Drag
Postat: 31 jul 2018 19:18
Har samma oro. Men hoppas naturligtvis att det bara är att dragkrok inte funnit högre upp på priolistan iom att det hittills bara varis fokus nord amerika.Jerker skrev:Nu kanske det kan börja hända saker. Det som oroar mig är att de väntat med detta tills de haft 4-hjulsdrivna i produktion. Det kan bli en dyr dragkrok.
Glädjedödare!OfarligTesla skrev:Reddit pratar om att det kan vara tester inför Model Y också eftersom plattformen är så lika, innan Xen presenterades sågs en S köra omkring med drag också så de har ju gjort det förr.
Det har sagts att det är en Teslaregistrerad bil. Jag vet inte hur stor trovärdighet det är i de uppgifterna.Leo skrev:Man hoppas ju bilen är reggad på Tesla... så det inte är någon kund som eftermonterat drag på egen hand
Den sägs köra runt med tillverkarskylt, så då är det väl inte långsökt att gissa att tillverkaren i fråga är Tesla.Jerker skrev:Det har sagts att det är en Teslaregistrerad bil. Jag vet inte hur stor trovärdighet det är i de uppgifterna.Leo skrev:Man hoppas ju bilen är reggad på Tesla... så det inte är någon kund som eftermonterat drag på egen hand
Det intressanta är ju hur Fred Lambert på Electrek beskriver det:LarsL skrev:Kan vara så att de nu börjar testa EU-versionen. EU och Norge är ju mer känsliga för att inte ha drag på en mellanklasssedan.
Alltså även på den Nordamerkanska kontinenten upplever man drag på 3:an som viktigt.One of the biggest missing features on the Tesla Model 3 is arguably the lack of an official towing capacity – even for a small trailer.
Fred är från Kanada där klimatet är som vårat och där man inte åker runt med en Pickup för att man råkar ha något att frakta någon gång då och då. Istället har de som vi oftare bilar med dragkrok istället, något som för en amerikan verkar väldigt långt borta på en mindre bil.Jerker skrev:Det intressanta är ju hur Fred Lambert på Electrek beskriver det:LarsL skrev:Kan vara så att de nu börjar testa EU-versionen. EU och Norge är ju mer känsliga för att inte ha drag på en mellanklasssedan.Alltså även på den Nordamerkanska kontinenten upplever man drag på 3:an som viktigt.One of the biggest missing features on the Tesla Model 3 is arguably the lack of an official towing capacity – even for a small trailer.
Jag vet att Lambert är från Kanada, men Kanada ligger på den Nordamerikanska kontinenten!zyax skrev:Fred är från Kanada där klimatet är som vårat och där man inte åker runt med en Pickup för att man råkar ha något att frakta någon gång då och då. Istället har de som vi oftare bilar med dragkrok istället, något som för en amerikan verkar väldigt långt borta på en mindre bil.Jerker skrev:Det intressanta är ju hur Fred Lambert på Electrek beskriver det:LarsL skrev:Kan vara så att de nu börjar testa EU-versionen. EU och Norge är ju mer känsliga för att inte ha drag på en mellanklasssedan.Alltså även på den Nordamerkanska kontinenten upplever man drag på 3:an som viktigt.One of the biggest missing features on the Tesla Model 3 is arguably the lack of an official towing capacity – even for a small trailer.
Hm... De försöker på alla sätt att få folk att köpa dyrare 3:or. Inget konstigt i det. Men man undrar ju när den rena basbilen blir tillgänglig...Jerka skrev:Visst går det att sälja bilarna utan drag, MEN om man t ex bara erbjuder drag med stora batteriet så kan man styra om försäljningen till de dyrare modellerna och på så sätt öka vinsten.