P3D stealth/P3D- i Sverige
Postat: 02 aug 2019 09:19
I Kina finns ju performance med 19”. På lagerbilar ligger nu en silver performance för 711 580. Det står att den levereras med 19” sportfälgar. Men det måste väl bara ett skrivfel?
Gör det? Jag trodde inte 18 och 19 passade på performance. Har du fått besked från Tesla att det går att beställa performance med 18” aero?Henrik Torphammar skrev:Finns performance 18" aero med. Hos Tesla finns nästan alla tänkbara kombos.
Det har gått till och från. Just nu till.xp2002 skrev:Gör det? Jag trodde inte 18 och 19 passade på performance. Har du fått besked från Tesla att det går att beställa performance med 18” aero?Henrik Torphammar skrev:Finns performance 18" aero med. Hos Tesla finns nästan alla tänkbara kombos.
Ok, trodde inte det alternativet fanns i Sverige.Henrik Torphammar skrev:Det har gått till och från. Just nu till.xp2002 skrev:Gör det? Jag trodde inte 18 och 19 passade på performance. Har du fått besked från Tesla att det går att beställa performance med 18” aero?Henrik Torphammar skrev:Finns performance 18" aero med. Hos Tesla finns nästan alla tänkbara kombos.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 19.159791/
Hur mycket extra kostade det att få denna typ av Performance version jmf med den LR AWD du först hade beställt?Stolpskott skrev:Fanns tre M3 LR Performance utan performance-paketet, vit, svart och silver. Jag beställde den vita. Hade beställt en LR med okänd leveransdatum och jag har dåligt tålamod. Preliminär leverans 21-28 aug och bilen ska tydligen lämnat SF 13'e juli.
Dessa bilar är som sagt med performance-prestandan utan 20"-fälgar, performance-bromsar, kolfiberspoiler, sänkt fjädring samt aluminiumpedaler. Du köper i princip en LR med lite kortare räckvidd fast snabbare acceleration. På detaljer eller beställningsavtalet står standard Autopilot inte med och varken leveransavdelningen eller Tesla i Täby var säkra på om det följer med, men Täby skulle skapa ett ärende så att om det inte är med så kommer det finnas med då den enkla autopiloten ska följa med alla M3'or.
Det gick även bra att beställa med vinterhjul, för den som undrar så går det att ha 18"-fälgar på dessa även om de är performance då bilen inte har performance-bromsarna.
Jag valde att byta min beställning dels för att jag är otålig, men att få erbjudandet att få en performance tidigare i den uppsättningen jag ville samt att frugan var emot lägre fjädring så känner jag att mellanskillnaden var värt det.
Intressant, det borde ju innebära att det numera går att köpa lr AWD med P3-mjukvara även i Sverige.Stolpskott skrev:Fanns tre M3 LR Performance utan performance-paketet, vit, svart och silver. Jag beställde den vita. Hade beställt en LR med okänd leveransdatum och jag har dåligt tålamod. Preliminär leverans 21-28 aug och bilen ska tydligen lämnat SF 13'e juli.
Dessa bilar är som sagt med performance-prestandan utan 20"-fälgar, performance-bromsar, kolfiberspoiler, sänkt fjädring samt aluminiumpedaler. Du köper i princip en LR med lite kortare räckvidd fast snabbare acceleration. På detaljer eller beställningsavtalet står standard Autopilot inte med och varken leveransavdelningen eller Tesla i Täby var säkra på om det följer med, men Täby skulle skapa ett ärende så att om det inte är med så kommer det finnas med då den enkla autopiloten ska följa med alla M3'or.
Det gick även bra att beställa med vinterhjul, för den som undrar så går det att ha 18"-fälgar på dessa även om de är performance då bilen inte har performance-bromsarna.
Jag valde att byta min beställning dels för att jag är otålig, men att få erbjudandet att få en performance tidigare i den uppsättningen jag ville samt att frugan var emot lägre fjädring så känner jag att mellanskillnaden var värt det.
697 530 kr för originalbeställningen vs 721 150 kr för Performance, då var båda med 18" odubbade vinterdäck samt att originalbeställningen även hade dragkrok. Så 23 620 kr för att få bilen tidigare med Performance-prestanda minus dragkrok.HenricL skrev:Hur mycket extra kostade det att få denna typ av Performance version jmf med den LR AWD du först hade beställt?Stolpskott skrev:Fanns tre M3 LR Performance utan performance-paketet, vit, svart och silver. Jag beställde den vita. Hade beställt en LR med okänd leveransdatum och jag har dåligt tålamod. Preliminär leverans 21-28 aug och bilen ska tydligen lämnat SF 13'e juli.
