Ur min instruktionsbok:Dexter skrev:Skiljer det mellan Polestar och Volvo?
Pilotassist blir vit/grå ratt vid exakt 132km/h om vi ska vara exakt.(gäller Volvo 2018 model som inte är strypt).
Adaptiv farthållare går i alla fall till 180km/h(testat) vet ej om den slutar vid 200km/h.
Jag tycker inte det är lämpligt att köra med farthållare över de hastigheterna.
Där behöver man nog ha full kontroll själv.
Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Re: Polestar 2
Jag får reklamera min då eftersom den inte fungerar så.Fredrik j skrev:Ur min instruktionsbok:Dexter skrev:Skiljer det mellan Polestar och Volvo?
Pilotassist blir vit/grå ratt vid exakt 132km/h om vi ska vara exakt.(gäller Volvo 2018 model som inte är strypt).
Adaptiv farthållare går i alla fall till 180km/h(testat) vet ej om den slutar vid 200km/h.
Jag tycker inte det är lämpligt att köra med farthållare över de hastigheterna.
Där behöver man nog ha full kontroll själv.
Re: Polestar 2
Eller kanske kolla i instruktionsboken för just din bil…;)Dexter skrev:Jag får reklamera min då eftersom den inte fungerar så.Fredrik j skrev:Ur min instruktionsbok:Dexter skrev:Skiljer det mellan Polestar och Volvo?
Pilotassist blir vit/grå ratt vid exakt 132km/h om vi ska vara exakt.(gäller Volvo 2018 model som inte är strypt).
Adaptiv farthållare går i alla fall till 180km/h(testat) vet ej om den slutar vid 200km/h.
Jag tycker inte det är lämpligt att köra med farthållare över de hastigheterna.
Där behöver man nog ha full kontroll själv.
Re: Polestar 2
Tittade i instruktionsboken nu och där står samma som du säger.Fredrik j skrev:Eller kanske kolla i instruktionsboken för just din bil…;)Dexter skrev:Jag får reklamera min då eftersom den inte fungerar så.Fredrik j skrev:Ur min instruktionsbok:Dexter skrev:Skiljer det mellan Polestar och Volvo?
Pilotassist blir vit/grå ratt vid exakt 132km/h om vi ska vara exakt.(gäller Volvo 2018 model som inte är strypt).
Adaptiv farthållare går i alla fall till 180km/h(testat) vet ej om den slutar vid 200km/h.
Jag tycker inte det är lämpligt att köra med farthållare över de hastigheterna.
Där behöver man nog ha full kontroll själv.
Det kan vara så att de har gjort en software update vid service.
Får väl testa det någon gång igen framöver.
Re: Polestar 2
Hittar ingen maxhastighet för PA i manualen för Polestar 2, men let står att ane keep fungerar från 65 till 200 km/h .
För Polestar 1 är det 140 km/h för PA.
För Polestar 1 är det 140 km/h för PA.
Re: Polestar 2
Lane keep (pilot assist) på Polestar funkar ju i låga hastigheter också.. jag kör med det på 30-väg varje dag.Maw skrev:Hittar ingen maxhastighet för PA i manualen för Polestar 2, men let står att ane keep fungerar från 65 till 200 km/h .
För Polestar 1 är det 140 km/h för PA.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Polestar 2
Lane Keep Assist är ju den funktionen på Polestar och Volvo som styr bort från linjen när man håller på att köra över den. Pilot Assist centrerar bilen i körfältet och är inte samma sak som LKA. Men det kanske du hade koll på? Jag har inte funderat på om LKA går in i lägre hastigheter när jag kör men PA fungerar som du säger ifrån i princip stillastående.joel80 skrev:Lane keep (pilot assist) på Polestar funkar ju i låga hastigheter också.. jag kör med det på 30-väg varje dag.Maw skrev:Hittar ingen maxhastighet för PA i manualen för Polestar 2, men let står att ane keep fungerar från 65 till 200 km/h .
För Polestar 1 är det 140 km/h för PA.
