Regen limit vid 80%?!
Postat: 14 aug 2019 20:00
Hej jag får regen limit även vid 90-80% SoC på min Model 3 LR AWD. Detta har hållt på i flera veckor även när det är varmt och soligt ute. Är detta normalt? Här är när jag har 79% SoC.
TackarSvenssons skrev:Se på linjen mellan "P R N D" och "Model 3".
Nico skrev:Är det punkterna ni menar då?
Jeppe_E skrev:Nico skrev:Är det punkterna ni menar då?
Japp, desto fler punkter, desto mer begränsat. Detsamma gäller på andra sidan också, dvs acceleration. Den blir begränsad vid hård körning eller när batteriet nästan är slut.
Han har bränts några ggr med elektrontorskTellus skrev:Jeppe_E skrev:Nico skrev:Är det punkterna ni menar då?
Japp, desto fler punkter, desto mer begränsat. Detsamma gäller på andra sidan också, dvs acceleration. Den blir begränsad vid hård körning eller när batteriet nästan är slut.
Gillar att du testar gränserna (low soc)
Synd att inte teslabjørn vågar det i alla elbilar han testar, han fegar ur vid 5-10%
Var ju tvungen att köra lite snabbare, så att jag hann fram till SuC innan elektronerna tog slutTellus skrev:Jeppe_E skrev:Nico skrev:Är det punkterna ni menar då?
Japp, desto fler punkter, desto mer begränsat. Detsamma gäller på andra sidan också, dvs acceleration. Den blir begränsad vid hård körning eller när batteriet nästan är slut.
Gillar att du testar gränserna (low soc)
Synd att inte teslabjørn vågar det i alla elbilar han testar, han fegar ur vid 5-10%
Jo precis, men det har varit långmilare har jag för mig. De nya bilar han testar vore intressant hur dom beter sig under 5-10%, tycker inte dom ska stanna innan 0km och om dom gör det är det bra att veta vilkae5m1r skrev:Han har bränts några ggr med elektrontorskTellus skrev:Jeppe_E skrev:Nico skrev:Är det punkterna ni menar då?
Japp, desto fler punkter, desto mer begränsat. Detsamma gäller på andra sidan också, dvs acceleration. Den blir begränsad vid hård körning eller när batteriet nästan är slut.
Gillar att du testar gränserna (low soc)
Synd att inte teslabjørn vågar det i alla elbilar han testar, han fegar ur vid 5-10%
Höll du 73kW i hela det spannet? Sjukt bra! Fast du borde väl ha högre maxhastighet?Jeppe_E skrev:Var ju tvungen att köra lite snabbare, så att jag hann fram till SuC innan elektronerna tog slutTellus skrev:Jeppe_E skrev:Nico skrev:Är det punkterna ni menar då?
Japp, desto fler punkter, desto mer begränsat. Detsamma gäller på andra sidan också, dvs acceleration. Den blir begränsad vid hård körning eller när batteriet nästan är slut.
Gillar att du testar gränserna (low soc)
Synd att inte teslabjørn vågar det i alla elbilar han testar, han fegar ur vid 5-10%
72,8kW från 1-98% gick det i
Tellus skrev:Jo precis, men det har varit långmilare har jag för mig. De nya bilar han testar vore intressant hur dom beter sig under 5-10%, tycker inte dom ska stanna innan 0km och om dom gör det är det bra att veta vilkae5m1r skrev:Han har bränts några ggr med elektrontorskTellus skrev:Jeppe_E skrev:Nico skrev:Är det punkterna ni menar då?
Japp, desto fler punkter, desto mer begränsat. Detsamma gäller på andra sidan också, dvs acceleration. Den blir begränsad vid hård körning eller när batteriet nästan är slut.
Gillar att du testar gränserna (low soc)
Synd att inte teslabjørn vågar det i alla elbilar han testar, han fegar ur vid 5-10%
Makes senseJeppe_E skrev:Jaja... h då....
Ok tack!pefreli skrev:Regen limit vid 80% låter lågt.
Jag laddar normalt till 80% och har aldrig upplevt regen limit på denna SoC.
Min minnesbild säger mig att den kickar in vid en bit över 90%. Jag har en LR RWD.
Får undersöka och återkomma.
Får korrigera mitt svar, sist jag laddade till 90% på supercharger hade jag ingen begränsning, så det är nog mycket temperaturberoende. (performance modellen)Tellus skrev:Likadant på min, försvinner vid ca 82%, batteri runt 20 grader.
Men man får bromsa rätt hårt för att komma ner till streckade nivån...
Har en likadan bil som du och upplever att det kom fler prickar oftare vid den programuppdateringen du har. Jag har också den nu och hade någon 2021.4.xx innan. Jag kan inte påstå att jag märker någon skillnad i körning dock så kan vara en ändring i visualiseringen bara. För mig försvinner prickarna efter en stunds körning iaf.Plexx skrev:Plockar upp den här tråden igen.
Jag har en M3 LR 2021 med stora batteriet.
Har senaste tiden upplevd att jag får regen limit oavsett SoC när utomhus temperaturen är under 20 grader.
Att detta kan ske när batteriet är kallt är jag helt införstådd med, men ska det ske redan vid så pass hög utomhus temperatur?
Jag har programversion 2021.12.25.7