Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Tilclah
Inlägg: 47
Blev medlem: 21 jan 2023 21:33

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Tilclah »

Någon här i forumet som har blivit drabbad av de tråkiga däckstölderna på Tesla Norrköping?
IMG_8338.png
IMG_8337.png
IMG_8336.png
MYLR QUICKSILVER
Användarvisningsbild
nickeehh
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 11 apr 2023 09:17

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av nickeehh »

Tilclah skrev: 25 maj 2023 10:41
Någon här i forumet som har blivit drabbad av de tråkiga däckstölderna på Tesla Norrköping?

IMG_8338.png

IMG_8337.png

IMG_8336.png
Oj jävlar! Är inte området kameraövervakat/instängslat? Sentry lär väl inte vara igång förens leverans heller antar jag
MYLRQS 20"
Beställd: 250323
VIN och regnummer: 020623
Sökbar på VIN: 080623
Tilclah
Inlägg: 47
Blev medlem: 21 jan 2023 21:33

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Tilclah »

nickeehh skrev: 25 maj 2023 11:18
Tilclah skrev: 25 maj 2023 10:41
Någon här i forumet som har blivit drabbad av de tråkiga däckstölderna på Tesla Norrköping?

IMG_8338.png

IMG_8337.png

IMG_8336.png
Oj jävlar! Är inte området kameraövervakat/instängslat? Sentry lär väl inte vara igång förens leverans heller antar jag
Kameraövervakning finns ja men tyvärr står inte alla bilar i inhängnad.
MYLR QUICKSILVER
Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Inlägg: 485
Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
Ort: Bohuslän
Referralkod: ts.la/kenny368061

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Collin87 »

Tilclah skrev: 25 maj 2023 10:41
Någon här i forumet som har blivit drabbad av de tråkiga däckstölderna på Tesla Norrköping?

IMG_8338.png

IMG_8337.png

IMG_8336.png
Usch, den nedersta bilden. Såg inte så vackert ut vid tröskeln...
Att det skall vara så svårt att skilja på ditt och mitt...
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Användarvisningsbild
MY_piraya
Teslaägare
Inlägg: 255
Blev medlem: 07 feb 2023 09:42
Ort: Östergötland

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MY_piraya »

vilken tur att man hämtade när man gjorde ....
MY 2023 RWD /Midnight Silver | Norrköping
RN1185456xx Beställd 6/2 | VIN 2023-03-27 | Upphämtning 22/5 | Hemleverans 24/5
Daniel DD
Inlägg: 16
Blev medlem: 11 maj 2023 20:20

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Daniel DD »

TA/chatten säger att bilarna står i hamnen i Zeebrugge. Stått där typ 2v nu. De säger att fler båtar/bilar inväntas för att fylla upp båtarna till Sverige. Men borde det inte vara tillräckligt med bilar i hamnen för att köra rätt ofta. Att invänta 2-3v låter ju osannolikt eller sväljer båtarna från Belgien till Sverige så pass många bilar? Är ju mängder med folk som väntar på sina leveranser. Kanske är en dum fråga men tröttsamt att invänta andra bilar i 2-4v för att ta sig till Malmö.
Användarvisningsbild
tnjo
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 17 apr 2023 17:49

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av tnjo »

Daniel DD skrev: 25 maj 2023 13:06
TA/chatten säger att bilarna står i hamnen i Zeebrugge. Stått där typ 2v nu. De säger att fler båtar/bilar inväntas för att fylla upp båtarna till Sverige. Men borde det inte vara tillräckligt med bilar i hamnen för att köra rätt ofta. Att invänta 2-3v låter ju osannolikt eller sväljer båtarna från Belgien till Sverige så pass många bilar? Är ju mängder med folk som väntar på sina leveranser. Kanske är en dum fråga men tröttsamt att invänta andra bilar i 2-4v för att ta sig till Malmö.
Min bil stog två månader i zebrugge

Titta tillbaka några sidor så har vi alla som skriver att vi fått nu haft samma frågeställningar, sjukt jobbigt är det iaf
Model Y RWD
Användarvisningsbild
Tymrev
Teslaägare
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 jun 2019 20:51

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Tymrev »

