Ionitys laddnätverk

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Skabb1 »

1 av 6 ledig på Mantorp kl 22.44. Tydligt tecken på en stor reshelg. :shock:
Bengt-re
elbilist
Inlägg: 506
Blev medlem: 19 nov 2022 16:06

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Bengt-re »

Skabb1 skrev: 22 dec 2022 22:46
1 av 6 ledig på Mantorp kl 22.44. Tydligt tecken på en stor reshelg. :shock:

Shit! Det var nästan värre än jag hade gissat....
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Ionitys laddnätverk

Inlägg av Tessi19 »

Nja 10 minuter senare redan Mantorp 3/6, Gränna 6/6 tillgängliga, 4/6 Uppsala, 4/6 Karlstad, 5/6 Spekeröd, 5/6 Varberg, 4/6 Värnamo. Visst kan det ffa på vissa tider vara kö men det är ju bra att de används annars skulle IONITY aldrig installera nya ;)

Sedan finns allt fler andra HPC som Circle K och med även Tesla laddare tillgängliga för många andra bilar (tyvärr ej Hyundai gruppen och vissa andra) kommer det bli allt bättre. Liter dock inte på regeringens insatser utan på ren marknadsekonomi.

På kontinenten ser det ännu finare ut!
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dafro »

Mantorp och Gränna verkar alltid ha hög beläggning, men visst bygger ck ett gäng med stolpar vid ionity i Gränna åtminstone. Om det ska vara så bra pris på ionity med avtal framgen så behöver dom nog dubblera på dessa ställen, eller åtminstone Mantorp. Fast numer verkar dom åtminstone inte bjuda på fri ionity nör man leasar ID4, men för Audi verkar det ingå, tänker när alla nya Q8 E-ron kommer till våren, men dom lär ju inte stå mer än 20-30 min iallafall, men det är också länge.

Någon som har hittat någon utbyggnadskarta ab befintliga ionity, har bara sett för nya stationer. Eller är dom nöjda med 6 st per ställe.
27,8 kWp solceller
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Skabb1 »

Jo men naturligtvis. Det lättar ju snabbt och är nog generellt sett låg beläggning så sent.

Problemet är väl Ionitys billiga pris, precis som ni skriver.

Inte läst något om fler stolpar. Men stationer i Norge har ju nyligen gått från 6 st till 12 st, bla Rygge. Men där är vi nog inte än på länge..
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Tessi19 »

Skabb1 skrev:
Jo men naturligtvis. Det lättar ju snabbt och är nog generellt sett låg beläggning så sent.

Problemet är väl Ionitys billiga pris, precis som ni skriver.

Inte läst något om fler stolpar. Men stationer i Norge har ju nyligen gått från 6 st till 12 st, bla Rygge. Men där är vi nog inte än på länge..
Haha …problemet är väl Ionitys billiga pris… hur snabbt en åsikt kan vända;)
Jag menar inte personligen förvdig Skabb1 utan för alla som tycker så. Läser man tillbaka i olika trådar fanns det en del andra uppfattningar.

Men faktum är ju nu att IONITY med abbo (ofta begränsat att det ingår vid nybilsköp ) är mycket billigare än konkurrenterna OCH ofta under spotpriset!
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3300
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Niklas Z »

Kollade nyss (kl. 11.11) här i Uppsala. Alla 6 Ionity-laddare upptagna. Däremot var endast 2 av 22 övriga laddare med minst 150 kW effekt upptagna. Nio av tio Tesla-laddare lediga på stationen norr om Uppsala.
Folk verkar väldigt måna om att använda abb.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 930
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av R_Edvinsson »

Niklas Z skrev: 23 dec 2022 11:15
Kollade nyss (kl. 11.11) här i Uppsala. Alla 6 Ionity-laddare upptagna. Däremot var endast 2 av 22 övriga laddare med minst 150 kW effekt upptagna. Nio av tio Tesla-laddare lediga på stationen norr om Uppsala.
Folk verkar väldigt måna om att använda abb.
Inte så konstigt om man betalar 2.80-3.50 isch med abonnemang istället för 10.40 uppe hos Tesla.

För min del skiljer det från 170:- till 560:- för en enda 10-80% laddning.

