https://www.expressen.se/motor/bilnyhet ... a-elbilen/Zalman3 skrev:Eftersom du verkar vara insatt, när kommer då XC40 BEV?Fredrik j skrev:I 40-bilarna kommer eldrift bli ett motoralternativ parallellt med laddhybrid och mildhybrid.
Naturligtvis kommer det finnas en kapacitetsgräns men ingen uttalad gräns som hos polestar.
Och kommer T4 Twin Engine komma till alla Volvos modeller?
Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Re: Polestar 2
Har läst andra artiklar där Volvo lovat att Volvo XC40 BEV kommer i början av 2019.Fredrik j skrev:https://www.expressen.se/motor/bilnyhet ... a-elbilen/Zalman3 skrev:Eftersom du verkar vara insatt, när kommer då XC40 BEV?Fredrik j skrev:I 40-bilarna kommer eldrift bli ett motoralternativ parallellt med laddhybrid och mildhybrid.
Naturligtvis kommer det finnas en kapacitetsgräns men ingen uttalad gräns som hos polestar.
Och kommer T4 Twin Engine komma till alla Volvos modeller?
Volvo ljuger helt enkelt sina kunder rätt upp i ansiktet.
Tråkigt.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Hm.. Han säger ju efter Polestar börjat byggas.. Det betyder ju efter februari 2020.
"– Först kommer Polestar 2 men kort efter att den bilen börjat att byggas kommer XC40 med elmotor att visas."
Polestar 2 börjar byggas i februari...
"– Först kommer Polestar 2 men kort efter att den bilen börjat att byggas kommer XC40 med elmotor att visas."
Polestar 2 börjar byggas i februari...
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Polestar 2
Nej början 2019 har aldrig varit aktuellt.Zalman3 skrev:Har läst andra artiklar där Volvo lovat att Volvo XC40 BEV kommer i början av 2019.Fredrik j skrev:https://www.expressen.se/motor/bilnyhet ... a-elbilen/Zalman3 skrev:Eftersom du verkar vara insatt, när kommer då XC40 BEV?Fredrik j skrev:I 40-bilarna kommer eldrift bli ett motoralternativ parallellt med laddhybrid och mildhybrid.
Naturligtvis kommer det finnas en kapacitetsgräns men ingen uttalad gräns som hos polestar.
Och kommer T4 Twin Engine komma till alla Volvos modeller?
Volvo ljuger helt enkelt sina kunder rätt upp i ansiktet.
Tråkigt.
Xc40 visas 2019. Säljas 2020.
Men först kommer laddhybrid i xc40. Förmodat populär modell som ger elnilens fördelar utan nackdelarna.
Re: Polestar 2
Sen finns det ingen anledning att stressa fram. XC40 säljer bra i ICE-utförande och en elvariant riskerar ju att kanibalisera på andra varianter man tjänar mer pengar på.
Bilutveckling tar tid. Man vill ju undvika "production hell"....
Bilutveckling tar tid. Man vill ju undvika "production hell"....
Re: Polestar 2
Volvo XC40 BEV skulle visas i början av 2019.
Leverans 2020.
Volvos Europa chef Lex Kerssemakers lovar att XC40 ska visas i början av 2019.
"Norge viktig for Volvo
Nylig var konsernets Europa-, Midt-Østen- og Afrika-sjef Lex Kerssemakers på Norges-besøk for å se nærmere på det norske elbil-eventyret. Han er også høyre hånd til Volvos øverste sjef, administerende direktør Håkan Samuelsson."
"Elektrisk XC40 først
Kerssemakers bekrefter at den første rene Volvo-elbilen blir en batteridrevet utgave av XC40. Den skal bygges på Volvos fabrikk i Gent, i Belgia.
De første kundene kan regne med å få bilen i starten av 2020, men allerede tidlig på nyåret åpner Volvo Norge for reservasjon av bilen."
https://www.dinside.no/motor/snart-kan- ... r/70461883
https://ev-database.org/car/1188/Volvo-XC40-Electric
Leverans 2020.
Volvos Europa chef Lex Kerssemakers lovar att XC40 ska visas i början av 2019.
