Sida 1 av 1

Intresserad av M3 Performance

Postat: 22 jun 2019 13:30
av mrmuscle
Vill byta till Elbil från min V60 T6!
Jag vill hemskt gärna ha en M3 Performance.
Jag är anställd på heltid, men har också en
enskild firma som dock är en sidoverksamhet men endast små mindre intäkter.

Vad jag förstått så verkar det bästa vara
att ta bilen privat och sedan dra av för milersättning för firmans verksamhet.

Vad är bästa finanseirings sättet, någon här som skaffat en performance privat?

billån via andrahandspartner Tesla? Ränta?
År avbet?

Privatleasing?
Företagsleasing på firman ändå?

Intresserad av M3 Performance

Postat: 22 jun 2019 14:03
av taliz
Beställde en P privat, finansiering via Tesla/DNB. Ränta 1,95%, 2,2% effektiv.
Upp till 7 års avbetalning. Kontantinsats 20%.

Re: Intresserad av M3 Performance

Postat: 22 jun 2019 14:06
av mrmuscle
taliz skrev:
Beställde en P privat, finansiering via Tesla/DNB. Ränta 1,95%, 2,2% effektiv.
Upp till 7 års avbetalning. Kontantinsats 20%.
Nöjd med bilen? :)

Vad blev månadskostnaden exl försäkring?

Re: Intresserad av M3 Performance

Postat: 22 jun 2019 18:36
av taliz
mrmuscle skrev:
taliz skrev:
Beställde en P privat, finansiering via Tesla/DNB. Ränta 1,95%, 2,2% effektiv.
Upp till 7 års avbetalning. Kontantinsats 20%.
Nöjd med bilen? :)

Vad blev månadskostnaden exl försäkring?
Inte fått leverans än, 29/6 förhoppningsvis. Bild
Lite över 7k/mån hamnar lånet på i mitt fall.

Re: Intresserad av M3 Performance

Postat: 22 jun 2019 18:38
av mrmuscle
Vad är priset nu på P, före och efter 60k bonus?
Vilka uppläggningsmöjligheter finns för lånet?

Intresserad av M3 Performance

Postat: 22 jun 2019 18:51
av taliz
mrmuscle skrev:
Vad är priset nu på P, före och efter 60k bonus?
Vilka uppläggningsmöjligheter finns för lånet?
Surfa in på tesla.com och bygg så ser du. Nånstans runt 670 efter bonus. Svart färg kommer kosta 11k extra from 1e juli sägs det.

Om du ändrar siffrorna i slutet på URLen nedan till det pris du får i konfiguratorn så kan du se vad det finns för lånealternativ.
(Den är annars tillgänglig efter man lagt beställning)

https://tesla.dealerpad.net/SE/tesla-se ... e=67598000

Re: Intresserad av M3 Performance

Postat: 22 jun 2019 20:31
av TeslaTissel
Jag har kört after 4 april ca 1.100 mil med ”Tissel”.

Otroligt mångsidig och det är en rejäl skillnad mellan körläget Chill och Sport!

Förutom den sanslösa accelerationen får du en bil som dessutom går att köra helt (normalt).
Effektmässigt i energiförluster är det inte så stor skillnad med min erfarenhet till Model 3 Dual Motor.
Kanske 5-10 % sämre. Men Model 3 Dual Motor är inte fy skam heller.
Skrynklar solvarm asfalt kring fyra sekunder.

Funderar på att ordna banmöten i Mälardalen? Många skulle vara glada lära känna P-modellen mer.

Men så är det tid också ;)
För övrigt kallas modellen inte M3 :D
Tissel-DSC03894.jpg

Intresserad av M3 Performance

Postat: 22 jun 2019 21:09
av taliz
TeslaTissel skrev:
Jag har kört after 4 april ca 1.100 mil med ”Tissel”.

Otroligt mångsidig och det är en rejäl skillnad mellan körläget Chill och Sport!

Förutom den sanslösa accelerationen får du en bil som dessutom går att köra helt (normalt).
Effektmässigt i energiförluster är det inte så stor skillnad med min erfarenhet till Model 3 Dual Motor.
Kanske 5-10 % sämre. Men Model 3 Dual Motor är inte fy skam heller.
Skrynklar solvarm asfalt kring fyra sekunder.

Funderar på att ordna banmöten i Mälardalen? Många skulle vara glada lära känna P-modellen mer.

Men så är det tid också ;)
För övrigt kallas modellen inte M3 :D
Tissel-DSC03894.jpg
Fick du med låsbultar till hjulen?
Måste nog skaffa det till min annars.

PS. Vore nog snyggt med chrome delete på din gula. ;)

Re: Intresserad av M3 Performance

Postat: 22 jun 2019 22:03
av martinot
taliz skrev:
TeslaTissel skrev:
Jag har kört after 4 april ca 1.100 mil med ”Tissel”.

Otroligt mångsidig och det är en rejäl skillnad mellan körläget Chill och Sport!

Förutom den sanslösa accelerationen får du en bil som dessutom går att köra helt (normalt).
Effektmässigt i energiförluster är det inte så stor skillnad med min erfarenhet till Model 3 Dual Motor.
Kanske 5-10 % sämre. Men Model 3 Dual Motor är inte fy skam heller.
Skrynklar solvarm asfalt kring fyra sekunder.

Funderar på att ordna banmöten i Mälardalen? Många skulle vara glada lära känna P-modellen mer.

Men så är det tid också ;)
För övrigt kallas modellen inte M3 :D
Tissel-DSC03894.jpg
Fick du med låsbultar till hjulen?
Måste nog skaffa det till min annars.

