Man inspekterar rostskyddet.taliz skrev:Vad skulle servicen göra som förbättrar rostskyddet menar du?PhR34k skrev:De flesta tillverkare kräver att man servar hos auktoriserad verkstad för att erhålla rostskyddsgaranti, hur gör Tesla?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Polestar 2
Verkar lovande för efterfrågan
https://www.autonews.com/sales/volvo-de ... -retailersVolvo dealers fight Polestar's plan for sales with only select retailers
Ten dealerships in Illinois are fighting Polestar Automotive USA's plans to work with only select Volvo stores as the subsidiary rolls out electric vehicles in the U.S. Dealer associations in other states are watching closely.
Re: Polestar 2
Tesla har i mycket imponerat på både biltillverkare och kunder. Men ett område, av få, där tesla inte har lyckats så bra är just när det gäller bemötande efter köpet. Om det var någon tillverkare som hade tänkt följa efter tesla och säga upp sina avtal med återförsäljarnäten så har man nog lagt det förslaget åt sidan.
Man kan ju tänka sig att bilar som utgör sig för att vara autonoma behöver noggrant förebyggande underhåll av just bromsar och rengöring av kameror/sensorer.
Man kan ju tänka sig att bilar som utgör sig för att vara autonoma behöver noggrant förebyggande underhåll av just bromsar och rengöring av kameror/sensorer.
Re: Polestar 2
Skitsnack. Även om bilen är uppenbart rostig gör de inte ett jota åt det. Då får man som kund klaga och då får man tillbaka villkor där det står att rostskyddet inte gäller pga X.Fredrik j skrev:Man inspekterar rostskyddet.taliz skrev:Vad skulle servicen göra som förbättrar rostskyddet menar du?PhR34k skrev:De flesta tillverkare kräver att man servar hos auktoriserad verkstad för att erhålla rostskyddsgaranti, hur gör Tesla?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Vad baserar du den uppfattningen på? Några inlägg på forumet?Fredrik j skrev:Tesla har i mycket imponerat på både biltillverkare och kunder. Men ett område, av få, där tesla inte har lyckats så bra är just när det gäller bemötande efter köpet. Om det var någon tillverkare som hade tänkt följa efter tesla och säga upp sina avtal med återförsäljarnäten så har man nog lagt det förslaget åt sidan.
Man kan ju tänka sig att bilar som utgör sig för att vara autonoma behöver noggrant förebyggande underhåll av just bromsar och rengöring av kameror/sensorer.
Gå in på vilket märkesforum som helst så kommer du hitta klagomål. Har då alla misslyckats?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Även tidigare när Tesla erbjöd service planer så har de sen så länge jag kan minnas sagt att service inte krävs för att behålla garantin.PhR34k skrev:De flesta tillverkare kräver att man servar hos auktoriserad verkstad för att erhålla rostskyddsgaranti, hur gör Tesla?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Re: Polestar 2
Vad menar du är skitsnack? Att man inspekterar rostskyddet vid service? Oljebytet med vidhängande kostnader utgör en stor del av servicekostnaden och resterande punkter räcker nog inte som inkomstkälla för att tesla ska kunna bygga upp ett världsomspännande återförsäljarnät. Vi har ju t.o.m. sett exempel på att andra biltillverkare hjälpt stamkunder med att förmedla teslas bilar. Kanske tänker man att man kan hjälpa kunden med lite förebyggande underhåll när man ändå har en verkstad.taliz skrev:Skitsnack. Även om bilen är uppenbart rostig gör de inte ett jota åt det. Då får man som kund klaga och då får man tillbaka villkor där det står att rostskyddet inte gäller pga X.Fredrik j skrev:Man inspekterar rostskyddet.taliz skrev:Vad skulle servicen göra som förbättrar rostskyddet menar du?PhR34k skrev:De flesta tillverkare kräver att man servar hos auktoriserad verkstad för att erhålla rostskyddsgaranti, hur gör Tesla?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Re: Polestar 2
Dom inspekterar inte det. Inte så konstigt heller eftersom det skulle kunna innebära kostnader för dom.Fredrik j skrev:Vad menar du är skitsnack? Att man inspekterar rostskyddet vid service? Oljebytet med vidhängande kostnader utgör en stor del av servicekostnaden och resterande punkter räcker nog inte som inkomstkälla för att tesla ska kunna bygga upp ett världsomspännande återförsäljarnät. Vi har ju t.o.m. sett exempel på att andra biltillverkare hjälpt stamkunder med att förmedla teslas bilar. Kanske tänker man att man kan hjälpa kunden med lite förebyggande underhåll när man ändå har en verkstad.taliz skrev:Skitsnack. Även om bilen är uppenbart rostig gör de inte ett jota åt det. Då får man som kund klaga och då får man tillbaka villkor där det står att rostskyddet inte gäller pga X.Fredrik j skrev:Man inspekterar rostskyddet.taliz skrev:Vad skulle servicen göra som förbättrar rostskyddet menar du?PhR34k skrev:De flesta tillverkare kräver att man servar hos auktoriserad verkstad för att erhålla rostskyddsgaranti, hur gör Tesla?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Alla andra punkter kan de ju lägga kostnader direkt på kund.