"Norge viktig for Volvo
Nylig var konsernets Europa-, Midt-Østen- og Afrika-sjef Lex Kerssemakers på Norges-besøk for å se nærmere på det norske elbil-eventyret. Han er også høyre hånd til Volvos øverste sjef, administerende direktør Håkan Samuelsson."
"Elektrisk XC40 først
Kerssemakers bekrefter at den første rene Volvo-elbilen blir en batteridrevet utgave av XC40. Den skal bygges på Volvos fabrikk i Gent, i Belgia.
De første kundene kan regne med å få bilen i starten av 2020, men allerede tidlig på nyåret åpner Volvo Norge for reservasjon av bilen."
https://www.dinside.no/motor/snart-kan- ... r/70461883
https://ev-database.org/car/1188/Volvo-XC40-Electric
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Tydligen har Polestar 2 kopierat hejvilt från Tesla.
"Polestar 2 har ingen nyckel. I stället har den din telefon. Med telefonen som autentiseringsenhet är du spindeln i nätet för hela den digitala upplevelsen, bortsett från den självklara fördelen att du inte behöver någon fysisk nyckel. Polestar 2 anpassas till dig, inte tvärtom.
Din telefon registreras av Polestar 2 innan du ens har kommit fram till bilen. På tio meters avstånd känner bilen av din närvaro och börjar stegvis ”vakna upp”: displayen visar laddningsstatus och återstående körsträcka, vilket syns utifrån. När du rör vid handtaget låses bilen upp. När du väl har satt dig i bilen påminner telefonen automatiskt Polestar 2 om dina inställningar för säte och backspeglar (via appen Polestar Connect).
Så får du tillträde till bilen. Hur Polestar 2 startar är en annan femma. Smarta sensorer i förarsätet signalerar till bilen att du är klar att ge dig av. Tryck ned bromspedalen och lägg i växeln, och Polestar 2 är redo att rulla.
Det förenklar också bildelningen. Du ger en annan förare tillgång till bilen genom att lämna över nyckeln via Polestar-appen."
"Polestar 2 har ingen nyckel. I stället har den din telefon. Med telefonen som autentiseringsenhet är du spindeln i nätet för hela den digitala upplevelsen, bortsett från den självklara fördelen att du inte behöver någon fysisk nyckel. Polestar 2 anpassas till dig, inte tvärtom.
Din telefon registreras av Polestar 2 innan du ens har kommit fram till bilen. På tio meters avstånd känner bilen av din närvaro och börjar stegvis ”vakna upp”: displayen visar laddningsstatus och återstående körsträcka, vilket syns utifrån. När du rör vid handtaget låses bilen upp. När du väl har satt dig i bilen påminner telefonen automatiskt Polestar 2 om dina inställningar för säte och backspeglar (via appen Polestar Connect).
Så får du tillträde till bilen. Hur Polestar 2 startar är en annan femma. Smarta sensorer i förarsätet signalerar till bilen att du är klar att ge dig av. Tryck ned bromspedalen och lägg i växeln, och Polestar 2 är redo att rulla.
Det förenklar också bildelningen. Du ger en annan förare tillgång till bilen genom att lämna över nyckeln via Polestar-appen."
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Polestar 2
Zalman3 skrev:Tydligen har Polestar 2 kopierat hejvilt från Tesla.
"Polestar 2 har ingen nyckel. I stället har den din telefon. Med telefonen som autentiseringsenhet är du spindeln i nätet för hela den digitala upplevelsen, bortsett från den självklara fördelen att du inte behöver någon fysisk nyckel. Polestar 2 anpassas till dig, inte tvärtom.
Din telefon registreras av Polestar 2 innan du ens har kommit fram till bilen. På tio meters avstånd känner bilen av din närvaro och börjar stegvis ”vakna upp”: displayen visar laddningsstatus och återstående körsträcka, vilket syns utifrån. När du rör vid handtaget låses bilen upp. När du väl har satt dig i bilen påminner telefonen automatiskt Polestar 2 om dina inställningar för säte och backspeglar (via appen Polestar Connect).