Fördelen för oss med Elli-baserade är att vi har hinna priser hos så många andra aktörer så där kan man utan tvekan välja bort ionity.
Senast redigerad av R_Edvinsson, redigerad totalt 1 gånger.
krille
Inlägg: 204
Blev medlem: 29 sep 2020 18:01

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av krille »

Niklas Z skrev: 23 dec 2022 11:15
Folk verkar väldigt måna om att använda abb.
Det är väl inte så konstigt? Betalar man t.ex. 129 kr/mån för ett abonnemang som gör att man kan ladda för 3,15 kr/kWh så vill man väl gärna ladda där istället för hos konkurrenterna för mer än det dubbla?
Själv har jag flera gånger valt att ladda hos någon annan aktör som ingår i abonnemanget för 3,90 kr/kWh. Lite mer, men ändå billigare än alternativen.

Det hade varit bättre utan dessa inlåsningseffekter som ger en skev nyttjandespridning... (abonnemang, krav på appar etc)
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Skabb1 »

Ionity har ju svårigheter att möta efterfrågan helt enkelt. Och efterfrågan grundar sig på abonnemang och de oerhört låga priserna de ger.

Tyvärr gör ju ovanstående att upplevelsen i övergången från ICE till el nog inte blir jättebra för en hel del.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3300
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Niklas Z »

R_Edvinsson skrev: 23 dec 2022 12:58
Inte så konstigt om man betalar 2.80-3.50 isch med abonnemang istället för 10.40 uppe hos Tesla.
Absolut inte konstigt. Jag bara noterar att det, vid det nämnda tillfället, fanns gott om lediga laddare för den som vill slippa köa. Dock kostar det bara 5:25 på E.Ons laddare.
krille skrev: 23 dec 2022 12:59
Det är väl inte så konstigt? Betalar man t.ex. 129 kr/mån för ett abonnemang som gör att man kan ladda för 3,15 kr/kWh så vill man väl gärna ladda där istället för hos konkurrenterna för mer än det dubbla?
Själv har jag flera gånger valt att ladda hos någon annan aktör som ingår i abonnemanget för 3,90 kr/kWh. Lite mer, men ändå billigare än alternativen.

Det hade varit bättre utan dessa inlåsningseffekter som ger en skev nyttjandespridning... (abonnemang, krav på appar etc)
Som, sagt, inte något jag tycker är konstigt. Men det visar på just det du skriver i sista meningen. Operatörerna vill låsa in kunderna. Hoppas att det är något som kommer att försvinna.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 930
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av R_Edvinsson »

Niklas Z skrev: 23 dec 2022 13:43
R_Edvinsson skrev: 23 dec 2022 12:58
Inte så konstigt om man betalar 2.80-3.50 isch med abonnemang istället för 10.40 uppe hos Tesla.
Absolut inte konstigt. Jag bara noterar att det, vid det nämnda tillfället, fanns gott om lediga laddare för den som vill slippa köa. Dock kostar det bara 5:25 på E.Ons laddare.
krille skrev: 23 dec 2022 12:59
Det är väl inte så konstigt? Betalar man t.ex. 129 kr/mån för ett abonnemang som gör att man kan ladda för 3,15 kr/kWh så vill man väl gärna ladda där istället för hos konkurrenterna för mer än det dubbla?
Själv har jag flera gånger valt att ladda hos någon annan aktör som ingår i abonnemanget för 3,90 kr/kWh. Lite mer, men ändå billigare än alternativen.

Det hade varit bättre utan dessa inlåsningseffekter som ger en skev nyttjandespridning... (abonnemang, krav på appar etc)
Som, sagt, inte något jag tycker är konstigt. Men det visar på just det du skriver i sista meningen. Operatörerna vill låsa in kunderna. Hoppas att det är något som kommer att försvinna.
Fast Elli är ju knappast någon inlåsning att prata om.
Uppsala erbjuder 22st platser med 100+ laddning, kanske inte på en och samma parkering men klart inom rimligt område.

Och idag ser jag inga problem med en månadsavgift på laddningen då den ger tillgång till ett massivt nätverk, faktiskt helt i klass med tesla, och då dessutom laddning till 30-50% av priset / kWh.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mikebike »

R_Edvinsson skrev: 23 dec 2022 14:02
Niklas Z skrev: 23 dec 2022 13:43
R_Edvinsson skrev: 23 dec 2022 12:58
Inte så konstigt om man betalar 2.80-3.50 isch med abonnemang istället för 10.40 uppe hos Tesla.
Absolut inte konstigt. Jag bara noterar att det, vid det nämnda tillfället, fanns gott om lediga laddare för den som vill slippa köa. Dock kostar det bara 5:25 på E.Ons laddare.
krille skrev: 23 dec 2022 12:59
Det är väl inte så konstigt? Betalar man t.ex. 129 kr/mån för ett abonnemang som gör att man kan ladda för 3,15 kr/kWh så vill man väl gärna ladda där istället för hos konkurrenterna för mer än det dubbla?
Själv har jag flera gånger valt att ladda hos någon annan aktör som ingår i abonnemanget för 3,90 kr/kWh. Lite mer, men ändå billigare än alternativen.

Det hade varit bättre utan dessa inlåsningseffekter som ger en skev nyttjandespridning... (abonnemang, krav på appar etc)
Som, sagt, inte något jag tycker är konstigt. Men det visar på just det du skriver i sista meningen. Operatörerna vill låsa in kunderna. Hoppas att det är något som kommer att försvinna.
Fast Elli är ju knappast någon inlåsning att prata om.
Uppsala erbjuder 22st platser med 100+ laddning, kanske inte på en och samma parkering men klart inom rimligt område.

Och idag ser jag inga problem med en månadsavgift på laddningen då den ger tillgång till ett massivt nätverk, faktiskt helt i klass med tesla, och då dessutom laddning till 30-50% av priset / kWh.
Problemet med månadsavgift:
Screenshot_20221121-073348_Tesla.jpg
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Bengt-re
elbilist
Inlägg: 506
Blev medlem: 19 nov 2022 16:06

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Bengt-re »

mikebike skrev: 23 dec 2022 14:04
R_Edvinsson skrev: 23 dec 2022 14:02
Niklas Z skrev: 23 dec 2022 13:43
R_Edvinsson skrev: 23 dec 2022 12:58
Inte så konstigt om man betalar 2.80-3.50 isch med abonnemang istället för 10.40 uppe hos Tesla.
Absolut inte konstigt. Jag bara noterar att det, vid det nämnda tillfället, fanns gott om lediga laddare för den som vill slippa köa. Dock kostar det bara 5:25 på E.Ons laddare.
krille skrev: 23 dec 2022 12:59
Det är väl inte så konstigt? Betalar man t.ex. 129 kr/mån för ett abonnemang som gör att man kan ladda för 3,15 kr/kWh så vill man väl gärna ladda där istället för hos konkurrenterna för mer än det dubbla?
Själv har jag flera gånger valt att ladda hos någon annan aktör som ingår i abonnemanget för 3,90 kr/kWh. Lite mer, men ändå billigare än alternativen.

Det hade varit bättre utan dessa inlåsningseffekter som ger en skev nyttjandespridning... (abonnemang, krav på appar etc)
Som, sagt, inte något jag tycker är konstigt. Men det visar på just det du skriver i sista meningen. Operatörerna vill låsa in kunderna. Hoppas att det är något som kommer att försvinna.
Fast Elli är ju knappast någon inlåsning att prata om.
Uppsala erbjuder 22st platser med 100+ laddning, kanske inte på en och samma parkering men klart inom rimligt område.

Och idag ser jag inga problem med en månadsavgift på laddningen då den ger tillgång till ett massivt nätverk, faktiskt helt i klass med tesla, och då dessutom laddning till 30-50% av priset / kWh.
Problemet med månadsavgift:
Problem för dig ja, men ren vinst för tjänsteleverantören!
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 930
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av R_Edvinsson »

mikebike skrev: 23 dec 2022 14:04
R_Edvinsson skrev: 23 dec 2022 14:02
Niklas Z skrev: 23 dec 2022 13:43
R_Edvinsson skrev: 23 dec 2022 12:58
Inte så konstigt om man betalar 2.80-3.50 isch med abonnemang istället för 10.40 uppe hos Tesla.
Absolut inte konstigt. Jag bara noterar att det, vid det nämnda tillfället, fanns gott om lediga laddare för den som vill slippa köa. Dock kostar det bara 5:25 på E.Ons laddare.
krille skrev: 23 dec 2022 12:59
Det är väl inte så konstigt? Betalar man t.ex. 129 kr/mån för ett abonnemang som gör att man kan ladda för 3,15 kr/kWh så vill man väl gärna ladda där istället för hos konkurrenterna för mer än det dubbla?
Själv har jag flera gånger valt att ladda hos någon annan aktör som ingår i abonnemanget för 3,90 kr/kWh. Lite mer, men ändå billigare än alternativen.

Det hade varit bättre utan dessa inlåsningseffekter som ger en skev nyttjandespridning... (abonnemang, krav på appar etc)
Som, sagt, inte något jag tycker är konstigt. Men det visar på just det du skriver i sista meningen. Operatörerna vill låsa in kunderna. Hoppas att det är något som kommer att försvinna.
Fast Elli är ju knappast någon inlåsning att prata om.
Uppsala erbjuder 22st platser med 100+ laddning, kanske inte på en och samma parkering men klart inom rimligt område.

Och idag ser jag inga problem med en månadsavgift på laddningen då den ger tillgång till ett massivt nätverk, faktiskt helt i klass med tesla, och då dessutom laddning till 30-50% av priset / kWh.
Problemet med månadsavgift:
Tror nog en månadsavgift är en ytterst liten del av den totala kostanden av att ha en bil stående oanvänd en månad.
Eller vad vill du påvisa?

Har laddat oroligt lite under december pga sjukdom och ett pausat projekt.
Så denna månad kostade det 7.30:-/kWh jag laddat på WeCharge.

Ändå blir snittpriset inkl laddningen hemma 1.19:-/kWh.
(Inkl precis allt)

Så småpengar räknat på att bilens ägande kostade 57:-/mil.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dafro »

Jag har inget abb, laddar där det inte är kö, laddar så sällan säg typ 5-10 ggr per år så jag bryr mig inte om det kostar 3 eller 10 per kWh. Vilket är skönt och troligare SuC än ionity.
27,8 kWp solceller
krille
Inlägg: 204
Blev medlem: 29 sep 2020 18:01

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av krille »

R_Edvinsson skrev: 23 dec 2022 14:02
Fast Elli är ju knappast någon inlåsning att prata om.
Uppsala erbjuder 22st platser med 100+ laddning, kanske inte på en och samma parkering men klart inom rimligt område.
Det beror väl helt på var man råkar befinna sig. Jag var själv i Helsingborg tidigare i höstas... Då var det bara på Circle K som det inte var kö, för alla skulle ju ladda där Elli fungerar.. Det slutade med att jag laddade där, till dubbla kostnaden per kWh... Men visst, Elli har inte riktigt samma inlåsningsfaktor som en del andra.
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 930
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av R_Edvinsson »

krille skrev: 23 dec 2022 18:33
R_Edvinsson skrev: 23 dec 2022 14:02
Fast Elli är ju knappast någon inlåsning att prata om.
Uppsala erbjuder 22st platser med 100+ laddning, kanske inte på en och samma parkering men klart inom rimligt område.
Det beror väl helt på var man råkar befinna sig. Jag var själv i Helsingborg tidigare i höstas... Då var det bara på Circle K som det inte var kö, för alla skulle ju ladda där Elli fungerar.. Det slutade med att jag laddade där, till dubbla kostnaden per kWh... Men visst, Elli har inte riktigt samma inlåsningsfaktor som en del andra.
Ja Helsingborg är ganska uselt för att vara en så pass stor stad, oavsett val av operatör.
6 ionity + 4 Mer är vad som erbjuds utöver de 4 laddarna ute på CK.
krille
Inlägg: 204
Blev medlem: 29 sep 2020 18:01

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av krille »

R_Edvinsson skrev: 23 dec 2022 18:57
krille skrev: 23 dec 2022 18:33
R_Edvinsson skrev: 23 dec 2022 14:02
Fast Elli är ju knappast någon inlåsning att prata om.
Uppsala erbjuder 22st platser med 100+ laddning, kanske inte på en och samma parkering men klart inom rimligt område.
Det beror väl helt på var man råkar befinna sig. Jag var själv i Helsingborg tidigare i höstas... Då var det bara på Circle K som det inte var kö, för alla skulle ju ladda där Elli fungerar.. Det slutade med att jag laddade där, till dubbla kostnaden per kWh... Men visst, Elli har inte riktigt samma inlåsningsfaktor som en del andra.
Ja Helsingborg är ganska uselt för att vara en så pass stor stad, oavsett val av operatör.
6 ionity + 4 Mer är vad som erbjuds utöver de 4 laddarna ute på CK.
Jag började jakten vid inCharge-laddaren vid Väla centrum... med 4% SoC, fick bli en liten topup på AC för att ta mig vidare.. sen var det cirkus
VW Id.3 Pro Performance Family MY21
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4886
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av chaffis75 »

R_Edvinsson skrev: 23 dec 2022 18:57
krille skrev: 23 dec 2022 18:33
R_Edvinsson skrev: 23 dec 2022 14:02
Fast Elli är ju knappast någon inlåsning att prata om.
Uppsala erbjuder 22st platser med 100+ laddning, kanske inte på en och samma parkering men klart inom rimligt område.
Det beror väl helt på var man råkar befinna sig. Jag var själv i Helsingborg tidigare i höstas... Då var det bara på Circle K som det inte var kö, för alla skulle ju ladda där Elli fungerar.. Det slutade med att jag laddade där, till dubbla kostnaden per kWh... Men visst, Elli har inte riktigt samma inlåsningsfaktor som en del andra.
Ja Helsingborg är ganska uselt för att vara en så pass stor stad, oavsett val av operatör.
6 ionity + 4 Mer är vad som erbjuds utöver de 4 laddarna ute på CK.
Finns ingen effekt i Skåne.. Står 4 cirkel k laddare klara i Landskrona, saknar bara ström. Varit så i minst ett halt år nu, längre tror jag..
Har hört att flera leta effekt på rätt ställen (läs längs e6) men leveransen tiden för anslutningen är enorm i Skåne.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Bengt-re
elbilist
Inlägg: 506
Blev medlem: 19 nov 2022 16:06

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Bengt-re »

SmartSelect_20221228_131940_ChargeFinder.jpg
Lägg till trängselskatt för tusan så att jubelidioterna som står kvar i 10-tals minuter EFTER ha nått sinnesrubbadde 100% får betala. Det är fan fel på folk - sorry, men det är bara så det är.
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av dfa »

Bengt-re skrev: 28 dec 2022 13:23
Lägg till trängselskatt för tusan så att jubelidioterna som står kvar i 10-tals minuter EFTER ha nått sinnesrubbadde 100% får betala. Det är fan fel på folk - sorry, men det är bara så det är.
"Sinnesrubbade 100% " haha det där var spot on och årets inlägg :lol:
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Skabb1 »

Bengt-re skrev: 28 dec 2022 13:23
SmartSelect_20221228_131940_ChargeFinder.jpg

Lägg till trängselskatt för tusan så att jubelidioterna som står kvar i 10-tals minuter EFTER ha nått sinnesrubbadde 100% får betala. Det är fan fel på folk - sorry, men det är bara så det är.
Tidsmässigt skulle nog alla över 80 % tjäna på att köra vidare och ta ytterligare ett stopp. Utmaningen är väl dåligt utbyggd laddinfraatruktur.
Bengt-re
elbilist
Inlägg: 506
Blev medlem: 19 nov 2022 16:06

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Bengt-re »

Skabb1 skrev: 28 dec 2022 14:20
Bengt-re skrev: 28 dec 2022 13:23
SmartSelect_20221228_131940_ChargeFinder.jpg

Lägg till trängselskatt för tusan så att jubelidioterna som står kvar i 10-tals minuter EFTER ha nått sinnesrubbadde 100% får betala. Det är fan fel på folk - sorry, men det är bara så det är.
Tidsmässigt skulle nog alla över 80 % tjäna på att köra vidare och ta ytterligare ett stopp. Utmaningen är väl dåligt utbyggd laddinfraatruktur.
Så illa är det inte. Och om köerna består i att folk står dubbelt så länge som lämpligt så är de ju själv orsaken till att det är köer.... Nä, känns enklare att betala på SuC även om det kostar dubbelt så mycket just nu. Trist att Ionity har landets mest korkade kunder.... De borde satsa på 50 kW laddare istället - passar klientelet bättre... (nä, jag är inte bitter....)
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Skabb1 »

Bengt-re skrev: 28 dec 2022 14:33
Skabb1 skrev: 28 dec 2022 14:20
Bengt-re skrev: 28 dec 2022 13:23
SmartSelect_20221228_131940_ChargeFinder.jpg

Lägg till trängselskatt för tusan så att jubelidioterna som står kvar i 10-tals minuter EFTER ha nått sinnesrubbadde 100% får betala. Det är fan fel på folk - sorry, men det är bara så det är.
Tidsmässigt skulle nog alla över 80 % tjäna på att köra vidare och ta ytterligare ett stopp. Utmaningen är väl dåligt utbyggd laddinfraatruktur.
Så illa är det inte. Och om köerna består i att folk står dubbelt så länge som lämpligt så är de ju själv orsaken till att det är köer.... Nä, känns enklare att betala på SuC även om det kostar dubbelt så mycket just nu. Trist att Ionity har landets mest korkade kunder.... De borde satsa på 50 kW laddare istället - passar klientelet bättre... (nä, jag är inte bitter....)
Fast satsar du helhjärtat på Ionity, vilket många gör med deras rabatter, så är det inte ett välutbyggt nätverk - det är min uppfattning.
Skriv svar