Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

kallekula
Inlägg: 745
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Polestar 2

Inlägg av kallekula »

toppo skrev: 24 jan 2023 13:07
Nu är den faceliftade P2 beställningsbar. Det blev prishöjning med 40k för SRSM och LRSM så de verkar följa sin strategi trots Teslas prissänkningar. Billigaste SRSM börjar nu på 559 000kr.
Men har dom tagit bort/ändrat paket? Jag har en liggande beställning från november. Gör jag en likadan nu så blir den billigare.

Edit: Ah, hade tagit fel på standard/long range. Ja då verkar det ju inte bli någon prissänkning. Det får bli avbok och en Model Y istället.
Senast redigerad av kallekula, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Tobbelibobbe
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 15 apr 2021 11:09
Ort: Varberg

Re: Polestar 2

Inlägg av Tobbelibobbe »

Där försvann ett av tre alternativ för beslutet vi våndas över, då återstår bara:
  • Plocka ut den LR SM som kommer inom 4-6 veckor
  • Beställa en Y LR istället
Hade priset vara samma hade det varit ett annat läge, tycker 40kkr upp var lite för mycket (plus förlorad bonus på nuvarande order).

Noterar att Pixelljuset är tillbaks (utan att Pilotpaketet prishöjts).
Model 3 LR 2021 (Midnight silver, 18" Aero, Drag, Svart inredning, 82kWh-Freemont), SÅLD
Model Y LR 2023 (Vit, Svart inredning, 20" Induction, Berlinbyggd 2/3-´23)
GustavE
Inlägg: 168
Blev medlem: 27 mar 2022 18:18

Re: Polestar 2

Inlägg av GustavE »

Har Polestar fasta priser som Tesla?
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Polestar 2

Inlägg av BigEasy »

Mycket pengar för en liten bil. Känns som att de överskattar efterfrågan.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3234
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Polestar 2

Inlägg av Maw »

Det är ändå lite anmärkningsvärt att den PS2 som har längst räckvidd med 635 km wltp kommer längre än den M3 som har längst räckvidd med 626 km wltp. Även om det i första fallet är en RWD och i andra fallet en AWD...
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Maw skrev: 24 jan 2023 15:53
Det är ändå lite anmärkningsvärt att den PS2 som har längst räckvidd med 635 km wltp kommer längre än den M3 som har längst räckvidd med 626 km wltp. Även om det i första fallet är en RWD och i andra fallet en AWD...
De skriver att det är "preliminära data", dvs inte certifierat än.
Äter mina skor om den går längre än 3 LR i verkligheten. :lol:


"Long range versions - 205 kW DC, från 10 till 80%¹
28min"

5 min långsammare än Model 3 va?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3234
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Polestar 2

Inlägg av Maw »

taliz skrev: 24 jan 2023 16:40
Maw skrev: 24 jan 2023 15:53
Det är ändå lite anmärkningsvärt att den PS2 som har längst räckvidd med 635 km wltp kommer längre än den M3 som har längst räckvidd med 626 km wltp. Även om det i första fallet är en RWD och i andra fallet en AWD...
De skriver att det är "preliminära data", dvs inte certifierat än.
Äter mina skor om den går längre än 3 LR i verkligheten. :lol:


"Long range versions - 205 kW DC, från 10 till 80%¹
28min"

5 min långsammare än Model 3 va?
Vi får se, men det kanske är lika bra att du letar upp ett par lättsmälta skor utifallatt ;)

Har du någon källa på att M3 med LG-batteri skulle klara 10-80% på 23 minuter? Jag tror snarare att man får lägga på 5 minuter på tuden för PS2. M3 med LG tar väl en bit över 30 minuter för en sådan laddsession?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Maw skrev: 24 jan 2023 17:05
taliz skrev: 24 jan 2023 16:40
Maw skrev: 24 jan 2023 15:53
Det är ändå lite anmärkningsvärt att den PS2 som har längst räckvidd med 635 km wltp kommer längre än den M3 som har längst räckvidd med 626 km wltp. Även om det i första fallet är en RWD och i andra fallet en AWD...
De skriver att det är "preliminära data", dvs inte certifierat än.
Äter mina skor om den går längre än 3 LR i verkligheten. :lol:


