Bra att dom har många laddare som inte är mot en ytterkant, vilket underlättar för bilar som inte har ladduttag vänster bak att kunna placera bilen utan att stå i vägen för andra nu när kablarna är för korta för att passa alla bilars placering av ladduttag med bilen parkerad på tänkt plats.
V4 laddarna verkar stå mer i mitten av parkeringsrutan och med en längre kabel, så att de når åt bägge sidor på bilarna.
Får se när de kommer till Sverige..
Undrar vart Sveriges första V4 byggs?
Ljungby?
Gränna?
Bra att dom har många laddare som inte är mot en ytterkant, vilket underlättar för bilar som inte har ladduttag vänster bak att kunna placera bilen utan att stå i vägen för andra nu när kablarna är för korta för att passa alla bilars placering av ladduttag med bilen parkerad på tänkt plats.
V4 laddarna verkar stå mer i mitten av parkeringsrutan och med en längre kabel, så att de når åt bägge sidor på bilarna.
Får se när de kommer till Sverige..
Undrar vart Sveriges första V4 byggs?
Ljungby?
Gränna?
Bra att dom har många laddare som inte är mot en ytterkant, vilket underlättar för bilar som inte har ladduttag vänster bak att kunna placera bilen utan att stå i vägen för andra nu när kablarna är för korta för att passa alla bilars placering av ladduttag med bilen parkerad på tänkt plats.
V4 laddarna verkar stå mer i mitten av parkeringsrutan och med en längre kabel, så att de når åt bägge sidor på bilarna.
Får se när de kommer till Sverige..
Nja, den bilden jag såg på första V4 stationen så stod laddarna längst in uppe på en plattform, men det finns väl kanske olika, men med längre kablar så blir det nog bra vilket som.
Bra att dom har många laddare som inte är mot en ytterkant, vilket underlättar för bilar som inte har ladduttag vänster bak att kunna placera bilen utan att stå i vägen för andra nu när kablarna är för korta för att passa alla bilars placering av ladduttag med bilen parkerad på tänkt plats.
V4 laddarna verkar stå mer i mitten av parkeringsrutan och med en längre kabel, så att de når åt bägge sidor på bilarna.
Får se när de kommer till Sverige..
Nja, den bilden jag såg på första V4 stationen så stod laddarna längst in uppe på en plattform, men det finns väl kanske olika, men med längre kablar så blir det nog bra vilket som.
Ja, längst in i mitten, istället för emellan rutorna.
Bra att dom har många laddare som inte är mot en ytterkant, vilket underlättar för bilar som inte har ladduttag vänster bak att kunna placera bilen utan att stå i vägen för andra nu när kablarna är för korta för att passa alla bilars placering av ladduttag med bilen parkerad på tänkt plats.
V4 laddarna verkar stå mer i mitten av parkeringsrutan och med en längre kabel, så att de når åt bägge sidor på bilarna.
Får se när de kommer till Sverige..
Nja, den bilden jag såg på första V4 stationen så stod laddarna längst in uppe på en plattform, men det finns väl kanske olika, men med längre kablar så blir det nog bra vilket som.
Ja, längst in i mitten, istället för emellan rutorna.
Aha så du mena, nu ör jag med och håller med. Trodde du mena mitten av långsidan.
Bra att dom har många laddare som inte är mot en ytterkant, vilket underlättar för bilar som inte har ladduttag vänster bak att kunna placera bilen utan att stå i vägen för andra nu när kablarna är för korta för att passa alla bilars placering av ladduttag med bilen parkerad på tänkt plats.
V4 laddarna verkar stå mer i mitten av parkeringsrutan och med en längre kabel, så att de når åt bägge sidor på bilarna.
Får se när de kommer till Sverige..
Nja, den bilden jag såg på första V4 stationen så stod laddarna längst in uppe på en plattform, men det finns väl kanske olika, men med längre kablar så blir det nog bra vilket som.
Ja, längst in i mitten, istället för emellan rutorna.
Aha så du mena, nu ör jag med och håller med. Trodde du mena mitten av långsidan.
