Skabb1 skrev: 28 dec 2022 18:42
Jag säger inte emot dig. Du gör som du vill naturligtvis.
Jag menar bara att Ionity är lite för dåligt utbyggt idag sett till efterfrågan som tycks finnas och resultatet är köerna vi ser...
Kan bara hålla med. Lite trist att det är så för laddarna är bra, priset är bra, men det faller på överbelastning och lite dålig täckning.
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 928
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av R_Edvinsson »

Bengt-re skrev: 28 dec 2022 20:16
Skabb1 skrev: 28 dec 2022 18:42
Jag säger inte emot dig. Du gör som du vill naturligtvis.
Jag menar bara att Ionity är lite för dåligt utbyggt idag sett till efterfrågan som tycks finnas och resultatet är köerna vi ser...
Kan bara hålla med. Lite trist att det är så för laddarna är bra, priset är bra, men det faller på överbelastning och lite dålig täckning.
Redan från start påtalades det av flera att dessa laddare borde haft 2 eller rent av 4 kablar på varje enskild laddare, men tyvärr saknar hela ionitys system smart styrning.

Att 2021-22 knyta upp 350kW/laddplats är total idioti.
Att dela det på 4 skulle gett ca 85kW/bil vilket skulle maxa hos väldigt många av deras kunder som ändå står långt över 80%.


Använder ionity när jag kör utanför rusning, då är de sjukt bra…annars finns det som tur är vift många andra laddare att välja.
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Skabb1 »

R_Edvinsson skrev: 29 dec 2022 09:26
Bengt-re skrev: 28 dec 2022 20:16
Skabb1 skrev: 28 dec 2022 18:42
Jag säger inte emot dig. Du gör som du vill naturligtvis.
Jag menar bara att Ionity är lite för dåligt utbyggt idag sett till efterfrågan som tycks finnas och resultatet är köerna vi ser...
Kan bara hålla med. Lite trist att det är så för laddarna är bra, priset är bra, men det faller på överbelastning och lite dålig täckning.
Redan från start påtalades det av flera att dessa laddare borde haft 2 eller rent av 4 kablar på varje enskild laddare, men tyvärr saknar hela ionitys system smart styrning.

Att 2021-22 knyta upp 350kW/laddplats är total idioti.
Att dela det på 4 skulle gett ca 85kW/bil vilket skulle maxa hos väldigt många av deras kunder som ändå står långt över 80%.


Använder ionity när jag kör utanför rusning, då är de sjukt bra…annars finns det som tur är vift många andra laddare att välja.
+1 på den.
Många av deras kunder är ju inte heller monsterladdare. Ex ID-serien, Kona etc. Effekten hade gjorde större nytta i fler kablar.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2273
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Detta har ju diskuterats tidigare i tråden.

Till Ionitys försvar får jag nog ändå hävda att många Teslaägare klagar på strypta SuC laddare som bara ger 85 kW effekt.

Fast med dagens elbilar är det ju att ta i med 350 kW reserverad för varje laddpunkt.

Men vi kanske snart är uppe i de effekterna.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dafro »

Skabb1 skrev: 28 dec 2022 14:20
Bengt-re skrev: 28 dec 2022 13:23
SmartSelect_20221228_131940_ChargeFinder.jpg

Lägg till trängselskatt för tusan så att jubelidioterna som står kvar i 10-tals minuter EFTER ha nått sinnesrubbadde 100% får betala. Det är fan fel på folk - sorry, men det är bara så det är.
Tidsmässigt skulle nog alla över 80 % tjäna på att köra vidare och ta ytterligare ett stopp. Utmaningen är väl dåligt utbyggd laddinfraatruktur.
Problemet är väl att folk kanske är egoistiska, nästa gång kanske dom får stå i kö, men nu inte. Min E-tron laddar med 65 kW vid 99%, mer än den Id4 jag samåkte med till arlanda någonsin gjorde.

Inför minuttaxa över vis soc eller ännu hellre när man använder mindre än X % av laddarens maxeffekt, säg 50% :lol:

Och dela effekten i 2 med lastbalansering, att 2 bilar behöver 175 var samtidigt lär ju inte hända ofta. Men antar att det inte går men om det varit möjligt så skulle vi inte ha något problem.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11558
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av martinot »

Off Grid Byggaren skrev: 29 dec 2022 12:04
Till Ionitys försvar får jag nog ändå hävda att många Teslaägare klagar på strypta SuC laddare som bara ger 85 kW effekt.
Är det verkligen så många sajter, och är det då Teslas fel, eller ligger felet på elnätsdistributören?

Klagar gärna på SuC (som idioti att öppna upp SuC med så idiotiskt korta kablar som inte passar hälften av alla elbilar, och påföljande problem med köer pga. platser som inte kan användas, och kraftig ökning av trasiga laddpunkter), med har själv aldrig någonsin råkat ut för detta på V3.

På SuC V2 har det hänt när jag delat på effekt med en annan laddpunkt, xA/xB, men det är ju by design. På V3 har jag aldrig någonsin inte fått full effekt. Det som begränsat har alltid varit SoC eller temp i mitt batteripack. Dvs. min bil har alltid varit den begränsande faktorn på SuC V3.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Bengt-re
elbilist
Inlägg: 506
Blev medlem: 19 nov 2022 16:06

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Bengt-re »

martinot skrev: 30 dec 2022 19:29
Off Grid Byggaren skrev: 29 dec 2022 12:04
Till Ionitys försvar får jag nog ändå hävda att många Teslaägare klagar på strypta SuC laddare som bara ger 85 kW effekt.
Är det verkligen så många sajter, och är det då Teslas fel, eller ligger felet på elnätsdistributören?

Klagar gärna på SuC (som idioti att öppna upp SuC med så idiotiskt korta kablar som inte passar hälften av alla elbilar, och påföljande problem med köer pga. platser som inte kan användas, och kraftig ökning av trasiga laddpunkter), med har själv aldrig någonsin råkat ut för detta på V3.

På SuC V2 har det hänt när jag delat på effekt med en annan laddpunkt, xA/xB, men det är ju by design. På V3 har jag aldrig någonsin inte fått full effekt. Det som begränsat har alltid varit SoC eller temp i mitt batteripack. Dvs. min bil har alltid varit den begränsande faktorn på SuC V3.
Om det kommer felkonstruerade bilar som inte har anslutningen vänster bak så är det väl inte laddarans fel?
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dafro »

Bengt-re skrev: 30 dec 2022 20:54
martinot skrev: 30 dec 2022 19:29
Off Grid Byggaren skrev: 29 dec 2022 12:04
Till Ionitys försvar får jag nog ändå hävda att många Teslaägare klagar på strypta SuC laddare som bara ger 85 kW effekt.
Är det verkligen så många sajter, och är det då Teslas fel, eller ligger felet på elnätsdistributören?

Klagar gärna på SuC (som idioti att öppna upp SuC med så idiotiskt korta kablar som inte passar hälften av alla elbilar, och påföljande problem med köer pga. platser som inte kan användas, och kraftig ökning av trasiga laddpunkter), med har själv aldrig någonsin råkat ut för detta på V3.

På SuC V2 har det hänt när jag delat på effekt med en annan laddpunkt, xA/xB, men det är ju by design. På V3 har jag aldrig någonsin inte fått full effekt. Det som begränsat har alltid varit SoC eller temp i mitt batteripack. Dvs. min bil har alltid varit den begränsande faktorn på SuC V3.
Om det kommer felkonstruerade bilar som inte har anslutningen vänster bak så är det väl inte laddarans fel?
Skulle jag säga att det är. Vad då felkonstruerad? Om man väljer att öppna ett laddnätverk specialanpassad för sina egna bilar och ska nu serva alla märken så är det väl fel på laddaren och inte bilen.
För dom har väl inte bara öppnat för andra bilmärken med ladduttag vänster bak. Om så ör fallet så får du gärna visa den informationen.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2273
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Off Grid Byggaren »

martinot skrev: 30 dec 2022 19:29
Off Grid Byggaren skrev: 29 dec 2022 12:04
Till Ionitys försvar får jag nog ändå hävda att många Teslaägare klagar på strypta SuC laddare som bara ger 85 kW effekt.
Är det verkligen så många sajter, och är det då Teslas fel, eller ligger felet på elnätsdistributören?

Klagar gärna på SuC (som idioti att öppna upp SuC med så idiotiskt korta kablar som inte passar hälften av alla elbilar, och påföljande problem med köer pga. platser som inte kan användas, och kraftig ökning av trasiga laddpunkter), med har själv aldrig någonsin råkat ut för detta på V3.

På SuC V2 har det hänt när jag delat på effekt med en annan laddpunkt, xA/xB, men det är ju by design. På V3 har jag aldrig någonsin inte fått full effekt. Det som begränsat har alltid varit SoC eller temp i mitt batteripack. Dvs. min bil har alltid varit den begränsande faktorn på SuC V3.
Det jag har hört är att när en SuC börjar bli fullbelagd så går det segt.

Visst är det en smartare lösning Tesla har med så många laddpunkter.

Men de gör en rejäl sammanlagring, och kan förstås också ha begränsad effekt på sin elnätsanslutning.

Fast jag tror inte det går att köra 6 x 350 kW samtidigt på Ionity heller.

Ionity är väl lite ägarna bilindustrins forskningsprojekt också.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dafro »

Off Grid Byggaren skrev: 30 dec 2022 21:22
martinot skrev: 30 dec 2022 19:29
Off Grid Byggaren skrev: 29 dec 2022 12:04
Till Ionitys försvar får jag nog ändå hävda att många Teslaägare klagar på strypta SuC laddare som bara ger 85 kW effekt.
Är det verkligen så många sajter, och är det då Teslas fel, eller ligger felet på elnätsdistributören?

Klagar gärna på SuC (som idioti att öppna upp SuC med så idiotiskt korta kablar som inte passar hälften av alla elbilar, och påföljande problem med köer pga. platser som inte kan användas, och kraftig ökning av trasiga laddpunkter), med har själv aldrig någonsin råkat ut för detta på V3.

På SuC V2 har det hänt när jag delat på effekt med en annan laddpunkt, xA/xB, men det är ju by design. På V3 har jag aldrig någonsin inte fått full effekt. Det som begränsat har alltid varit SoC eller temp i mitt batteripack. Dvs. min bil har alltid varit den begränsande faktorn på SuC V3.
Det jag har hört är att när en SuC börjar bli fullbelagd så går det segt.

Visst är det en smartare lösning Tesla har med så många laddpunkter.

Men de gör en rejäl sammanlagring, och kan förstås också ha begränsad effekt på sin elnätsanslutning.

Fast jag tror inte det går att köra 6 x 350 kW samtidigt på Ionity heller.

Ionity är väl lite ägarna bilindustrins forskningsprojekt också.
Jag tror faktiskt att du kan köra 6x350 kW på ionity fast inget som vi kommer kunna få reda på, och helt onödigt. :D
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2273
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Jag tror vi närmar oss 350 kW laddeffekt inom några år på lite dyrare bilar med stora batterier.

Det visades ju en Kinesisk minbuss med 140 kWh batteri och 400 kW laddeffekt nyligen.
Hoppsan_84
Inlägg: 264
Blev medlem: 09 dec 2020 22:19

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Hoppsan_84 »

I en intervju på YT säger Ionitys COO Marcus Groll att nätanslutningen anpassas för att garantera 200KW på alla laddare samtidigt. 6x200KW = 1,2MW

I Sverige används Tritiumladdare vilka är nästan helt egna individer. Varje laddare har 10 likriktare a35KW så hastigheten på en laddare påverkas bara av en annan laddare om den totala förbrukningen är 1,2MW.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dafro »

Tack för info, och det lär ju räcka ett tag.
27,8 kWp solceller
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dafro »

Off Grid Byggaren skrev: 30 dec 2022 21:33
Jag tror vi närmar oss 350 kW laddeffekt inom några år på lite dyrare bilar med stora batterier.

Det visades ju en Kinesisk minbuss med 140 kWh batteri och 400 kW laddeffekt nyligen.
Har jag inte hört om, mellan vilka procent? Brukar ju typ bara vara 10-25 och sedan dyker det. Men det lär ju ta många år innan merparten av bilar har den laddeffekten och det lär ju finnas en massor mer av meb platformen som harvar på med 60 kWh…
27,8 kWp solceller
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4884
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av chaffis75 »

Bengt-re skrev: 30 dec 2022 20:54


Om det kommer felkonstruerade bilar som inte har anslutningen vänster bak så är det väl inte laddarans fel?
De de var nog de dummaste jag hört på länge.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2273
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Dafro skrev: 31 dec 2022 05:53
Off Grid Byggaren skrev: 30 dec 2022 21:33
Jag tror vi närmar oss 350 kW laddeffekt inom några år på lite dyrare bilar med stora batterier.

Det visades ju en Kinesisk minbuss med 140 kWh batteri och 400 kW laddeffekt nyligen.
Har jag inte hört om, mellan vilka procent? Brukar ju typ bara vara 10-25 och sedan dyker det. Men det lär ju ta många år innan merparten av bilar har den laddeffekten och det lär ju finnas en massor mer av meb platformen som harvar på med 60 kWh…
Bra räckvidd med 103 mil.....

https://autonews.autoua.net/en/novosti/ ... harge.html
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11558
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av martinot »

Off Grid Byggaren skrev: 30 dec 2022 21:22
martinot skrev: 30 dec 2022 19:29
Off Grid Byggaren skrev: 29 dec 2022 12:04
Till Ionitys försvar får jag nog ändå hävda att många Teslaägare klagar på strypta SuC laddare som bara ger 85 kW effekt.
Är det verkligen så många sajter, och är det då Teslas fel, eller ligger felet på elnätsdistributören?
Det jag har hört är att när en SuC börjar bli fullbelagd så går det segt.
Nu när SuC öppnats upp, så har jag råkat ut för att få sista laddplats på V3, och har ändå alltid fått full effekt som bilen kan ta. Dvs. jag har aldrig fått strypt effekt på V3.

Även om det kanske förekommer på någon enstaka sajt med effektbrist, eller att något är trasigt med laddarna på någon sajt någon gång som stryper effekten på V3, så ställer jag mig ändå frågande till att detta skulle vara en vanlig eller normal företeelse?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11558
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av martinot »

Bengt-re skrev: 30 dec 2022 20:54
martinot skrev: 30 dec 2022 19:29

Klagar gärna på SuC (som idioti att öppna upp SuC med så idiotiskt korta kablar som inte passar hälften av alla elbilar, och påföljande problem med köer pga. platser som inte kan användas, och kraftig ökning av trasiga laddpunkter), med har själv aldrig någonsin råkat ut för detta på V3.
Om det kommer felkonstruerade bilar som inte har anslutningen vänster bak så är det väl inte laddarans fel?
Jag tycker att om man öppnat upp laddarna för alla bilar, utan krav på att de skall ha laddporten vänster bak, så skall man ju naturligtvis se till att kablarna till laddpunkterna är tillräckligt långa så att de inte dras sönder när kunderna försöker använda sig av de. Detta kan man ju inte lasta varken kunderna eller de andra biltillverkarna för.

