Sida 1 av 1
Modell 3 Midrange till Sverige?
Postat: 25 aug 2019 16:40
av esteen
Är det någon som hört om midrange kommer släppas?
Ska byta bil om ett år och vill gärna satsa på en modell 3 men känner att lite längre räckvidd än SR+ hade varit bra samtidigt som en LR är för dyr.
Jag har, som det ser ut idag, 10 basbelopp att röra mig med och en SR+ ser ut att gå in och jag hoppas även att en MR gör det om den kommer.
Hoppas samtidigt att bilpolicyn görs om så att man får ett högre antal basbelopp om man väljer en elbil.
Någon annan som varit med om att en bilpolicy har skrivits om på så sätt?
Tacka på förhand!
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Postat: 25 aug 2019 16:48
av e5m1r
MR var en tillfällig lösning bara för USA
Den kommer troligtvis aldrig igen.
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Postat: 25 aug 2019 16:59
av esteen
Ok, då får jag sikta in mig på en SR+ i alla fall.
Hört något om SR kommer till Sverige?
Den har ju i och för sig ytterligare lite kortare räckvidd men nyfiken ändå...
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Postat: 25 aug 2019 17:53
av Remuz
Jag har härjat i 3mån på mitt jobb för att få ändrad policy. TCO för företaget blir mindre på en M3 LR AWD än på en BMW som jag kan få in i de 9.5pbb vi har. Den är dock 250k för dyr för policyn så det är stenhårt nej. Överväger allvarligt att byta jobb igen...
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Postat: 25 aug 2019 17:58
av esteen
Vet om två mindre företag (under 100 anställda) där de har räknat på Tesla och kommit fram till att de tjänar 20% på att köra Tesla som tjänstebilar.
I mitt fall så är det en personalbil, så kostnadsneutralt för företaget, så av den anledningen förstår jag inte varför 10 basbelopp är så heligt.
Någon som har insikt i varför 10 BB är så "stark" gräns?
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Postat: 25 aug 2019 18:06
av vibrationsfri
Nej SR kommer inte att komma hit och även om den skulle det så skulle det skilja typ 30 k.
Med alla snabbladdare så går det nog smidigt med en SR + på långresa också.
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Postat: 25 aug 2019 19:03
av BrooklynS
esteen skrev:Vet om två mindre företag (under 100 anställda) där de har räknat på Tesla och kommit fram till att de tjänar 20% på att köra Tesla som tjänstebilar.
I mitt fall så är det en personalbil, så kostnadsneutralt för företaget, så av den anledningen förstår jag inte varför 10 basbelopp är så heligt.
Någon som har insikt i varför 10 BB är så "stark" gräns?
Image för firman att inte köra ”lyxbilar”...
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Postat: 25 aug 2019 19:58
av esteen
Men om man sätter en högre gräns för elbilar.
Elbilar borde ju vara mycket bra för ett företags image.
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Postat: 25 aug 2019 20:00
av esteen
vibrationsfri skrev:Nej SR kommer inte att komma hit och även om den skulle det så skulle det skilja typ 30 k.
Med alla snabbladdare så går det nog smidigt med en SR + på långresa också.
Ja, är skillnaden inte mer så är det ju inte ett alternativ ändå.
Har testat lite i A better Rout Planner med värsta tänkbara förhållanden och de sträckor jag kör skulle klaras utmärkt med de snabbladdare som finns.
Re: Modell 3 Midrange till Sverige?
Postat: 25 aug 2019 20:04
av Robin
esteen skrev:Vet om två mindre företag (under 100 anställda) där de har räknat på Tesla och kommit fram till att de tjänar 20% på att köra Tesla som tjänstebilar.
I mitt fall så är det en personalbil, så kostnadsneutralt för företaget, så av den anledningen förstår jag inte varför 10 basbelopp är så heligt.
Någon som har insikt i varför 10 BB är så "stark" gräns?
Jag har en misstanke om att de vill minska risken. För stort värde kan ju bli en belastning för företaget, iallafall enligt vår policy. På grund av att arbetsgivaren är ansvarig för att sälja av bilen vid uppsägning från deras sida.