Tänkte skriva att det väl är bättre att hoppa Lagan och bygga ut mer i Värnamo och Ljungby för genomströmningens skull men kanske behövs där för alla kanske inte åker E4, men du har nog rätt, ionity nöjer sig med 6, men bättre än 4 som det var innan.
Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
Re: Ionitys laddnätverk
27,8 kWp solceller
-
- Inlägg: 264
- Blev medlem: 09 dec 2020 22:19
Re: Ionitys laddnätverk
Det är samma ägare till verksamheten och marken både i Lagan och Ljungby, och det där med affärer brukar dom vara bra på så jag skulle gissa att det är en av anledningarna till de lite udda placeringarna med två anläggningar så nära varandra.
//Peter
Tesla Modell Y RWD -23
Hyundai Ioniq Classic 28 -19
Kia Niro PHEV -18
Nissan Leaf 24 -15
Och ett gäng fossiler...
Och ett gäng fossiler...
- Collin87
- Teslaägare
- Inlägg: 495
- Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
- Ort: Bohuslän
- Referralkod: ts.la/kenny368061
Re: Ionitys laddnätverk
Ionity har allt planer på större stationer.
12-24 st nya i Strömstad exempelvis.
Varav nära planerat område det redan finns 6 st idag.
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
Re: Ionitys laddnätverk
Om man skall ladda på Ionity så vilket laddabonnemang är bäst? Med en Ioniq5 så funkar inte supercharger bra fortfarande som jag förstår det. För min del ser Hyundai abonnemanget bäst ut, missar jag något? Elli har fasta priser på AC/DC på andra laddnätverk vilket hyundai inte har. Skall resa i Sverige samt en resa till Tyskland/Danmark i sommar
Charge Myhundai Premium:
139 kr/mån
3,10 kr/kwh ionity
Elli Drive Highway
14.99 Eur/mån (ca 172kr)
0.35 eur/kwh (ca 4 kr) ionity
Charge Myhundai Premium:
139 kr/mån
3,10 kr/kwh ionity
Elli Drive Highway
14.99 Eur/mån (ca 172kr)
0.35 eur/kwh (ca 4 kr) ionity
Re: Ionitys laddnätverk
Personligen tyckte jag det var väldigt smidigt närmast hade min ID3 att ha fast pris på laddare även utanför just Ionity. Mina erfarenheter i Sverige är att Ionity väldigt ofta är fullbelagda samtidigt som det kan finnas en i princip tom Recharge-station i närheten. Även i Tyskland finns det fördelar med Elli, t ex Aral Pulse eller EnBW har många laddare längs vägarna vilket ger lite fler valmöjligheter när och var man vill stanna.kungjohan skrev: ↑25 maj 2023 06:49Om man skall ladda på Ionity så vilket laddabonnemang är bäst? Med en Ioniq5 så funkar inte supercharger bra fortfarande som jag förstår det. För min del ser Hyundai abonnemanget bäst ut, missar jag något? Elli har fasta priser på AC/DC på andra laddnätverk vilket hyundai inte har. Skall resa i Sverige samt en resa till Tyskland/Danmark i sommar
Charge Myhundai Premium:
139 kr/mån
3,10 kr/kwh ionity
Elli Drive Highway
14.99 Eur/mån (ca 172kr)
0.35 eur/kwh (ca 4 kr) ionity
Re: Ionitys laddnätverk
Kolla pdf:en för svenska priser. 3,30kr är det på Ionity t.ex. Skulle definitivt välja Elli före ChargeMyHyundai om jag valde mellan dessa. 165kr/mån kostar förresten Drive Highway.kungjohan skrev: ↑25 maj 2023 06:49Om man skall ladda på Ionity så vilket laddabonnemang är bäst? Med en Ioniq5 så funkar inte supercharger bra fortfarande som jag förstår det. För min del ser Hyundai abonnemanget bäst ut, missar jag något? Elli har fasta priser på AC/DC på andra laddnätverk vilket hyundai inte har. Skall resa i Sverige samt en resa till Tyskland/Danmark i sommar
Charge Myhundai Premium:
139 kr/mån
3,10 kr/kwh ionity
Elli Drive Highway
14.99 Eur/mån (ca 172kr)
0.35 eur/kwh (ca 4 kr) ionity
https://www.elli.eco/downloads/en/drive-highway.pdf
https://alltomelbil.se/laddningstjanste ... -priserna/
Ioniq 5 FE AWD
Re: Ionitys laddnätverk
Spännande igår på IONITY Gävle. Samtliga platser upptagna av bilar från ett och samma taxibolag. Platserna var upptagna väldigt länge och när en bil var klar kom en till från samma bolag och laddade…
Känns som att det här blir kul…
Klockan var runt 16.
Känns som att det här blir kul…
Klockan var runt 16.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Re: Ionitys laddnätverk
Tänk på att månadskostnaden kommer förstöra kalkylen om det är 12 månaders bindningstid och du bara nyttjar snabbladdning någon gång då och då.
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Ionitys laddnätverk
Jag ser också många taxibilar vid laddstationerna. Pratade med en chaufför som körde Mercedes, han behövde ladda upp till 3 gånger per dag.
Fördelen är väl att förhoppningsvis byggs det ut med fler laddplatser.
Där ligger ju Tesla långt före alla andra.
Re: Ionitys laddnätverk
Det klokaste rådet är att hålla sig borta ifrån Ionity - det förlänger livet och förbättrar hälsan. Idiotköer med agra taxiförare, 100% laddande retards, folk som parkerar som krattor, blockar, folk som inte fattar hur man får igång laddningen och folk som låter bilen ladda klart medans de käkar en buffe så att bilen står och blockar 20 minuter efter de nått 100%.....
Nä, de låga priset drar till sig det absoluta bottenskrapet av idioter - är man intresserad av att komma fram så ladda någon annan stanns....
-
- elbilist
- Inlägg: 930
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Ionitys laddnätverk
Låga priser hos Ionity är nog snart ett minne blott, och hetsen att ladda där hos alla med avtal.Bengt-re skrev: ↑25 maj 2023 20:07Det klokaste rådet är att hålla sig borta ifrån Ionity - det förlänger livet och förbättrar hälsan. Idiotköer med agra taxiförare, 100% laddande retards, folk som parkerar som krattor, blockar, folk som inte fattar hur man får igång laddningen och folk som låter bilen ladda klart medans de käkar en buffe så att bilen står och blockar 20 minuter efter de nått 100%.....
Nä, de låga priset drar till sig det absoluta bottenskrapet av idioter - är man intresserad av att komma fram så ladda någon annan stanns....
Elli och alla medföljande abonnemang skriver om prislistan 1/6.
Då tickar även ionity över 5:-, även om du betalar 165:- i månadsavgift.
Tecknade precis om mitt avtal och räknar med 30-50% högre kostnad för snabbladdning under närmsta året.
Men valde det före Tesla då utbudet är ”bättre” och så är det sjukt bekvämt, och skulle Ionity vara ledigt ja då har jag t.o.m. PnC fom nu.
Re: Ionitys laddnätverk
Låter bra men tycker ändå att minuttaxa vore bra när man bara har 6 laddare per plats. Själv ger jag fullpris med mitt BMW kort, är väl typ 8.70 men laddar så sällan så det kvittar mitt, typ sportlovet men visst passar datum för SECC så lär jag få snabbladda en del. Håller väl med R_Edvinsson om det mesta men skulle kanske uttryckt mig mer nyanserat.R_Edvinsson skrev: ↑25 maj 2023 22:24Låga priser hos Ionity är nog snart ett minne blott, och hetsen att ladda där hos alla med avtal.Bengt-re skrev: ↑25 maj 2023 20:07Det klokaste rådet är att hålla sig borta ifrån Ionity - det förlänger livet och förbättrar hälsan. Idiotköer med agra taxiförare, 100% laddande retards, folk som parkerar som krattor, blockar, folk som inte fattar hur man får igång laddningen och folk som låter bilen ladda klart medans de käkar en buffe så att bilen står och blockar 20 minuter efter de nått 100%.....
Nä, de låga priset drar till sig det absoluta bottenskrapet av idioter - är man intresserad av att komma fram så ladda någon annan stanns....
Elli och alla medföljande abonnemang skriver om prislistan 1/6.
Då tickar även ionity över 5:-, även om du betalar 165:- i månadsavgift.
Tecknade precis om mitt avtal och räknar med 30-50% högre kostnad för snabbladdning under närmsta året.
Men valde det före Tesla då utbudet är ”bättre” och så är det sjukt bekvämt, och skulle Ionity vara ledigt ja då har jag t.o.m. PnC fom nu.
27,8 kWp solceller
-
- elbilist
- Inlägg: 930
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Ionitys laddnätverk
Absolut skulle minuttaxa över 80% vara perfekt.Dafro skrev: ↑26 maj 2023 05:13Låter bra men tycker ändå att minuttaxa vore bra när man bara har 6 laddare per plats. Själv ger jag fullpris med mitt BMW kort, är väl typ 8.70 men laddar så sällan så det kvittar mitt, typ sportlovet men visst passar datum för SECC så lär jag få snabbladda en del. Håller väl med R_Edvinsson om det mesta men skulle kanske uttryckt mig mer nyanserat.R_Edvinsson skrev: ↑25 maj 2023 22:24Låga priser hos Ionity är nog snart ett minne blott, och hetsen att ladda där hos alla med avtal.Bengt-re skrev: ↑25 maj 2023 20:07Det klokaste rådet är att hålla sig borta ifrån Ionity - det förlänger livet och förbättrar hälsan. Idiotköer med agra taxiförare, 100% laddande retards, folk som parkerar som krattor, blockar, folk som inte fattar hur man får igång laddningen och folk som låter bilen ladda klart medans de käkar en buffe så att bilen står och blockar 20 minuter efter de nått 100%.....
Nä, de låga priset drar till sig det absoluta bottenskrapet av idioter - är man intresserad av att komma fram så ladda någon annan stanns....
Elli och alla medföljande abonnemang skriver om prislistan 1/6.
Då tickar även ionity över 5:-, även om du betalar 165:- i månadsavgift.
Tecknade precis om mitt avtal och räknar med 30-50% högre kostnad för snabbladdning under närmsta året.
Men valde det före Tesla då utbudet är ”bättre” och så är det sjukt bekvämt, och skulle Ionity vara ledigt ja då har jag t.o.m. PnC fom nu.
1-2:- extra i minuten skulle nog snabba på flödet vid stationerna.
Re: Ionitys laddnätverk
Nu har jag fått Plug and Charge på den nya bilen som hittills bara funkar hos IONITY, väldigt smidigt.Bengt-re skrev: ↑25 maj 2023 20:07Det klokaste rådet är att hålla sig borta ifrån Ionity - det förlänger livet och förbättrar hälsan. Idiotköer med agra taxiförare, 100% laddande retards, folk som parkerar som krattor, blockar, folk som inte fattar hur man får igång laddningen och folk som låter bilen ladda klart medans de käkar en buffe så att bilen står och blockar 20 minuter efter de nått 100%.....
Nä, de låga priset drar till sig det absoluta bottenskrapet av idioter - är man intresserad av att komma fram så ladda någon annan stanns....
Samt gratis abonnemang på Audikortet som gör att laddningen kostar 3,3 kr/kWh.
Annars har jag hållit mig borta här ifrån.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Re: Ionitys laddnätverk
Hur vet du att dom skriver om sin prislista?R_Edvinsson skrev: ↑25 maj 2023 22:24Låga priser hos Ionity är nog snart ett minne blott, och hetsen att ladda där hos alla med avtal.Bengt-re skrev: ↑25 maj 2023 20:07Det klokaste rådet är att hålla sig borta ifrån Ionity - det förlänger livet och förbättrar hälsan. Idiotköer med agra taxiförare, 100% laddande retards, folk som parkerar som krattor, blockar, folk som inte fattar hur man får igång laddningen och folk som låter bilen ladda klart medans de käkar en buffe så att bilen står och blockar 20 minuter efter de nått 100%.....
