Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Postat: 30 jul 2019 19:52
Jag bokade i Göteborg, fick autobekräftelse på email med kalenderfil. Dagen efter fick jag personlig e-post att de inte tar in norskreggade Teslor
Körde ett program utvecklat i USA för att Testa lite mjukvara till ett amerikanskt företag.. Fick de inte att fungera och kan säga att de tog ett bra tag innan vi fattade att vi var tvungna att ställa om datorn till locale USA, då började programmet att fungera och vi fick resultat som var mer förväntat.TiborBlomhall skrev:Vis av erfarenhet från amerikanska företag skulle det inte förvåna mig alls om de inte har stöd för andra bokstäver än engelska A-Z
Jag har själv fått peka ut för amerikanska utvecklare att det finns bokstäver bortom 127 i ASCII tabellen. De var mäkta förvånade!
Beställ ny bil med vinterhjul?Jensa skrev:Liknande problem för mig. Jag vill beställa en uppsättning vinterhjul men finns inga ingångar att beställa!?
Nej, men troligen ändå ganska mycket pengar.LarsL skrev:Hur skulle det vara att be däckfirman kränga på ett par däck på några fälgar så du kan köra bilen. Borde ju inte vara omöjligt att fixa kan man tycka.
Men firman har redan fått 62500kr för däck de inte levererat?Generalbogge skrev:Nej, men troligen ändå ganska mycket pengar.LarsL skrev:Hur skulle det vara att be däckfirman kränga på ett par däck på några fälgar så du kan köra bilen. Borde ju inte vara omöjligt att fixa kan man tycka.
Det verkar ju vara Tesla som fått denna beställningen på nya fälgar och däck. Och de är då smått omöjliga att få tag på. Tror inte att försäkringsbolaget är sugna på att betala för ytterligare en uppsättning fälgar och däck, bara för att Tesla inte klarar av en så trivial sak som lite gammaldags hederlig kundvård.LarsL skrev:Men firman har redan fått 62500kr för däck de inte levererat?Generalbogge skrev:Nej, men troligen ändå ganska mycket pengar.LarsL skrev:Hur skulle det vara att be däckfirman kränga på ett par däck på några fälgar så du kan köra bilen. Borde ju inte vara omöjligt att fixa kan man tycka.
Ta upp det med försäkringsbolaget det är ju de som är kunderna i det här fallet.
... för mig känns det lite slött att låta bilen stå så här länge... men jag har kanske betydligt större behov av bil än andra?
Om du bokar en tid i appen, ta en tidig tid och lägg till att du vill ha återkoppling gällande tidsåtgång? Mig hörde de av sig till inom 3 timmar när jag väl kunde lägga in något.Vesslan1945 skrev:Tesla " 85 sedan 4½ år och > 10 000 mil. 30 mil till närmaste serviceställe. Kört med defekt dörrhandtag i snart 2 år. Det går att beställa tid för åtgärd relativt snabbt i Göteborg men det är omöjligt att få en telefonkontakt med någon levande människa överhuvud taget i Sverige. Enkla frågor för egen del som uppstår när tiden man får är kl.1515. Behöver jag reservera hotell? Ska jag åka hem med tåg och återkomma för att hämta bilen? Kan jag få en tid som gör det möjligt att åka fram och tillbaka samma dag? Kontaktat säljpersonal som försökt hjälpa till men inte heller de kan få någon telefonkontakt med någon servicepersonal. Jag skulle reparera för att sälja och beställa en ny Tesla. Med denna totalt värdelösa service och kundrelation får det nog bli någon annan elbil på marknaden nästa gång!
Sonny
Ja, jag har 40 mil till Service Center och det har fungerat helt utan anmärkning varje gång som jag velat ha service och alltid fått tiden som jag velat ha. Har visserligen bokat service i god tid, 2-4 veckor innan så det kan vara orsaken. Blev lite besviken att när de hade ändrat villkoren för när man får lånebil. Går det snabbare än 2 timmar att utföra servicen så blir det ingen lånebil numera. Kan dock förstå detta och ingen annan bilverkstad som jag har varit hos tidigare ställer upp med en lånebil gratis under tiden.OfarligTesla skrev:Om du bokar en tid i appen, ta en tidig tid och lägg till att du vill ha återkoppling gällande tidsåtgång? Mig hörde de av sig till inom 3 timmar när jag väl kunde lägga in något.Vesslan1945 skrev:Tesla " 85 sedan 4½ år och > 10 000 mil. 30 mil till närmaste serviceställe. Kört med defekt dörrhandtag i snart 2 år. Det går att beställa tid för åtgärd relativt snabbt i Göteborg men det är omöjligt att få en telefonkontakt med någon levande människa överhuvud taget i Sverige. Enkla frågor för egen del som uppstår när tiden man får är kl.1515. Behöver jag reservera hotell? Ska jag åka hem med tåg och återkomma för att hämta bilen? Kan jag få en tid som gör det möjligt att åka fram och tillbaka samma dag? Kontaktat säljpersonal som försökt hjälpa till men inte heller de kan få någon telefonkontakt med någon servicepersonal. Jag skulle reparera för att sälja och beställa en ny Tesla. Med denna totalt värdelösa service och kundrelation får det nog bli någon annan elbil på marknaden nästa gång!
Sonny
Teslas service fungerar enligt mig bra så länge inget oförutsett händer, när de repade min bil hade de inte en susning om hur det skulle lösas och det var kass info och lååång väntetid. När appen inte fungerade för många verkade de inte ha en susning heller, öppna en telefon temporärt hade ju varit en vettig lösning.
Det bästa Tesla har är enligt mig mobile service, även om de inte alltid kan komma hem till en. När jag ska köra CCS retrofit så tar det 2 timmar och de hade en mobile service hubb i Mall of Scandinavia. Frun hade inga problem med att ta bilen dit och shoppa i 2 timmar medan de fixade CCS åt oss. Det gör att lånebil blir onödigt för kortare ärenden.Svenssons skrev:Ja, jag har 40 mil till Service Center och det har fungerat helt utan anmärkning varje gång som jag velat ha service och alltid fått tiden som jag velat ha. Har visserligen bokat service i god tid, 2-4 veckor innan så det kan vara orsaken. Blev lite besviken att när de hade ändrat villkoren för när man får lånebil. Går det snabbare än 2 timmar att utföra servicen så blir det ingen lånebil numera. Kan dock förstå detta och ingen annan bilverkstad som jag har varit hos tidigare ställer upp med en lånebil gratis under tiden.
De flesta serviceärendena görs nog under dagen, så har det i alla fall varit för mig. Bara en gång där bilen även behövde lackas innebar längre tid men jag hade ju lånebil och fria mil så inget bekymmer. Oavsett så behövs inget hotell ifall man har 30 mil till SC.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?Monark1954 skrev:Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.
Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?
Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.Remuz skrev:Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?Monark1954 skrev:Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.
Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?
Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Det verkar helt klart vara något knas med Teslas servicebokning just nu.Monark1954 skrev:Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.Remuz skrev:Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?Monark1954 skrev:Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.
Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?
Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Från vilket telefonnummer?Widolf skrev:Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.
Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
08-44680445bonath skrev:Från vilket telefonnummer?Widolf skrev:Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.
Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas