Så länge det finns litet utbud av laddställen så väljer jag på samma sätt. Men när fler laddställen dyker upp förändras spelplanen.Niklas Z skrev:Det låter rimligt tycker jag. Personligen skulle jag välja den snabbladdare som har bäst geografiskt läge, med avseende på den rutt jag vill åka. Om priset är 3:50 eller 6:50 per kWh spelar inte så stor roll.OfarligTesla skrev:Ska jag vara ärlig så tror jag främst det är de ägarna som haft elbil under perioden när det funnits väldigt billigt eller gratis laddning som har problem med att betala 6 kr/kWh under långresorna, de har vant sig vid att det alltid varit mycket billigare per mil i “bränslekostnad”. Ingen jag pratat om elbil med (som faktiskt varit intresserad) verkar tycka det är ett problem att betala höga priser de få gångerna per år som de skulle använda det. Sedan finns det ju de som gissningsvis ändå inte skulle köpa en elbil förens de tvingas till det som klagar på allt som går att klaga på oavsett om det stämmer eller inte.
Om jag är på långfärd och behöver ladda en gång och kan välja att ladda ”nu” för 6,50 eller ”om en stund” för 3,50 utefter min rutt så vet jag vad jag väljer, allt annat lika. Jag kanske tom väljer 2.50 på långsamladdare inne i samhället där vi samtidigt kan turista lite, om vi är på humör och känner att vi har tid.