"Long range versions - 205 kW DC, från 10 till 80%¹
28min"

5 min långsammare än Model 3 va?
Vi får se, men det kanske är lika bra att du letar upp ett par lättsmälta skor utifallatt ;)

Har du någon källa på att M3 med LG-batteri skulle klara 10-80% på 23 minuter? Jag tror snarare att man får lägga på 5 minuter på tuden för PS2. M3 med LG tar väl en bit över 30 minuter för en sådan laddsession?
Tesla är alltid konservativa med nya celler. Model 3 med Panasonic var begränsad till 120kw i starten. Samma sak när man införde LFP och NCM, de var strypta i starten också. Sedan skruvar de upp upp hastigheten.
Tror nog de fått upp farten även på NCMA nu?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Wolf78
Teslaägare
Inlägg: 81
Blev medlem: 22 mar 2021 08:50
Ort: Täby

Re: Polestar 2

Inlägg av Wolf78 »

Kul att de uppdaterar PS2 med både RWD, större batteri, längre räckvidd och snabbare laddhastighet. Synd bara att prisbilden är som den är.
Tesla M3P 2022
Tesla Model S 75D 2018
Tesla Model 3 LR 2020
Tesla Model Y LR 2021
Tesla Model 3 LR 2019
JanA
Inlägg: 67
Blev medlem: 18 mar 2017 18:32

Re: Polestar 2

Inlägg av JanA »

Och dessutom leverans i september, jag föredrar Tesla
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Polestar 2

Inlägg av Mickep »

När jag försökte konf liknande bilar med billigaste modell, SR. så skiljer det nästan 90 000 kr till polestar2. viserligen har de ökat räckvidden, men det är bara så det är på samma nivå. Det är ändå 90 000 vi talar om.
och leverans om ett år i jan 2024

Din konfiguration
Version:Standard range Single motor
559 000 kr
Exteriör:Snow
+ 10 000 kr
Fälgar:19” 5-dubbelekrade Diamond Cut fälgar i svart
Ingår
Interiör:Charcoal WeaveTech with Black Ash deco
Ingår
Uppgraderingar
Pilot
+ 35 000 kr
Plus
+ 50 000 kr
Bilens pris
654 000 kr
Moms på bilpris
130 800 kr
Totalt pris för Extras
42 300 kr
19” dubbade vinterhjul
25 000 kr
Semi-elektrisk dragkrok
15 000 kr
Stänkskydd
2 300 kr
Ditt pris:
696 300 kr

jämfört med:

Uppskattad leveranstid: feb - mar 2023

Model 3 med bakhjulsdrift
Pearl White
18" Aero-fälgar
Helsvart reducerad premiuminteriör
Autopilot
Uppgraderad Autopilot
18" Nokian vinterdäck (dubbade) med Pinwheel-fälgar
Dragkrok
30-dagars provperiod för Premium Connectivity

Välj finansieringsalternativ

Kontant
Delsumma fordon
595 090 kr
Destinations- och dokumentavgift
9 180 kr
Återvinningsavgift för vinterdäck
80 kr
Kontantpris
604 350 kr


polestar har ännu inte svarat på prissänkningen.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Polestar 2

Inlägg av Mickep »

Polestar skulle behöva sänka priset, minst 50 000. men de tvekar för de vet att de kommer leda till badwill bland sina egna köpare.
tror de kommer köra med tidsbegränsade rea (kampanjer) ex som mio som har ordinarie priser endast i undantagsfall. Det är så de kommer för göra för att sälja bilar och samtidigt behaga nuvarande ägare.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Polestar 2

Inlägg av Dafro »

Med tanke på uppgradering både utvändigt och med räckvidd så är det ju mer bil för pengarna sedan om det försvarar höjningen är ju upp till köparen. Nu när man kan få den med tygklädsel eller nappa så skulle den kunnat vara intressant om storleken räckt till, men sedan har vi detta med kina som tar mot.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 685
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Polestar 2

Inlägg av Dinsdale »

BigEasy skrev: 24 jan 2023 14:00
Mycket pengar för en liten bil. Känns som att de överskattar efterfrågan.
Polestar 2 är inte så liten ändå. På pappret mindre än model 3 men upplevs i verkligheten större eller i vart fall lika stor tycker jag. Och Model 3 är ingen småbil till måtten även om den visuellt ger det intrycket.

