Köpte någon en Standard Range?
Postat: 21 mar 2019 09:17
Nyfiken om det såldes en enda under dess korta existens



But why?bylund skrev:En kollega till mig lyckades köpa en sådan.
I mitt fall - ville verkligen ha en Model 3 men den var för liten för en relativt lång barnfamilj som packar till max väldigt ofta. Sen att vänta på en Kia E-Niro i 8+ månader kändes löjligt för något som är relativt tråkigt jämfört med en TM3, trots en mycket vettig prislapp.Verdi skrev:But why?bylund skrev:En kollega till mig lyckades köpa en sådan.
Det blir ju samlarvärdeVerdi skrev:But why?bylund skrev:En kollega till mig lyckades köpa en sådan.
Tänker du som S40 och software limited S60 har fått samlarvärde idag?Legato skrev:Det blir ju samlarvärdeVerdi skrev:But why?bylund skrev:En kollega till mig lyckades köpa en sådan.
Första iterationen var ca 93 kWh från 100 kWh. Vet ej om den hann säljas i Sverige alls. Andra iterationen är väl ingen som vet om det verkligen är 100-batteriet? Har också för mig att det var mer än 75 kWh, snarare 80-85 kWh.MDurante skrev:Tänker du som S40 och software limited S60 har fått samlarvärde idag?Legato skrev:Det blir ju samlarvärdeVerdi skrev:But why?bylund skrev:En kollega till mig lyckades köpa en sådan.![]()
Standard range var bara 75kWh limited från 100kWh.
Alltså... det är bara en förklädd 85-a. Vanligaste Model S för nåt år sedan.Legato skrev:Det blir ju samlarvärde
Det var alltså ett skämt detta med samlarvärdetTiborBlomhall skrev:Alltså... det är bara en förklädd 85-a. Vanligaste Model S för nåt år sedan.Legato skrev:Det blir ju samlarvärde
@Guggenheimel som köpte kan väl knäa lite vid höger framhjul och titta efter på etiketten vilket batteri det är?Legato skrev:Det var alltså ett skämt detta med samlarvärdetTiborBlomhall skrev:Alltså... det är bara en förklädd 85-a. Vanligaste Model S för nåt år sedan.Legato skrev:Det blir ju samlarvärde
Men är det verkligen bekräftat någonstans att de använt 85-batteriet?
Återkommer i maj!Lessmog skrev:@Guggenheimel som köpte kan väl knäa lite vid höger framhjul och titta efter på etiketten vilket batteri det är?Legato skrev:Det var alltså ett skämt detta med samlarvärdetTiborBlomhall skrev:Alltså... det är bara en förklädd 85-a. Vanligaste Model S för nåt år sedan.Legato skrev:Det blir ju samlarvärde
Men är det verkligen bekräftat någonstans att de använt 85-batteriet?
Har han/hon läst ettiketten kan vara BTX85 ?HelectriC skrev:Läste precis på FB om en som fått Model X (men är ju samma batteri som Model S, så därför blev det denna tråd) Standard Range. Det står inget på bakluckan och batteriet är ett vanligt 75kWh batteri 350V. Dvs inget gammalt 85-batteri och annat som det tidigare spekulerades om.
BTX85 har väl 400V? Det hade inte denna standard range, eftersom det står 350V, 75kWh.e5m1r skrev:Har han/hon läst ettiketten kan vara BTX85 ?HelectriC skrev:Läste precis på FB om en som fått Model X (men är ju samma batteri som Model S, så därför blev det denna tråd) Standard Range. Det står inget på bakluckan och batteriet är ett vanligt 75kWh batteri 350V. Dvs inget gammalt 85-batteri och annat som det tidigare spekulerades om.
Nej. De där är väldigt prisvärda.Credde skrev:Återupptar en äldre tråd.
Ser att Tesla har ett antal nya Model S standard range 2019 till salu för 839k (Tesla bekräftar att 60k bonus kan fås på dessa). Begagnande S75 eller S90 kostar runt 700k (finns billigare och dyrare) för en 2016-2017 årsmodell.
Väl medveten om, att WLTP range är lite kortare än på 75/90 (SR har 450 km) men förutom det varför ska man inte köpa en helt ny med 4 års garanti istället för begagnad? Merpriset är inte så mycket.
Har jag missat nånting?
Annan AP paket på de äldre annars inteCredde skrev:Återupptar en äldre tråd.
Ser att Tesla har ett antal nya Model S standard range 2019 till salu för 839k (Tesla bekräftar att 60k bonus kan fås på dessa). Begagnande S75 eller S90 kostar runt 700k (finns billigare och dyrare) för en 2016-2017 årsmodell.
Väl medveten om, att WLTP range är lite kortare än på 75/90 (SR har 450 km) men förutom det varför ska man inte köpa en helt ny med 4 års garanti istället för begagnad? Merpriset är inte så mycket.
Har jag missat nånting?
Ja och på en för man gratis uppgradering till 21".almtom skrev:Finns fortfarande två i lager om någon är sugen?
SR har 450 km det stämmer, men det är inte kortare än S75D. Tror inte det finns någon officiell siffra för S75D, men "Raven" innebar ca 10% längre räckvidd, så S75D bör ha 400-410 km i WLTP-räckvidd. Drygt 380 km har den väl enligt Teslas "Typical".Credde skrev:
Väl medveten om, att WLTP range är lite kortare än på 75/90 (SR har 450 km).
Enligt uppgift från Tesla, eller hur har du verifierat detta? Googlade lite, men hittade ingen info om hur man kunde se det på VIN.Zoidberg skrev:Det är Raven.