BYD EV30 Van med 40 mils räckvidd, för 25.500 euro
Postat: 03 maj 2019 01:10
"Den kinesiska tillverkaren SAIC, genom sitt brittiska dotterbolag LDV på Commercial Vehicle Show i Birmingham andra e-transportör efter EV80 presenterar: Den mindre EV30 produktion av 85 kW och finns med kort eller lång hjulbas och två batterialternativ.
Det finns ett urval av batteripaket med kapacitet på 35 eller 53 kWh, vilket bör säkerställa intervall på upp till 280 eller 400 km. Enligt tillverkaren kommer EV30 att snabbt laddas. Batteriet bör följaktligen laddas med likadad laddning på 45 minuter till 80 procent. Batterierna levereras av CATL.
Den EV30 som visas på den brittiska mässan är en kopia för den kinesiska marknaden. Som LDV påpekar skiljer sig modellen för Europa i vissa avseenden. Till exempel kommer den senare att ha ett dubbelsitsalternativ, den ovannämnda större 85 kW-motorn och en dubbel baklucka.
I grund och botten erbjuds EV30 med två olika hjulbaser: Varianter med 2,91 m hjulbas har en lastvolym på 5 kubikmeter och en nyttolast på 855 kg. Det andra alternativet med 3,29 m hjulbas erbjuder 6,3 kubikmeter lastvolym och 1000 kg nyttolast. Maxhastigheten ges i båda versionerna med nästan 130 km / h.
Modellen är byggd i Kina, som den första exportmarknaden, tillverkaren har Storbritannien i åtanke. Där kommer EV30 att erbjudas från början av 2020 till priser som börjar på cirka 22 000 pund (strax över 25 500 euro). Försäljningen i Storbritannien kommer att hanteras av Harris Automotive Distributors. "Efter dagens presentation av EV30 är det säkert att LDV har visat hur lättillgängliga kommersiella fordon är kommersiella", säger Mark Barrett, General Manager för LDV UK & Ireland. Med nämnda intervall skulle det vara enklare än någonsin att använda fördelarna med elektromobilitet. "
https://www.electrive.net/2019/05/02/br ... rter-ev30/
Det finns ett urval av batteripaket med kapacitet på 35 eller 53 kWh, vilket bör säkerställa intervall på upp till 280 eller 400 km. Enligt tillverkaren kommer EV30 att snabbt laddas. Batteriet bör följaktligen laddas med likadad laddning på 45 minuter till 80 procent. Batterierna levereras av CATL.
Den EV30 som visas på den brittiska mässan är en kopia för den kinesiska marknaden. Som LDV påpekar skiljer sig modellen för Europa i vissa avseenden. Till exempel kommer den senare att ha ett dubbelsitsalternativ, den ovannämnda större 85 kW-motorn och en dubbel baklucka.
I grund och botten erbjuds EV30 med två olika hjulbaser: Varianter med 2,91 m hjulbas har en lastvolym på 5 kubikmeter och en nyttolast på 855 kg. Det andra alternativet med 3,29 m hjulbas erbjuder 6,3 kubikmeter lastvolym och 1000 kg nyttolast. Maxhastigheten ges i båda versionerna med nästan 130 km / h.
Modellen är byggd i Kina, som den första exportmarknaden, tillverkaren har Storbritannien i åtanke. Där kommer EV30 att erbjudas från början av 2020 till priser som börjar på cirka 22 000 pund (strax över 25 500 euro). Försäljningen i Storbritannien kommer att hanteras av Harris Automotive Distributors. "Efter dagens presentation av EV30 är det säkert att LDV har visat hur lättillgängliga kommersiella fordon är kommersiella", säger Mark Barrett, General Manager för LDV UK & Ireland. Med nämnda intervall skulle det vara enklare än någonsin att använda fördelarna med elektromobilitet. "
https://www.electrive.net/2019/05/02/br ... rter-ev30/