Dessa bilar är som sagt med performance-prestandan utan 20"-fälgar, performance-bromsar, kolfiberspoiler, sänkt fjädring samt aluminiumpedaler. Du köper i princip en LR med lite kortare räckvidd fast snabbare acceleration. På detaljer eller beställningsavtalet står standard Autopilot inte med och varken leveransavdelningen eller Tesla i Täby var säkra på om det följer med, men Täby skulle skapa ett ärende så att om det inte är med så kommer det finnas med då den enkla autopiloten ska följa med alla M3'or.
Det gick även bra att beställa med vinterhjul, för den som undrar så går det att ha 18"-fälgar på dessa även om de är performance då bilen inte har performance-bromsarna.
Jag valde att byta min beställning dels för att jag är otålig, men att få erbjudandet att få en performance tidigare i den uppsättningen jag ville samt att frugan var emot lägre fjädring så känner jag att mellanskillnaden var värt det.
/Henric
Tack!Stolpskott skrev:697 530 kr för originalbeställningen vs 721 150 kr för Performance, då var båda med 18" odubbade vinterdäck samt att originalbeställningen även hade dragkrok. Så 23 620 kr för att få bilen tidigare med Performance-prestanda minus dragkrok.HenricL skrev:Hur mycket extra kostade det att få denna typ av Performance version jmf med den LR AWD du först hade beställt?Stolpskott skrev:Fanns tre M3 LR Performance utan performance-paketet, vit, svart och silver. Jag beställde den vita. Hade beställt en LR med okänd leveransdatum och jag har dåligt tålamod. Preliminär leverans 21-28 aug och bilen ska tydligen lämnat SF 13'e juli.
Dessa bilar är som sagt med performance-prestandan utan 20"-fälgar, performance-bromsar, kolfiberspoiler, sänkt fjädring samt aluminiumpedaler. Du köper i princip en LR med lite kortare räckvidd fast snabbare acceleration. På detaljer eller beställningsavtalet står standard Autopilot inte med och varken leveransavdelningen eller Tesla i Täby var säkra på om det följer med, men Täby skulle skapa ett ärende så att om det inte är med så kommer det finnas med då den enkla autopiloten ska följa med alla M3'or.
Det gick även bra att beställa med vinterhjul, för den som undrar så går det att ha 18"-fälgar på dessa även om de är performance då bilen inte har performance-bromsarna.
Jag valde att byta min beställning dels för att jag är otålig, men att få erbjudandet att få en performance tidigare i den uppsättningen jag ville samt att frugan var emot lägre fjädring så känner jag att mellanskillnaden var värt det.
/Henric
Tack tack! Jag har iaf ett mejl där de ska "ha gjort ett ärende så det kommer läggas in i bilen". Så blir definitivt att undersöka vid leverans och i annat fall får man väl börja bråka där, tur iaf att det är en mjukvarugrej.HenricL skrev:Tack!Stolpskott skrev:697 530 kr för originalbeställningen vs 721 150 kr för Performance, då var båda med 18" odubbade vinterdäck samt att originalbeställningen även hade dragkrok. Så 23 620 kr för att få bilen tidigare med Performance-prestanda minus dragkrok.HenricL skrev:Hur mycket extra kostade det att få denna typ av Performance version jmf med den LR AWD du först hade beställt?Stolpskott skrev:Fanns tre M3 LR Performance utan performance-paketet, vit, svart och silver. Jag beställde den vita. Hade beställt en LR med okänd leveransdatum och jag har dåligt tålamod. Preliminär leverans 21-28 aug och bilen ska tydligen lämnat SF 13'e juli.
Dessa bilar är som sagt med performance-prestandan utan 20"-fälgar, performance-bromsar, kolfiberspoiler, sänkt fjädring samt aluminiumpedaler. Du köper i princip en LR med lite kortare räckvidd fast snabbare acceleration. På detaljer eller beställningsavtalet står standard Autopilot inte med och varken leveransavdelningen eller Tesla i Täby var säkra på om det följer med, men Täby skulle skapa ett ärende så att om det inte är med så kommer det finnas med då den enkla autopiloten ska följa med alla M3'or.
Det gick även bra att beställa med vinterhjul, för den som undrar så går det att ha 18"-fälgar på dessa även om de är performance då bilen inte har performance-bromsarna.