Re: Polestar 2
Ah.. missförstod dig.Maw skrev:Lane Keep Assist är ju den funktionen på Polestar och Volvo som styr bort från linjen när man håller på att köra över den. Pilot Assist centrerar bilen i körfältet och är inte samma sak som LKA. Men det kanske du hade koll på? Jag har inte funderat på om LKA går in i lägre hastigheter när jag kör men PA fungerar som du säger ifrån i princip stillastående.joel80 skrev:Lane keep (pilot assist) på Polestar funkar ju i låga hastigheter också.. jag kör med det på 30-väg varje dag.Maw skrev:Hittar ingen maxhastighet för PA i manualen för Polestar 2, men let står att ane keep fungerar från 65 till 200 km/h .
För Polestar 1 är det 140 km/h för PA.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Polestar 2
Det är i långsam kökörning jag använder pilot assist.
Tycker inte det är så ansträngande att köra själv i högre hastigheter. Men start stopp och krypkörning är lite jobbigt ibland.
Tycker inte det är så ansträngande att köra själv i högre hastigheter. Men start stopp och krypkörning är lite jobbigt ibland.
Re: Polestar 2
Ok, slutar fungera vid 140 km/h (även om 132 km/h för Dexter ovan). Ännu sämre än Tesla, som jag är irriterad över att den slutar fungera vid 150 km/h.Fredrik j skrev:Ur min instruktionsbok:Dexter skrev:Skiljer det mellan Polestar och Volvo?
Pilotassist blir vit/grå ratt vid exakt 132km/h om vi ska vara exakt.(gäller Volvo 2018 model som inte är strypt).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Polestar 2
Hur gör Teslan vid omkörningar där man kommer upp i så hög fart att AP:n slutar jobba? måste man aktivt starta den igen eller återaktiveras den av sig självt när omkörningen är klar och man kommit ner i normal fart på t ex 2+1-väg?martinot skrev:Ok, slutar fungera vid 140 km/h (även om 132 km/h för Dexter ovan). Ännu sämre än Tesla, som jag är irriterad över att den slutar fungera vid 150 km/h.Fredrik j skrev:Ur min instruktionsbok:Dexter skrev:Skiljer det mellan Polestar och Volvo?
Pilotassist blir vit/grå ratt vid exakt 132km/h om vi ska vara exakt.(gäller Volvo 2018 model som inte är strypt).
Re: Polestar 2
Kör man rakt fram återaktiverar den sig när man kommer ner till 150km/h.Maw skrev:Hur gör Teslan vid omkörningar där man kommer upp i så hög fart att AP:n slutar jobba? måste man aktivt starta den igen eller återaktiveras den av sig självt när omkörningen är klar och man kommit ner i normal fart på t ex 2+1-väg?martinot skrev:Ok, slutar fungera vid 140 km/h (även om 132 km/h för Dexter ovan). Ännu sämre än Tesla, som jag är irriterad över att den slutar fungera vid 150 km/h.Fredrik j skrev:Ur min instruktionsbok:Dexter skrev:Skiljer det mellan Polestar och Volvo?
Pilotassist blir vit/grå ratt vid exakt 132km/h om vi ska vara exakt.(gäller Volvo 2018 model som inte är strypt).
Men byter man körfält så går den ur oavsett hastighet och man får återaktivera den.
Men adaptiva farthållaren är kvar.
Det gäller AP standard.
FSD byter körfält själv om man önskar det.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7589
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Polestar 2
Jag glömde två observationer från min provkörning av Polestar 2.
Det började duggregna medan jag körde och då startade torkarna på lagom fart. Fantastiskt. Senare samma dag körde jag min Model 3 och vindrutan var lite skitig, så jag spolade den. Torkarna gick några gånger i låg hastighet, sedan började de gå på max i nästan en minut. Suck.
När jag skulle backa ut från en parkeringsplats tvärbromsade bilen och gav en ljudsignal eftersom en snubbe på elsparkcykel var på väg från sidan bakom bilen.
Något liknande har aldrig min Tesla gjort, bara ljudsignal och något färgat fält på skärmen.
Det började duggregna medan jag körde och då startade torkarna på lagom fart. Fantastiskt. Senare samma dag körde jag min Model 3 och vindrutan var lite skitig, så jag spolade den. Torkarna gick några gånger i låg hastighet, sedan började de gå på max i nästan en minut. Suck.
När jag skulle backa ut från en parkeringsplats tvärbromsade bilen och gav en ljudsignal eftersom en snubbe på elsparkcykel var på väg från sidan bakom bilen.
Något liknande har aldrig min Tesla gjort, bara ljudsignal och något färgat fält på skärmen.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Polestar 2
Måste säga att Polestar 2 är attraktiv i pris /prestanda nu. Jag jämför den med vw Id.3, bakhjulsdrift enbart. Då är den marginellt dyrare( om man väljer Polestar med pluspaket)om ens dyrare än Max utrustade folkan. Men då får man en mycket lyxigare bil med dragkrok a 1500 kg!
Bra jobbat Polestar!
Bra jobbat Polestar!
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: Polestar 2
Jo, problemet med M3/MY är att de skippade en regnsensor för några 10:or. Vill inte vara pessimist, men tror aldrig Tesla kommer får riktig ordning på automatiken med enbart uppdateringar av mjukvara.mikebike skrev:Jag glömde två observationer från min provkörning av Polestar 2.
Det började duggregna medan jag körde och då startade torkarna på lagom fart. Fantastiskt. Senare samma dag körde jag min Model 3 och vindrutan var lite skitig, så jag spolade den. Torkarna gick några gånger i låg hastighet, sedan började de gå på max i nästan en minut. Suck.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar 2
Jag förstår faktiskt inte vad folk klagar på, visst var de inte jättebra typ 2018 men iaf under 2021 har det funkat riktigt bra för mig. Körde senast idag i allt mellan dugg till mycket regn i både ljus och mörker och den ”bara funkade” som vanligt nu för tiden. Märker inte längre någon direkt skillnad mot andra bilar jag kör.martinot skrev:Jo, problemet med M3/MY är att de skippade en regnsensor för några 10:or. Vill inte vara pessimist, men tror aldrig Tesla kommer får riktig ordning på automatiken med enbart uppdateringar av mjukvara.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3301
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Polestar 2
Håller med. Idag har jag varit ute och kört en hel del i regnväder som varierat intensitet. Inga konstigheter alls.OfarligTesla skrev:Jag förstår faktiskt inte vad folk klagar på, visst var de inte jättebra typ 2018 men iaf under 2021 har det funkat riktigt bra för mig. Körde senast idag i allt mellan dugg till mycket regn i både ljus och mörker och den ”bara funkade” som vanligt nu för tiden. Märker inte längre någon direkt skillnad mot andra bilar jag kör.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7589
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Polestar 2
Jag har bara haft bilen i knappt ett år, så jag vet inte hur automatiken fungerade 2018. Däremot vet jag hur den fungerar i andra bilar.OfarligTesla skrev:Jag förstår faktiskt inte vad folk klagar på, visst var de inte jättebra typ 2018 men iaf under 2021 har det funkat riktigt bra för mig. Körde senast idag i allt mellan dugg till mycket regn i både ljus och mörker och den ”bara funkade” som vanligt nu för tiden. Märker inte längre någon direkt skillnad mot andra bilar jag kör.martinot skrev:Jo, problemet med M3/MY är att de skippade en regnsensor för några 10:or. Vill inte vara pessimist, men tror aldrig Tesla kommer får riktig ordning på automatiken med enbart uppdateringar av mjukvara.
Tesla har problem i duggregn, stänk från andra bilar och snöfall. I dessa fall fungerade inte min Volvo optimalt heller, oftast önskade man sig högre frekvens. Teslan torkar ofta inte alls, man måste dutta på knappen lite då och då.
Dessutom får Teslan ofta "spunk" och viftar som fanken fast det inte regnar eller man kör i ett parkeringshus t.ex. Det har jag inte sett någon annan bil göra.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Polestar 2
Torkarbladens kondition har i regel betydelse för hur bra torkarautomatik fungerar.
Om det torkar dåligt där sensorn/kameran tittar blir det ju fel. Typiskt är ju att torkarna får spelet.
Det här tror jag gäller alla bilar. Även rutans kondition har rimligen betydelse.
Om det torkar dåligt där sensorn/kameran tittar blir det ju fel. Typiskt är ju att torkarna får spelet.
Det här tror jag gäller alla bilar. Även rutans kondition har rimligen betydelse.