Däremot är Polestar 2 inte speciellt prisvärd nu när Tesla sänkt priset, hur kan de motivera en prishöjning på 40000? Är det bara för att folk som fortfarande väntar på leverans av föregående årsmodell inte ska avbeställa och beställa den nya modellen? Om det är på det viset lär de sänka priset så fort alla kvarvarande beställningar av gamla modellen levererats.
Förutom den extremt fula grillen är det såvitt jag kan se enbart märkbara förbättringar man infört.
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Polestar 2

Inlägg av Legato »

Mickep skrev: 24 jan 2023 23:58
Polestar skulle behöva sänka priset, minst 50 000. men de tvekar för de vet att de kommer leda till badwill bland sina egna köpare.
tror de kommer köra med tidsbegränsade rea (kampanjer) ex som mio som har ordinarie priser endast i undantagsfall. Det är så de kommer för göra för att sälja bilar och samtidigt behaga nuvarande ägare.

Du jämför dock en nära maxutrustad PS2 med en "minimiutrustad" Model 3. Inte så rättvis jämförelse.

Är inte så säker på stora kampanjer, PS2 är en annan bil på gott och ont och man har inte alls samma volymambitioner som Tesla.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Legato skrev: 25 jan 2023 07:05
Mickep skrev: 24 jan 2023 23:58
Polestar skulle behöva sänka priset, minst 50 000. men de tvekar för de vet att de kommer leda till badwill bland sina egna köpare.
tror de kommer köra med tidsbegränsade rea (kampanjer) ex som mio som har ordinarie priser endast i undantagsfall. Det är så de kommer för göra för att sälja bilar och samtidigt behaga nuvarande ägare.

Du jämför dock en nära maxutrustad PS2 med en "minimiutrustad" Model 3. Inte så rättvis jämförelse.

Är inte så säker på stora kampanjer, PS2 är en annan bil på gott och ont och man har inte alls samma volymambitioner som Tesla.
Mnja, Model 3 är ju mer eller mindre "fullutrustad" som grundmodell.
Krävs väl de där paketen på PS2 för att matcha den funktionalitet Tesla erbjuder som standard?

De vill förstås växa snabbast möjligt, som alla företag. Men de har inte möjlighet till det. Med låg volym och tungt leverantörsberoende sitter man inte så bra till vid förhandlingsbordet när det skall köpas battericeller och annat dyrt.

Hursomhelst, nu när du har en kan du väl jämföra lite vad du tycker är + och - vs din tidigare Model 3?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av Remuz »

Man kan få en maxad Kia för 300k eller en maxad BMW för närmare miljonen. Det gemensamma med ps2 och model 3 är väl att dom går på el, det mesta annat skiljer ju
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

Remuz skrev: 25 jan 2023 07:49
Man kan få en maxad Kia för 300k eller en maxad BMW för närmare miljonen. Det gemensamma med ps2 och model 3 är väl att dom går på el, det mesta annat skiljer ju
Pffft, de är ju direkta konkurrenter med väldigt mkt gemensamt. Storlek, pris, målgrupp, ungefärlig räckvidd, features etc etc.
Polestar har ju t.o.m. namngivit modellerna exakt som Tesla, "dual motor" "standard range" etc . :lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Polestar 2

Inlägg av BigEasy »

Legato skrev: 25 jan 2023 07:05
Mickep skrev: 24 jan 2023 23:58
Polestar skulle behöva sänka priset, minst 50 000. men de tvekar för de vet att de kommer leda till badwill bland sina egna köpare.
tror de kommer köra med tidsbegränsade rea (kampanjer) ex som mio som har ordinarie priser endast i undantagsfall. Det är så de kommer för göra för att sälja bilar och samtidigt behaga nuvarande ägare.

Du jämför dock en nära maxutrustad PS2 med en "minimiutrustad" Model 3. Inte så rättvis jämförelse.

Är inte så säker på stora kampanjer, PS2 är en annan bil på gott och ont och man har inte alls samma volymambitioner som Tesla.
Här undrar jag vad du menar. En Tesla kommer väl bara i en enda utrustningsnivå? Oavsett om det är en 3 eller en S eller en X.