Jag valde att byta min beställning dels för att jag är otålig, men att få erbjudandet att få en performance tidigare i den uppsättningen jag ville samt att frugan var emot lägre fjädring så känner jag att mellanskillnaden var värt det.
/Henric
Synd att den möjligheten inte fanns när jag beställde i maj, hade tagit det direkt. Hoppas AP ingår annars blir det ju en del dyrare. Grattis till ett bra val!
/Henric
Leker lite med dina ord.xp2002 skrev:Intressant, det borde ju innebära att det numera går att köpa lr AWD med P3-mjukvara även i Sverige.
-
Haha ja men det har mig veterligen aldrig hänt någonstans i världen, än...Henrik Torphammar skrev:Leker lite med dina ord.xp2002 skrev:Intressant, det borde ju innebära att det numera går att köpa lr AWD med P3-mjukvara även i Sverige.
-![]()
Intressant, det innebär ju att det numera går lr AWD i Sverige där man borde kunna köpa P3-mjukvara.
Pållster gör ju så med Volvo. Kompromisslöst dessutomxp2002 skrev:Haha ja men det har mig veterligen aldrig hänt någonstans i världen, än...Henrik Torphammar skrev:Leker lite med dina ord.xp2002 skrev:Intressant, det borde ju innebära att det numera går att köpa lr AWD med P3-mjukvara även i Sverige.
-![]()
Intressant, det innebär ju att det numera går lr AWD i Sverige där man borde kunna köpa P3-mjukvara.
Skulle bli väldigt rörigt med vårt system med förmånsvärden, ombesiktningar etc.
Polestar kräver ny reg.besiktning. Vad som händer med förmånsvärdet vet jag inte. Men har svårt att tro att skatteverket skulle ignorera att alla lr AWD blev performanceHenrik Torphammar skrev:Pållster gör ju så med Volvo. Kompromisslöst dessutomxp2002 skrev:Haha ja men det har mig veterligen aldrig hänt någonstans i världen, än...Henrik Torphammar skrev:Leker lite med dina ord.xp2002 skrev:Intressant, det borde ju innebära att det numera går att köpa lr AWD med P3-mjukvara även i Sverige.
-![]()
Intressant, det innebär ju att det numera går lr AWD i Sverige där man borde kunna köpa P3-mjukvara.
Skulle bli väldigt rörigt med vårt system med förmånsvärden, ombesiktningar etc.
Ja, men det finns ju färdiga recept för att lösa.xp2002 skrev:Polestar kräver ny reg.besiktning. Vad som händer med förmånsvärdet vet jag inte. Men har svårt att tro att skatteverket skulle ignorera att alla lr AWD blev performanceHenrik Torphammar skrev:Pållster gör ju så med Volvo. Kompromisslöst dessutomxp2002 skrev:Haha ja men det har mig veterligen aldrig hänt någonstans i världen, än...Henrik Torphammar skrev:Leker lite med dina ord.xp2002 skrev:Intressant, det borde ju innebära att det numera går att köpa lr AWD med P3-mjukvara även i Sverige.
-![]()
Intressant, det innebär ju att det numera går lr AWD i Sverige där man borde kunna köpa P3-mjukvara.
Skulle bli väldigt rörigt med vårt system med förmånsvärden, ombesiktningar etc.
Jag har svårt att se att vare sig skatteverket eller transportstyrelsen skulle ha någonting emot en betald uppgradering. Registreringen i transportstyrelsen täcker ju redan in effekten i en P. Tillåter inte skatteverket att du köper tillbehör och/eller uppgraderingar? Förmånsvärdet på den ursprungliga bilen som du tillhandahållits är väl fortfarande densamma även du köper en uppgradering.xp2002 skrev:Polestar kräver ny reg.besiktning. Vad som händer med förmånsvärdet vet jag inte. Men har svårt att tro att skatteverket skulle ignorera att alla lr AWD blev performanceHenrik Torphammar skrev:Pållster gör ju så med Volvo. Kompromisslöst dessutomxp2002 skrev:Haha ja men det har mig veterligen aldrig hänt någonstans i världen, än...Henrik Torphammar skrev:Leker lite med dina ord.xp2002 skrev:Intressant, det borde ju innebära att det numera går att köpa lr AWD med P3-mjukvara även i Sverige.
-![]()
Intressant, det innebär ju att det numera går lr AWD i Sverige där man borde kunna köpa P3-mjukvara.
Skulle bli väldigt rörigt med vårt system med förmånsvärden, ombesiktningar etc.
Grattis till bra köp!Stolpskott skrev:Fick nu för övrigt ett mejl med uppdaterad orderspecifikation där det nu framgår att AP kommer ingå, så nu finns det dokumenterat. Så om den som beställde P med Silver Metallic (eller beställer den svarta) läser TCS, se till att kontakta Tesla så att du säkerställer så att AP ingår!
Nu förstår jag inte.. Du har alltså gett 700.000 kr för en LR AWD med Performance prestanda. Inga 20" hjul, inte bättre bromsar, inte sänkt och ingen spoiler?Stolpskott skrev:697 530 kr för originalbeställningen vs 721 150 kr för Performance, då var båda med 18" odubbade vinterdäck samt att originalbeställningen även hade dragkrok. Så 23 620 kr för att få bilen tidigare med Performance-prestanda minus dragkrok.HenricL skrev:Hur mycket extra kostade det att få denna typ av Performance version jmf med den LR AWD du först hade beställt?Stolpskott skrev:Fanns tre M3 LR Performance utan performance-paketet, vit, svart och silver. Jag beställde den vita. Hade beställt en LR med okänd leveransdatum och jag har dåligt tålamod. Preliminär leverans 21-28 aug och bilen ska tydligen lämnat SF 13'e juli.
Dessa bilar är som sagt med performance-prestandan utan 20"-fälgar, performance-bromsar, kolfiberspoiler, sänkt fjädring samt aluminiumpedaler. Du köper i princip en LR med lite kortare räckvidd fast snabbare acceleration. På detaljer eller beställningsavtalet står standard Autopilot inte med och varken leveransavdelningen eller Tesla i Täby var säkra på om det följer med, men Täby skulle skapa ett ärende så att om det inte är med så kommer det finnas med då den enkla autopiloten ska följa med alla M3'or.
Det gick även bra att beställa med vinterhjul, för den som undrar så går det att ha 18"-fälgar på dessa även om de är performance då bilen inte har performance-bromsarna.
Jag valde att byta min beställning dels för att jag är otålig, men att få erbjudandet att få en performance tidigare i den uppsättningen jag ville samt att frugan var emot lägre fjädring så känner jag att mellanskillnaden var värt det.
/Henric
En Performance med svart-vit inredning (som min också är) går på 720 180 kr inkl avgifter (förvisso med 20" istället för 19"). Så i princip 20 000 kr mindre för 19" vs 20", inte bättre bromsar, inte sänkt och ingen spoiler och inga aluminiumpedaler. För mig personligen så känner jag att bromsarna är "värst" att vara utan, frugan hade som sagt inte gått med på lägre fjädring sen hade jag inte velat haft spoiler ändå (desto mer stealth vs sportbil desto roligare vid rödljusetJeppe_E skrev:Nu förstår jag inte.. Du har alltså gett 700.000 kr för en LR AWD med Performance prestanda. Inga 20" hjul, inte bättre bromsar, inte sänkt och ingen spoiler?Stolpskott skrev:697 530 kr för originalbeställningen vs 721 150 kr för Performance, då var båda med 18" odubbade vinterdäck samt att originalbeställningen även hade dragkrok. Så 23 620 kr för att få bilen tidigare med Performance-prestanda minus dragkrok.HenricL skrev:Hur mycket extra kostade det att få denna typ av Performance version jmf med den LR AWD du först hade beställt?Stolpskott skrev:Fanns tre M3 LR Performance utan performance-paketet, vit, svart och silver. Jag beställde den vita. Hade beställt en LR med okänd leveransdatum och jag har dåligt tålamod. Preliminär leverans 21-28 aug och bilen ska tydligen lämnat SF 13'e juli.
Dessa bilar är som sagt med performance-prestandan utan 20"-fälgar, performance-bromsar, kolfiberspoiler, sänkt fjädring samt aluminiumpedaler. Du köper i princip en LR med lite kortare räckvidd fast snabbare acceleration. På detaljer eller beställningsavtalet står standard Autopilot inte med och varken leveransavdelningen eller Tesla i Täby var säkra på om det följer med, men Täby skulle skapa ett ärende så att om det inte är med så kommer det finnas med då den enkla autopiloten ska följa med alla M3'or.
Det gick även bra att beställa med vinterhjul, för den som undrar så går det att ha 18"-fälgar på dessa även om de är performance då bilen inte har performance-bromsarna.
Jag valde att byta min beställning dels för att jag är otålig, men att få erbjudandet att få en performance tidigare i den uppsättningen jag ville samt att frugan var emot lägre fjädring så känner jag att mellanskillnaden var värt det.
/Henric
Det är ju precis vad en Performance med performancepaketet kostar?