Tror Ljusdal är för långt från fjällen och för nära Hudiksvall. Men i korsningen mellan Riksväg 83 (Tönnebro - Bollnäs - Ljusdal - Ånge) och Riksväg 84 (Hudiksvall - Ljusdal - Sveg - Funäsdalen) hade det ju teoretiskt kunnat passa med en station. Finns ju plats för en sån där också. Kanske kommer i framtiden.
Det talades ju om Ljusdal ett tag. Som jag förstått det är kommunen mycket för att få folk att "stanna till" i kommunen, t.ex. låter de tillsvidare elen vara gratis på den CCS/chademo som finns.
För mig är Ljusdal perfekt, Stopp i Gävle, sedan stopp o Ljusdal (brukar nu supporta ICA där genom att handla medans jag laddar det sista), på väg till Klövsjö, men ja ska man mer västerut är ju Sveg betydligt bättre egentligen.
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Igår tisdag försökte jag ladda min MS Raven med fri SuC på dessa laddare men kom inte längre än att den visade mörkblått ljus i laddporten. Jag antar att fler kan råka ut för samma sak. Jag fick använda en av de gamla laddarna.
Igår tisdag försökte jag ladda min MS Raven med fri SuC på dessa laddare men kom inte längre än att den visade mörkblått ljus i laddporten. Jag antar att fler kan råka ut för samma sak. Jag fick använda en av de gamla laddarna.
Hmm, kan det vara så att fri SuC inte gäller i V3? Hade varit intressant om det var så, eller var det bara något tokigt just nu.
Jag hade CCSadapter annars hade jag inte fått något ljus i laddporten. Jag fick med CCSadaptern vid köpet och med upplysningen om att bilen är byggd för att också ladda med CCS. Så det kan nog fortfarande vara så att fler än jag kan råka ut för att ännu så längd inte kunna ladda V3 i Sveg.
Jag hade CCSadapter annars hade jag inte fått något ljus i laddporten. Jag fick med CCSadaptern vid köpet och med upplysningen om att bilen är byggd för att också ladda med CCS. Så det kan nog fortfarande vara så att fler än jag kan råka ut för att ännu så längd inte kunna ladda V3 i Sveg.
När jag uppgraderade min MS85D-2016 med CCS glömde Upplands Väsby att lägga på den tillhörande mjukvaran. Ett samtal senare så hade de förberett för nedladdning. Dagen efter fungerade det att ladda med CCS-adaptern.
-16 Model S 85D Multi-Coat Red
-09 Think City Gul
-09 Think City Svart
Jag hade CCSadapter annars hade jag inte fått något ljus i laddporten. Jag fick med CCSadaptern vid köpet och med upplysningen om att bilen är byggd för att också ladda med CCS. Så det kan nog fortfarande vara så att fler än jag kan råka ut för att ännu så längd inte kunna ladda V3 i Sveg.
Har du lyckats ladda med CCS någon annanstans? Om inte kanske du kan testa det för att kunna ringa in om problemet är laddarna eller bilen.
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD 2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Jag hade CCSadapter annars hade jag inte fått något ljus i laddporten. Jag fick med CCSadaptern vid köpet och med upplysningen om att bilen är byggd för att också ladda med CCS. Så det kan nog fortfarande vara så att fler än jag kan råka ut för att ännu så längd inte kunna ladda V3 i Sveg.
Har du lyckats ladda med CCS någon annanstans? Om inte kanske du kan testa det för att kunna ringa in om problemet är laddarna eller bilen.
Jag hade CCSadapter annars hade jag inte fått något ljus i laddporten. Jag fick med CCSadaptern vid köpet och med upplysningen om att bilen är byggd för att också ladda med CCS. Så det kan nog fortfarande vara så att fler än jag kan råka ut för att ännu så längd inte kunna ladda V3 i Sveg.
Har du lyckats ladda med CCS någon annanstans? Om inte kanske du kan testa det för att kunna ringa in om problemet är laddarna eller bilen.
Jag hade CCSadapter annars hade jag inte fått något ljus i laddporten. Jag fick med CCSadaptern vid köpet och med upplysningen om att bilen är byggd för att också ladda med CCS. Så det kan nog fortfarande vara så att fler än jag kan råka ut för att ännu så längd inte kunna ladda V3 i Sveg.
Har du lyckats ladda med CCS någon annanstans? Om inte kanske du kan testa det för att kunna ringa in om problemet är laddarna eller bilen.
Jag har laddat med CCSadapyern tidigare.
Vad sa supporten? Eller kollade du inte med dom?
Kag kollade inte utan laddade lita på gamla laddarna och körde vidare till Mora. Tänkte inte på supporten. Jag har aldrig ringt dem och tänkte inte på dem. Återigen hoppas jag på fler rapporter från Sveg.
Jag hade CCSadapter annars hade jag inte fått något ljus i laddporten. Jag fick med CCSadaptern vid köpet och med upplysningen om att bilen är byggd för att också ladda med CCS. Så det kan nog fortfarande vara så att fler än jag kan råka ut för att ännu så längd inte kunna ladda V3 i Sveg.
Har du lyckats ladda med CCS någon annanstans? Om inte kanske du kan testa det för att kunna ringa in om problemet är laddarna eller bilen.
Jag har laddat med CCSadapyern tidigare.
Vad sa supporten? Eller kollade du inte med dom?
Kag kollade inte utan laddade lita på gamla laddarna och körde vidare till Mora. Tänkte inte på supporten. Jag har aldrig ringt dem och tänkte inte på dem. Återigen hoppas jag på fler rapporter från Sveg.
Kan det vara så att de inte öppnat ännu? De finns ju inte med här iaf:
Laddar nu med CCS-uppgraderad Model S 100D. Funkar fint. Otroligt skönt med denna laddare efter fjällsvistelse.
Gott! Vad fick du för effekt när du laddade?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik