Zalman3 skrev:Ionity vill låsa upp kunden i 12 månaders abonnemang för att man ska kunna få billigare laddning.
Tesla Björn har räknat på vad det får för konsekvenser.
Dom stora förlorarna är Tesla folk som inte har abonnemang och som får betala dyrt per kWh de få gånger de använder Ionity.
Och som Norrlänning som ogärna vill betala för ett abonnemang hos Ionity, när man bara kan använda Ionity på i juli på Europa semestern.
De stora förlorarna är Jaguar, Volvo, Polestar, Nissan, Renault... Och framförallt, de som inte kan ladda hemma och/eller kör mycket på ett sätt som kräver snabbladdning.
Jag har även en BMW i3 och jag har då inte blivit erbjuden några billigare priser på grund av det trots att BMW är en av de som äger Ionity. Det enda exemplet jag hört talas om är det där Audi-abonnemanget som man börjar gå plus på först efter 282 kWh. Vilket är något jag faktiskt inte kommer upp i per år om vi skippar Europa-resan.