Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
nope
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 24 aug 2022 17:23

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av nope »

Waboba skrev:
nope skrev:
Hej! Jag tänkte bara kolla om det finns nån här som väntar på sin M3P och eventuellt skulle vara intresserad av att spara en rejäl hacka och dessutom få tillgång till en sprillans ny M3P genast?
Jag har lagt ut min M3P som hämtades ut förra månaden under "säljes > bilar"-tråden. Mer info finns att hämta där, men i korthet: den har bara gått 33 mil och jag kan tänka mig sälja den för 719,000 kr.
Svensksåld med möjlighet att ta över fördelaktig finansiering hos DNB. 0 - 100 km/h på 3,3s och 513 hästar, men det känner nog de flesta till. ;) Säljes p.g.a. ändrade behov.
Har den drag?
Det är definitivt drag i den ;) ... men nej, den saknar dragkrok tyvärr.
JohnMurphy
Inlägg: 10
Blev medlem: 10 okt 2022 02:14

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JohnMurphy »

Nu har jag också bokat tid för upphämtning. Det blir i nästa vecka. Otåligheten är monumental och jag passar på att läsa manualen. Jag blir inte mindre sugen.
Tesla Model 3 Long Range AWD
https://bit.ly/37fk1Pk
Avalon
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 okt 2022 17:01

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Avalon »

Hej,
Är ny på forumet och i väntan på min nya förmånsbil. Beställdes i mars/april. Svart/svart M3LR med aero.

Har fått "Uppskattad leveranstid Nov 21-Dec 28". Svart/svart M3LR med aero.

Om man inte fått VIN tilldelad ännu, är risken stor att leveransen kan skjutas fram? Någon som har erfarenhet...?
Hagiwagi
Inlägg: 13
Blev medlem: 04 okt 2022 19:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Hagiwagi »

Beställde i maj och har nu samma leverans fönster som om man beställer en idag så jag skulle inte bli förvånad om din blir framflyttad med.
Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

Jag beställde 8/4-22 har inte hört ett skit.
Men jag hoppas på i år eftersom det är båtar på G
Alexander01
Inlägg: 34
Blev medlem: 12 apr 2022 11:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Alexander01 »

Min bil (M3 LR) hade EDD Jan - mars 2023 när jag lade beställningen i juni. Sedan flyttades edd till november 2022, för att för ca en vecka sedan flyttas till jan-mars 2023 (ursprungsfönster).
Mike99
Inlägg: 10
Blev medlem: 08 sep 2022 22:10

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Mike99 »

Samma problem med EDD för mig. Hade från beställning EDD apr-jun 2023. Därefter ständig förbättring till nov 2022 tills för en vecka sedan då apr-jun 2023 kom tillbaka. Om man beställer samma konfiguration idag är EDD jan-mar 2023. Skumt.

Tesla svarade mig enligt nedan.


Vi har uppdaterat leveransestimaten, så nu visar de bara estimatet som var satt när du la beställning fram tills dess att en bil allokerats till din beställning/beställningar. Vi allokerar fortsatt ut bilar utefter orderdatum. Så fort vi har någon uppdatering kring din beställning kommer vi att uppdatera dig per SMS.

Vi gör allt vi kan för att kunna leverera en bil till dig så fort som det bara går.

När du fått en bil allokerad så kommer du få ett mer konkret estimat inne på teslakontot!

Vi kommer inte ha det dynamiska leveransestimatet längre då vi tagit till oss den feedbacken som kommit in.
Alexander01
Inlägg: 34
Blev medlem: 12 apr 2022 11:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Alexander01 »

Tror knappast min bil kommer att levereras före årsskiftet, beställde midnight silver, som verkar vara en ovanlig färg:)
Sen att Tesla ska leverera efter orderdatum verkar ej heller stämma, minns bara hur det gick med MY i våras..
DjHans
Inlägg: 8
Blev medlem: 17 aug 2022 09:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av DjHans »

Ingen som fått upphätmningsdatum i närtid? Ryktades om att det var leverans på g till Sverige med en båt som kom till Belgien i förra veckan!
Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