PS. Vore nog snyggt med chrome delete på din gula. ;)
Pratade med SC, och enligt de så var det väldigt ovanligt med att de sålde med kittet med låsmuttrar (även om det bara kostade 5-6 hundralappar). Enda undantaget var tydligen i syd/Malmö där de sålde väldigt mycket med låsmutterkit. Däremot inte alls i övriga landet.

Re: Intresserad av M3 Performance

Postat: 22 jun 2019 22:17
av Smutt
M3P har ett sjukt högt förmånsvärde så privatköp är nog bäst

Re: Intresserad av M3 Performance

Postat: 22 jun 2019 22:48
av TeslaTissel
Smutt skrev:
M3P har ett sjukt högt förmånsvärde så privatköp är nog bäst
TACK! JA det visade sig bli så. Garantier kan jag inte ge att det är bäst men för min del var det givet!

Re: Intresserad av M3 Performance

Postat: 22 jun 2019 22:49
av TeslaTissel
taliz skrev:
TeslaTissel skrev:
Jag har kört after 4 april ca 1.100 mil med ”Tissel”.

Otroligt mångsidig och det är en rejäl skillnad mellan körläget Chill och Sport!

Förutom den sanslösa accelerationen får du en bil som dessutom går att köra helt (normalt).
Effektmässigt i energiförluster är det inte så stor skillnad med min erfarenhet till Model 3 Dual Motor.
Kanske 5-10 % sämre. Men Model 3 Dual Motor är inte fy skam heller.
Skrynklar solvarm asfalt kring fyra sekunder.

Funderar på att ordna banmöten i Mälardalen? Många skulle vara glada lära känna P-modellen mer.

Men så är det tid också ;)
För övrigt kallas modellen inte M3 :D
Tissel-DSC03894.jpg
Fick du med låsbultar till hjulen?
Måste nog skaffa det till min annars.

PS. Vore nog snyggt med chrome delete på din gula. ;)
Då tillhör jag dem som inte gör det! Haha! :D

Re: Intresserad av M3 Performance

Postat: 22 jun 2019 23:26
av taliz
martinot skrev:
taliz skrev:
TeslaTissel skrev:
Jag har kört after 4 april ca 1.100 mil med ”Tissel”.

Otroligt mångsidig och det är en rejäl skillnad mellan körläget Chill och Sport!

Förutom den sanslösa accelerationen får du en bil som dessutom går att köra helt (normalt).
Effektmässigt i energiförluster är det inte så stor skillnad med min erfarenhet till Model 3 Dual Motor.
Kanske 5-10 % sämre. Men Model 3 Dual Motor är inte fy skam heller.
Skrynklar solvarm asfalt kring fyra sekunder.

Funderar på att ordna banmöten i Mälardalen? Många skulle vara glada lära känna P-modellen mer.

Men så är det tid också ;)
För övrigt kallas modellen inte M3 :D
Tissel-DSC03894.jpg
Fick du med låsbultar till hjulen?
Måste nog skaffa det till min annars.

PS. Vore nog snyggt med chrome delete på din gula. ;)
Pratade med SC, och enligt de så var det väldigt ovanligt med att de sålde med kittet med låsmuttrar (även om det bara kostade 5-6 hundralappar). Enda undantaget var tydligen i syd/Malmö där de sålde väldigt mycket med låsmutterkit. Däremot inte alls i övriga landet.
Ska hämta min i Malmö så det låter ju lovande. :)

Re: Intresserad av M3 Performance

Postat: 23 jun 2019 01:38
av martinot
Smutt skrev:
M3P har ett sjukt högt förmånsvärde så privatköp är nog bäst
Japp. Det var därför jag gick på LR AWD istället (ca 3000 för RWD, 3700 för AWD, och sjukt höga ca 6000 för P). Men mer än sjukt nöjd med acc och prestanda som inte är långt ifrån P. :)

Re: Intresserad av M3 Performance

Postat: 23 jun 2019 01:46
av martinot
taliz skrev:
martinot skrev:
taliz skrev:
TeslaTissel skrev:
Jag har kört after 4 april ca 1.100 mil med ”Tissel”.

Otroligt mångsidig och det är en rejäl skillnad mellan körläget Chill och Sport!

Förutom den sanslösa accelerationen får du en bil som dessutom går att köra helt (normalt).
Effektmässigt i energiförluster är det inte så stor skillnad med min erfarenhet till Model 3 Dual Motor.
Kanske 5-10 % sämre. Men Model 3 Dual Motor är inte fy skam heller.
Skrynklar solvarm asfalt kring fyra sekunder.

Funderar på att ordna banmöten i Mälardalen? Många skulle vara glada lära känna P-modellen mer.

Men så är det tid också ;)
För övrigt kallas modellen inte M3 :D
Tissel-DSC03894.jpg
Fick du med låsbultar till hjulen?
Måste nog skaffa det till min annars.

PS. Vore nog snyggt med chrome delete på din gula. ;)
Pratade med SC, och enligt de så var det väldigt ovanligt med att de sålde med kittet med låsmuttrar (även om det bara kostade 5-6 hundralappar). Enda undantaget var tydligen i syd/Malmö där de sålde väldigt mycket med låsmutterkit. Däremot inte alls i övriga landet.
Ska hämta min i Malmö så det låter ju lovande. :)
Där skall du nog kunna köpa direkt över disk då de tydligen normalt har de på lager där på SC i Malmö enligt uppgift (på övriga SC kan man däremot beställa hem på någon vecka eller två). Var inte heller speciellt dyrt.