Som sagt först om kund klagar på rost så inspekterar de, men det är alltid kund som får betala ändå i slutänden eftersom villkoren är skrivna så att det i praktiken aldrig är tillverkarens fel.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Framförallt inlägg i facebookgruppen som ofta gått ut på att det varit svårt att komma i kontakt med tesla. Jag bokar verkstadstid genom en meny på skärmen i bilen eller via appen. Får jag ingen respons svänger jag förbi handlaren. Så länge det är under öppettiderna får man ju kontakt direkt.taliz skrev:Vad baserar du den uppfattningen på? Några inlägg på forumet?Fredrik j skrev:Tesla har i mycket imponerat på både biltillverkare och kunder. Men ett område, av få, där tesla inte har lyckats så bra är just när det gäller bemötande efter köpet. Om det var någon tillverkare som hade tänkt följa efter tesla och säga upp sina avtal med återförsäljarnäten så har man nog lagt det förslaget åt sidan.
Man kan ju tänka sig att bilar som utgör sig för att vara autonoma behöver noggrant förebyggande underhåll av just bromsar och rengöring av kameror/sensorer.
Gå in på vilket märkesforum som helst så kommer du hitta klagomål. Har då alla misslyckats?
När det gäller polestar har jag förstått att man helst vill sälja bilarna genom care by volvo. Eftersom polestar då hela tiden äger bilen kanske man även vill försäkra sig om att den sköts som avtalat. Men servicen borde rimligtvis bli billigare.
Re: Polestar 2
Du säger själv att du svänger inom om du inte fått respons.Fredrik j skrev:Framförallt inlägg i facebookgruppen som ofta gått ut på att det varit svårt att komma i kontakt med tesla. Jag bokar verkstadstid genom en meny på skärmen i bilen eller via appen. Får jag ingen respons svänger jag förbi handlaren. Så länge det är under öppettiderna får man ju kontakt direkt.taliz skrev:Vad baserar du den uppfattningen på? Några inlägg på forumet?Fredrik j skrev:Tesla har i mycket imponerat på både biltillverkare och kunder. Men ett område, av få, där tesla inte har lyckats så bra är just när det gäller bemötande efter köpet. Om det var någon tillverkare som hade tänkt följa efter tesla och säga upp sina avtal med återförsäljarnäten så har man nog lagt det förslaget åt sidan.
Man kan ju tänka sig att bilar som utgör sig för att vara autonoma behöver noggrant förebyggande underhåll av just bromsar och rengöring av kameror/sensorer.
Gå in på vilket märkesforum som helst så kommer du hitta klagomål. Har då alla misslyckats?
När det gäller polestar har jag förstått att man helst vill sälja bilarna genom care by volvo. Eftersom polestar då hela tiden äger bilen kanske man även vill försäkra sig om att den sköts som avtalat. Men servicen borde rimligtvis bli billigare.
Du kan göra precis samma sak med Tesla.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Jag brukar få stenskott granskade vid service. Visst skulle jag kunna göra det själv och gör även det. Men att det skulle vara helt värdelöst för en kund som äger sin bil är krystat.taliz skrev:Dom inspekterar inte det. Inte så konstigt heller eftersom det skulle kunna innebära kostnader för dom.Fredrik j skrev:Vad menar du är skitsnack? Att man inspekterar rostskyddet vid service? Oljebytet med vidhängande kostnader utgör en stor del av servicekostnaden och resterande punkter räcker nog inte som inkomstkälla för att tesla ska kunna bygga upp ett världsomspännande återförsäljarnät. Vi har ju t.o.m. sett exempel på att andra biltillverkare hjälpt stamkunder med att förmedla teslas bilar. Kanske tänker man att man kan hjälpa kunden med lite förebyggande underhåll när man ändå har en verkstad.taliz skrev:Skitsnack. Även om bilen är uppenbart rostig gör de inte ett jota åt det. Då får man som kund klaga och då får man tillbaka villkor där det står att rostskyddet inte gäller pga X.Fredrik j skrev:Man inspekterar rostskyddet.taliz skrev:
Vad skulle servicen göra som förbättrar rostskyddet menar du?
Alla andra punkter kan de ju lägga kostnader direkt på kund.
Som sagt först om kund klagar på rost så inspekterar de, men det är alltid kund som får betala ändå i slutänden eftersom villkoren är skrivna så att det i praktiken aldrig är tillverkarens fel.
Det är ingen stor kostnad vi pratar om. Service minus oljebytet blir väl ca 2000kr/år.
Re: Polestar 2
Visst. Men kanske skulle du kunna erkänna att det skulle kunna bli en bit att åka? Vad är det vi diskuterar egentligen? Dom flesta delar väl uppfattningen att teslas bilar bättre än eftermarknadsupplevelsen och att det är av kostnadsskäl? Tesla har prioriterat bort det helt enkelt.taliz skrev:Du säger själv att du svänger inom om du inte fått respons.Fredrik j skrev:Framförallt inlägg i facebookgruppen som ofta gått ut på att det varit svårt att komma i kontakt med tesla. Jag bokar verkstadstid genom en meny på skärmen i bilen eller via appen. Får jag ingen respons svänger jag förbi handlaren. Så länge det är under öppettiderna får man ju kontakt direkt.taliz skrev:
Vad baserar du den uppfattningen på? Några inlägg på forumet?
Gå in på vilket märkesforum som helst så kommer du hitta klagomål. Har då alla misslyckats?
När det gäller polestar har jag förstått att man helst vill sälja bilarna genom care by volvo. Eftersom polestar då hela tiden äger bilen kanske man även vill försäkra sig om att den sköts som avtalat. Men servicen borde rimligtvis bli billigare.
Du kan göra precis samma sak med Tesla.
Re: Polestar 2
Så kontroll av avgassystemet kan göras även på icke avgasbilar?Fredrik j skrev:
Ja. Olja, filter och oljeplugg faller ju bort som servicepunkter på en sladdbil. Men övriga punkter känns fullt rimliga. Min erfarenhet är att skivbromsar som sällan används kräver mer underhåll på sikt. Har inte en tesla kylsystem?
Är det helt främmande att det är avsaknadet av verkstadsnät som fått herr musk till att hävda att bilarna inte kräver något förebyggande underhåll?
Bromsarna används ju regelbundet, bara inte lika hårt och mycket som på avgasbilar. Kan tänka mig att kontroll bara behövs vartannat eller vart tredje år.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Polestar 2
Nej det behöver du inte göra. Ska jag vara ärlig tror jag inte dom lägger många sekunder på det på min bil heller. Dom lägger även tid på att smörja upp dörrar och lås något jag inte heller tror är helt nödvändigt på en ny bil.Svenssons skrev:Så kontroll av avgassystemet kan göras även på icke avgasbilar?Fredrik j skrev:
Ja. Olja, filter och oljeplugg faller ju bort som servicepunkter på en sladdbil. Men övriga punkter känns fullt rimliga. Min erfarenhet är att skivbromsar som sällan används kräver mer underhåll på sikt. Har inte en tesla kylsystem?
Är det helt främmande att det är avsaknadet av verkstadsnät som fått herr musk till att hävda att bilarna inte kräver något förebyggande underhåll?
Bromsarna används ju regelbundet, bara inte lika hårt och mycket som på avgasbilar. Kan tänka mig att kontroll bara behövs vartannat eller vart tredje år.
Re: Polestar 2
Bor man i saltland (dvs där det saltas regelbundet om vintern), så rekommenderar Tesla och de flesta andra elbilsproducenter att smörja bromsarna en gång om året (fördelaktigast när våren kommer) för att slippa dåliga och igengrodda bromsar. Elbilar har större behov av detta eftersom bromsarna inte konditioneras lika ofta som på en fossilbil.Svenssons skrev:Så kontroll av avgassystemet kan göras även på icke avgasbilar?Fredrik j skrev:
Ja. Olja, filter och oljeplugg faller ju bort som servicepunkter på en sladdbil. Men övriga punkter känns fullt rimliga. Min erfarenhet är att skivbromsar som sällan används kräver mer underhåll på sikt. Har inte en tesla kylsystem?
Är det helt främmande att det är avsaknadet av verkstadsnät som fått herr musk till att hävda att bilarna inte kräver något förebyggande underhåll?
Bromsarna används ju regelbundet, bara inte lika hårt och mycket som på avgasbilar. Kan tänka mig att kontroll bara behövs vartannat eller vart tredje år.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Eco-driving var ju det sämsta som hänt bromsarna på fossilbilar så jag kan verkligen tänka mig att ditt påstående stämmer och man bör verkligen kolla bromsarna då och då.HelectriC skrev:Bor man i saltland (dvs där det saltas regelbundet om vintern), så rekommenderar Tesla och de flesta andra elbilsproducenter att smörja bromsarna en gång om året (fördelaktigast när våren kommer) för att slippa dåliga och igengrodda bromsar. Elbilar har större behov av detta eftersom bromsarna inte konditioneras lika ofta som på en fossilbil.Svenssons skrev:Så kontroll av avgassystemet kan göras även på icke avgasbilar?Fredrik j skrev:
Ja. Olja, filter och oljeplugg faller ju bort som servicepunkter på en sladdbil. Men övriga punkter känns fullt rimliga. Min erfarenhet är att skivbromsar som sällan används kräver mer underhåll på sikt. Har inte en tesla kylsystem?
Är det helt främmande att det är avsaknadet av verkstadsnät som fått herr musk till att hävda att bilarna inte kräver något förebyggande underhåll?
Bromsarna används ju regelbundet, bara inte lika hårt och mycket som på avgasbilar. Kan tänka mig att kontroll bara behövs vartannat eller vart tredje år.
Märker man på en elbil när bromsarna används eller ej ?
Re: Polestar 2
Beror såklart på var man bor, precis som med alla andra tillverkare.Fredrik j skrev:Visst. Men kanske skulle du kunna erkänna att det skulle kunna bli en bit att åka? Vad är det vi diskuterar egentligen? Dom flesta delar väl uppfattningen att teslas bilar bättre än eftermarknadsupplevelsen och att det är av kostnadsskäl? Tesla har prioriterat bort det helt enkelt.taliz skrev:Du säger själv att du svänger inom om du inte fått respons.Fredrik j skrev:Framförallt inlägg i facebookgruppen som ofta gått ut på att det varit svårt att komma i kontakt med tesla. Jag bokar verkstadstid genom en meny på skärmen i bilen eller via appen. Får jag ingen respons svänger jag förbi handlaren. Så länge det är under öppettiderna får man ju kontakt direkt.taliz skrev:
Vad baserar du den uppfattningen på? Några inlägg på forumet?
Gå in på vilket märkesforum som helst så kommer du hitta klagomål. Har då alla misslyckats?
När det gäller polestar har jag förstått att man helst vill sälja bilarna genom care by volvo. Eftersom polestar då hela tiden äger bilen kanske man även vill försäkra sig om att den sköts som avtalat. Men servicen borde rimligtvis bli billigare.
Du kan göra precis samma sak med Tesla.
Själv har jag 13km till SC.
Jag tror inte de flesta delar den upplevelsen, de flesta är nöjda med Teslas service och support. Du har fått den uppfattningen för att du lusläser detta forum och sugit åt dig en handfull klagomål här. Men du glömmer att det nu finns många tusen ägare i Sverige som INTE klagar.
Återigen, lusläser du vilket märkesforum som helst så kommer du få uppfattningen att allt är katastrof.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Jag vet att en volvo sliter lite mer på bromsarna när man kör med pilot assist. Bilen lägger då an bromsarna lite för att hålla värmen uppe och för att systemet ska kunna räkna med full bromsprestanda direkt. Jag har tagit upp det tidigare och blivit tydligt tillrättavisad att en tesla inte använder bromsarna alls under normal körning och entusiast påstod t.o.m. att bromsarna på en tesla skulle kunna hålla livet ut.
Precis som HelectrC skriver så är min erfarenhet att bromsar som används ofta behöver minst underhåll. Man klarar sig med klossar. Använder man dom sällan, eller t.o.m. aldrig får man problem med både ok och skivor.
Man måste faktiskt inte lämna in sin fossilbil på service. Det räcker att underhållet är fackmannamässigt utfört. Men det blir ju krångligt att bevisa det.
Precis som HelectrC skriver så är min erfarenhet att bromsar som används ofta behöver minst underhåll. Man klarar sig med klossar. Använder man dom sällan, eller t.o.m. aldrig får man problem med både ok och skivor.
Man måste faktiskt inte lämna in sin fossilbil på service. Det räcker att underhållet är fackmannamässigt utfört. Men det blir ju krångligt att bevisa det.
Re: Polestar 2
Ok. Då har vi inte samma bild. Håller med om att det lätt blir en informationsbubbla. Hänger man i facebookgruppen i slutet av ett kvartal får man ju intrycker att alla köper tesla och att man sprutar ut bilar.taliz skrev:Beror såklart på var man bor, precis som med alla andra tillverkare.Fredrik j skrev:Visst. Men kanske skulle du kunna erkänna att det skulle kunna bli en bit att åka? Vad är det vi diskuterar egentligen? Dom flesta delar väl uppfattningen att teslas bilar bättre än eftermarknadsupplevelsen och att det är av kostnadsskäl? Tesla har prioriterat bort det helt enkelt.taliz skrev:Du säger själv att du svänger inom om du inte fått respons.Fredrik j skrev:Framförallt inlägg i facebookgruppen som ofta gått ut på att det varit svårt att komma i kontakt med tesla. Jag bokar verkstadstid genom en meny på skärmen i bilen eller via appen. Får jag ingen respons svänger jag förbi handlaren. Så länge det är under öppettiderna får man ju kontakt direkt.taliz skrev:
Vad baserar du den uppfattningen på? Några inlägg på forumet?
Gå in på vilket märkesforum som helst så kommer du hitta klagomål. Har då alla misslyckats?
När det gäller polestar har jag förstått att man helst vill sälja bilarna genom care by volvo. Eftersom polestar då hela tiden äger bilen kanske man även vill försäkra sig om att den sköts som avtalat. Men servicen borde rimligtvis bli billigare.
Du kan göra precis samma sak med Tesla.
Själv har jag 13km till SC.
Jag tror inte de flesta delar den upplevelsen, de flesta är nöjda med Teslas service och support. Du har fått den uppfattningen för att du lusläser detta forum och sugit åt dig en handfull klagomål här. Men du glömmer att det nu finns många tusen ägare i Sverige som INTE klagar.
Återigen, lusläser du vilket märkesforum som helst så kommer du få uppfattningen att allt är katastrof.
Tillbaka till polestar. Har för mig att polestar i början sa att man bara skulle sälja bilarna via nätet (med tesla som förebild). Jag tror man nu lutar sig mot kundundersökningar som säger att kunderna även i fortsättningen vill ha en fysisk återförsäljarorganisation.
Jag tror många spekulanter, likt jag, fått intrycket att teslas lågbudget-variant inte fungerar så bra. Om man inte bor 13km från ett servicecenter vill säga. Själv har jag tre volvoverkstäder inom 13km. Troligtvis någon för mycket i det långa loppet...
Re: Polestar 2
Hjälper inte mycket om dom inte gör ett bra jobb.Själv har jag tre volvoverkstäder inom 13km.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Den jag använder gör det.Zalman3 skrev:Hjälper inte mycket om dom inte gör ett bra jobb.Själv har jag tre volvoverkstäder inom 13km.
Man får ju vara bra dum i huvet om man vänder sig till en återförsäljare som tidigare har misslyckats.
Senast redigerad av Fredrik j, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Polestar 2
Inte heller när de är svindyra och kräver årliga besök.Zalman3 skrev:Hjälper inte mycket om dom inte gör ett bra jobb.Själv har jag tre volvoverkstäder inom 13km.
Min V60 skulle de ha 7k för "liten" service.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Polestar 2
Well, hur ska man annars kräva sin rätt?Fredrik j skrev:Den jag använder gör det.Zalman3 skrev:Hjälper inte mycket om dom inte gör ett bra jobb.Själv har jag tre volvoverkstäder inom 13km.
Man får ju vara bra dum i huvet om man vänder sig till en återförsäljare som tidigare har misslyckats.
Var tvungen att byta EGR på min V60. Efter det började den dra massa olja. Klagade. De hittade inget. Jag var inte så sugen på att betala någon annan massvis med pengar för att undersöka...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Blir bra med tre års fri service på PS2. Räcker med dyr service på hustruns 1-serie och M2:an som ibland kommer ur garaget. Har någon läst om det är milbegränsning på den fria servicen?
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
Re: Polestar 2
Det är ju oljan som sätter milbegränsningen 3000 mil mellan servicarna så rimligtvis borde det ju inte finnas någon på en PS2.cosmos skrev:Blir bra med tre års fri service på PS2. Räcker med dyr service på hustruns 1-serie och M2:an som ibland kommer ur garaget. Har någon läst om det är milbegränsning på den fria servicen?