DjHans skrev:
Ingen som fått upphätmningsdatum i närtid? Ryktades om att det var leverans på g till Sverige med en båt som kom till Belgien i förra veckan!
Det är enda jag fick veta var att min uppskattade tid för model 3 LR var Februari 2023 Norrköping
Dom sa att det inte sålts många LR utan mer Performance
Och de kunde inte se något annat heller
Alexander01
Inlägg: 34
Blev medlem: 12 apr 2022 11:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Alexander01 »

Jag blev uppringd av Tesla SA igår, där han bekräftade att det estimerade leveransfönstret jan-mars 2023 gäller och det finns inget som tyder på att bilen kommer att kunna levereras under Q4 2022. Han undrade även om jag önskade kvarstå som intressent på bilen.
Från nov - nov 2022 till jan-mars 2023 + osäkerhet kring bonusregler fr o m 2023 = :oops:
Användarvisningsbild
Voivoi
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 18 sep 2022 09:12
Ort: Varberg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Voivoi »

Voivoi skrev:
Beställde 23/9, 3LR Svart enligt leverans i app Dec11-Feb04. Hoppas det blir en julklapp i Dec. :D
Idag har leverans datum försvunnit :o
Tesla model 3 Long Range svart, årsmodell 2022
dah1berg
Inlägg: 36
Blev medlem: 30 aug 2021 14:25
Ort: Jönköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dah1berg »

Samma för mig, nu hoppas vi på leverans innan årsskiftet!! :D
Användarvisningsbild
erikande02
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 27 sep 2019 21:55
Ort: Karlstad

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av erikande02 »

Samma här. Eftersom leveransdatumet blivit mer och mer specifikt hoppas jag på leverans före årsskiftet.
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 774
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jaegaern »

Alexander01 skrev:
Jag blev uppringd av Tesla SA igår, där han bekräftade att det estimerade leveransfönstret jan-mars 2023 gäller och det finns inget som tyder på att bilen kommer att kunna levereras under Q4 2022. Han undrade även om jag önskade kvarstå som intressent på bilen.
Från nov - nov 2022 till jan-mars 2023 + osäkerhet kring bonusregler fr o m 2023 = :oops:
Vad beställde du och när?

Edit:
Och är det någon som blivit matchad denna batch ännu? SA sade på telefon när jag ringde in idag och frågade en annan sak, att de förmodligen börjar matcha Y, sedan 3.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Christian_M
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 okt 2022 13:55
Ort: Västerlanda

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Christian_M »

Min status har också blivit TBD.. Hade nov-dec 22 på webben och i appen innan. Model 3 Performance. Säljaren trodde det inte skulle vara några förseningar när jag beställde bilen. Blir av med min bil i december så det vore ju skönt om detta löser sig :)
Alexander01
Inlägg: 34
Blev medlem: 12 apr 2022 11:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Alexander01 »

Jaegaern skrev:
Alexander01 skrev:
Jag blev uppringd av Tesla SA igår, där han bekräftade att det estimerade leveransfönstret jan-mars 2023 gäller och det finns inget som tyder på att bilen kommer att kunna levereras under Q4 2022. Han undrade även om jag önskade kvarstå som intressent på bilen.
Från nov - nov 2022 till jan-mars 2023 + osäkerhet kring bonusregler fr o m 2023 = :oops:
Vad beställde du och när?

Edit:
Och är det någon som blivit matchad denna batch ännu? SA sade på telefon när jag ringde in idag och frågade en annan sak, att de förmodligen börjar matcha Y, sedan 3.
Beställde en M3 LR (midnight silver) i juni 2002 strax efter det att jag tog bort ordern på den tidigare beställda MY LR som inte kunde levereras före dagen för det nya bonustaket.
Senast redigerad av Alexander01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 774
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jaegaern »

Alexander01 skrev:
Jaegaern skrev:
Alexander01 skrev:
Jag blev uppringd av Tesla SA igår, där han bekräftade att det estimerade leveransfönstret jan-mars 2023 gäller och det finns inget som tyder på att bilen kommer att kunna levereras under Q4 2022. Han undrade även om jag önskade kvarstå som intressent på bilen.
Från nov - nov 2022 till jan-mars 2023 + osäkerhet kring bonusregler fr o m 2023 = :oops:
Vad beställde du och när?

Edit:
Och är det någon som blivit matchad denna batch ännu? SA sade på telefon när jag ringde in idag och frågade en annan sak, att de förmodligen börjar matcha Y, sedan 3.
Beställde en M3 LR (midnight silver) i juni 2002 strax efter det att jag tog bord ordern på dentidigare beställda MY LR som inte kunde levereras före dagen för det nya bonustaket.
Alright, jag beställde 10e juni, dock en RWD. Har fått TBD i leveransdatum nu istället för nästa år. Tesla sade dock på telefonen att de inte börjat matcha alla model 3 ännu då de börjar med model Y. Även om förväntat datum var nästa feb/mars (nästa batch då antar jag), kan man ju hoppas på innan snön kommer. För några veckor sedan ringde jag in för en annan sak, då sade de att allt pekar på att jag får leverans nu i början av november då de ska få ett väldigt stort antal bilar nu. Så de säger lite emot varandra ibland.

Vi märker!
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Alexander01
Inlägg: 34
Blev medlem: 12 apr 2022 11:59

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Alexander01 »

EDD datumet är borta i appen sedan 2 dagar tillbaka. Är det läge att börja känna lite hopp?:)
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 774
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jaegaern »

Alexander01 skrev:
EDD datumet är borta i appen sedan 2 dagar tillbaka. Är det läge att börja känna lite hopp?:)
Ja det tycker jag! Jag gör det iaf, med risk för att bli besviken. EDD var ju ändå i typ mars för mig.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

Är det någon som vet något om alla båtar som är på G https://tesla-updates.github.io/
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 774
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jaegaern »

Johan-noob skrev:
Är det någon som vet något om alla båtar som är på G https://tesla-updates.github.io/
Tror sista båten för denna leveranscykel har lagt till redan. Alltså i Nederländerna.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Johan-noob
Inlägg: 89
Blev medlem: 31 mar 2022 12:34
Ort: Norrköping

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Johan-noob »

Jaegaern skrev:
Johan-noob skrev:
Är det någon som vet något om alla båtar som är på G https://tesla-updates.github.io/
Tror sista båten för denna leveranscykel har lagt till redan. Alltså i Nederländerna.
Det låter tråkigt då blir det ingen bil detta år ?
DjHans
Inlägg: 8
Blev medlem: 17 aug 2022 09:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av DjHans »

Johan-noob skrev:
Är det någon som vet något om alla båtar som är på G https://tesla-updates.github.io/
"HOEGH COPENHAGEN ETA Zeebrugge on 05 Nov. The ship is on a scheduled service which means it will make non-Tesla related
stops on the way. Next stop Malta and then on to Livorno Italy." saxat från 2022 Tesla shipping movements

Så som jag tolkat det så kommer bilarna vi får i Sverige från Zeebrugge i Belgien. Så förhoppningsvis får vi en del bilar i början på November!
Användarvisningsbild
Jaegaern
Teslaägare
Inlägg: 774
Blev medlem: 22 jul 2021 10:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jaegaern »

DjHans skrev:
Johan-noob skrev:
Är det någon som vet något om alla båtar som är på G https://tesla-updates.github.io/
"HOEGH COPENHAGEN ETA Zeebrugge on 05 Nov. The ship is on a scheduled service which means it will make non-Tesla related
stops on the way. Next stop Malta and then on to Livorno Italy." saxat från 2022 Tesla shipping movements

Så som jag tolkat det så kommer bilarna vi får i Sverige från Zeebrugge i Belgien. Så förhoppningsvis får vi en del bilar i början på November!
Nämen, den har jag missat! Lite hoppfull nu då!
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022

Köp det mest uppenbara tillbehöret Tesla glömde till model Y https://etsy.me/3jlFpbV

Beställa lastgaller till grossistpris? Se mer här viewtopic.php?p=717298#p717298
Skriv svar