Nya superchargers i Sverige

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1826
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av BrooklynS »

Arctic Drifter skrev: 16 feb 2024 09:06
mikebike skrev: 09 feb 2024 18:55
toppo skrev: 09 feb 2024 18:08
DeltaUV skrev: 09 feb 2024 16:47
Nu har grävningsarbetet börjat på ICA Maxis parkering i Birsta/Sundsvall North. Placeras bredvid "Bilkrafts" laddare. Oklart ännu hur många platser det blir.
Kul! Mycket bra läge, perfekt lunchstopp för oss bredvid Chop chop när vi tuffar våra 100 mil med start i Stockholm.
Ledsnat på Pizza Hut i Skönsberg? ;)
Instämmer med toppo, kul med vettigare alternativ än Skönsberg.
Dock brukar vi köra den här som soundtrack när vi rullar in sena kvällar: https://open.spotify.com/track/7KWoeBqSdZHEloYKVxssfG :lol:

Oavsett kul med V3/V4 lite längre norrut, snart kanske vi även får en V4 i den norra halvan av Sverige också...?
Den allra första V4 hamnade såvitt jag vet i Härnösand... :D
Tesla Y LR -22 EAP
Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 886
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Arctic Drifter »

BrooklynS skrev: 16 feb 2024 10:17
Den allra första V4 hamnade såvitt jag vet i Härnösand... :D
My bad... Härnösand känns ju som södra sverige men det är tydligen norr om mitten :(
Tesla Model Y Performance
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av mikebike »

Arctic Drifter skrev: 16 feb 2024 10:26
BrooklynS skrev: 16 feb 2024 10:17
Den allra första V4 hamnade såvitt jag vet i Härnösand... :D
My bad... Härnösand känns ju som södra sverige men det är tydligen norr om mitten :(
Ja, och Birsta är gränsfall. ;)
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1826
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av BrooklynS »

Arctic Drifter skrev: 16 feb 2024 10:26
BrooklynS skrev: 16 feb 2024 10:17
Den allra första V4 hamnade såvitt jag vet i Härnösand... :D
My bad... Härnösand känns ju som södra sverige men det är tydligen norr om mitten :(
Svärmor sade alltid att de skulle hälsa på oss i södra Sverige när vi studerade i Umeå...

Referens Kiruna/Tornedalen
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5519
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Gustafsson »

mikebike skrev: 16 feb 2024 08:07
Gustafsson skrev: 16 feb 2024 07:44
Undrar vilken potential V4 har egentligen, kabeln är ju 4 ggr så tjock som v3 som ju klarar minst 260 kW.
Att den är tjockare beror väl på att den är längre.
V4 klarar väl inte mer ström än V3, bara högre spänning?
Lite tjockare isolering kanske krävs....
Jo, men det är rejäl skillnad, grövre än gamla V2 killgissar jag. Känds så iaf. Kanske inte vätskekylda längre?
Edit igen:
https://www.teslarati.com/tesla-v4-supe ... ength/amp/
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av themax »

fth skrev:
Ur ett rent nörd-perspektiv tycker förstås jag också det är kul med v4, men rent praktiskt har det väl ingen som helst betydelse för en Tesla-ägare, eller har jag missat något?



/fth
Testade V4 nyligen men föredrar nog lättheten i kabeln till V3 och V2 framöver. Tyngden på kabeln gjorde att varannan laddkabel låg på backen i Orsa när vi stannade där.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 701
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Lophornis »

Var och besökte Vätterleden supercharger (var ej igång) körde en BMW IX1 med laddporten på högerbak. Tycker laddarna står tätt och hur tänkte de att man ska köra in bilen?
Kan bli trångt.
Sorry på en bild som ligger fel
20240217_150641.jpg
20240217_150623.jpg
20240217_150610.jpg
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av fth »

Lophornis skrev: 17 feb 2024 17:05
Var och besökte Vätterleden supercharger (var ej igång) körde en BMW IX1 med laddporten på högerbak. Tycker laddarna står tätt och hur tänkte de att man ska köra in bilen?
Kan bli trångt.
Det där ser ju extremt konstigt ut, hur tänkte dom där? :?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
bomauritz
Inlägg: 42
Blev medlem: 06 apr 2023 14:56