Nä, de låga priset drar till sig det absoluta bottenskrapet av idioter - är man intresserad av att komma fram så ladda någon annan stanns....
Elli och alla medföljande abonnemang skriver om prislistan 1/6.
Då tickar även ionity över 5:-, även om du betalar 165:- i månadsavgift.
Tecknade precis om mitt avtal och räknar med 30-50% högre kostnad för snabbladdning under närmsta året.
Men valde det före Tesla då utbudet är ”bättre” och så är det sjukt bekvämt, och skulle Ionity vara ledigt ja då har jag t.o.m. PnC fom nu.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
-
- elbilist
- Inlägg: 930
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Ionitys laddnätverk
https://alltomelbil.se/laddningstjanste ... rislistan/LasseTM skrev: ↑31 maj 2023 00:27Hur vet du att dom skriver om sin prislista?R_Edvinsson skrev: ↑25 maj 2023 22:24Låga priser hos Ionity är nog snart ett minne blott, och hetsen att ladda där hos alla med avtal.Bengt-re skrev: ↑25 maj 2023 20:07Det klokaste rådet är att hålla sig borta ifrån Ionity - det förlänger livet och förbättrar hälsan. Idiotköer med agra taxiförare, 100% laddande retards, folk som parkerar som krattor, blockar, folk som inte fattar hur man får igång laddningen och folk som låter bilen ladda klart medans de käkar en buffe så att bilen står och blockar 20 minuter efter de nått 100%.....
Nä, de låga priset drar till sig det absoluta bottenskrapet av idioter - är man intresserad av att komma fram så ladda någon annan stanns....
Elli och alla medföljande abonnemang skriver om prislistan 1/6.
Då tickar även ionity över 5:-, även om du betalar 165:- i månadsavgift.
Tecknade precis om mitt avtal och räknar med 30-50% högre kostnad för snabbladdning under närmsta året.
Men valde det före Tesla då utbudet är ”bättre” och så är det sjukt bekvämt, och skulle Ionity vara ledigt ja då har jag t.o.m. PnC fom nu.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Ionitys laddnätverk
Själv har jag alltid sagt att man borde ha minuttaxa under hela laddsessionen på snabbladdare (givet att det inte är många tomma laddare). För Ionity spelar det väl egentligen ingen roll varför det går långsamt för någon och andra hamnar i kö (kallt batteri, långsam bil, laddar till 100%) utan man bör betala för den tiden man tar upp laddaren när andra får vänta. En bil som gör sin laddning på 20 minuter bör såklart få betala lite mindre per kWh än den som gör det på 30 minuter osv.R_Edvinsson skrev: ↑26 maj 2023 06:17Absolut skulle minuttaxa över 80% vara perfekt.
1-2:- extra i minuten skulle nog snabba på flödet vid stationerna.
Skönt att Ionity börjar höja priserna även om det är på tok för liten höjning enligt mig, skall de hålla såhär låga priser får de nog bygga 3 gånger så många laddare.
-
- Inlägg: 372
- Blev medlem: 20 mar 2021 20:08
Re: Ionitys laddnätverk
Intressant, vad blir bindningstiden på drive highway däremot?R_Edvinsson skrev: ↑31 maj 2023 07:00https://alltomelbil.se/laddningstjanste ... rislistan/LasseTM skrev: ↑31 maj 2023 00:27Hur vet du att dom skriver om sin prislista?R_Edvinsson skrev: ↑25 maj 2023 22:24Låga priser hos Ionity är nog snart ett minne blott, och hetsen att ladda där hos alla med avtal.Bengt-re skrev: ↑25 maj 2023 20:07Det klokaste rådet är att hålla sig borta ifrån Ionity - det förlänger livet och förbättrar hälsan. Idiotköer med agra taxiförare, 100% laddande retards, folk som parkerar som krattor, blockar, folk som inte fattar hur man får igång laddningen och folk som låter bilen ladda klart medans de käkar en buffe så att bilen står och blockar 20 minuter efter de nått 100%.....
Nä, de låga priset drar till sig det absoluta bottenskrapet av idioter - är man intresserad av att komma fram så ladda någon annan stanns....
Elli och alla medföljande abonnemang skriver om prislistan 1/6.
Då tickar även ionity över 5:-, även om du betalar 165:- i månadsavgift.
Tecknade precis om mitt avtal och räknar med 30-50% högre kostnad för snabbladdning under närmsta året.
Men valde det före Tesla då utbudet är ”bättre” och så är det sjukt bekvämt, och skulle Ionity vara ledigt ja då har jag t.o.m. PnC fom nu.
Kan ju vara ett bra semesteralternativ tänker jag.
BMW i4 M50 -22
-
- elbilist
- Inlägg: 930
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Ionitys laddnätverk
Har för mig det stod att det skall gå att teckna upp månadsvis.ObscureEconomist skrev: ↑31 maj 2023 10:30Intressant, vad blir bindningstiden på drive highway däremot?R_Edvinsson skrev: ↑31 maj 2023 07:00https://alltomelbil.se/laddningstjanste ... rislistan/LasseTM skrev: ↑31 maj 2023 00:27Hur vet du att dom skriver om sin prislista?R_Edvinsson skrev: ↑25 maj 2023 22:24Låga priser hos Ionity är nog snart ett minne blott, och hetsen att ladda där hos alla med avtal.Bengt-re skrev: ↑25 maj 2023 20:07
Det klokaste rådet är att hålla sig borta ifrån Ionity - det förlänger livet och förbättrar hälsan. Idiotköer med agra taxiförare, 100% laddande retards, folk som parkerar som krattor, blockar, folk som inte fattar hur man får igång laddningen och folk som låter bilen ladda klart medans de käkar en buffe så att bilen står och blockar 20 minuter efter de nått 100%.....
Nä, de låga priset drar till sig det absoluta bottenskrapet av idioter - är man intresserad av att komma fram så ladda någon annan stanns....
Elli och alla medföljande abonnemang skriver om prislistan 1/6.
Då tickar även ionity över 5:-, även om du betalar 165:- i månadsavgift.
Tecknade precis om mitt avtal och räknar med 30-50% högre kostnad för snabbladdning under närmsta året.
Men valde det före Tesla då utbudet är ”bättre” och så är det sjukt bekvämt, och skulle Ionity vara ledigt ja då har jag t.o.m. PnC fom nu.
Kan ju vara ett bra semesteralternativ tänker jag.
Men med typ 5:-/kWh så hade jag nog valt att bara använda lämplig laddare och betala på plats.
Dock måste jag säga att Plug n Charge hos Ionity funkar grymt smidigt nu med en uppdaterad bil.
-
- Inlägg: 372
- Blev medlem: 20 mar 2021 20:08
Re: Ionitys laddnätverk
Sant, priserna har generellt gått ner en del nu tycker jag. Runt 5,50-6 kronor/kWh tycker jag det verkar ligga på nu.
BMW i4 M50 -22
Re: Ionitys laddnätverk
Vad är nackdelen med låga priser?OfarligTesla skrev: ↑31 maj 2023 10:20Själv har jag alltid sagt att man borde ha minuttaxa under hela laddsessionen på snabbladdare (givet att det inte är många tomma laddare). För Ionity spelar det väl egentligen ingen roll varför det går långsamt för någon och andra hamnar i kö (kallt batteri, långsam bil, laddar till 100%) utan man bör betala för den tiden man tar upp laddaren när andra får vänta. En bil som gör sin laddning på 20 minuter bör såklart få betala lite mindre per kWh än den som gör det på 30 minuter osv.R_Edvinsson skrev: ↑26 maj 2023 06:17Absolut skulle minuttaxa över 80% vara perfekt.
1-2:- extra i minuten skulle nog snabba på flödet vid stationerna.
Skönt att Ionity börjar höja priserna även om det är på tok för liten höjning enligt mig, skall de hålla såhär låga priser får de nog bygga 3 gånger så många laddare.
Bygg flera laddare, det är ju orimligt att det ska vara dyrare att åka elbil per mil än att åka en dieselbil.
Tänk på att el ofta är närproducerat, låga transportkostnader osv osv.
Olja ska pumpas upp, transporteras, förädlas, transporteras, lastas om, transporteras osv osv.
Sjuka mängder energi som gått åt innan du har diesel/bensin vid din lokala pump och ändå är det billigare per energiinnehåll än vad elen är som har nästan 0 förluster vid transport och ofta är "närproducerat" som sagt.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Ionitys laddnätverk
Ja det säger väl sig själv? Det är inte bara elen som kostar när du snabbladdar utan också att någon har byggt en station med snabbladdare som har tillgång till en hög totaleffekt. Det är dessutom något som inte används jämnt under dagen eller året så kunderna kommer ofta kring samma tider. Hade det varit möjligt och lönsamt att bara bygga fler laddare och hålla priset lågt så hade ju alla operatörer byggt 100 laddare på varje station redan då de tjänat massvis med pengar.LasseTM skrev: ↑31 maj 2023 11:56Vad är nackdelen med låga priser?
Bygg flera laddare, det är ju orimligt att det ska vara dyrare att åka elbil per mil än att åka en dieselbil.
Tänk på att el ofta är närproducerat, låga transportkostnader osv osv.
Olja ska pumpas upp, transporteras, förädlas, transporteras, lastas om, transporteras osv osv.
Sjuka mängder energi som gått åt innan du har diesel/bensin vid din lokala pump och ändå är det billigare per energiinnehåll än vad elen är som har nästan 0 förluster vid transport och ofta är "närproducerat" som sagt.
Om det är fullt på stationen så tycker jag självklart det bör kosta mer att ladda än om det är tomt, speciellt bör det kosta mer att ladda en given mängd energi på längre tid än på kortare. Man bör helt enkelt betala för de resurser man använder.
-
- elbilist
- Inlägg: 930
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Ionitys laddnätverk
Nja resonemanget haltar en del.OfarligTesla skrev: ↑31 maj 2023 12:16Ja det säger väl sig själv? Det är inte bara elen som kostar när du snabbladdar utan också att någon har byggt en station med snabbladdare som har tillgång till en hög totaleffekt. Det är dessutom något som inte används jämnt under dagen eller året så kunderna kommer ofta kring samma tider. Hade det varit möjligt och lönsamt att bara bygga fler laddare och hålla priset lågt så hade ju alla operatörer byggt 100 laddare på varje station redan då de tjänat massvis med pengar.LasseTM skrev: ↑31 maj 2023 11:56Vad är nackdelen med låga priser?
Bygg flera laddare, det är ju orimligt att det ska vara dyrare att åka elbil per mil än att åka en dieselbil.
Tänk på att el ofta är närproducerat, låga transportkostnader osv osv.
Olja ska pumpas upp, transporteras, förädlas, transporteras, lastas om, transporteras osv osv.
Sjuka mängder energi som gått åt innan du har diesel/bensin vid din lokala pump och ändå är det billigare per energiinnehåll än vad elen är som har nästan 0 förluster vid transport och ofta är "närproducerat" som sagt.
Om det är fullt på stationen så tycker jag självklart det bör kosta mer att ladda än om det är tomt, speciellt bör det kosta mer att ladda en given mängd energi på längre tid än på kortare. Man bör helt enkelt betala för de resurser man använder.
Jag kan förstå och köpa upplägget med en minuttaxa över 80%, att den höjs över 90% och sen blir 50:-/min när bilen är fulladdad.
Men att det skall varieras priser beroende på om stationen är full eller ej är omöjligt att administrera.
Och dessutom ohållbart då stationen kan vara full men ingen står och väntar, varför skall man inte få kunna gå stå kvar och ladda fullt om man nu vill det?
Lite som att priserna på ICA skulle variera efter längden på kassakön, eller att Günters korv i Vasastan skulle ta 250:- för en dubbel kabanoss när det var kö
Gillar inte heller upplägget som tex Tesla har där det är dyrare att ladda dagtid än kvällstid…
Blir en knasig mekanism för att sprida ut kundernas behov.