Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

JuliusSwe
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 feb 2024 17:23

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av JuliusSwe »

Fick reg nr samt Vin nummer, och bokade upphämtning den 15/3, när jag läser om försenade leveranser, hoppas 2 veckor marginal håller sig. :shock:
denbok
Inlägg: 1
Blev medlem: 01 mar 2024 20:07

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av denbok »

Jag har haft både vin och regnr en vecka åtminstone utan att få något sms. Kan inte se leveransfönster i appen heller. Någon som vet varför?
Användarvisningsbild
mYperformance
Inlägg: 19
Blev medlem: 19 feb 2024 21:47

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mYperformance »

Till er som fått uppskjuten leverans tid. Vart i Sverige befinner ni er om man får fråga?
Har själv en leverans bokad i nästa vecka, Trelleborg.
Model Y Performance-24
Ambient
Inlägg: 4
Blev medlem: 05 mar 2024 20:50

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Ambient »

mYperformance skrev: 06 mar 2024 16:42
Till er som fått uppskjuten leverans tid. Vart i Sverige befinner ni er om man får fråga?
Har själv en leverans bokad i nästa vecka, Trelleborg.
Nacka. Vet inte om var man befinner sig gör någon skillnad i och med att hela fabriken i Berlin är nere :(
Användarvisningsbild
pom
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 22 jan 2024 17:36

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av pom »

mYperformance skrev: 06 mar 2024 16:42
Till er som fått uppskjuten leverans tid. Vart i Sverige befinner ni er om man får fråga?
Har själv en leverans bokad i nästa vecka, Trelleborg.
Stockholm!
denbok skrev: 06 mar 2024 16:40
Jag har haft både vin och regnr en vecka åtminstone utan att få något sms. Kan inte se leveransfönster i appen heller. Någon som vet varför?
När jag fick både VIN och regnr i appen igår kom leverans-estimat upp i appen direkt. När jag pratade med tesla när jag saknade detta så berättade dom att bilen stod vid något logistikcenter utanför fabriken och väntade på transport. Kan det ha att göra med att bilen fått en inbokad tansport som jag fick estimatet?
Användarvisningsbild
Nateer
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 08 feb 2024 16:51
Referralkod: ts.la/oscar429660

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Nateer »

Nästan direkt efter jag hade fått ett REG NUMMER (innan var det bara VIN jag hade) så kunde jag hämta bilen i princip.
En vecka låter lång tid när både reg/vin finns tillgänglig.
Användarvisningsbild
Earplugged
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 01 feb 2023 18:42
Ort: Jönköping
Referralkod: ts.la/samuel189377

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Earplugged »

Ambient skrev: 06 mar 2024 16:47
mYperformance skrev: 06 mar 2024 16:42
Till er som fått uppskjuten leverans tid. Vart i Sverige befinner ni er om man får fråga?
Har själv en leverans bokad i nästa vecka, Trelleborg.
Nacka. Vet inte om var man befinner sig gör någon skillnad i och med att hela fabriken i Berlin är nere :(
Körde precis förbi ett par fullastade transporter med Y på E4:n mot Stockholm i höjd med jönköping så det finns en del bilar på väg genom Sverige, dock bör det väl vara några dagar sedan dessa lämnade fabriken...
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
patrickarlsson
Inlägg: 35
Blev medlem: 25 jan 2024 07:43

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av patrickarlsson »

mYperformance skrev: 06 mar 2024 16:42
Till er som fått uppskjuten leverans tid. Vart i Sverige befinner ni er om man får fråga?
Har själv en leverans bokad i nästa vecka, Trelleborg.
Göteborg
Användarvisningsbild
Letalis
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 11 feb 2020 20:58
Ort: Västerlanda
Referralkod: ts.la/roger897563
Kontakt:

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Letalis »

Då får man snart sålla sig till Tesla skaran.
Beställde idag (GBG) hämtar bilen senast fredag nästa vecka.
Trevligt med snabb affär och leverans.
MYLR, Blå, 19"
Nissan Leaf 40kWh 2018
Hyundai Ioniq 5 Advanced RWD 2021