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av bomauritz »

Var förbi Haninge SuC idag. Märkligt nog inte en enda ICEad plats, trots det var efter lunch och således 95% full parkering när alla ska in och köpa en platta Sofiero (SuC har alltså "tagit" av p-platserna utanför Systembolaget). Parkerade som brukligt längst bort från infarten där det fanns en plats med tomma rutor runtom och otroligt nog stod det ingen bil bredvid när jag kom tillbaka. Står alla planeterna i linje idag tro?
bomauritz
Inlägg: 42
Blev medlem: 06 apr 2023 14:56

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av bomauritz »

fth skrev: 17 feb 2024 19:30
Lophornis skrev: 17 feb 2024 17:05
Var och besökte Vätterleden supercharger (var ej igång) körde en BMW IX1 med laddporten på högerbak. Tycker laddarna står tätt och hur tänkte de att man ska köra in bilen?
Kan bli trångt.
Det där ser ju extremt konstigt ut, hur tänkte dom där? :?

/fth
Troligtvis fick de liten yta men många MW.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av fth »

bomauritz skrev: 17 feb 2024 20:18
fth skrev: 17 feb 2024 19:30
Lophornis skrev: 17 feb 2024 17:05
Var och besökte Vätterleden supercharger (var ej igång) körde en BMW IX1 med laddporten på högerbak. Tycker laddarna står tätt och hur tänkte de att man ska köra in bilen?
Kan bli trångt.
Det där ser ju extremt konstigt ut, hur tänkte dom där? :?

/fth
Troligtvis fick de liten yta men många MW.
Enda poängen med v4 just nu är ju att inga stolpar ska kunna bli blockerade, här slarvar man ju bort den fördelen.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5323
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Nicke Nyfiken »

fth skrev: 17 feb 2024 19:30
Lophornis skrev: 17 feb 2024 17:05
Var och besökte Vätterleden supercharger (var ej igång) körde en BMW IX1 med laddporten på högerbak. Tycker laddarna står tätt och hur tänkte de att man ska köra in bilen?
Kan bli trångt.
Det där ser ju extremt konstigt ut, hur tänkte dom där? :?

/fth
Vad menar du?
Det är ju en vanlig klassisk SuC-utformning där det står 2 bilar efter varandra.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av fth »

Nicke Nyfiken skrev: 17 feb 2024 20:40
fth skrev: 17 feb 2024 19:30
Lophornis skrev: 17 feb 2024 17:05
Var och besökte Vätterleden supercharger (var ej igång) körde en BMW IX1 med laddporten på högerbak. Tycker laddarna står tätt och hur tänkte de att man ska köra in bilen?
Kan bli trångt.
Det där ser ju extremt konstigt ut, hur tänkte dom där? :?

/fth
Vad menar du?
Det är ju en vanlig klassisk SuC-utformning där det står 2 bilar efter varandra.
Jag tycker det ser extremt trångt ut, både mellan stolparna och runt om, svårt att se hur alla stolpar ska kunna utnyttjas samtidigt? Men det kanske är mer plats i verkligheten än vad det ser ut på bild?

/fth
Senast redigerad av fth, redigerad totalt 1 gånger.
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11583
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av martinot »

Felixen skrev: 16 feb 2024 09:46
fth skrev: 16 feb 2024 09:13
Arctic Drifter skrev: 16 feb 2024 09:06
Instämmer med toppo, kul med vettigare alternativ än Skönsberg.
Dock brukar vi köra den här som soundtrack när vi rullar in sena kvällar: https://open.spotify.com/track/7KWoeBqSdZHEloYKVxssfG :lol:

Oavsett kul med V3/V4 lite längre norrut, snart kanske vi även får en V4 i den norra halvan av Sverige också...?
Ur ett rent nörd-perspektiv tycker förstås jag också det är kul med v4, men rent praktiskt har det väl ingen som helst betydelse för en Tesla-ägare, eller har jag missat något?