Re: Polestar 2
Så skillnaden är att Tesla ändrar hastighet under vissa omständigheter som skall stämma, men här är vinsten att de andra aldrig ändrar hastigheten?mikebike skrev:Idag har jag alltså provkört Polestar 2 (i två timmar) och Skoda Enyaq.
Farthållaren fungerar bra i båda bilarna, varken P2 eller Enyaq ändrade inställd hastighet under provkörningen. D.v.s. hastigheten anpassades inte till kartdata eller lästa skyltar. Inga spökbromsningar heller. Man kunde kanske önska att bilarna skulle följa hastighetsbegränsningen, men man blir åtminstone inte förbannad som i min Tesla.
Minns inte helt, men har för mig att det finns en inställning i Tesla att stänga om den funktionen (så är du on par med andra bilar som PS2 och MEB). Kan vara värt att checka ut.
Jo, håller med helt. Det tycker jag Tesla borde kunna lösa på samma sätt.mikebike skrev:Autostyrningen i båda bilarna pausade vid körfältsbyte, precis som man vill ha det. Hur svårt kan det vara Tesla?
Däremot fungerade själva autostyrningen inte speciellt bra i Polestar. Den var ryckig, lite känslan av en pingpongboll som studsar mellan linjerna. Vi ett tillfälle var jag tvungen att ingripa för att bilen var på väg rakt mot en betongavspärrning i en skarp kurva. Likaså vid en cirkulationsplats, bilen ville fortsätta rakt fram mot rondellen.
Enyaq fungerade bättre/lugnare, men här är Tesla bäst.
Jo, håller med om PS2 är en jätteskön bil att köra!mikebike skrev:Båda bilarna hade rattvärme. Jag var en sväng till skjutbanan och provsköt min nyrenoverade pistol. Jag var nog inte där mer än en kvart, men jag hann bli ganska kall om händerna. Det var riktigt skönt att greppa en varm ratt.
Polestar känns ganska trång/ombonad invändigt jämfört med min Model 3, jag hade höger knä mot mittkonsollen hela tiden och det var svårt att se trafikljus...
Förutom rattvärmen uppskattade jag 360 view, skitbra!
Riktigt bra körkänsla och fin vägkänsla precis som Tesla M3, men precis som du så upplever jag den som väldigt trång och nästan lite klaustrofobisk inuti. Slår också i höger knä på vänstersidan av konsolen. Fattar inte alls idiotin med den den brutalt stora och helt överdimensionerade mittkonsolen. Grymt märkligt designbeslut. Tycker den gör en annars ganska vacker interiör både ful och opraktisk.
FYI: Rattvärme har alla Tesla idag (även om jag sällan använder det). 360-vy finns däremot inte i någon Tesla. Vet ej varför då de borde vara rätt enkelt att lösa tycker jag.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3301
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Polestar 2
Precis. En sak jag märkte på den BMW jag hade tidigare var att när det inte regnat på länge så fungerade ofta sensorn inte bra när väl regnet började. Jag tror det berodde på trafiksmuts på rutan som ackumulerats av många dagars körning. Däremot fungerade den väldigt bra när man nyligen kört i rejält regn och fått rutan rengjord.Fredrik j skrev:Torkarbladens kondition har i regel betydelse för hur bra torkarautomatik fungerar.
Om det torkar dåligt där sensorn/kameran tittar blir det ju fel. Typiskt är ju att torkarna får spelet.
Det här tror jag gäller alla bilar. Även rutans kondition har rimligen betydelse.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7589
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Polestar 2
Nej, det handlar inte om att bilen anpassar hastigheten till skyltad hastighet, det vore ju rätt bra. Nej, medan man kör på motorväg med 85 eller 105 km/tim på farthållaren så ändrar bilen själv inställd hastighet till 60, 70 eller 80 km/tim. Utan koppling till (visad) hastighetsbegränsning. Som här:martinot skrev:Så skillnaden är att Tesla ändrar hastighet under vissa omständigheter som skall stämma, men här är vinsten att de andra aldrig ändrar hastigheten?mikebike skrev:Idag har jag alltså provkört Polestar 2 (i två timmar) och Skoda Enyaq.
Farthållaren fungerar bra i båda bilarna, varken P2 eller Enyaq ändrade inställd hastighet under provkörningen. D.v.s. hastigheten anpassades inte till kartdata eller lästa skyltar. Inga spökbromsningar heller. Man kunde kanske önska att bilarna skulle följa hastighetsbegränsningen, men man blir åtminstone inte förbannad som i min Tesla.
Minns inte helt, men har för mig att det finns en inställning i Tesla att stänga om den funktionen (så är du on par med andra bilar som PS2 och MEB). Kan vara värt att checka ut..
På den aktuella sträckan är max hastighet 70 km/tim. Innan och efter är den 80, och på en närliggande väg är den 60.
Min farthållare är inställd på +5.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Polestar 2
Men det går inte att stänga av alltså, utan är en tvingade funktion?mikebike skrev:Nej, det handlar inte om att bilen anpassar hastigheten till skyltad hastighet, det vore ju rätt bra. Nej, medan man kör på motorväg med 85 eller 105 km/tim på farthållaren så ändrar bilen själv inställd hastighet till 60, 70 eller 80 km/tim. Utan koppling till (visad) hastighetsbegränsning. Som här:martinot skrev:Så skillnaden är att Tesla ändrar hastighet under vissa omständigheter som skall stämma, men här är vinsten att de andra aldrig ändrar hastigheten?mikebike skrev:Idag har jag alltså provkört Polestar 2 (i två timmar) och Skoda Enyaq.
Farthållaren fungerar bra i båda bilarna, varken P2 eller Enyaq ändrade inställd hastighet under provkörningen. D.v.s. hastigheten anpassades inte till kartdata eller lästa skyltar. Inga spökbromsningar heller. Man kunde kanske önska att bilarna skulle följa hastighetsbegränsningen, men man blir åtminstone inte förbannad som i min Tesla.
Minns inte helt, men har för mig att det finns en inställning i Tesla att stänga om den funktionen (så är du on par med andra bilar som PS2 och MEB). Kan vara värt att checka ut..
På den aktuella sträckan är max hastighet 70 km/tim. Innan och efter är den 80, och på en närliggande väg är den 60.
Min farthållare är inställd på +5.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7589
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Polestar 2
Detta är ju ingen beskriven eller önskad funktion som går att sätta på eller stänga av. Det är en bugg eller felfunktion.martinot skrev:Men det går inte att stänga av alltså, utan är en tvingade funktion?mikebike skrev:Nej, det handlar inte om att bilen anpassar hastigheten till skyltad hastighet, det vore ju rätt bra. Nej, medan man kör på motorväg med 85 eller 105 km/tim på farthållaren så ändrar bilen själv inställd hastighet till 60, 70 eller 80 km/tim. Utan koppling till (visad) hastighetsbegränsning. Som här:martinot skrev:Så skillnaden är att Tesla ändrar hastighet under vissa omständigheter som skall stämma, men här är vinsten att de andra aldrig ändrar hastigheten?mikebike skrev:Idag har jag alltså provkört Polestar 2 (i två timmar) och Skoda Enyaq.
Farthållaren fungerar bra i båda bilarna, varken P2 eller Enyaq ändrade inställd hastighet under provkörningen. D.v.s. hastigheten anpassades inte till kartdata eller lästa skyltar. Inga spökbromsningar heller. Man kunde kanske önska att bilarna skulle följa hastighetsbegränsningen, men man blir åtminstone inte förbannad som i min Tesla.
Minns inte helt, men har för mig att det finns en inställning i Tesla att stänga om den funktionen (så är du on par med andra bilar som PS2 och MEB). Kan vara värt att checka ut..
På den aktuella sträckan är max hastighet 70 km/tim. Innan och efter är den 80, och på en närliggande väg är den 60.
Min farthållare är inställd på +5.
Möjligen är GPS-mottagaren felaktig?
Jag har gjort ett serviceärende, men jag är inte alltför optimistisk.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar 2
Frågar här för ni har säkert mer koll än mig. Finns det några rykten om någon uppdateringen av Polestar 2 med större batteri, stora effektivitetsförbättringar, mycket snabbare laddhastighet eller liknande? Tänker på något som skulle kunna uppdateras nästa år eller liknande.