Så får du tillträde till bilen. Hur Polestar 2 startar är en annan femma. Smarta sensorer i förarsätet signalerar till bilen att du är klar att ge dig av. Tryck ned bromspedalen och lägg i växeln, och Polestar 2 är redo att rulla.
Det förenklar också bildelningen. Du ger en annan förare tillgång till bilen genom att lämna över nyckeln via Polestar-appen."
Tja, med det tankesättet så kan ju nästan ingen lansera någonting utan att bli anklagade för kopiering. Jag ser inte riktigt problematiken? Tesla har ju kopierat/använt detaljer från andra märken tidigare. Så?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Polestar 2
Han sa väl iofs inte att det var ett problem?Jeppe_E skrev:Zalman3 skrev:Tydligen har Polestar 2 kopierat hejvilt från Tesla.
"Polestar 2 har ingen nyckel. I stället har den din telefon. Med telefonen som autentiseringsenhet är du spindeln i nätet för hela den digitala upplevelsen, bortsett från den självklara fördelen att du inte behöver någon fysisk nyckel. Polestar 2 anpassas till dig, inte tvärtom.
Din telefon registreras av Polestar 2 innan du ens har kommit fram till bilen. På tio meters avstånd känner bilen av din närvaro och börjar stegvis ”vakna upp”: displayen visar laddningsstatus och återstående körsträcka, vilket syns utifrån. När du rör vid handtaget låses bilen upp. När du väl har satt dig i bilen påminner telefonen automatiskt Polestar 2 om dina inställningar för säte och backspeglar (via appen Polestar Connect).
Så får du tillträde till bilen. Hur Polestar 2 startar är en annan femma. Smarta sensorer i förarsätet signalerar till bilen att du är klar att ge dig av. Tryck ned bromspedalen och lägg i växeln, och Polestar 2 är redo att rulla.
Det förenklar också bildelningen. Du ger en annan förare tillgång till bilen genom att lämna över nyckeln via Polestar-appen."
Tja, med det tankesättet så kan ju nästan ingen lansera någonting utan att bli anklagade för kopiering. Jag ser inte riktigt problematiken? Tesla har ju kopierat/använt detaljer från andra märken tidigare. Så?
Det är dock lite störande när vissa hävdar eller insinuerar att de är först med något, eller ”unika”, när de inte är det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Marknadsfluff. De insinuerar väl inte att de vare sig är först eller unika?taliz skrev:Han sa väl iofs inte att det var ett problem?Jeppe_E skrev:Zalman3 skrev:Tydligen har Polestar 2 kopierat hejvilt från Tesla.
"Polestar 2 har ingen nyckel. I stället har den din telefon. Med telefonen som autentiseringsenhet är du spindeln i nätet för hela den digitala upplevelsen, bortsett från den självklara fördelen att du inte behöver någon fysisk nyckel. Polestar 2 anpassas till dig, inte tvärtom.
Din telefon registreras av Polestar 2 innan du ens har kommit fram till bilen. På tio meters avstånd känner bilen av din närvaro och börjar stegvis ”vakna upp”: displayen visar laddningsstatus och återstående körsträcka, vilket syns utifrån. När du rör vid handtaget låses bilen upp. När du väl har satt dig i bilen påminner telefonen automatiskt Polestar 2 om dina inställningar för säte och backspeglar (via appen Polestar Connect).
Så får du tillträde till bilen. Hur Polestar 2 startar är en annan femma. Smarta sensorer i förarsätet signalerar till bilen att du är klar att ge dig av. Tryck ned bromspedalen och lägg i växeln, och Polestar 2 är redo att rulla.
Det förenklar också bildelningen. Du ger en annan förare tillgång till bilen genom att lämna över nyckeln via Polestar-appen."
Tja, med det tankesättet så kan ju nästan ingen lansera någonting utan att bli anklagade för kopiering. Jag ser inte riktigt problematiken? Tesla har ju kopierat/använt detaljer från andra märken tidigare. Så?