Är det inte bara andra märken som gynnas av längre kabel och annorlunda placering av stolpe?

/fth
Indirekt gynnas ju teslaägare också eftersom andra märken inte längre kommer att blockera laddare tack vara den längre kabeln och det är ju trevligt tycker jag.
Jo, detta är en klar fördel med dessa nya V4-dispensers även för oss som kör Tesla.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11583
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av martinot »

themax skrev: 16 feb 2024 20:01
fth skrev:
Ur ett rent nörd-perspektiv tycker förstås jag också det är kul med v4, men rent praktiskt har det väl ingen som helst betydelse för en Tesla-ägare, eller har jag missat något?



/fth
Testade V4 nyligen men föredrar nog lättheten i kabeln till V3 och V2 framöver. Tyngden på kabeln gjorde att varannan laddkabel låg på backen i Orsa när vi stannade där.
Det är nog något som är svårt att komma ifrån. När man behöver längre kablar, så behöver man också kraftigare kablar då spänningsfallet annars blir för stort (även med samma effekt).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5323
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Nicke Nyfiken »

fth skrev: 17 feb 2024 20:54
Nicke Nyfiken skrev: 17 feb 2024 20:40
fth skrev: 17 feb 2024 19:30
Lophornis skrev: 17 feb 2024 17:05
Var och besökte Vätterleden supercharger (var ej igång) körde en BMW IX1 med laddporten på högerbak. Tycker laddarna står tätt och hur tänkte de att man ska köra in bilen?
Kan bli trångt.
Det där ser ju extremt konstigt ut, hur tänkte dom där? :?

/fth
Vad menar du?
Det är ju en vanlig klassisk SuC-utformning där det står 2 bilar efter varandra.
Jag tycker det ser extremt trångt ut, både mellan stolparna och runt om, svårt att se hur alla stolpar ska kunna utnyttjas samtidigt? Men det kanske är mer plats i verkligheten än vad det ser ut på bild?

/fth
Jag tror nog att det är samma avstånd som på de gamla V2 och V3. Tror man lurar sig för att V4 stolparna är mycket större och högre än V2 och V3.
Model Y P
Model S P
Model S P
tslaqqq
Inlägg: 541
Blev medlem: 13 sep 2021 15:55

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av tslaqqq »

Lophornis skrev: 17 feb 2024 17:05
Var och besökte Vätterleden supercharger (var ej igång) körde en BMW IX1 med laddporten på högerbak. Tycker laddarna står tätt och hur tänkte de att man ska köra in bilen?
Kan bli trångt.
Sorry på en bild som ligger fel
20240217_150641.jpg20240217_150623.jpg20240217_150610.jpg
Två åt ena hållet två på andra sidan laddarna åt motsatt håll, som de flesta nya platserna där de sätter upp laddare el är dessa kortare avstånd än tidigare!?
Användarvisningsbild
Knix
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 04 jun 2022 09:38

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Knix »

tslaqqq skrev: 18 feb 2024 09:22
Lophornis skrev: 17 feb 2024 17:05
Var och besökte Vätterleden supercharger (var ej igång) körde en BMW IX1 med laddporten på högerbak. Tycker laddarna står tätt och hur tänkte de att man ska köra in bilen?
Kan bli trångt.
Sorry på en bild som ligger fel
20240217_150641.jpg20240217_150623.jpg20240217_150610.jpg
Två åt ena hållet två på andra sidan laddarna åt motsatt håll, som de flesta nya platserna där de sätter upp laddare el är dessa kortare avstånd än tidigare!?
Det ser ut som om avståndet mellan stolparna är kortare än motsvarande v3-layout, men som nämnts tidigare är det troligen bara för att v4-srolparna är mycket större.
Jag var förbi Vättermålen idag och även om det ser lite trångt ut mellan stolparna såg det ut att vara mer ät tillräckligt med utrymme framför och bakom, så det borde inte vara några problem att komma intill. Killarna som jobbade med installationen trodde att stationen kommer öppna denna vecka.
20240219_162923.jpg
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2173
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av jpetters »

Knix skrev:
tslaqqq skrev: 18 feb 2024 09:22
Lophornis skrev: 17 feb 2024 17:05
Var och besökte Vätterleden supercharger (var ej igång) körde en BMW IX1 med laddporten på högerbak. Tycker laddarna står tätt och hur tänkte de att man ska köra in bilen?
Kan bli trångt.
Sorry på en bild som ligger fel
20240217_150641.jpg20240217_150623.jpg20240217_150610.jpg
Två åt ena hållet två på andra sidan laddarna åt motsatt håll, som de flesta nya platserna där de sätter upp laddare el är dessa kortare avstånd än tidigare!?
Det ser ut som om avståndet mellan stolparna är kortare än motsvarande v3-layout, men som nämnts tidigare är det troligen bara för att v4-srolparna är mycket större.
Jag var förbi Vättermålen idag och även om det ser lite trångt ut mellan stolparna såg det ut att vara mer ät tillräckligt med utrymme framför och bakom, så det borde inte vara några problem att komma intill. Killarna som jobbade med installationen trodde att stationen kommer öppna denna vecka.
Då sladden är mycket längre så ser det ju ok ut. Man parkerar med laddaren jäms med B-stolpen istället för bakluckan (på en Tesla).
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare
Inlägg: 403
Blev medlem: 27 nov 2021 17:05

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av DanneB »

jpetters skrev: 19 feb 2024 18:06
Knix skrev:
tslaqqq skrev: 18 feb 2024 09:22
Lophornis skrev: 17 feb 2024 17:05
Var och besökte Vätterleden supercharger (var ej igång) körde en BMW IX1 med laddporten på högerbak. Tycker laddarna står tätt och hur tänkte de att man ska köra in bilen?
Kan bli trångt.
Sorry på en bild som ligger fel
20240217_150641.jpg20240217_150623.jpg20240217_150610.jpg
Två åt ena hållet två på andra sidan laddarna åt motsatt håll, som de flesta nya platserna där de sätter upp laddare el är dessa kortare avstånd än tidigare!?
Det ser ut som om avståndet mellan stolparna är kortare än motsvarande v3-layout, men som nämnts tidigare är det troligen bara för att v4-srolparna är mycket större.
Jag var förbi Vättermålen idag och även om det ser lite trångt ut mellan stolparna såg det ut att vara mer ät tillräckligt med utrymme framför och bakom, så det borde inte vara några problem att komma intill. Killarna som jobbade med installationen trodde att stationen kommer öppna denna vecka.
Då sladden är mycket längre så ser det ju ok ut. Man parkerar med laddaren jäms med B-stolpen istället för bakluckan (på en Tesla).
Får nog bli lite rutor som visar hur man står, annars kommer det troligtvis bli kaos. :lol:
Tesla Model S 90D
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av fth »

Knix skrev: 19 feb 2024 17:46
tslaqqq skrev: 18 feb 2024 09:22
Lophornis skrev: 17 feb 2024 17:05
Var och besökte Vätterleden supercharger (var ej igång) körde en BMW IX1 med laddporten på högerbak. Tycker laddarna står tätt och hur tänkte de att man ska köra in bilen?
Kan bli trångt.
Sorry på en bild som ligger fel
20240217_150641.jpg20240217_150623.jpg20240217_150610.jpg
Två åt ena hållet två på andra sidan laddarna åt motsatt håll, som de flesta nya platserna där de sätter upp laddare el är dessa kortare avstånd än tidigare!?
Det ser ut som om avståndet mellan stolparna är kortare än motsvarande v3-layout, men som nämnts tidigare är det troligen bara för att v4-srolparna är mycket större.
Jag var förbi Vättermålen idag och även om det ser lite trångt ut mellan stolparna såg det ut att vara mer ät tillräckligt med utrymme framför och bakom, så det borde inte vara några problem att komma intill. Killarna som jobbade med installationen trodde att stationen kommer öppna denna vecka.
På den bilden ser det ju faktiskt inte alls så illa ut.

