Tänkte dra biltransport med kåpa efter min X.
Man kan välja på lite högre fordon med underliggande 10 tums hjul eller lite bredare fordon med utanpåliggande hjul.
Vilket är att föredra, ett brett fordon eller ett högt fordon vad det gäller elförbrukningen? Det kommer tyvärr dra en hel del el i vilket fall som.
Re: Elförbrukning med släp
Postat: 04 jan 2019 17:01
av taliz
AKarlsson skrev:
Tänkte dra biltransport med kåpa efter min X.
Man kan välja på lite högre fordon med underliggande 10 tums hjul eller lite bredare fordon med utanpåliggande hjul.
Vilket är att föredra, ett brett fordon eller ett högt fordon vad det gäller elförbrukningen? Det kommer tyvärr dra en hel del el i vilket fall som.
Pest eller kolera typ. Kolla med tillverkaren om de har några CW värden?
Re: Elförbrukning med släp
Postat: 04 jan 2019 20:54
av PoloPrinsen
Då det är beroende av dragfordonet så skulle jag be att få prova de olika alternativen och sen väljer du den som drar minst. Prova både med och utan last så att även eventuella skillnader i rullmotstånd märks.
Mvh PP
Re: Elförbrukning med släp
Postat: 04 jan 2019 21:07
av Remuz
Om det sticker ut bakom bilen uppe eller nere spelar mindre roll killgissar jag då Model X nästan är som en vattendroppe så om man har något efter får den mer eller mindre all vind ändå. Men eftersom det mest är hastigheten som styr förbrukningen och än mer så med släp så justera med hastighet för att komma mellan SuC.
Tänkte dra biltransport med kåpa efter min X.
Man kan välja på lite högre fordon med underliggande 10 tums hjul eller lite bredare fordon med utanpåliggande hjul.
Vilket är att föredra, ett brett fordon eller ett högt fordon vad det gäller elförbrukningen? Det kommer tyvärr dra en hel del el i vilket fall som.
Jag har kört mycket med biltransporter och skulle tveklöst välja en "högbyggd" med 10-tums hjul. Har den senaste tiden dragit på ett Anseem-släp med tre tons totalvikt, dock utan kåpa. Mycket smidigt!
Re: Elförbrukning med släp
Postat: 04 jan 2019 22:58
av LarsL
Jag gissar också att släpet med mindre hjul som inte sticker ut drar något mindre. Hjul har ju en obehaglig effekt på luftmotståndet och ännu värre när de sticker ut utanför fordonet som på en formelbil.
Re: Elförbrukning med släp
Postat: 04 jan 2019 23:28
av Tars
Har ca 300 på min s med släp med kåpa.
Re: Elförbrukning med släp
Postat: 05 jan 2019 10:27
av SweNilsson
Tars skrev:
Har ca 300 på min s med släp med kåpa.
Jag är ny här så jag har säkert missat något alla känner till redan. Drar du släp med din Model S Tars? Hur tungt?
Elförbrukning med släp
Postat: 05 jan 2019 10:36
av Tars
SweNilsson skrev:
Tars skrev:
Har ca 300 på min s med släp med kåpa.
Jag är ny här så jag har säkert missat något alla känner till redan. Drar du släp med din Model S Tars? Hur tungt?
Har eftermonterat detta i Danmark.
Den är inte typad för detta.
Drar inget tungt då jag inte vet vad det klarar förutom att jag fått en fingervisning om va den grejar och det är ca 1000 kg.
Åker fram och tillbaka till tippen, och då och då till brädgården.
Re: Elförbrukning med släp
Postat: 05 jan 2019 17:57
av hakan_k
Tars skrev:
SweNilsson skrev:
Tars skrev:
Har ca 300 på min s med släp med kåpa.
Jag är ny här så jag har säkert missat något alla känner till redan. Drar du släp med din Model S Tars? Hur tungt?
Har eftermonterat detta i Danmark.
Den är inte typad för detta.
Drar inget tungt då jag inte vet vad det klarar förutom att jag fått en fingervisning om va den grejar och det är ca 1000 kg.
Åker fram och tillbaka till tippen, och då och då till brädgården.
Hur gör du med besiktningen? Kommer inte de att klaga? Hade eventuellt tänkt göra samma med min blivande TM3.
Re: Elförbrukning med släp
Postat: 05 jan 2019 17:58
av Tars
hakan_k skrev:
Tars skrev:
SweNilsson skrev:
Tars skrev:
Har ca 300 på min s med släp med kåpa.
Jag är ny här så jag har säkert missat något alla känner till redan. Drar du släp med din Model S Tars? Hur tungt?
Har eftermonterat detta i Danmark.
Den är inte typad för detta.
Drar inget tungt då jag inte vet vad det klarar förutom att jag fått en fingervisning om va den grejar och det är ca 1000 kg.
Åker fram och tillbaka till tippen, och då och då till brädgården.
Hur gör du med besiktningen? Kommer inte de att klaga? Hade eventuellt tänkt göra samma med min blivande TM3.