Det är säkert denna bild ni pratar om. Ja man backar rakt in mot laddaren inte vid sidan.
V4 laddarna verkar stå mer i mitten av parkeringsrutan och med en längre kabel, så att de når åt bägge sidor på bilarna.
Får se när de kommer till Sverige..
Nja, den bilden jag såg på första V4 stationen så stod laddarna längst in uppe på en plattform, men det finns väl kanske olika, men med längre kablar så blir det nog bra vilket som.
Ja, längst in i mitten, istället för emellan rutorna.
Aha så du mena, nu ör jag med och håller med. Trodde du mena mitten av långsidan.
Det är säkert denna bild ni pratar om. Ja man backar rakt in mot laddaren inte vid sidan. tesla-v4-officiall-1024x656.jpg
Ja, där kan man även köra rakt in om man har laddluckan i fronten eller vid framhjulen.
Nja, den bilden jag såg på första V4 stationen så stod laddarna längst in uppe på en plattform, men det finns väl kanske olika, men med längre kablar så blir det nog bra vilket som.
Ja, längst in i mitten, istället för emellan rutorna.
Aha så du mena, nu ör jag med och håller med. Trodde du mena mitten av långsidan.
Det är säkert denna bild ni pratar om. Ja man backar rakt in mot laddaren inte vid sidan. tesla-v4-officiall-1024x656.jpg
Ja, där kan man även köra rakt in om man har laddluckan i fronten eller vid framhjulen.
Japp, den bilden är det. En dröm för mig med E-tron, hade den funnits i Ulricehamn så hade jag nog inte övervägt bilbyte.
Det var samma i Ludvika, det tog kanske en vecka innan den öppnades för alla. Hoppades lite i hemlighet att den skulle bli Tesla Only även mitt bättre jag tycker det är bra att det är öppet för alla.
Det var samma i Ludvika, det tog kanske en vecka innan den öppnades för alla. Hoppades lite i hemlighet att den skulle bli Tesla Only även mitt bättre jag tycker det är bra att det är öppet för alla.
Aha då ör jag med. Jag kommer nog sälla än eller aldrig ladda där för den ligger så nära men visst på vägen hem kanske om man kört för fort. Förstår att teslaägare vill att dom ska vara tesla only men gissar att alla större som öppnas framöver lär bli öppna för alla, känns som deras affärsidé.
Ja, håller med till 100%. På totalen är det bättre om de är öppna även om det skulle vara surt att få stå i kö pga det (något jag aldrig råkat ut för). Så vitt jag vet har ingen av de som byggs efter att Tesla öppnat upp för andra märken varit "Tesla Only".
Ja, håller med till 100%. På totalen är det bättre om de är öppna även om det skulle vara surt att få stå i kö pga det (något jag aldrig råkat ut för). Så vitt jag vet har ingen av de som byggs efter att Tesla öppnat upp för andra märken varit "Tesla Only".
Halmstad var om jag minns rätt Tesla-only ett tag efter öppnandet, har för mig jag laddade där några veckor (eventuellt nån månad) efteråt och då var den fortfarande inte öppen för alla.
40 platser känns för övrigt som rejält tilltaget, hoppas det innebär att man klarar restopparna väl. Borde inte vara några problem att öppna upp för alla med så många laddare.
Ja, håller med till 100%. På totalen är det bättre om de är öppna även om det skulle vara surt att få stå i kö pga det (något jag aldrig råkat ut för). Så vitt jag vet har ingen av de som byggs efter att Tesla öppnat upp för andra märken varit "Tesla Only".
Halmstad var om jag minns rätt Tesla-only ett tag efter öppnandet, har för mig jag laddade där några veckor (eventuellt nån månad) efteråt och då var den fortfarande inte öppen för alla.
40 platser känns för övrigt som rejält tilltaget, hoppas det innebär att man klarar restopparna väl. Borde inte vara några problem att öppna upp för alla med så många laddare.
Nä särskilt inte tillsammans med ionitys rejäla satsning med 6 stolpar.