Jag tyckte det såg ut att saknas utrymme runt omkring laddarna på dom första bilderna, men här ser man ju att det bör gå bra att både komma in och ut ur rutorna från båda håll (iaf om långtradarna kan låta bli att parkera som på bilden).

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5323
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Nicke Nyfiken »

fth skrev: 19 feb 2024 18:21
Knix skrev: 19 feb 2024 17:46
tslaqqq skrev: 18 feb 2024 09:22
Lophornis skrev: 17 feb 2024 17:05
Var och besökte Vätterleden supercharger (var ej igång) körde en BMW IX1 med laddporten på högerbak. Tycker laddarna står tätt och hur tänkte de att man ska köra in bilen?
Kan bli trångt.
Sorry på en bild som ligger fel
20240217_150641.jpg20240217_150623.jpg20240217_150610.jpg
Två åt ena hållet två på andra sidan laddarna åt motsatt håll, som de flesta nya platserna där de sätter upp laddare el är dessa kortare avstånd än tidigare!?
Det ser ut som om avståndet mellan stolparna är kortare än motsvarande v3-layout, men som nämnts tidigare är det troligen bara för att v4-srolparna är mycket större.
Jag var förbi Vättermålen idag och även om det ser lite trångt ut mellan stolparna såg det ut att vara mer ät tillräckligt med utrymme framför och bakom, så det borde inte vara några problem att komma intill. Killarna som jobbade med installationen trodde att stationen kommer öppna denna vecka.
På den bilden ser det ju faktiskt inte alls så illa ut.

Jag tyckte det såg ut att saknas utrymme runt omkring laddarna på dom första bilderna, men här ser man ju att det bör gå bra att både komma in och ut ur rutorna från båda håll (iaf om långtradarna kan låta bli att parkera som på bilden).

/fth
Fortfarande en korkad utformning som gör att blockning av laddstolpar kommer förekomma frekvent om den är öppen för alla elbilar.

Hade sladdarna varit så långa att de räckt till andra sidan bilen så hade det funkat. Men så långa är de inte.

Så själv hur det fungerar i praktiken igår i Orsa som har samma utformning. 33% av alla stolparna var blockade när vi kom dit.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Knix
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 04 jun 2022 09:38

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Knix »

Nicke Nyfiken skrev: 19 feb 2024 19:29
Hade sladdarna varit så långa att de räckt till andra sidan bilen så hade det funkat. Men så långa är de inte.
Inte?
Tesla Björn lyckades ladda en ID Buzz på v4-SuC på Gardemoen i rätt ruta (med kontakten på motsatt sida som stolpen.)
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2173
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av jpetters »

Knix skrev:
Nicke Nyfiken skrev: 19 feb 2024 19:29
Hade sladdarna varit så långa att de räckt till andra sidan bilen så hade det funkat. Men så långa är de inte.
Inte?
Tesla Björn lyckades ladda en ID Buzz på v4-SuC på Gardemoen i rätt ruta (med kontakten på motsatt sida som stolpen.)
Ja, rakt över bilen så borde sladden räcka på flertalet bilar. Kanske inget för de som är rädda om lacken och möjligen inte största SUVarna.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5323
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Nya superchargers i Sverige

Inlägg av Nicke Nyfiken »

jpetters skrev: 19 feb 2024 20:12
Knix skrev:
Nicke Nyfiken skrev: 19 feb 2024 19:29
Hade sladdarna varit så långa att de räckt till andra sidan bilen så hade det funkat. Men så långa är de inte.
Inte?
Tesla Björn lyckades ladda en ID Buzz på v4-SuC på Gardemoen i rätt ruta (med kontakten på motsatt sida som stolpen.)
Ja, rakt över bilen så borde sladden räcka på flertalet bilar. Kanske inget för de som är rädda om lacken och möjligen inte största SUVarna.
I Orsa funkar det inte på en Model Y. Jag försökte igår. :evil:
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar