Ja, alltså....
Uthämtning av 1 st LR AWD med AP, Vit, med 18" skedde enligt tidigare lovat, den 24/5 14:00
Själva dokumenthanteringen före och under köpet var nästan obehagligt snabbt avklarat. Viktor i Malmö var lite stressad, så han blev glad när jag berättade att jag redan läst manualen och har ganska bra koll på bilen. Så 14:20 körde jag ut bilen ur hallen. Jag har alltså aldrig kört, ens åkt i en elbil. Så det var lite skumt när bilen helt plötsligt rullade iväg.
Bilen såg bra ut, förutom de lite buckliga gummilisterna, som tydligen är Tesla-standard på Model 3.. Får se om jag anmäler detta. Kan vara så lite att de säger att det är inom spec, de är inte jättebuckliga. Fattades ett fäste till solskyddet på passagerarsidan, men det åtgärda de meddetsamma.
Lacken såg bra ut. Jag detaljgranskade inte bilen, men hela bilen var ren och fin. Första turen gick hem på E6:an och redan på första påfartsrampen blev det ju att testa lite. Satan i gatan. Nästan obehagligt fort. Detsamma gäller ju när man ska ut i ytterfilen. Det är bara att trycka till lite så är man ju "gone in 60 seconds". Blev totalt 17 mil första dagen och passade på att köra in om SuC Löddeköpinge för att testa så att det fungerade. Jodå.
Passade på att mäta ljudnivån i bilen (samma telefon, samma vägsträcka). Den är 1 dB tystare än min XC60 vid 110 km/h så det är ju ett bra betyg eftersom min XC60 har laminerade rutor. Har lite issues med spotify och radion. Man kan alltså inte leta frekvenser manuellt? Man måste knappa in en exakt frekvens? Jag saknar några radiokanaler. Spotify är inte inloggat (kan spela musik, men det står en fråga om man vill logga in). Antar att det är SBS som inte vet hur man använder spotify

På tal om ljud, så blev det en hard reset direkt när jag hämtade bilen. Det bara sprakade lite ur högtalarna. Men efter det, vilket fantastiskt ljud. Helt sjukt bra.
Kan tillägga att både navkapslarna och träpanelen är betydligt snyggare i verkligheten än på bild. Tycker faktiskt att den passar bättre med kapslarna än utan.
Nåväl, resan hem gick bra och det var väl inte en supereffektiv körning
Men 173 Wh/km (jag är ju ändå medelålders)

Jag vet att många har varit upprörda på mig här inne och vi har haft lite sammandrabbningar. Men det är ju det som forum är till för, att diskutera och argumentera. Jag har fortfarande inte köpt hela Tesla-konceptet. Tycker det är en fantastisk bil (det har jag gjort hela tiden, men ännu mer nu). Återstår väl att se om jag tycker lika om ett år eller så.
Regenereringen var otäck, jösses vad stark den var. Det kommer att ta lite tid att vänja sig. Jag har inte alls den körstilen i kroppen att man ska hålla farten så långt innan korsning/rödljus/sväng. Så därför har jag tillfälligt ställt ner den på low. Upplevde bilens TACC som lite nervös och osäker. Men jag har ju inte haft TACC tidigare. Säkerligen en vanesak hur man hanterar den bäst. AP fungerade också bra, men avvägningen att "apply light force" i rätt mängd var lite svår. Antingen för lite, eller för mycket. Vilket då resulterade i att AP kopplades ur.
Jag kommer nog fortsätta att argumentera med er och nu kan ni ju inte säga att lyssna inte på honom, han har ju inte ens provat en Tesla
Mvh
Jeppe