Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

joel80
elbilist
Inlägg: 3073
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Polestar 2

Inlägg av joel80 »

lawe skrev:
Själv har jag kört +7000 mil med min P2 och hittar inget vettigt att byta till som matchar min kravbild och toppar P2:an, så jag fortsätter köra den så länge.
Jag ligger på 8600 mil nu. Samma sak här. Skulle vilja ha den nya med 205kW laddning och lite extra räckvidd men ska jag ha allt i utrustningsväg blir det så pass mkt dyrare nu, även efter att dom typ sänkt priserna senaste veckorna. :)
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
lawe
Inlägg: 235
Blev medlem: 16 jan 2020 20:35

Re: Polestar 2

Inlägg av lawe »

joel80 skrev: 11 sep 2023 12:06
lawe skrev:
Själv har jag kört +7000 mil med min P2 och hittar inget vettigt att byta till som matchar min kravbild och toppar P2:an, så jag fortsätter köra den så länge.
Jag ligger på 8600 mil nu. Samma sak här. Skulle vilja ha den nya med 205kW laddning och lite extra räckvidd men ska jag ha allt i utrustningsväg blir det så pass mkt dyrare nu, även efter att dom typ sänkt priserna senaste veckorna. :)
Ja. Det är ju lite "jobbigt" att ha köpt med 70' bonus, före prishöjningarna och med gamla förmånsreglerna. Allt man tittar på blir rejält mycket dyrare. Tur man valde finansiell leasing :-)
joel80
elbilist
Inlägg: 3073
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Polestar 2

Inlägg av joel80 »


lawe skrev:

Ja. Det är ju lite "jobbigt" att ha köpt med 70' bonus, före prishöjningarna och med gamla förmånsreglerna. Allt man tittar på blir rejält mycket dyrare. Tur man valde finansiell leasing :-)
Samma här, kan förlänga eller köpa loss. Men man är ju alltid sugen på det nya. BildBild
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
toppo
elbilist
Inlägg: 201
Blev medlem: 28 aug 2022 08:35

Re: Polestar 2

Inlägg av toppo »

Kris Rifa har gjort ett förbrukningstest med en MY24 LRDM med performancepack. Visserligen i 24 grader men med 120 km/h på mätaren fick han 19,2 kWh/100km i förbrukning. Väldigt märkligt att Tesla-Björn fick så mycket högre förbrukning med bara en motor.

XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Skriv svar