Sida 1 av 1

Fel på Tesla Wallconnector-SNABB hjälp av Tesla

Postat: 21 aug 2018 20:27
av TeslaX Anders
Kom hem efter jobbet på söndagskväll 19/8. Kopplade i laddkabeln från Tesla´s laddbox(är ca 1,5 år gammal). Laddning startar ej. Provar flera ggr. Resettar boxen 2-3 ggr. Allt ser ok ut men ingen laddning. (Härligt att jag har ett extra 3-fas uttag som back-up, så bilen fick sina elektroner under natten).

Åker ner till SC i Mölndal måndag 20/8 för att få hjälp. Den vänliga personalen hjälpte mig att registrera ett felärende till Tesla Holland som handhar laddboxarna. Kl var ca 11.30.

14.30 samma dag får jag mejl från Supporten i Holland. Loggarna visar att laddboxen har glappkontakt, troligen i kabeln eller i laddhandtaget.
Beskedet är att Tesla byter boxen rakt av. De tar även kostnaden för elektrikern som måste installera den nya boxen. Jag skickar tillbaka den trasiga boxen utan kostnad med medskickad fraktsedel.

Idag 21/8 får jag mejl från Tesla att boxen redan är på väg med DHL.

Imorgon 22/8 skall boxen levereras till hemmet med DHL.

Jag är otroligt nöjd med Tesla´s service nivå.

Tveksam om andra biltillverkare kan matcha detta.

Är personligen mkt nöjd med SC Mölndal. Snabb hjälp. Alltid Tesla lånebil.

MVH
Anders

Re: Fel på Tesla Wallconnector-SNABB hjälp av Tesla

Postat: 21 aug 2018 22:25
av oscfor
Ja, de brukar vara ruskigt snabba med dessa.

Ett tips: Tycker man det är jobbigt att möta DHL för att skicka tillbaka laddaren går det lika bra att återlämna den på SC.

Re: Fel på Tesla Wallconnector-SNABB hjälp av Tesla

Postat: 21 aug 2018 22:57
av Remuz
oscfor skrev:
Ja, de brukar vara ruskigt snabba med dessa.

Ett tips: Tycker man det är jobbigt att möta DHL för att skicka tillbaka laddaren går det lika bra att återlämna den på SC.
Min stod i köket 4v innan jag dumpade den på SC. Några veckor senare fick jag mail med fraktsedel för att skicka den :)