Fantastiskt intressant tråd som jag också kastar mig in i.
4 augusti lade jag en beställning på en ny S! Ungefär 930 000 dyrare än någon annan bil vi ägt...
8 augusti betalade jag 30 000 (valde banköverföring och internetbank, annars hade jag väl betalat med kort redan den 4 aug.)
9 augusti fick jag ett preliminärt leveransdatum per mail (29 sept-6 okt i Göteborg).
13 augusti meddelar Linn på Tesla att krediten hos DNB jag sökt på teslas hemsida runt den 10 augusti, (5 år, restvärde 40 procent) blivit godkänd.
17 augusti hade jag jiddrat färdigt med upplägget för lånet hos DNB. Hade redan från början önskat 10 år till restvärde 0 och skulle enligt Tesla ta det direkt med banken. Men DNB kunde ej erbjuda detta. Det blev dock 7 år, restvärde 0. Och 0.49 procent ränta. Månadskostnad 9328 kr.
26 augusti säger Linn Lundgren på Tesla som jag haft kontakt med med frågor om lite ditt och datt att bilen ser ut att levereras i Stockholm (jag ändrade leveransort)
i slutet av september. Jag valde ursprungligen Göteborg då det stod när man konfigurerade sin bil att den skulle levereras under Augusti och då befann vi oss i närheten.
...så nu väntar jag lika otåligt som ni andra!
Ursäkta all möjligtvis överflödig info, men tänkte att det kanske kan intressera någon om hur min process sett ut.
Vit sjusitsig Model S Long range 2019 I Jämtland, med Packline fx-suv takbox och som körs ca 5000 mil per år.