Det är dock lite störande när vissa hävdar eller insinuerar att de är först med något, eller ”unika”, när de inte är det.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- Olof Borjesson
- Teslaägare
- Inlägg: 88
- Blev medlem: 01 jun 2014 12:59
- Ort: Kungshamn, nära Smögen på västkusten
Re: Polestar 2
Smart av Volvo/Polestar att ta bort startknapp, nyckel mm liksom Tesla. Jag tycker det är irriterande att behöva trycka på knappar som finns där bara för att de behövdes i gammaldags avgasbilar.
Re: Polestar 2
En sjukt slarvig googling visar att Nissan höll på med detta redan 2008 och att Hyundai pratade om att införa det 2015..... så ja.....taliz skrev:Han sa väl iofs inte att det var ett problem?Jeppe_E skrev:Zalman3 skrev:Tydligen har Polestar 2 kopierat hejvilt från Tesla.
"Polestar 2 har ingen nyckel. I stället har den din telefon. Med telefonen som autentiseringsenhet är du spindeln i nätet för hela den digitala upplevelsen, bortsett från den självklara fördelen att du inte behöver någon fysisk nyckel. Polestar 2 anpassas till dig, inte tvärtom.
Din telefon registreras av Polestar 2 innan du ens har kommit fram till bilen. På tio meters avstånd känner bilen av din närvaro och börjar stegvis ”vakna upp”: displayen visar laddningsstatus och återstående körsträcka, vilket syns utifrån. När du rör vid handtaget låses bilen upp. När du väl har satt dig i bilen påminner telefonen automatiskt Polestar 2 om dina inställningar för säte och backspeglar (via appen Polestar Connect).
Så får du tillträde till bilen. Hur Polestar 2 startar är en annan femma. Smarta sensorer i förarsätet signalerar till bilen att du är klar att ge dig av. Tryck ned bromspedalen och lägg i växeln, och Polestar 2 är redo att rulla.
Det förenklar också bildelningen. Du ger en annan förare tillgång till bilen genom att lämna över nyckeln via Polestar-appen."
Tja, med det tankesättet så kan ju nästan ingen lansera någonting utan att bli anklagade för kopiering. Jag ser inte riktigt problematiken? Tesla har ju kopierat/använt detaljer från andra märken tidigare. Så?
Det är dock lite störande när vissa hävdar eller insinuerar att de är först med något, eller ”unika”, när de inte är det.
Re: Polestar 2
Det var mer en allmän kommentar om branschen. Särskilt i USA är det helt galet. En bil är "all new" när man bytt en plastkåpa. Och man är alltid "market leading", även om man ligger femma.Jeppe_E skrev:Marknadsfluff. De insinuerar väl inte att de vare sig är först eller unika?taliz skrev:Han sa väl iofs inte att det var ett problem?Jeppe_E skrev:Zalman3 skrev:Tydligen har Polestar 2 kopierat hejvilt från Tesla.
"Polestar 2 har ingen nyckel. I stället har den din telefon. Med telefonen som autentiseringsenhet är du spindeln i nätet för hela den digitala upplevelsen, bortsett från den självklara fördelen att du inte behöver någon fysisk nyckel. Polestar 2 anpassas till dig, inte tvärtom.
Din telefon registreras av Polestar 2 innan du ens har kommit fram till bilen. På tio meters avstånd känner bilen av din närvaro och börjar stegvis ”vakna upp”: displayen visar laddningsstatus och återstående körsträcka, vilket syns utifrån. När du rör vid handtaget låses bilen upp. När du väl har satt dig i bilen påminner telefonen automatiskt Polestar 2 om dina inställningar för säte och backspeglar (via appen Polestar Connect).
Så får du tillträde till bilen. Hur Polestar 2 startar är en annan femma. Smarta sensorer i förarsätet signalerar till bilen att du är klar att ge dig av. Tryck ned bromspedalen och lägg i växeln, och Polestar 2 är redo att rulla.
Det förenklar också bildelningen. Du ger en annan förare tillgång till bilen genom att lämna över nyckeln via Polestar-appen."
Tja, med det tankesättet så kan ju nästan ingen lansera någonting utan att bli anklagade för kopiering. Jag ser inte riktigt problematiken? Tesla har ju kopierat/använt detaljer från andra märken tidigare. Så?
