Sida 1 av 1

Problem med homelink

Postat: 02 jun 2019 11:32
av Alx
Hej,

Jag försöker ställa in homelink på min model s, 2018.
Har en garageport från crawford med automatisk öppnare, modell 2019.

Jag går in i rätt läge i bilen, trycker programmera, står framför bilen och håller knappen intryck på fjärren 30-40sek. Inget blink.
Provar igen och trycker frentiskt 30-40sek på fjärren. Inget blink.
Provar igen, håller in 3-4sek sen släpper och trycker igen i 30-40sek. Inget blink.

Någon som har något tips för att få liv i funktionen? Gör jag något fel? Håller fjärren ca 50cm från tesla loggan i fronten.

Re: Problem med homelink

Postat: 03 jun 2019 23:04
av Alx
Inga kloka tankar? :cry:

Re: Problem med homelink

Postat: 03 jun 2019 23:07
av Jeppe_E
Vilken mjukvara har du och vilken frekvens har du på porten?

Jag vill påstå att om du har 868Mhz på porten så behöver du den senaste versionen 2019.16.3

Re: Problem med homelink

Postat: 03 jun 2019 23:19
av Alx
Har 2019.16.2 installerad idag. Fjärrkontrollerna till porten går på 433Mhz.
Portmotorn heter Crawford Magic 1000.

https://www.crawfordgarageportar.se/sv/ ... /1008.html

Re: Problem med homelink

Postat: 04 jun 2019 00:08
av Jeppe_E
Alx skrev:
Har 2019.16.2 installerad idag. Fjärrkontrollerna till porten går på 433Mhz.
Portmotorn heter Crawford Magic 1000.

https://www.crawfordgarageportar.se/sv/ ... /1008.html
Konstigt, jag har en gammal port från 2005. Den funkade direkt. Prova att tryck släpp flera gånger, typ 5 sekunder

Re: Problem med homelink

Postat: 07 jun 2019 12:39
av docf
Jag har en ny port, samma problem. Garagetportsexperten i Malmö. Var kollar man frekvensen på porten?

Re: Problem med homelink

Postat: 07 jun 2019 15:27
av Jeppe_E
docf skrev:
Jag har en ny port, samma problem. Garagetportsexperten i Malmö. Var kollar man frekvensen på porten?
Förslagsvis på motorn i taket. Bör finnas en märkplåt, eller en beteckning på själva motorn. Sen är det bara att googla

Re: Problem med homelink

Postat: 02 jul 2019 21:54
av Alx
docf skrev:
Jag har en ny port, samma problem. Garagetportsexperten i Malmö. Var kollar man frekvensen på porten?
Fick du ordning på det? Jag har inte orkat ringa Tesla ännu. :roll:

Re: Problem med homelink

Postat: 03 jul 2019 15:09
av JFL
Har ni testat detta?

"Sommer evo+/Pearl 922MHz, Sommer 310MHz (TX03-310 on the back of the transmitter), and Direct Drive 310MHz (blue buttons on the transmitter) require use of the “D-Mode” for HomeLink programming. Currently, in Model S and Model X vehicles, this mode (labeled as “Default Receiver”) can be found under the “Change Transmit Mode” option in the HomeLink Settings screen. Switching to this mode, then following the on-screen instructions, should enable you to program your evo+/Pearl 922MHz, Sommer 310MHz, and Direct Drive 310MHz garage door openers. However, this mode is not currently available on Model 3 vehicles. For resolution of this issue please contact Tesla Customer Service at 1-888-518-3752, or Sommer support at 877-766-6607. Tesla is working to resolve this issue."

Re: Problem med homelink

Postat: 04 jul 2019 20:02
av Alx
Jag har 2 alternativ i bilen för homelink. Inget av de verkar funka.

Väljer jag Universell hittar den på 1 sekund och står att det är klart men då har jag inte ens tryckt på någon knapp ännu utan den hittar någon port per automatik.
Provade att trycka för att se om det kanske var grannarnas port men så verkar inte vara fallet. :cry:

Re: Problem med homelink

Postat: 30 sep 2020 18:23
av Ekholm
Vet någon om Tesla fått ordning på problemet (för model 3)?
Jag har Aperto med "pearl twin" fjärr, den verkar vara 922 MHz, men fick det inte att fungera i något av HomeLink lägena (Standard/D/UR)
JFL skrev:
Har ni testat detta?

"Sommer evo+/Pearl 922MHz, Sommer 310MHz (TX03-310 on the back of the transmitter), and Direct Drive 310MHz (blue buttons on the transmitter) require use of the “D-Mode” for HomeLink programming. Currently, in Model S and Model X vehicles, this mode (labeled as “Default Receiver”) can be found under the “Change Transmit Mode” option in the HomeLink Settings screen. Switching to this mode, then following the on-screen instructions, should enable you to program your evo+/Pearl 922MHz, Sommer 310MHz, and Direct Drive 310MHz garage door openers. However, this mode is not currently available on Model 3 vehicles. For resolution of this issue please contact Tesla Customer Service at 1-888-518-3752, or Sommer support at 877-766-6607. Tesla is working to resolve this issue."

Re: Problem med homelink

Postat: 23 nov 2021 20:33
av Robert Hernefeldt
Jag har nu installerat en Crawford Magic och ska pröva ställa in bilen. Spännande. Fick du till det ?