Daniel DD skrev: 25 maj 2023 13:06
TA/chatten säger att bilarna står i hamnen i Zeebrugge. Stått där typ 2v nu. De säger att fler båtar/bilar inväntas för att fylla upp båtarna till Sverige. Men borde det inte vara tillräckligt med bilar i hamnen för att köra rätt ofta. Att invänta 2-3v låter ju osannolikt eller sväljer båtarna från Belgien till Sverige så pass många bilar? Är ju mängder med folk som väntar på sina leveranser. Kanske är en dum fråga men tröttsamt att invänta andra bilar i 2-4v för att ta sig till Malmö.
Hoegh Shanghai har nyss anlänt till Zeebrugge med Teslor, så förhoppningsvis är detta den sista innan dom lastar om de Teslor som står väntande. Verkar inte som det är fler båtar till Zeebrugge i närtid enligt https://tesla-updates.github.io/ . Som jag sagt tidigare är jag övertygad om att Tesla kommer göra allt för att få ut alla bilar det bara är möjligt innan kvartalsslutet.
Användarvisningsbild
HansET
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 05 maj 2021 16:56
Ort: Oxelösund

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av HansET »

Är det någon som känner till NXW52H, en MY 2021?
Är fn till salu hos Carla.
Användarvisningsbild
Cederloken
Teslaägare
Inlägg: 31
Blev medlem: 25 maj 2023 12:00

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Cederloken »

Fick leverans av min MY i måndags

Beställde 16 april
Fick vin 19 april
Leverans 22 maj

5v från best till leverans, mycket bra 👍🏼

Körde den till PPF foliering direkt efter leverans. Ska hämta den imorgon 😎

Väntar på leverans av nya fälgar och lite annat godis😇
image002.jpeg
Model Y | 2023 | SR | MultiCoatRed | Helsvart interiör | 19" Turbine-fälgar
VW ID4 1st - 2021 | 3 bärgningar och 20 dagar på verkstad
SAO
Inlägg: 20
Blev medlem: 10 jan 2023 08:52

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av SAO »

Förlåt för dum fråga men har till slut fått vin kod? Hur gör jag nu för att kolla reg plåt och var den finns ngn stans i världen?
Lev slutet på juni...
Användarvisningsbild
Tesljung
Teslaägare
Inlägg: 49
Blev medlem: 18 maj 2023 21:18
Ort: Linköping

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Tesljung »

Tymrev skrev: 25 maj 2023 14:27
Daniel DD skrev: 25 maj 2023 13:06
TA/chatten säger att bilarna står i hamnen i Zeebrugge. Stått där typ 2v nu. De säger att fler båtar/bilar inväntas för att fylla upp båtarna till Sverige. Men borde det inte vara tillräckligt med bilar i hamnen för att köra rätt ofta. Att invänta 2-3v låter ju osannolikt eller sväljer båtarna från Belgien till Sverige så pass många bilar? Är ju mängder med folk som väntar på sina leveranser. Kanske är en dum fråga men tröttsamt att invänta andra bilar i 2-4v för att ta sig till Malmö.
Hoegh Shanghai har nyss anlänt till Zeebrugge med Teslor, så förhoppningsvis är detta den sista innan dom lastar om de Teslor som står väntande. Verkar inte som det är fler båtar till Zeebrugge i närtid enligt https://tesla-updates.github.io/ . Som jag sagt tidigare är jag övertygad om att Tesla kommer göra allt för att få ut alla bilar det bara är möjligt innan kvartalsslutet.
Det kan väl stämma faktiskt… Min bil anlände till Zeebrugge (Hoegh Shanghai båten) idag kl. 7, och enligt min kort konversation med en försäljare i Norrköping ser det ljust ut för min leverans 31 maj - 12 juni. Håller tummarna att det är som du säger eftersom försäljaren sa exakt samma att kvartalsslutet gör att de vill leverera många bilar och jobbar hårt - 30 billeveranser per dag i Norrköping enligt honom.
Senast redigerad av Tesljung, redigerad totalt 2 gång.
Model Y RWD | 2023 | Midnight Silver Metallic | Svart interiör
Beställd: 18 maj 2023
Shanghai [22 april] → Zeebrugge [25 maj] →
Södertälje [14 juni] → Huddinge [21 juni]
SvedjoG30
Inlägg: 6
Blev medlem: 18 maj 2023 16:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av SvedjoG30 »

Collin87 skrev: 25 maj 2023 11:24
Tilclah skrev: 25 maj 2023 10:41
Någon här i forumet som har blivit drabbad av de tråkiga däckstölderna på Tesla Norrköping?