Därav att jag tycker Tesla gjort hela öppnat av SuC på ett så uselt dåligt sätt. Dålig anpassning till elbilar på marknaden (skulle säga att majoriteten har laddintaget höger bak), och dålig otydlig information till sina icke-Tesla-kunder vad som gäller. Detta ansvaret och misslyckandet lägger jag helt på Tesla.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3290
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Niklas Z »

martinot skrev: 31 dec 2022 10:27
Nu när SuC öppnats upp, så har jag råkat ut för att få sista laddplats på V3, och har ändå alltid fått full effekt som bilen kan ta. Dvs. jag har aldrig fått strypt effekt på V3.

Även om det kanske förekommer på någon enstaka sajt med effektbrist, eller att något är trasigt med laddarna på någon sajt någon gång som stryper effekten på V3, så ställer jag mig ändå frågande till att detta skulle vara en vanlig eller normal företeelse?
Håller med. V3 håller vad det lovar. Däremot är det inte ovanligt att V2 ger lägre effekt än förväntat. På V3 händer det ganska ofta att bilen indikerar över 250 kW som max och laddeffekten brukar sjunka lugnt och fint när SoC stiger över 30 %, så att det laddar på bra även över 30 % (min bil har Panasonic-batteri). Det har dock sagts att stationen vid Bredden (Sollentuna) har klen totaleffekt och den är oftast hårt belastad. Enda gången jag laddat där tyckte jag att effekten i intervallet 45-65 % SoC var lite dålig. Annars har V3 alltid fungerat som förväntat.
På V2 undrar jag om jag någonsin sett 150 kW i bilen. Över 140 kW är vanligt, men många gånger har det varit sämre, även när jag inte delat stolppar med andra bilar. Dessutom får jag ofta lägre effekt vid 50 % SoC och högre på V2 än V3, trots att bilen borde vara begränsande där (laddkurvan faller så att någonstans i trakten av 50 % SoC sjunker effekten under 150 kW).
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Force-Walker
Inlägg: 211
Blev medlem: 09 jan 2020 17:57

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Force-Walker »

Hej!

Nån som vet om man får lov att ladda på Porsche Center med VW we charge?
Har tecknat ett abb.

Den finns med på kartan, men man vet ju aldrig.

Får isåfall Ellikort ladda där också?
Kan inte tänka mig att det skulle vara så. Men man vet ju aldrig.
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dexter86 »

Force-Walker skrev: 17 jan 2023 11:50
Hej!

Nån som vet om man får lov att ladda på Porsche Center med VW we charge?
Har tecknat ett abb.

Den finns med på kartan, men man vet ju aldrig.

Får isåfall Ellikort ladda där också?
Kan inte tänka mig att det skulle vara så. Men man vet ju aldrig.
I Elli-appen appen står det Åtkomst endast kunder på Porsche Center i Gbg
krille
Inlägg: 204
Blev medlem: 29 sep 2020 18:01

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av krille »

Force-Walker skrev: 17 jan 2023 11:50
Hej!

Nån som vet om man får lov att ladda på Porsche Center med VW we charge?
Har tecknat ett abb.

Den finns med på kartan, men man vet ju aldrig.

Får isåfall Ellikort ladda där också?
Kan inte tänka mig att det skulle vara så. Men man vet ju aldrig.
Har laddat på Porsche Center i Jönköping samt i Murcia (Spanien) med mitt We Charge-kort utan problem
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Bengt-re
elbilist
Inlägg: 506
Blev medlem: 19 nov 2022 16:06

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Bengt-re »

Dexter86 skrev: 18 jan 2023 18:43
Force-Walker skrev: 17 jan 2023 11:50
Hej!

Nån som vet om man får lov att ladda på Porsche Center med VW we charge?
Har tecknat ett abb.

Den finns med på kartan, men man vet ju aldrig.

Får isåfall Ellikort ladda där också?
Kan inte tänka mig att det skulle vara så. Men man vet ju aldrig.
I Elli-appen appen står det Åtkomst endast kunder på Porsche Center i Gbg
Då är det väl artigast att låta bli. Eller ställa bilen på laddning och gå in och titta på bilarna - då är du ju typ kund iaf!
Skriv svar