Är det 6€ per påbörjad timme eller betalar man för den faktiskta tiden man laddar? En komplett laddning 0-100% i en e-tron skulle alltså hamna på 250 kr ungefär. 7 kr/mil eller så. Fortfarande mycket billigare än diesel eller bensin.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Är det här en ledtråd till vad ionitys rörliga priser kommer att bli?
Alltså dels en fast avgift för tiden man står och en rörlig del för antalet kWh?
Ja det är ju det enda rimliga eftersom en massa bilar som bara kan ladda 50kW kommer stå där och ta upp plats.
Alltså (för enkelhetens skull 1€=10:-) om man laddar med 50 kW effekt och slörpar i sig 30 kWh så kostar det 36:- i timpris och 74:- i kWh-pris, så 111:- dvs 3:70/kWh.
Alltså (för enkelhetens skull 1€=10:-) om man laddar med 50 kW effekt och slörpar i sig 30 kWh så kostar det 36:- i timpris och 74:- i kWh-pris, så 111:- dvs 3:70/kWh.
För min bil skulle en halvtimmes laddning (dvs totalt 75 kWh) hamna på 2:90kr/kWh. Det är inte alls dyrt om det nu är så.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
När ska den i Värnamo bli klar egentligen?
Tycker det är kass att det fortfarande inte finns möjlighet att köra Malmö-Stockholm utan att tvingas förlita sig på 50kw-stolpar.
Tänkte jag skulle prova en étron t/r men blev lite tveksam när jag kollade abttr.
Nya laddare på gång i Sundsvall. 6 stycken fundament vid Circle K Stockvik. Bra placering för vidare färd västerut (fjällen). Omvägen över bron till SUCen försvinner.
Toppen för oss norrlänningar som ska söderut eller västerut från Sundsvall . Nu hoppas vi på >150kW i närheten av Gävle snart. Enligt ”info” ska sen Umeå energi bygga en >150kW vid sjukhusentrén i UMEÅ och Luleå energi bygga en vid sitt huvudkontor i Luleå. Annars ser det tunt ut norr om Sundsvall tyvärr förutom Tesla SC.
Toppen för oss norrlänningar som ska söderut eller västerut från Sundsvall . Nu hoppas vi på >150kW i närheten av Gävle snart. Enligt ”info” ska sen Umeå energi bygga en >150kW vid sjukhusentrén i UMEÅ och Luleå energi bygga en vid sitt huvudkontor i Luleå. Annars ser det tunt ut norr om Sundsvall tyvärr förutom Tesla SC.
Toppen för oss norrlänningar som ska söderut eller västerut från Sundsvall . Nu hoppas vi på >150kW i närheten av Gävle snart. Enligt ”info” ska sen Umeå energi bygga en >150kW vid sjukhusentrén i UMEÅ och Luleå energi bygga en vid sitt huvudkontor i Luleå. Annars ser det tunt ut norr om Sundsvall tyvärr förutom Tesla SC.
Pratade med Umeå Energi i våras och då lovades det en 150kW laddare vid sjukhuset i Umeå.
Nu blir det tydligen bara en 50kW laddare istället.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Förmodligen, men ännu inte bekräftat, att NE kommer att vara den första elbilen från Hyundai med ett 800 volt batteri.
När koreanerna tillkännagav sitt inträde i Ionity-snabbladdningsnätet på IAA: s sidelinjer tillkännagav Hyundai 800-volt elbilar för 2021.
Toppen för oss norrlänningar som ska söderut eller västerut från Sundsvall . Nu hoppas vi på >150kW i närheten av Gävle snart. Enligt ”info” ska sen Umeå energi bygga en >150kW vid sjukhusentrén i UMEÅ och Luleå energi bygga en vid sitt huvudkontor i Luleå. Annars ser det tunt ut norr om Sundsvall tyvärr förutom Tesla SC.
Pratade med Umeå Energi i våras och då lovades det en 150kW laddare vid sjukhuset i Umeå.
Nu blir det tydligen bara en 50kW laddare istället.
Vet inte var sjukhuset ligger men en enda laddare vid sidan av de stora vägarna är ju tyvärr inte vad som behövs.
Körde in om Circle K i HBG idag. Tänkte se hur det ligger till med Ionitybygget där.
Var inte helt givet att se var det skulle vara, men det som mest såg ut att kunna husera laddare var precis framför ingången.
Där träskivorna är i upphöjningen skulle kunna vara där laddarna ska stå?
Körde inte runt hela huset, så det kan ju vara någonstans också...
(Ingången är på min bils högra sida)
En av Circel K mackarna i Borlänge håller på att bygga om och har grävt upp delar av parkering och infart, ser ut som de grävt mer skapliga kapslar. Misstänkt bygge av laddstoplar. Hittar inget om planerat bygge av Ionity i Borlänge. Någon som vet mer?
Edit: pinsam stavfel...
Senast redigerad av Rubiks, redigerad totalt 1 gånger.
Circle K I Värnamo ser ut som den gjort en längre tid nu. Allt är på plats som det ser ut förutom själva stolparna. Fundament, kabeldragning, asfaltering och målning är alltså på plats.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Alltså (för enkelhetens skull 1€=10:-) om man laddar med 50 kW effekt och slörpar i sig 30 kWh så kostar det 36:- i timpris och 74:- i kWh-pris, så 111:- dvs 3:70/kWh.
För min bil skulle en halvtimmes laddning (dvs totalt 75 kWh) hamna på 2:90kr/kWh. Det är inte alls dyrt om det nu är så.
Blir ca 31€ för en full laddad 100D, typ 350kr för 40mil alltså 8.75kr per mil. Det är en bra nödlösning när inte det finns SuC och man ska på långresa. Detta är nog bättre för människor som bor i lägenhet och inte kan ladda hemma.