Dragkrok
Moderator: Redaktion
Re: Dragkrok
Tesla Y får 1588kg drag i USA.
Gissar att det blir 1600kg i Europa.
Tow Hitch
High strength, Class II steel tow bar. Capable of towing up to 3,500 lbs
Kostar 1000 dollar.
https://www.tesla.com/modely/design#battery
Gissar att det blir 1600kg i Europa.
Tow Hitch
High strength, Class II steel tow bar. Capable of towing up to 3,500 lbs
Kostar 1000 dollar.
https://www.tesla.com/modely/design#battery
Senast redigerad av Zalman3, redigerad totalt 2 gång.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Dragkrok
Har du en bra källa på det eller är det bara spekulationer?Zalman3 skrev:Tesla Y får 1588kg drag i USA.
Gissar att det blir 1600kg i Europa.
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Dragkrok
vigge50 skrev:Har du en bra källa på det eller är det bara spekulationer?Zalman3 skrev:Tesla Y får 1588kg drag i USA.
Gissar att det blir 1600kg i Europa.
Re: Dragkrok
Den här gången har Zalman ORDENTLIGT på fötterna.vigge50 skrev:Har du en bra källa på det eller är det bara spekulationer?Zalman3 skrev:Tesla Y får 1588kg drag i USA.
Gissar att det blir 1600kg i Europa.
Teslas hemsida.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Dragkrok
Kors i taket!Walker skrev:Den här gången har Zalman ORDENTLIGT på fötterna.vigge50 skrev:Har du en bra källa på det eller är det bara spekulationer?Zalman3 skrev:Tesla Y får 1588kg drag i USA.
Gissar att det blir 1600kg i Europa.
Teslas hemsida.
Re: Dragkrok
Ja, kanske skulle kollat.Walker skrev:Den här gången har Zalman ORDENTLIGT på fötterna.vigge50 skrev:Har du en bra källa på det eller är det bara spekulationer?Zalman3 skrev:Tesla Y får 1588kg drag i USA.
Gissar att det blir 1600kg i Europa.
Teslas hemsida.
Re: Dragkrok
Priserna på MY har också gått upp. Jag ser att om jag ska lägga till dragkrok så medför det ett prishopp på 52.000kr
Den MY performance som jag reserverade i förra veckan har ett pris på 561.000. Lägger jag in samma reservation idag inkl drag så kostar bilen 613.000.
Den MY performance som jag reserverade i förra veckan har ett pris på 561.000. Lägger jag in samma reservation idag inkl drag så kostar bilen 613.000.
Senast redigerad av HelectriC, redigerad totalt 2 gång.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Dragkrok
Tesla Y blir grym.
Skoda Enyaq och VW ID4 får hård konkurrens.
Båda får drag 1600kg, om man får tro det som skrivs på nätet.
Men båda är mindre bilar, och långsammare 0-100.
Gissar att båda är billigare också.
Skoda Enyaq och VW ID4 får hård konkurrens.
Båda får drag 1600kg, om man får tro det som skrivs på nätet.
Men båda är mindre bilar, och långsammare 0-100.
Gissar att båda är billigare också.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
- elbilist
- Inlägg: 1402
- Blev medlem: 30 sep 2019 10:07
Re: Dragkrok
Var får du de priserna från?HelectriC skrev:Priserna på MY har också gått upp. Jag ser att om jag ska lägga till dragkrok så medför det ett prishopp på 52.000kr
Den MY performance som jag reserverade i förra veckan har ett pris på 561.000. Lägger jag in samma reservation idag inkl drag så kostar bilen 613.000.
Jag beställde för över et halvår sedan, och MY Performance i blå kostade då 789800kr. (Prisen jag ser på min sida)
Nu med drag får jag betala 802480.
Hur kan du få en Model Y till 613000 i Sverige?
Edit: Unnskyld, ser nå at du bor i Bergen, her i Sverige fikk jeg betale den nette sum av 12680kr for drag inkludert prisøkning, og over 160 tusen i moms/avgifter.
Re: Dragkrok
Jerker och Mati, blir det en Tesla Y nästa gång?Jerker skrev:Då kanske Y blir din näsa bil, Mati?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Dragkrok
Är det någon som har uppdaterat sin beställning med dragkrok? Fick ni behålla grundpriset på bilen? Jag vill lägga till dragkrok men det skulle vara trist om grundpriset på bilen går upp om man gör någon ändring i bilen. Jag har beställt en svart Long Range AWD för knappt 700 000kr. Samma konfiguration kostar idag drygt 20 000 kr mer.
Model Y Long Range
Re: Dragkrok
Becada skrev:Är det någon som har uppdaterat sin beställning med dragkrok? Fick ni behålla grundpriset på bilen? Jag vill lägga till dragkrok men det skulle vara trist om grundpriset på bilen går upp om man gör någon ändring i bilen. Jag har beställt en svart Long Range AWD för knappt 700 000kr. Samma konfiguration kostar idag drygt 20 000 kr mer.
Är det bara att lägga till drag?
There’s no word on whether the tow hitch will be available as a retrofit for existing vehicles post-delivery. But it canbe added to current orders which have not yet been fulfilled. If you’re interested in adding this to your order, you can go into your Tesla account and click “edit design.”
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
- elbilist
- Inlägg: 1402
- Blev medlem: 30 sep 2019 10:07
Re: Dragkrok
Jag har uppdaterat min, med några hundralappar extra i prisökning i tillägg till priset på kroken.Becada skrev:Är det någon som har uppdaterat sin beställning med dragkrok? Fick ni behålla grundpriset på bilen? Jag vill lägga till dragkrok men det skulle vara trist om grundpriset på bilen går upp om man gör någon ändring i bilen. Jag har beställt en svart Long Range AWD för knappt 700 000kr. Samma konfiguration kostar idag drygt 20 000 kr mer.
LR AWD fick en prishöjning strax efter nyåret, osäker om Tesla har höjt en gång till efter det.
Edit:Priset på LR AWD ändrades den 30/1 till 719900, samtidig som möjligheten till att beställa en LR RWD togs bort.
Mycket som hände i den vevan där, 7sits försvann och P fick 21”.
-
- elbilist
- Inlägg: 1402
- Blev medlem: 30 sep 2019 10:07
Re: Dragkrok
Ja, men kostar olika beroende på när du la din beställning. En beställning på LR AWD lagt innan 30/1 lär bli en dyr krok.Zalman3 skrev:Becada skrev:Är det någon som har uppdaterat sin beställning med dragkrok? Fick ni behålla grundpriset på bilen? Jag vill lägga till dragkrok men det skulle vara trist om grundpriset på bilen går upp om man gör någon ändring i bilen. Jag har beställt en svart Long Range AWD för knappt 700 000kr. Samma konfiguration kostar idag drygt 20 000 kr mer.Är det bara att lägga till drag?
There’s no word on whether the tow hitch will be available as a retrofit for existing vehicles post-delivery. But it canbe added to current orders which have not yet been fulfilled. If you’re interested in adding this to your order, you can go into your Tesla account and click “edit design.”
Min beställning blev 2000kr dyrare i tillägg till 11700 för kroken.
Lätt värt det, med tanke på att jag inte alls hade förhoppningar till krok på min P.
Re: Dragkrok
Hmm, ca 35 000 kr för en dragkrok känns lite dyrt med tanke på hur lite jag skulle använda den
Model Y Long Range
Re: Dragkrok
52 000 går priset upp om jag lägger till kroken, jag tror att jag avvaktar
Det är väl inte heller helt klart att man får behålla priset som gällde när man beställde, oavsett om man gör ändringar?
Det är väl inte heller helt klart att man får behålla priset som gällde när man beställde, oavsett om man gör ändringar?
Re: Dragkrok
Låter som FSD priset går upp 1 juli 2020.
Bara att beställa sin Tesla nu!
https://www.teslarati.com/tesla-full-se ... rice-2020/Tesla CEO Elon Musk has indicated that the company’s Full Self-Driving suite will likely increase in price on July 1.
Bara att beställa sin Tesla nu!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Dragkrok
Det har jag också funderar på när jag läser denna tråden, har Tesla verkligen garanterat slutpriset två år i förväg oavsett hur valutakurserna ändras? Finns det någon här som kollat igenom köpeavtalet?B99 skrev:52 000 går priset upp om jag lägger till kroken, jag tror att jag avvaktar
Det är väl inte heller helt klart att man får behålla priset som gällde när man beställde, oavsett om man gör ändringar?