Vad har en Polestar 2 som inte en Tesla har? Nuförtiden finns inte de fina aktiva strålkastarna att välja till heller utan är borttagna på grund av komponentbrist.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av Remuz »

taliz skrev: 25 jan 2023 07:52
Remuz skrev: 25 jan 2023 07:49
Man kan få en maxad Kia för 300k eller en maxad BMW för närmare miljonen. Det gemensamma med ps2 och model 3 är väl att dom går på el, det mesta annat skiljer ju
Pffft, de är ju direkta konkurrenter med väldigt mkt gemensamt. Storlek, pris, målgrupp, ungefärlig räckvidd, features etc etc.
Polestar har ju t.o.m. namngivit modellerna exakt som Tesla, "dual motor" "standard range" etc . :lol:
Semiautomatisk dragkrok, 360kamera, fungerande pilot assist, parkeringssensorer, vill du ha mer exempel?
P85D svart/svart med gratis SuC
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Polestar 2

Inlägg av chaffis75 »

BigEasy skrev: 25 jan 2023 07:56
Legato skrev: 25 jan 2023 07:05
Mickep skrev: 24 jan 2023 23:58
Polestar skulle behöva sänka priset, minst 50 000. men de tvekar för de vet att de kommer leda till badwill bland sina egna köpare.
tror de kommer köra med tidsbegränsade rea (kampanjer) ex som mio som har ordinarie priser endast i undantagsfall. Det är så de kommer för göra för att sälja bilar och samtidigt behaga nuvarande ägare.

Du jämför dock en nära maxutrustad PS2 med en "minimiutrustad" Model 3. Inte så rättvis jämförelse.

Är inte så säker på stora kampanjer, PS2 är en annan bil på gott och ont och man har inte alls samma volymambitioner som Tesla.
Här undrar jag vad du menar. En Tesla kommer väl bara i en enda utrustningsnivå? Oavsett om det är en 3 eller en S eller en X.

Vad har en Polestar 2 som inte en Tesla har? Nuförtiden finns inte de fina aktiva strålkastarna att välja till heller utan är borttagna på grund av komponentbrist.
Enligt Tobbelibobbe inlägg så är pixel strålkastarna tillbaka, dessa är en sjukt bra feature när man kör i mörker vilket vi har en hel del av i Sverige.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Polestar 2

Inlägg av Legato »

taliz skrev: 25 jan 2023 07:44
Legato skrev: 25 jan 2023 07:05
Mickep skrev: 24 jan 2023 23:58
Polestar skulle behöva sänka priset, minst 50 000. men de tvekar för de vet att de kommer leda till badwill bland sina egna köpare.
tror de kommer köra med tidsbegränsade rea (kampanjer) ex som mio som har ordinarie priser endast i undantagsfall. Det är så de kommer för göra för att sälja bilar och samtidigt behaga nuvarande ägare.

Du jämför dock en nära maxutrustad PS2 med en "minimiutrustad" Model 3. Inte så rättvis jämförelse.

Är inte så säker på stora kampanjer, PS2 är en annan bil på gott och ont och man har inte alls samma volymambitioner som Tesla.
Mnja, Model 3 är ju mer eller mindre "fullutrustad" som grundmodell.
Krävs väl de där paketen på PS2 för att matcha den funktionalitet Tesla erbjuder som standard?

De vill förstås växa snabbast möjligt, som alla företag. Men de har inte möjlighet till det. Med låg volym och tungt leverantörsberoende sitter man inte så bra till vid förhandlingsbordet när det skall köpas battericeller och annat dyrt.

Hursomhelst, nu när du har en kan du väl jämföra lite vad du tycker är + och - vs din tidigare Model 3?
Visste inte att SR numera har samma utrustning som LR, har aldrig varit intresserad av SR så inte hängt med.

Så ja, iom den förändringen så är det inte lika stor skillnad, men PS2 har ju tex bättre strålkastare, bättre stöd för benen i framsäten, uppvärmda torkarblad och fotsensor till bakluckan.

Alla vill växa maximalt, men det var inte det jag skrev, jag konstaterade att de har lägre volymambitioner. Det spelar ingen roll vad anledningarna är, det är ju så det är iaf.

Har inte kört tillräckligt mycket än för att på riktigt "recensera" men några takeaways hittills (+ är sånt jag tycker är bättre på PS2):

Plus
* Interiören. Med åren har jag börjat gilla att ha det mer ombonat, gillade redan Cupran mer än M3 på detta område. I PS2-an tycker jag det är superfint med träinläggen, mittkonsolen mm.
* Utseendet. Jag tycker PS2 är en snyggare bil utvändigt än M3. En del av detta är för mig att det numera finns så otroligt mycket M3 på vägarna att jag personligen är rätt trött på utseendet.
* Instrumentklustret. Skönt med ordentlig navigation i synfältet. Synd att det inte finns HUD bara.
* Strålkastare och "fotvift" för baklucka.
* Bromsarna. Har inte testat tillräckligt men upplever att de biter riktigt bra.

Neutralt
* Stenhård fjädring. Jag gillar sportig fjädring men detta är det extremaste jag haft, tom hårdare än min gamla Lexus ISF. Ska in och skruva någon dag framöver och göra den mjukare. Utgår ifrån att det blir bra med Öhlinsdämparna när man bara justerat in dem...
* Bullernivå. Upplever PS2an som lika bullrig som min 2019 Model 3. En klar nackdel med båda bilarna.
* Utrymmen. Känns inte lika luftig invändigt (på gott och ont), men däremot är bagaget mer lättlastat och upplevs rejält större.
* 360-kameran. Grym vid fickparkering, men usel överblick vid annan parkering.
* Pilot assist. Testat för lite ännu, men första intrycket är att den är skönare än AP på motorväg, men sämre och mer "ping pong" i stadstrafik.

Minus
* Respons/acceleration. PS2an har som så många andra "icke-Teslor" en sävlig acceleration när man börjar accelera. Man måste "trycka plattan i mattan" för att det ska ta fart. Kommer göra prestandauppgraderingen som även ska "förbättra" mappningen. Återstår att se om det blir lika fint som i Model 3.
* HiFi. Harman Kardon-anläggningen låter helt OK, klart bättre än Cuprans Beats, men samtidigt långt ifrån det brutalt fina ljudet i Model 3.
* Mjukvara. Laggar en del (inte lika mycket som Cupran) och frustrerande att inte ännu kunna koppla upp sig mot bilen. Hoppas det löser sig med omkodningen av nycklarna.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Polestar 2

Inlägg av Legato »

BigEasy skrev: 25 jan 2023 07:56
Legato skrev: 25 jan 2023 07:05
Mickep skrev: 24 jan 2023 23:58
Polestar skulle behöva sänka priset, minst 50 000. men de tvekar för de vet att de kommer leda till badwill bland sina egna köpare.
tror de kommer köra med tidsbegränsade rea (kampanjer) ex som mio som har ordinarie priser endast i undantagsfall. Det är så de kommer för göra för att sälja bilar och samtidigt behaga nuvarande ägare.

Du jämför dock en nära maxutrustad PS2 med en "minimiutrustad" Model 3. Inte så rättvis jämförelse.

Är inte så säker på stora kampanjer, PS2 är en annan bil på gott och ont och man har inte alls samma volymambitioner som Tesla.
Här undrar jag vad du menar. En Tesla kommer väl bara i en enda utrustningsnivå? Oavsett om det är en 3 eller en S eller en X.

Vad har en Polestar 2 som inte en Tesla har? Nuförtiden finns inte de fina aktiva strålkastarna att välja till heller utan är borttagna på grund av komponentbrist.
Se tidigare svar.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

Mickep skrev: 24 jan 2023 23:58
Polestar skulle behöva sänka priset, minst 50 000. men de tvekar för de vet att de kommer leda till badwill bland sina egna köpare.
tror de kommer köra med tidsbegränsade rea (kampanjer) ex som mio som har ordinarie priser endast i undantagsfall. Det är så de kommer för göra för att sälja bilar och samtidigt behaga nuvarande ägare.
Tror du har helt fel där. Orsaken till att de höjer priserna är den låga produktionskapaciteten och låga leveransförmågan. Är det köer och backlog ett år fram i tiden så finns det ingen som helst orsak för de att sänka priserna. Vore totalt ologiskt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

GustavE skrev: 24 jan 2023 13:42
Har Polestar fasta priser som Tesla?
Stämmer.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar