Sida 1 av 1
Lösa gummilister i ny bil
Postat: 02 jul 2019 12:21
av Tesla_Lund
Jag har lite lösa gummilister i min bil som jag hämtade ut förra veckan och säljaren som jag haft kontakt med innan har inte svarat på mitt mail så jag undrar om någon här vet vem jag ska kontakta eller måsta jag boka in service?
Re: Lösa gummilister i ny bil
Postat: 02 jul 2019 12:43
av uppsalatesla
Jag har samma problem... Följer tråden...
Re: Lösa gummilister i ny bil
Postat: 02 jul 2019 12:56
av dhanjel
Jag har med det, och lite annat smått och gått. Mailade karossverkstaden via teslas hemsida i måndags, men har inte hört nåt
Re: Lösa gummilister i ny bil
Postat: 02 jul 2019 14:19
av pefreli
Ett tips.
Boka in en tid med SC via appen så ringer de upp. Har funkat perfekt för min del!

Re: Lösa gummilister i ny bil
Postat: 02 jul 2019 14:21
av Vulgarsonic
Jepp, samma här, samt en dåligt passad bakdörr.
Bokade service på konto sidan, de ringde upp efter 2 dagar för att kolla detaljer.
Re: Lösa gummilister i ny bil
Postat: 02 jul 2019 14:22
av dhanjel
Ja "Begär hjälp" verkar fungera sådär.
Har mailat service-centret nu .. (tror jag, eftersom de inte skyltar med e-post adresser)
Får jag inget svar imorgon så får man boka in service. Segt att det ska vara så krångligt när man bor långt ifrån.
Re: Lösa gummilister i ny bil
Postat: 02 jul 2019 17:20
av Bejje
pefreli skrev:Ett tips.
Boka in en tid med SC via appen så ringer de upp. Har funkat perfekt för min del!

Detta har jag gjort för min baklucka som är lite svårstängd. Det min leveranstekniker rekommenderade mig att göra när/om jag hittade något.
Å andra sidan sa han också att man skulle stänga frunken genom att trycka på logon "det är förstärkt här"...

Re: Lösa gummilister i ny bil
Postat: 02 jul 2019 21:39
av leiflodde
Tycker också att Tesla genrellt är ganska kass att få kontakt med i offentliga kanaler men skapa en kontakt med någon "riktig" person så får man alltid hjälp.
Re: Lösa gummilister i ny bil
Postat: 02 jul 2019 22:44
av uppsalatesla
Jag lade ett serviceärende i appen och vips fick jag svar

Lade en verkstadstid sent i augusti, får vi se om listerna hinner lossna innan dess