IMG_8338.png

IMG_8337.png

IMG_8336.png
Usch, den nedersta bilden. Såg inte så vackert ut vid tröskeln...
Att det skall vara så svårt att skilja på ditt och mitt...
Just den bilen är en kollegas som egentligen skulle hämtat den igår men fick förhinder och skulle plocka upp den idag istället. När jag såg bilderna här i forumet så skämtade jag lite med honom och frågade om det kanske var hans bil, och det visade sig att det var det ju.. :/
MYLR vit/svart 20”, beställd 15/5
Användarvisningsbild
Television_Set
Teslaägare
Inlägg: 11
Blev medlem: 29 apr 2023 12:45
Ort: Lund

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Television_Set »

Hämtade ut min igår :mrgreen:
Jättetrevliga tjejer i Malmö, dricka, kaffe och kaka men ingen magnum-Champagne som när jag hämtade ut Mercan haha.
Nåja, leveransgodkännandet hade missats fårn leasinbolaget, men de jagade snabbt reda på någon som kunde fixa det.
Inga fel vad jag kan se, alla paneler ser jämna och fina ut och inget annat gällande bilen i sig, men skitig var den, pollen inte så mycket att orda om i dessa tider, men svarta stripor och klisterrester är väl så där. Påpekade detta men ingen tvätt/Mr Cap erbjöds
Model Y RWD Vit/Svart beställd 15/3 Malmö
EDD 24/5
Gizmo
Inlägg: 18
Blev medlem: 18 feb 2019 14:37

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Gizmo »

Lewkis skrev: 25 maj 2023 08:49
Sillsaparill skrev: 25 maj 2023 00:24
Spid3r skrev: 25 maj 2023 00:09
Spid3r skrev: 24 maj 2023 22:58
MY_piraya skrev: 24 maj 2023 22:21


Härligt! :D
Det som det är tänkt, lite problem måste man ju ha :D... hittade buggen med trådlös laddning... det var en silikon pad som jag köpte som var boven tydligen.
Kan även intyga att det krävdes en Fabriksåterställning för att parkeringshjälpen ska hoppa igång.
Hur funkar det för oss som har bilen via företaget? Den syns ju inte i appen, när dyker den upp där?

Ska hämta bil 26/5
Jag har fått info om att jag INTE kan hämta bilen då bilen inte är betald.
Leasingbolag/Bank har dock inte fått någon faktura iheller. Så just nu högst otydligt vad som sker.
Ingen info från tesla om att upphämtningen är avbokad iheller.

Just nu vandrar jag i ovisshet, hyrbilen ska återlämnas imorgon då teslan skulle hämtas imorgon.
Leasinbolaget får sätta sina jurister i jobb för att se om Tesla ens kan göra såhär (luktar avtalsbrott).
Teslas jurister lär också ha fullt upp närmsta dagarna för att hantera detta.

Gällande appen så fixar dem det på plats när du hämtar bilen.
Var i Södertälje för upphämtning idag men blev nekad då Tesla från igår kräver betalning från externleasing/bank innan leverans. Problemet är bara att kreditbolaget kommer aldrig betala om inte bilen står registrerad på dom själva och Tesla vägrar ställa på fordonet då dom inte fått betalt.

Finns alltså ingen lösning just nu, så jävla frustrerande.

Själv fick jag åka och hyra en bil på obestämd framtid.
Nafets
Inlägg: 59
Blev medlem: 27 feb 2023 10:42
Referralkod: ts.la/stefan86899

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Nafets »

SvedjoG30 skrev: 25 maj 2023 15:31
Collin87 skrev: 25 maj 2023 11:24
Tilclah skrev: 25 maj 2023 10:41
Någon här i forumet som har blivit drabbad av de tråkiga däckstölderna på Tesla Norrköping?

IMG_8338.png

IMG_8337.png

IMG_8336.png
Usch, den nedersta bilden. Såg inte så vackert ut vid tröskeln...
Att det skall vara så svårt att skilja på ditt och mitt...
Just den bilen är en kollegas som egentligen skulle hämtat den igår men fick förhinder och skulle plocka upp den idag istället. När jag såg bilderna här i forumet så skämtade jag lite med honom och frågade om det kanske var hans bil, och det visade sig att det var det ju.. :/
Fy f-n! Får han en ny bil nu eller behöver han vänta på att den här repareras?
Tesla MYLR Vit/Svart - Lev 31 maj 2023
Nafets
Inlägg: 59
Blev medlem: 27 feb 2023 10:42
Referralkod: ts.la/stefan86899

