Micro Mobility Systems’ Microlino mini-BEV has already garnered 8,000 reservations, worth about 100 million euros. The majority of the orders came from Germany. Production of the first 25 pre-serial units has also begun.
Jag hoppas Tazzari får eller fått koll på sitt BMS och Motor Controller. De tidiga Tazzari hade en känsla i ”gaspedalen” som upplevdes som gamla Fiat. Full gas, eller ingen gas. Upplevelsen att kontrollera tillförseln av effekten till motorn fanns inte.
Var nära att förhandsbeställa en. Gick att förhandsbeställa en för Sverige och som svensk när jag prövade igår. Men mellanalternativet Dolce, med det större 14 kWh batteri skulle landa på ca 24 370 Euro (ink svensk 25% moms). Med dagens Eurokurs så blev det nästan 300 000 SEK.
Tyckte det var lite väl högt pris med 300 papp för en sådan här bil (hamnade på ungefär samma pris som jag köpte en elektrisk ny Mini Cooper SE för ett år sedan efter bonusen) som går max 90 km/h. Så jag var nära, men skippade att trycka på Confirm Reservation-knappen.
Älskar designen och konceptet!
Men känns som de måste ner till halva priset innan jag kan hosta upp slantarna för en sådan här.
MICROLINO - Mini elbil
Postat: 22 sep 2023 18:38
av themax
martinot skrev:
Älskar designen och konceptet!
Men känns som de måste ner till halva priset innan jag kan hosta upp slantarna för en sådan här.
Håller med. Erkänner att jag kört konfiguratorn några gånger. Men det får vänta på bättre kurs och lägre pris. Vore perfekt pendlarbil, men jag får nog fortsätta drömma om en Twizy istället.
Men känns som de måste ner till halva priset innan jag kan hosta upp slantarna för en sådan här.
Håller med. Erkänner att jag kört konfiguratorn några gånger. Men det får vänta på bättre kurs och lägre pris. Vore perfekt pendlarbil, men jag får nog fortsätta drömma om en Twizy istället.
Jag har en kollega som kör Twizy till jobbet. På vintern har han skoteroverall.
Re: MICROLINO - Mini elbil
Postat: 22 sep 2023 21:09
av mans71
Dolce paris-grön med 14kw batteri vore den ultimata vardagsbilen för mig. Lusigt att denna gamla tråd bubblar upp samtidigt som jag leker med konfiguratorn/tanken på att klicka på beställ. 300k är dock iaf minst 100k för mycket. SEK är inget vidare just nu.
Men känns som de måste ner till halva priset innan jag kan hosta upp slantarna för en sådan här.
Håller med. Erkänner att jag kört konfiguratorn några gånger. Men det får vänta på bättre kurs och lägre pris. Vore perfekt pendlarbil, men jag får nog fortsätta drömma om en Twizy istället.
Jag har en kollega som kör Twizy till jobbet. På vintern har han skoteroverall.
Tibor hade en några dagar förut också, när det var ganska kallt, och skrev en ”dagens”
om det såklart länge sedan nu… vi var och kikade närmare på den ett par gånger också
Re: MICROLINO - Mini elbil
Postat: 23 sep 2023 16:29
av andyb
Väldigt gullig och supersmidig lösning om man vill ha en stadsbil. Frågan är bara hur säker den är? Fast den lär ju hur som helst vara säkrare än en EU-moppe.
Väldigt gullig och supersmidig lösning om man vill ha en stadsbil. Frågan är bara hur säker den är? Fast den lär ju hur som helst vara säkrare än en EU-moppe.
Jag tror inte den är så mycket säkrare än en EU-moped. Kan nog vara tvärt om att den tom. är betydligt osäkrare, då du sitter så nära fronten utan någon stötupptagande motorhuv framför dig som på en mopedbil.
Men vill absolut ha en ändå!
(Renault Twizzy som det pratas om i tråden som ett alternativ till Microlino tilltalar mig inte alls tyvärr. Detta då det är ett i mina ögon oerhört brutalt fult fordon, och dessutom en delvis öppen bil där man bli utsatt för vädrets element.)
Väldigt gullig och supersmidig lösning om man vill ha en stadsbil. Frågan är bara hur säker den är? Fast den lär ju hur som helst vara säkrare än en EU-moppe.
Jag tror inte den är så mycket säkrare än en EU-moped. Kan nog vara tvärt om att den tom. är betydligt osäkrare, då du sitter så nära fronten utan någon stötupptagande motorhuv framför dig som på en mopedbil.
Men vill absolut ha en ändå!
(Renault Twizzy som det pratas om i tråden som ett alternativ till Microlino tilltalar mig inte alls tyvärr. Detta då det är ett i mina ögon oerhört brutalt fult fordon, och dessutom en delvis öppen bil där man bli utsatt för vädrets element.)
Som jag förstått det så gick den att få med heltäckande dörrar åtm. tidigare. Men det tillvalet kanske har försvunnit. Minns dock inte ifall de var 100% tätslutande...
Väldigt gullig och supersmidig lösning om man vill ha en stadsbil. Frågan är bara hur säker den är? Fast den lär ju hur som helst vara säkrare än en EU-moppe.
Jag tror inte den är så mycket säkrare än en EU-moped. Kan nog vara tvärt om att den tom. är betydligt osäkrare, då du sitter så nära fronten utan någon stötupptagande motorhuv framför dig som på en mopedbil.
Men vill absolut ha en ändå!
(Renault Twizzy som det pratas om i tråden som ett alternativ till Microlino tilltalar mig inte alls tyvärr. Detta då det är ett i mina ögon oerhört brutalt fult fordon, och dessutom en delvis öppen bil där man bli utsatt för vädrets element.)
Som jag förstått det så gick den att få med heltäckande dörrar åtm. tidigare. Men det tillvalet kanske har försvunnit. Minns dock inte ifall de var 100% tätslutande...
Har haft Twiizzy med dörrar. De täcker inte helt och de skramlar mot sidan av bilen när du åker över ojämnheter.
Dock är den grymt kul att köra då den är bakhjulsdriven.
Vanligt EU-mopedbil like Ligier är betydligt bekvämare att åka i.