Model Y LR 2024
MartinCB
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 mar 2018 08:56

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MartinCB »

Fick bytt bil till en som ankommit till Göteborg, 14 mars som tidigast datum står det i appen. Hoppas på nästa vecka. MY Quicksilver.
Model S 100D -18 - Premium med veggoläder, soltak, obsidian black och AP2.5
Användarvisningsbild
mlmmax
Teslaägare
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 jan 2020 16:21
Referralkod: ts.la/max85535

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mlmmax »

MartinCB skrev: 07 mar 2024 21:36
Fick bytt bil till en som ankommit till Göteborg, 14 mars som tidigast datum står det i appen. Hoppas på nästa vecka. MY Quicksilver.
Sjukt nöjd att jag valde quicksilver, väldigt fin färg..
Tesla Model Y LR (2024)
Tesla Model 3 SR+ (2020)
MartinCB
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 mar 2018 08:56

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MartinCB »

Pic or it didn’t happen!
Håller med, sett flera på jobbet, gör sig mycket bra med svarta detaljer
Model S 100D -18 - Premium med veggoläder, soltak, obsidian black och AP2.5
Användarvisningsbild
mYperformance
Inlägg: 19
Blev medlem: 19 feb 2024 21:47

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mYperformance »

Idag hände något roligt. Fick plötsligt ett SMS från Tesla: "Hej, vi har möjlighet till snabbare leverans redan i eftermiddag idag. Svara 'JA' så får du en tid redan i eftermiddag." Jag tänkte, "Hm, det är fredag, solen skiner, varför inte?" och svarade JA, trots att jag redan hade en bokad tid nästa vecka. Men lika snabbt fick jag ett svar tillbaka: "Vi ber om ursäkt, det blev fel." :lol: :D :D
Model Y Performance-24
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5320
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Nicke Nyfiken »

mYperformance skrev: 08 mar 2024 17:54
Idag hände något roligt. Fick plötsligt ett SMS från Tesla: "Hej, vi har möjlighet till snabbare leverans redan i eftermiddag idag. Svara 'JA' så får du en tid redan i eftermiddag." Jag tänkte, "Hm, det är fredag, solen skiner, varför inte?" och svarade JA, trots att jag redan hade en bokad tid nästa vecka. Men lika snabbt fick jag ett svar tillbaka: "Vi ber om ursäkt, det blev fel." :lol: :D :D
Allt är sig likt alltså. :lol:
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
mYperformance
Inlägg: 19
Blev medlem: 19 feb 2024 21:47

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av mYperformance »

Alltid skönt när man kan skratta åt det. 😄👍
Model Y Performance-24
Användarvisningsbild
Jorgensen
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 21 feb 2024 12:18

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Jorgensen »

Hur stabilt kan man förvänta sig att bokat datum är? Man blir ju orolig när man läser här....

Har bokat hämtning av MY SR i Örebro 18/3, kan man planera sitt liv efter det tro?
Användarvisningsbild
Earplugged
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 01 feb 2023 18:42
Ort: Jönköping
Referralkod: ts.la/samuel189377

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Earplugged »

Jorgensen skrev: 09 mar 2024 10:47
Hur stabilt kan man förvänta sig att bokat datum är? Man blir ju orolig när man läser här....

Har bokat hämtning av MY SR i Örebro 18/3, kan man planera sitt liv efter det tro?
Min leverans gick helt enligt plan, tror majoriteten av leranserna fungerar fint, det skeppas ju ut tusen bilar minst per månad och skulle inte fungera i praktiken om det inte var ordning på kalendern.
Sen kan ju alltid yttre omständigheter inträffa, någon kan backa på din bil kvällen innan leverans....
Jag skulle inte vara orolig 😀
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
Ambient
Inlägg: 4
Blev medlem: 05 mar 2024 20:50

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Ambient »

Lite halvtrist start på min Tesla-resa. Tesla säger bara att lastbilen som min bil befinner sig på står still och att de inte har någon information från transportfirman om varför den står still.