Det är dock lite störande när vissa hävdar eller insinuerar att de är först med något, eller ”unika”, när de inte är det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Några Polestar 2 (och Taycan) har setts ladda i Tyskland
https://electrek.co/2019/07/04/porsche- ... d-upclose/
Det hävdas ju med emfas att Polestar inte är Volvo. Fast just dessa verkar vara det om man tittar i bilregistret.
https://electrek.co/2019/07/04/porsche- ... d-upclose/
Det hävdas ju med emfas att Polestar inte är Volvo. Fast just dessa verkar vara det om man tittar i bilregistret.
Registreringsnummer
TME87G
Fabrikat
VOLVO
Ägare
Namn
VOLVO PERSONVAGNAR AB
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Polestar 2
Hehe. Det är ju olika varumärken men eftersom den utvecklas och byggs av Volvo kan ju identiteten diskuteras.bylund skrev:Några Polestar 2 (och Taycan) har setts ladda i Tyskland
https://electrek.co/2019/07/04/porsche- ... d-upclose/
Det hävdas ju med emfas att Polestar inte är Volvo. Fast just dessa verkar vara det om man tittar i bilregistret.Registreringsnummer
TME87G
Fabrikat
VOLVO
Ägare
Namn
VOLVO PERSONVAGNAR AB
Re: Polestar 2
RKB54T har en registrerad motoreffekt på 300 kW. Längd 4607 mm och bredd 1850 mm. Totalvikt 2500 kg, tjänstevikt 2100 kg.
Men hur bra dessa uppgifter stämmer för testfordon vet jag inte.
Den är registrerad med dispens som provbil.
Men hur bra dessa uppgifter stämmer för testfordon vet jag inte.
Den är registrerad med dispens som provbil.
Re: Polestar 2
Och den ser ut att vara aerodynamisk som ett kylskåp. Har de lovat något om effektiviteten?Hok skrev:RKB54T har en registrerad motoreffekt på 300 kW. Längd 4607 mm och bredd 1850 mm. Totalvikt 2500 kg, tjänstevikt 2100 kg.
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
Re: Polestar 2
500 km WLTP är målet. Med ett batteri på 78 kWh och om vi antar att 74 av dem är användbara (95%) ger det då ca 1,5 kWh/10 km, för WLTP.BjornS skrev:Och den ser ut att vara aerodynamisk som ett kylskåp. Har de lovat något om effektiviteten?Hok skrev:RKB54T har en registrerad motoreffekt på 300 kW. Längd 4607 mm och bredd 1850 mm. Totalvikt 2500 kg, tjänstevikt 2100 kg.
Re: Polestar 2
Inte en chans den kommer gå så snålt. Skulle tippa på åtminstone 2kwh/10km.Geni87 skrev:500 km WLTP är målet. Med ett batteri på 78 kWh och om vi antar att 74 av dem är användbara (95%) ger det då ca 1,5 kWh/10 km, för WLTP.BjornS skrev:Och den ser ut att vara aerodynamisk som ett kylskåp. Har de lovat något om effektiviteten?Hok skrev:RKB54T har en registrerad motoreffekt på 300 kW. Längd 4607 mm och bredd 1850 mm. Totalvikt 2500 kg, tjänstevikt 2100 kg.
Förövrigt riktigt synd att den skall se så mkt tråkigare ut än en avgasvolvo.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Polestar 2
Ser görtuff ut ju. Men har du inte sett den i verkligheten, så skulle jag rekommendera att vänta tills du har fått se den live. Då blev iaf jag övertygad, riktigt nice stance! Det som är lite synd är en del missar i inredningen, bara en mugghållare i mittkonsolen, växelväljare som tar upp plats som kunde använts till nåt mer förnuftigt, aningen tråkigt stolsmaterial om man inte tar den beige skinninredningen (men har sett nån teaser om att det kommer nån häftig ulltygklädsel, som skulle kunna vara kul)taliz skrev:Inte en chans den kommer gå så snålt. Skulle tippa på åtminstone 2kwh/10km.Geni87 skrev:500 km WLTP är målet. Med ett batteri på 78 kWh och om vi antar att 74 av dem är användbara (95%) ger det då ca 1,5 kWh/10 km, för WLTP.BjornS skrev:Och den ser ut att vara aerodynamisk som ett kylskåp. Har de lovat något om effektiviteten?Hok skrev:RKB54T har en registrerad motoreffekt på 300 kW. Längd 4607 mm och bredd 1850 mm. Totalvikt 2500 kg, tjänstevikt 2100 kg.
Förövrigt riktigt synd att den skall se så mkt tråkigare ut än en avgasvolvo.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Skrev som sagt WLTP. Sen är det ju inte säker att de uppnår 500 km heller då det är skrivet som ett mål.taliz skrev:Inte en chans den kommer gå så snålt. Skulle tippa på åtminstone 2kwh/10km.Geni87 skrev:500 km WLTP är målet. Med ett batteri på 78 kWh och om vi antar att 74 av dem är användbara (95%) ger det då ca 1,5 kWh/10 km, för WLTP.BjornS skrev:Och den ser ut att vara aerodynamisk som ett kylskåp. Har de lovat något om effektiviteten?Hok skrev:RKB54T har en registrerad motoreffekt på 300 kW. Längd 4607 mm och bredd 1850 mm. Totalvikt 2500 kg, tjänstevikt 2100 kg.
Förövrigt riktigt synd att den skall se så mkt tråkigare ut än en avgasvolvo.
Jag tyckte att den såg riktigt bra ut i verkligheten när jag var på Polestars event i GBG.
Re: Polestar 2
Har sagt att jag aldrig ska köpa en Volvo igen, tur att de byt namn på bilen . Vem vet kanske min nästa bilGeni87 skrev:Skrev som sagt WLTP. Sen är det ju inte säker att de uppnår 500 km heller då det är skrivet som ett mål.taliz skrev:Inte en chans den kommer gå så snålt. Skulle tippa på åtminstone 2kwh/10km.Geni87 skrev:500 km WLTP är målet. Med ett batteri på 78 kWh och om vi antar att 74 av dem är användbara (95%) ger det då ca 1,5 kWh/10 km, för WLTP.BjornS skrev:Och den ser ut att vara aerodynamisk som ett kylskåp. Har de lovat något om effektiviteten?Hok skrev:RKB54T har en registrerad motoreffekt på 300 kW. Längd 4607 mm och bredd 1850 mm. Totalvikt 2500 kg, tjänstevikt 2100 kg.
Förövrigt riktigt synd att den skall se så mkt tråkigare ut än en avgasvolvo.
Jag tyckte att den såg riktigt bra ut i verkligheten när jag var på Polestars event i GBG.
Re: Polestar 2
Bytt namn eller ej, bilen som finns på bild där Polestar 2 kör på Hällereds provbana är registrerad som en.........Volvo inte en Polestar!!!
Re: Polestar 2
Inget konstigt det, Volvo har en väldigt stor inblandning i Polestar och testkörningar ligger säkert under någon avdelning hos Volvo.Java skrev:Bytt namn eller ej, bilen som finns på bild där Polestar 2 kör på Hällereds provbana är registrerad som en.........Volvo inte en Polestar!!!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Polestar 2
Lustigt du kan vara så säker på din sak utan veta mer om bilen speciellt med tanke på wltp och vad vi vet om storlek på batteriet. Varför skulle de vara omöjligt för ett annat märke än tesla att göra en bra bil. Glöm inte att Volvo har haft M3 som referens.taliz skrev:Inte en chans den kommer gå så snålt. Skulle tippa på åtminstone 2kwh/10km.Geni87 skrev:500 km WLTP är målet. Med ett batteri på 78 kWh och om vi antar att 74 av dem är användbara (95%) ger det då ca 1,5 kWh/10 km, för WLTP.BjornS skrev:Och den ser ut att vara aerodynamisk som ett kylskåp. Har de lovat något om effektiviteten?Hok skrev:RKB54T har en registrerad motoreffekt på 300 kW. Längd 4607 mm och bredd 1850 mm. Totalvikt 2500 kg, tjänstevikt 2100 kg.
Förövrigt riktigt synd att den skall se så mkt tråkigare ut än en avgasvolvo.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19