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Nafets »

Fick nytt SMS idag och har bokat leverans 31 maj i hamnen i Göteborg (Gothenburg-Port, 15 Sydatlanten). Intressant att se om de är rekondade eller om man får en kupong för det.
Tesla MYLR Vit/Svart - Lev 31 maj 2023
Användarvisningsbild
Lewkis
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 05 maj 2023 13:52

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Lewkis »

Gizmo skrev: 25 maj 2023 15:51
Lewkis skrev: 25 maj 2023 08:49
Sillsaparill skrev: 25 maj 2023 00:24
Spid3r skrev: 25 maj 2023 00:09
Spid3r skrev: 24 maj 2023 22:58


Det som det är tänkt, lite problem måste man ju ha :D... hittade buggen med trådlös laddning... det var en silikon pad som jag köpte som var boven tydligen.
Kan även intyga att det krävdes en Fabriksåterställning för att parkeringshjälpen ska hoppa igång.
Hur funkar det för oss som har bilen via företaget? Den syns ju inte i appen, när dyker den upp där?

Ska hämta bil 26/5
Jag har fått info om att jag INTE kan hämta bilen då bilen inte är betald.
Leasingbolag/Bank har dock inte fått någon faktura iheller. Så just nu högst otydligt vad som sker.
Ingen info från tesla om att upphämtningen är avbokad iheller.

Just nu vandrar jag i ovisshet, hyrbilen ska återlämnas imorgon då teslan skulle hämtas imorgon.
Leasinbolaget får sätta sina jurister i jobb för att se om Tesla ens kan göra såhär (luktar avtalsbrott).
Teslas jurister lär också ha fullt upp närmsta dagarna för att hantera detta.

Gällande appen så fixar dem det på plats när du hämtar bilen.
Var i Södertälje för upphämtning idag men blev nekad då Tesla från igår kräver betalning från externleasing/bank innan leverans. Problemet är bara att kreditbolaget kommer aldrig betala om inte bilen står registrerad på dom själva och Tesla vägrar ställa på fordonet då dom inte fått betalt.

Finns alltså ingen lösning just nu, så jävla frustrerande.

Själv fick jag åka och hyra en bil på obestämd framtid.
Jag har åtminstone lyckats hitta fakturan efter en hel dags jagande.
Oklart om den betalas idag eller ej.
Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Inlägg: 485
Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
Ort: Bohuslän
Referralkod: ts.la/kenny368061

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Collin87 »

SvedjoG30 skrev: 25 maj 2023 15:31
Collin87 skrev: 25 maj 2023 11:24
Tilclah skrev: 25 maj 2023 10:41
Någon här i forumet som har blivit drabbad av de tråkiga däckstölderna på Tesla Norrköping?

IMG_8338.png

IMG_8337.png

IMG_8336.png
Usch, den nedersta bilden. Såg inte så vackert ut vid tröskeln...
Att det skall vara så svårt att skilja på ditt och mitt...
Just den bilen är en kollegas som egentligen skulle hämtat den igår men fick förhinder och skulle plocka upp den idag istället. När jag såg bilderna här i forumet så skämtade jag lite med honom och frågade om det kanske var hans bil, och det visade sig att det var det ju.. :/
Fy va tröttsamt. Hoppas det löser sig fort för kollegan.
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
SvedjoG30
Inlägg: 6
Blev medlem: 18 maj 2023 16:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av SvedjoG30 »

Nafets skrev: 25 maj 2023 15:56
SvedjoG30 skrev: 25 maj 2023 15:31
Collin87 skrev: 25 maj 2023 11:24
Tilclah skrev: 25 maj 2023 10:41
Någon här i forumet som har blivit drabbad av de tråkiga däckstölderna på Tesla Norrköping?

IMG_8338.png

IMG_8337.png

IMG_8336.png
Usch, den nedersta bilden. Såg inte så vackert ut vid tröskeln...
Att det skall vara så svårt att skilja på ditt och mitt...
Just den bilen är en kollegas som egentligen skulle hämtat den igår men fick förhinder och skulle plocka upp den idag istället. När jag såg bilderna här i forumet så skämtade jag lite med honom och frågade om det kanske var hans bil, och det visade sig att det var det ju.. :/
Fy f-n! Får han en ny bil nu eller behöver han vänta på att den här repareras?
Lite oklart i dagsläget. Den är beställd via det Fleetbolag vi har via arbetsgivaren, så de behöver bli inblandade iom att det är dem som äger bilen. Tesla i Norrköping kunde inte ge några besked alls iom att de inte får röra bilarna innan polisen kommer, och de hade ännu inte varit där vid lunchtid idag (tydligen fullt upp med sprängning i Norrköping igår kväll samt att kungen är på besök i Linköping så krävs extra resurser där 😅)
MYLR vit/svart 20”, beställd 15/5
Användarvisningsbild
max001
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 02 jan 2017 19:49

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av max001 »

SvedjoG30 skrev: 25 maj 2023 16:08
Nafets skrev: 25 maj 2023 15:56
SvedjoG30 skrev: 25 maj 2023 15:31
Collin87 skrev: 25 maj 2023 11:24
Tilclah skrev: 25 maj 2023 10:41
Någon här i forumet som har blivit drabbad av de tråkiga däckstölderna på Tesla Norrköping?

IMG_8338.png

IMG_8337.png

IMG_8336.png
Usch, den nedersta bilden. Såg inte så vackert ut vid tröskeln...
Att det skall vara så svårt att skilja på ditt och mitt...
Just den bilen är en kollegas som egentligen skulle hämtat den igår men fick förhinder och skulle plocka upp den idag istället. När jag såg bilderna här i forumet så skämtade jag lite med honom och frågade om det kanske var hans bil, och det visade sig att det var det ju.. :/
Fy f-n! Får han en ny bil nu eller behöver han vänta på att den här repareras?
Lite oklart i dagsläget. Den är beställd via det Fleetbolag vi har via arbetsgivaren, så de behöver bli inblandade iom att det är dem som äger bilen. Tesla i Norrköping kunde inte ge några besked alls iom att de inte får röra bilarna innan polisen kommer, och de hade ännu inte varit där vid lunchtid idag (tydligen fullt upp med sprängning i Norrköping igår kväll samt att kungen är på besök i Linköping så krävs extra resurser där 😅)
Hela den där situationen är ju en avspegling av hur Tesla Sverige verkar fungera. Man har alltså inte leveransklara bilar säkrade utan ställer dessa utanför inhängnaden?
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Användarvisningsbild
max001
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 02 jan 2017 19:49

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av max001 »

Nu blev min uppskattade leveranstid framflyttad. Fick ett SMS från Tesla där undrade om jag kan hämta bilen nästa vecka, vilket jag svarade att jag kunde. Sedan radiotystnad.
Model Y RWD
Beställd 230428
Uthämtad "Birdpoo" 230602 i Södertälje
Användarvisningsbild
lukin
Teslaägare
Inlägg: 87
Blev medlem: 11 apr 2023 13:54

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av lukin »

Gizmo skrev: 25 maj 2023 15:51
[
Var i Södertälje för upphämtning idag men blev nekad då Tesla från igår kräver betalning från externleasing/bank innan leverans. Problemet är bara att kreditbolaget kommer aldrig betala om inte bilen står registrerad på dom själva och Tesla vägrar ställa på fordonet då dom inte fått betalt.
Inte alla finansieringsbolag som resonerar så tydligen. Men jävligt surt att betala ränta på bilen innan den levererats.
3323C29A-BB96-43FB-9E4F-3E4F1D549BD2.jpeg
Model Y RWD 2023
Skoda Enyaq 80X 2023
VW ID.3 1st Edition 2021
Användarvisningsbild
Tymrev
Teslaägare
Inlägg: 141
Blev medlem: 05 jun 2019 20:51

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Tymrev »

"Danube Highway" som är en "Vehicles carrier" ligger just nu i hamnen i Zeebrugge och ska anlända till Malmö på söndag. Gissar på att den har omlastade Teslor i lasten för leverans innan kvartalsslutet. :)
Användarvisningsbild
Minglarn
Teslaägare
Inlägg: 74
Blev medlem: 04 maj 2023 08:25
Ort: Trosa

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Minglarn »

Då får man hoppas att även MYP ligger med i den leveransen...
Men antar att om man inte fått VIN ännu så är bilen inte tillverkad?
MYP Black/Black Orderdate 2023-05-01
EDD: 27 Maj - 26 Jun / 20 Jun - 30 Jun / 11 Jun - 21 Jun / 7 Jul - 21 Jul + VIN
EDD IRL 27 Juni 2023 Norrköping
Skriv svar