Börjar bli lite nervös inför månadsskiftet :shock:
Användarvisningsbild
Nateer
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 08 feb 2024 16:51
Referralkod: ts.la/oscar429660

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Nateer »

Ambient skrev: 09 mar 2024 16:48
Lite halvtrist start på min Tesla-resa. Tesla säger bara att lastbilen som min bil befinner sig på står still och att de inte har någon information från transportfirman om varför den står still.

Börjar bli lite nervös inför månadsskiftet :shock:
Tror du kommer hinna få den :)
Ambient
Inlägg: 4
Blev medlem: 05 mar 2024 20:50

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Ambient »

Nateer skrev: 10 mar 2024 15:01
Ambient skrev: 09 mar 2024 16:48
Lite halvtrist start på min Tesla-resa. Tesla säger bara att lastbilen som min bil befinner sig på står still och att de inte har någon information från transportfirman om varför den står still.

Börjar bli lite nervös inför månadsskiftet :shock:
Tror du kommer hinna få den :)
Japp, fick besked att den kommer fram idag! Jag har skjutit på köpet i ett drygt år men nu när jag beställt den vill jag ha den direkt :D Antar att jag inte är ensam om att fungera på det viset.
Användarvisningsbild
Nateer
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 08 feb 2024 16:51
Referralkod: ts.la/oscar429660

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Nateer »

Ambient skrev: 11 mar 2024 11:35
Nateer skrev: 10 mar 2024 15:01
Ambient skrev: 09 mar 2024 16:48
Lite halvtrist start på min Tesla-resa. Tesla säger bara att lastbilen som min bil befinner sig på står still och att de inte har någon information från transportfirman om varför den står still.

Börjar bli lite nervös inför månadsskiftet :shock:
Tror du kommer hinna få den :)
Japp, fick besked att den kommer fram idag! Jag har skjutit på köpet i ett drygt år men nu när jag beställt den vill jag ha den direkt :D Antar att jag inte är ensam om att fungera på det viset.
Grattis! Jag kan säga att jag fungerar iaf som du, fick min MY förra veckan. Otroligt skön känsla!! :)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av TiborBlomhall »

Ekot redaktionen på Sveriges Radio skulle vilja intervjua någon som precis hämtat ut sin Tesla kring konflikten med IF Metall och hur det har påverkat kunderna.

Meddela mig via PM eller mejl ifall ni är intresserade så skickar jag deras kontaktuppgifter till er.
Electron
Inlägg: 398
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Electron »

Hej jag är sist på bollen: kampanjen på MY är väl slut nu? Tänker företagsleasing.
Model 3 LR -21
Användarvisningsbild
Exciter
Teslaägare
Inlägg: 7
Blev medlem: 30 jan 2024 11:55
Referralkod: ts.la/sandra952502

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Exciter »

Electron skrev: 14 mar 2024 07:14
Hej jag är sist på bollen: kampanjen på MY är väl slut nu? Tänker företagsleasing.
Nix! kampanjen är fortfarande igång. Tesla skyltar dock endast med privstleasingkampanjen. Under finansiering kan du se att räntan på företagsleasing fortfarande är 1,99%
Electron
Inlägg: 398
Blev medlem: 14 apr 2021 09:02

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Electron »

Exciter skrev: 14 mar 2024 15:52
Electron skrev: 14 mar 2024 07:14
Hej jag är sist på bollen: kampanjen på MY är väl slut nu? Tänker företagsleasing.
Nix! kampanjen är fortfarande igång. Tesla skyltar dock endast med privstleasingkampanjen. Under finansiering kan du se att räntan på företagsleasing fortfarande är 1,99%
Tack för svar. Ja det är en bra affär men kan inte bestämma mej. Skeppa iväg min M3 för 400’ och slå till på ny MY.
Eller vänta (kanske ett år) på MY Juniper….
Model 3 LR -21
Skriv svar