Re: Dragkrok
Mailade Tesla och fick svar inom några minuter. Det går inte att lägga till dragkrok och behålla det ursprungliga grundpriset. Att lägga till dragkrok skulle således kosta mig 44 000 kr.
Model Y Long Range
Re: Dragkrok
Undrar om det går att köpa till dragkrok efter leverans. Var det inte så ett tag att Model 3 levererades utan krok som dock sattes på av Service Center i efterhand? Det kan dock även vara olika CoC på bil med och utan krok och då är det inte lika roligt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1215
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: Dragkrok
På 3 är det olika CoC. Har de inte tänkt om på Y lär det bli samma. Många som beställde tidigt får sjukt dyra krokar vid uppgradering. Kanskr beställa en till med krok innan FSD höjs och se vad som gäller när det närmar sig leverans.Svenssons skrev:Undrar om det går att köpa till dragkrok efter leverans. Var det inte så ett tag att Model 3 levererades utan krok som dock sattes på av Service Center i efterhand? Det kan dock även vara olika CoC på bil med och utan krok och då är det inte lika roligt.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Re: Dragkrok
740-tusen för en bil som bara uppfyller ett av mina krav, dvs dragkrok, är för mycket pengar. Jag vill ha nära till service och dessutom har jag svårt att tänka mig gå tillbaka till en bil som inte har t.ex. matrix-LED. Det finns några till funktioner som jag vill ha, men som inte finns hos Tesla. Enbart pga laddnätverket byter jag inte tillbaka till Tesla.Zalman3 skrev:Jerker och Mati, blir det en Tesla Y nästa gång?Jerker skrev:Då kanske Y blir din näsa bil, Mati?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Dragkrok
Nej, inte särskilt troligt. Jag kommer med största sannolikhet att, så fort det kommer en billigare bil med dragkrok som klarar mina behov, byta ner mig till en sån. Att äga en Tesla 3 är i längden orimligt dyrt för min del; alltför stor del av hushållskassan går till bilägande. Tesla bygger världens bästa elbilar, inget snack om den saken, men det hjälper ju inte om man inte har råd med dem.mati skrev:740-tusen för en bil som bara uppfyller ett av mina krav, dvs dragkrok, är för mycket pengar. Jag vill ha nära till service och dessutom har jag svårt att tänka mig gå tillbaka till en bil som inte har t.ex. matrix-LED. Det finns några till funktioner som jag vill ha, men som inte finns hos Tesla. Enbart pga laddnätverket byter jag inte tillbaka till Tesla.Zalman3 skrev:Jerker och Mati, blir det en Tesla Y nästa gång?Jerker skrev:Då kanske Y blir din näsa bil, Mati?
Re: Dragkrok
Nej, så är det ju, för mig ryker ungefär halva min inkomst för bilarna. Det skulle bli något bättre med en Model Y, eftersom den troligen ändå är billigare än en e-tron, men jag måste komma ner till helt andra prisnivåer för att det ska bli hållbart i längden. Målet är - som du säger - att byta ner sig till en betydligt billigare bil så fort rätt modell finns tillgänglig. Med det sagt så måste ju allt annat också stämma såklart. Även om ekonomin naturligtvis är det som bestämmer ytterst. Hade det enbart handlat om kombinationen eldrift+dragkrok så hade man ju kunnat skaffa en Model X för länge sedan.Jerker skrev:Nej, inte särskilt troligt. Jag kommer med största sannolikhet att, så fort det kommer en billigare bil med dragkrok som klarar mina behov, byta ner mig till en sån. Att äga en Tesla 3 är i längden orimligt dyrt för min del; alltför stor del av hushållskassan går till bilägande. Tesla bygger världens bästa elbilar, inget snack om den saken, men det hjälper ju inte om man inte har råd med dem.mati skrev:740-tusen för en bil som bara uppfyller ett av mina krav, dvs dragkrok, är för mycket pengar. Jag vill ha nära till service och dessutom har jag svårt att tänka mig gå tillbaka till en bil som inte har t.ex. matrix-LED. Det finns några till funktioner som jag vill ha, men som inte finns hos Tesla. Enbart pga laddnätverket byter jag inte tillbaka till Tesla.Zalman3 skrev:Jerker och Mati, blir det en Tesla Y nästa gång?Jerker skrev:Då kanske Y blir din näsa bil, Mati?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14